Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от danielgenov » 08 Юли 2015, 17:43

Здравейте, колата е BMW e46 316i 1999 M43B19TU. Закупих бутала за предните спирачни апарати и ремонтни коплекти за тях както следва:

Бутало: Autofren D02542, диаметър 54 mm
2.jpg

Ремонтен комплект: Ate 11.0441-5402.2
3.jpg


Когато наложа уплътнението на буталото има следния луфт:
1.jpg


Сменял съм същото уплътнение, но съм забравил дали пак не пасваше идеално или направо съм го сложил в апарата без да го налагам по подобен начин.
В събота ми предстои ремонта на предните спирачни апарати, така че моля за съвет дали уплътнението е твърде голямо или буталото е с по-малък диаметър или пък всичко е точно :)
Благодаря за вниманието!

Update 1: Току що намерих този файл в интернет: http://www.ucx.com/documents/squareseal.pdf
Според него уплътнението трябва да приляга плътно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от ивчо » 08 Юли 2015, 20:14

:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
Я виж компекта ли си объркал, или буталото ?!
Клоня към самото бутало, ама :roll:
A най-тъпото е, че според каталозите това е ремонтният комплект ! А ти щом казваш че буталото е 54 - нямам идея какво може да е станало ! Комплекта ти ли го разпечата, или ?!
Виж някоя друга фирма, Аутофрен са по-добра от АТЕ ;)
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от danielgenov » 08 Юли 2015, 21:08

То става дълга и широка ...
Първо частите са от реномиран продавач от форума. Преди близо година трябваше инцидентно (запекъл преден десен спирачен апарат) да ремонтирам спирачния апарат. Взех оригинални уплътнения от Дару Кар + пружината 110 лв. Соленко, но както има защо, определено! :) Както и да е. Ремонтните комплекти бяха на Ate и затова реших, че това е марката. По буталото имаше ръжди, които уж изчистих, но като цяло малко набързо го направих ремонта.
Сега съм решил да сменя спирачните дискове (взех си Ate Power Disc), буталата и уплътненията им. Да изшкуря и боядисам спирачните апарати, да сменя накладките, да си сложа специалната паста и всичко да е на 6. Поръчах инструменти, части всичко. Но реших да не са този път от Дару Кар, че там цените са в 3 пъти и нагоре по-високи.
Първо буталото, доколкото проверих е правилния размер. Външен диаметър 54 mm. Проблема, който забелязах, е че дъното му е абсолютно плоско, докато на оригиналното е вдлъбнато. Това би било проблем, ако при нови накладки буталото се прибира напълно, защото тогава площа за усилие в/у него драстично ще намалее и следователно никакви спирачки докато не се поизносят малко накладките. Ще го тествам на място буталото и ще преценя дали да го поставям или да си изчистя оригиналното.
Второ, просто за информация, опаковката и информационната бележка в ремонтния комплект са различни от тези от Дару Кар и този който взех. И двете са на Ate, но все пак има значение дали е ОЕМ. Въпреки, че и на опаковката от Дару Кар никъде не фигурираше емблемата БМВ, освен на бележката, която БМВ си лепват върху опаковката.

Сега и аз отворих оригиналния каталог на Ate и там за моя модел кола има три варианта ремонтни комплекти за буталото:
11.0441-4002.2; not for increased payload
11.0441-4002.2; for increased payload
11.0441-5402.2
Първите два са с външен диаметър 47 mm, а последния, както този който съм купил 61 мм. Сега измерих дебелината на моя пръстен и е малко под 3 мм. С други думи вътрешния диаметър е 55 мм или с 1 мм по-голям от външния на буталото, което го прави негоден. На тези с 47 мм външен диаметър вътрешния да е около 41-42мм, което пък ми се струва пък твърде малко. Но пък може и да е нормално, след като се разтегне по външния диаметър на буталото да си прилепва плътно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от ивчо » 08 Юли 2015, 21:50

Понеже преди седмица и аз минах през същата процедура (само дето на е34 буталото е 60 мм :mhihi: 8) ), и взех всичко на Френ-а !
Нямам ядове, като година преди това пак правих ревизия на апаратите (сега просто сложих апарати за 28мм дебел диск) и при разглобяването всичко си беше наред ... Преди това и задните апарати рециклирах пак на Аутофрен комплект, на предната кола пак така !
Другата фирма е ЕРТ ..
Мисълта ми е че за някой части няма смисъл от оригинални, след като алтернативата е достатъчно добра ! Разбирам те че това са спирачки, но нямаш място за притеснение с таз фирма ;)
Имай предвид, че максимално прибрано бутало е практически невъзможен момент! С чисто нови накладкии и с чисто нови дискове, буталото се показа на около 2мм по спомен ! Колкото и да минаваш на водна или каквато и да е шкурка - щом има язва по работната повърхност забравяш да го ползваш ! Спирачната течност е силно хигроскопична и таз точица за нула време става кратер направо !
И не че има проблем, колкото същото нещо да го правиш още веднъж :nono:
Аз поне така правя - направо кушувам други апарати, ревизирам от-до и директно на колата .. Но при мен тези смени са свързани с преминаване на други размери, и няма как да се ползват старите апарати !
Сега, пробвай както ти писах с друга фирма !
Пращам ти ЛС :yes: :bchug:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 2.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от v_p_m » 09 Юли 2015, 11:01

А защо не вземеш да разглобиш апарата да сложиш о-пръстена в канала и тогава да мериш ? :mrgreen:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от aliays » 11 Юли 2015, 12:56

Това е твоят комплект...

Sent from my D2303 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от aliays » 11 Юли 2015, 12:58

1436608636581.jpg
1436608674898.jpg


Sent from my D2303 using Tapatalk
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от aliays » 11 Юли 2015, 18:48

Според мен си купил правилното бутало с грешните маншон и уплътнение, просто помоли колегата който ти го е продал да го замени...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от danielgenov » 12 Юли 2015, 22:32

Първо благодаря на всички за коментарите и съдействието!
Проблема е решен. Оказа се, че буталото и ремонтния комплект са идентични с оригиналните! Колкото и да ми е странно е факт.
След като разглобих спирачните апарати извадих оригиналните бутала и гумички. Първо сравних буталото с новото и по размери - еднакви, единствента разлика, както бях споменал, е само вдлъбнатината в дъното на оригиналното бутало, която я няма във новото на autofren. Но това не е проблем, дори и буталото да се прибира напълно. Самия спирачен апарат има вдлъбнатина и в корпуса си и в нея е отвора за хидравличната течност.
Извадих оригиналното уплътнение закупено от Дару Кар, което е на 4-5 месеца, и то също не приляга плътно и е 1 към 1 с новото на Ate, което съм прикачил на снимките :)
Човека, от който закупих частите, ми изпрати и друг ремонтен комплект бутала и уплътнения на Autofren и при тях уплътнението не приляга плътно :)
Все пак остава да проуча, защо уплътнението не приляга плътно, а пък все пак уплътнява :D Явно то не уплътнява в плоска равнина, а променя формата си.

Да споделя малко опит по ремонта. Купих си спирачен маркуч, който поставих на извадения спирачен апарат. След това отидох в най-близката гумаджийница. Там на пистолета за помпане на гуми навихме един обикновен вентил за гума на кола. Притискайки вентила към щуцера на спирачния маркуч надухме с пистолета и буталата излязоха на секундата. Много приятна процедура. Като се замисля, това може да стане и притискайки вентила за гуми директно върху щуцера на спирачния апарат. Стига буталата да не са спекли тотално :D
После по вкарването на буталото и поставянето на маншона. Следващите снимки са от нета, по които се ориентирах как да го направя.
Поставих първо уплътнението в апарата и го намазах със паста за спирачки.
След това поставих маншона върху буталото и го прекарах до долния ръб на буталото.
1.jpg

След това вкарах долния ръб на маншона в канала му в спирачния апарат.
2.jpg

Накрая, на ръка, започнах да притискам буталото навътре, докато в същото време придърпвам нагоре ръба на маншона, който трябва да влезе в канала на буталото.
3.jpg

След като буталото е на 2/3 навътре в апарата поставям горния ръб на маншона в канала на буталото и притискам буталото до долу.
И всичко това на ръка, както бях намерил в един пост в интернет. Изисква се малко усилие, но съвсем в рамките на нормалното. Не се налагат никакви скоби или специални приспособления :)
След като сглобих всичко и обезвъздуших направих тест драйв и всичко работи идеално. Сега педала на спирачките има много хубав плавен ход. Преди ремонта се усещаха два хода на педала. Първо плавен и след това твърд. Еми това е за сега от мен колеги :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Въпрос за уплътнение на спирачно бутало - СПЕШНО

Мнение от metodi80 » 12 Юли 2015, 23:28

По въпроса за разликата в диаметъра си стигнал сам до извода ...... ( монтажа на буталата в апарата го бях показвал преди време със снимки в Е36 раздела , но и за това си се ориентирал правилно , хубаво е , че си поставил и спирачна смазка/паста , много е важно да се постави такава вътре в предпазния маншон , за да пази от ръжда ръба в който влиза маншона...... и другия път ползвай ръкавици , че тая мръсотия , комбинация от феродо и спирачна течност и смазки , после даже кашата трудно я мие :mhihi: ).

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook