Въпрос за ИНПА и подгревни свещи на 530д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Въпрос за ИНПА и подгревни свещи на 530д
Взех кабел от един приятел да си ресетна интервала на маслото и сървиса през ИНПА , нямаше записани грешки по двигателя . Запалих колата да загрее и до като работеше (вече загряла) се заиграх и в меню activate , натиснах /F4 preheating relay/ и започна да излиза грешка за подгревните свещи
изтрих я , върнах контакта и след около 30 мин. пак я прочетох за грешки и пак я имаше Glw Plug грешката. Пак влязох в меню activate и натиснах F4 и така 2 , 3 пъти и вече не излиза грешката. Та се чудя дали не съм прецакал нещо с тия кабели по управлението на подгревните свещи или релето им. Миналата година ги смених с 6 бр. новички
Преди да пипам по това меню не е излизала тази грешка за свещите.


- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Въпрос за ИНПА и подгревни свещи на 530д
Не си споко
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за ИНПА и подгревни свещи на 530д
dak написа: Та се чудя дали не съм прецакал нещо с тия кабели по управлението на подгревните свещи или релето им.
Нищо не можеш да прецакаш с кабелите ..... ако има проблем , той не е причинен от диагностиката ..... възможно е просто като си активирал подгрева в момент в който компютъра вече не го управлява (а мотора е бил вече запален) , да е направило комуникационен "конфилкт" и за това да ти е изписало грешка , а е възможно и да си имаш проблем с релето ..... (на тези години експлоатация в 90 % релетата на подгревните свещи са с прекъснати връзки м/у платката на релето и пиновете на буксата и единственото , което ги задържа все още в/у пиновете е силикона , който пък с времето също се отлепва и резултата е или постоянно неработещ подгрев или на моменти работи , на моменти не в зависимост от това кога контактуват повърхностите, също има значение дали е топло или студено ....Другия модел подгревни релета пък има друг недостатък свързан с управляващите чипове......). По принцип лятото едва ли ще имаш проблеми в това отношение , дизела така или иначе си пали сега , ако нещо не е наред ще го усетиш зимата (а ако при диагностика продължава да ти изписва тази грешка , да знаеш , че не е случайно и действително имаш проблем с релето.... свържи пак на диагностика да речем след ден -два , ако пак е записало като грешка , сещай се .... ). Не е страшно , всички модели подгревни релета се ремонтират и стават "вечни" след това .... от БМВ имам чувстовто , че нарочно ги правят така , за да е консуматив по някакъв начин (миналата зима колега ми прати за ремонт ново реле , според него буквално на 1 ден експлоатация , на което връзките бяха отлепени!).
- todorakis82
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Въпрос за ИНПА и подгревни свещи на 530д
metodi80 написа:dak написа: Та се чудя дали не съм прецакал нещо с тия кабели по управлението на подгревните свещи или релето им.
Нищо не можеш да прецакаш с кабелите ..... ако има проблем , той не е причинен от диагностиката ..... възможно е просто като си активирал подгрева в момент в който компютъра вече не го управлява (а мотора е бил вече запален) , да е направило комуникационен "конфилкт" и за това да ти е изписало грешка , а е възможно и да си имаш проблем с релето ..... (на тези години експлоатация в 90 % релетата на подгревните свещи са с прекъснати връзки м/у платката на релето и пиновете на буксата и единственото , което ги задържа все още в/у пиновете е силикона , който пък с времето също се отлепва и резултата е или постоянно неработещ подгрев или на моменти работи , на моменти не в зависимост от това кога контактуват повърхностите, също има значение дали е топло или студено ....Другия модел подгревни релета пък има друг недостатък свързан с управляващите чипове......). По принцип лятото едва ли ще имаш проблеми в това отношение , дизела така или иначе си пали сега , ако нещо не е наред ще го усетиш зимата (а ако при диагностика продължава да ти изписва тази грешка , да знаеш , че не е случайно и действително имаш проблем с релето.... свържи пак на диагностика да речем след ден -два , ако пак е записало като грешка , сещай се .... ). Не е страшно , всички модели подгревни релета се ремонтират и стават "вечни" след това .... от БМВ имам чувстовто , че нарочно ги правят така , за да е консуматив по някакъв начин (миналата зима колега ми прати за ремонт ново реле , според него буквално на 1 ден експлоатация , на което връзките бяха отлепени!).
Колега и при мен на диагностика излиза релето на свещите обаче зимата си подгряваше излизаше надписа за подгрряване няколко секунди на големия борд.
Колко ще струва ремонта на това реле ако искаш ми пиши на Л.С.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.
Re: Въпрос за ИНПА и подгревни свещи на 530д
И една свещ да е изгоряла пак ще изписва такава грешка,така е при дде4.0.При по новите виждаш даже коя свещ е.Така,че първо замерете свещите и след това релето.Относно зимата,един градски палеше с 6 изгорели зимата. Е вярно в гараж,ама и там не е топло.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Въпрос за ИНПА и подгревни свещи на 530д
За сега няма записани грешки , предполагам , че станал конфликт заради работещия и вече загрял мотор.
Зимата когато смених свещите всичките бяха изгорели а колата си палеше на -7 без проблем
Зимата когато смених свещите всичките бяха изгорели а колата си палеше на -7 без проблем

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Въпрос за ИНПА и подгревни свещи на 530д
Как се вади релето от кутията под десния филтър на климата? Гледах, дзверих се, не можах да го измъкна. Искам първо него да прегледам, преди да се хвана за свещите. На борда нищо не излизаше за подгрев зимата, на INPA хваща два варианта, glow plug device или glow plug.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани