Колата ми се запали в движение
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Колата ми се запали в движение
Днес след като си изключих климатика, усетих миризма на изгоряло в купето, съпроводен от бял пушек от двигателния отсек. Паркирах бързо и загасих колата (320д, 136кс). Не беше прегряла. Отворих капака. Пушека излизаше някъде ниско под всмукателния колектор. Докато се чудех какво става пушека прерасна в слаб огън. Загасих го възможно най-бързо. В момента няма някакви видими следи от пожара, но цялата кола е в прах от пожарогасителя, а и ще трябва най-вероятно да се махне колектора за да се видят пораженията. Малко след това пробвах да запаля, но стартера въобще не върти. Какво може да се е запалило там? Знам, че трябва да я закарам в сервиз, но до понеделник сигурно ще се чудя какво е станало и за това отварям темата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Колата ми се запали в движение
Разкачи акумулатора. Провери бушоните дали са с правилния ампераж за всяко гнездо. Вероятно е късо.
- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Колата ми се запали в движение
Последно съм сменял бушон на запалката преди няколко години. Другите не са пипани откакто съм взел колата преди 8 години. Стартера е там, а той няма бушон. Чудя се дали не е от него, но се случи в движение, а не при палене. Освен това не иска да върти в момента.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Колата ми се запали в движение
b_velev написа:Последно съм сменял бушон на запалката преди няколко години. Другите не са пипани откакто съм взел колата преди 8 години. Стартера е там, а той няма бушон. Чудя се дали не е от него, но се случи в движение, а не при палене. Освен това не иска да върти в момента.
До стартера имаш постоянен плюс директно от акумулатора. Там е причината за пожара.
- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Колата ми се запали в движение
Дали има някаква връзка с изключването на климатика, защото точно в този момент усетих миризмата на изгоряло?
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Колата ми се запали в движение
Колега, ако държиш колата си в гараж, може профилактично да сложиш някой друг капан за мишки. Не казвам, че твоят проблем е това, но е хубаво да се вземе предвид. Скоро до нашия офис изгоря един Мерцедес - 13-14 годишен. Човекът поради многото миши набези в гаража взе да си държи колата на тротоара, но явно е било късно. Има свидетели, че автомобилът се е запалил спонтанно. Добре, че паркираните до него коли не пострадаха. Гадовете обичат да хрупат кабелчета и проблемът може да се появи в последствие. Провери +-а, за който говори Oci да не е прегризан примерно! Ако проблем има в климатика или някъде другаде, задължително трябва да изгори предпазител, за да не се запали.
- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Колата ми се запали в движение
Колата седи навън, така че това с мишките е малко вероятно. Изгорели кабели със сигурност има, защото като дам на контакт температурата ми отива директно в червената зона. Явно има късо някъде. Само не знам дали това е причина или следствие. Днес пак се опитах да я огледам, но без сериозно разглобяване, нищо няма да се види.
- Silverlight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 16.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 320d & 322ci
- Мечтае да кара: e30 с V8
Re: Колата ми се запали в движение
На косъм си минал колега, защото моята като се запали смених доста работи.
Моя се беше запалил заради една трибичка или ние така си мислим.

Моя се беше запалил заради една трибичка или ние така си мислим.

- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Колата ми се запали в движение
Пожара е тръгнал от бендикса. Изгорели са стартера и кабелния сноп от компютъра към мотора. Надявам се само това да са щетите.
- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Колата ми се запали в движение
Колата вече е в движение. Финално щетите са: стартер и кабелите около него, кабелен сноп, колектор и една кора. От тази неприятна случка научих, че:
1. Пожарогасителя трябва да е качествен и да се проверява всяка година, за да сме сигурни, че няма да откаже. Моя беше доста стар и никога не беше минавал преглед. Манометърът му показваше, че има налягане, но работи само около половин секунда. Добре, че в близкия магазин имаха изправен пожарогасител. Иначе щетите щяха да бъдат по-големи.
2. Дори да е изправен, пожарогасителя се изпразва за няколко секунди (особено по-малките). Трябва струята му да се насочи точно там, от където идва огъня.
3. Отварянето на предния капак води до разпалване на огъня, заради резкия приток на кислород. При мен от начало имаше само пушек.Огъня се появи, чак когато отворих капака и махнах горните кори, за да видя какво става. Отвори ли се капака, трябва да се действа бързо.
Дано не ви се налага, но ако имате предвид тези неща, щетите ще са по-малки.



1. Пожарогасителя трябва да е качествен и да се проверява всяка година, за да сме сигурни, че няма да откаже. Моя беше доста стар и никога не беше минавал преглед. Манометърът му показваше, че има налягане, но работи само около половин секунда. Добре, че в близкия магазин имаха изправен пожарогасител. Иначе щетите щяха да бъдат по-големи.
2. Дори да е изправен, пожарогасителя се изпразва за няколко секунди (особено по-малките). Трябва струята му да се насочи точно там, от където идва огъня.
3. Отварянето на предния капак води до разпалване на огъня, заради резкия приток на кислород. При мен от начало имаше само пушек.Огъня се появи, чак когато отворих капака и махнах горните кори, за да видя какво става. Отвори ли се капака, трябва да се действа бързо.
Дано не ви се налага, но ако имате предвид тези неща, щетите ще са по-малки.



- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Колата ми се запали в движение
Готов си за пожарникар хаха. Това са основни правила за професионалистите при развил се пожар в МПС, като допълнение преди да правиш каквото и да било откачаш акумулатора и тогава взимаш пожарогасител в ръка.
Отделно за пожарогасителите има наредба която регламентира проверката им веднъж годишно, но нали сме Българи като ни се случи белята разбираме за тези неща.
И пак си минал метър с тези щети.
Отделно за пожарогасителите има наредба която регламентира проверката им веднъж годишно, но нали сме Българи като ни се случи белята разбираме за тези неща.
И пак си минал метър с тези щети.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Колата ми се запали в движение
Като човек патил от проблема добавям, че преди отваряне на капака е добре да има подръка някаква дреха за мятане върху огъня, ако не помогне пожарогасителя. А за акумулатора може би е добре да се закрепи някъде около него едно ключе за буксите, да не се търси в багажника /ако акумулаторът е при мотора/.
Re: Колата ми се запали в движение
В този ред на мисли малко офтопик към темата, въпрос отправен към колегата оци, като вещо лице.
Та колата бих я прежалил много лесно ако се запали.
Но жилището трудно бих го прежалил.
В тази връзка искам да купя голям пожарогасител и да го сложа във входа пред вратата така, че всеки да може да се възползва, ако се наложи.
В този ред на мисли искам да взема прахов пожарогасител, защото не искам воден, за да си направя апартамента раздута гъба, ако се наложи просто да го използвам.
Та разумно ли е да се разчита само на прахов пожарогасител за домашна употреба?
Та колата бих я прежалил много лесно ако се запали.
Но жилището трудно бих го прежалил.
В тази връзка искам да купя голям пожарогасител и да го сложа във входа пред вратата така, че всеки да може да се възползва, ако се наложи.
В този ред на мисли искам да взема прахов пожарогасител, защото не искам воден, за да си направя апартамента раздута гъба, ако се наложи просто да го използвам.
Та разумно ли е да се разчита само на прахов пожарогасител за домашна употреба?

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Колата ми се запали в движение
JTD написа:В този ред на мисли малко офтопик към темата, въпрос отправен към колегата оци, като вещо лице.
Та колата бих я прежалил много лесно ако се запали.
Но жилището трудно бих го прежалил.
В тази връзка искам да купя голям пожарогасител и да го сложа във входа пред вратата така, че всеки да може да се възползва, ако се наложи.
В този ред на мисли искам да взема прахов пожарогасител, защото не искам воден, за да си направя апартамента раздута гъба, ако се наложи просто да го използвам.
Та разумно ли е да се разчита само на прахов пожарогасител за домашна употреба?
По-добре CO2 с въглероден двуокис защото ако се наложи да използваш праховия после чистене няма. А и с двата типа гасиш под напрежение така че за апартамента първо застраховка която включва и пожар и след това СО2 6 кг. То и с воден става ама преди да го ползваш бушмените долу да не светнеш




- b_velev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 1999 BMW 320D
Re: Колата ми се запали в движение
NikVanov написа:Като човек патил от проблема добавям, че преди отваряне на капака е добре да има подръка някаква дреха за мятане върху огъня, ако не помогне пожарогасителя. А за акумулатора може би е добре да се закрепи някъде около него едно ключе за буксите, да не се търси в багажника /ако акумулаторът е при мотора/.
Това с ключето е практично на пръв поглед, но не ми се струва разумно при тока, който протича по кабела (особено при дизел). Ще бъде още една предпоставка за пожар.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани