Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 31.12.2013
Пол: Мъж

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от krasimir! » 07 Юни 2015, 23:01

Добре от струята ама защо и намясто го прави.Колегата да извинява,че му пиша в темата,но и него го касае.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от Ivo_Borisov » 07 Юни 2015, 23:19

Защото климатичната перка обдухва и на място, прави струя назад и затопля виското и то се зацепва.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от stenlipk » 07 Юни 2015, 23:24

Ivo_Borisov написа:Въобще не е нормално да зацепва при 78 градуса, термостата отваря при 87 а виското от там нагоре трябва леко леко да започва да зацепва. От там насетне трябва да търси и термостата дали действа както трябва, има теми и затова как се проверява.
п.п. Моята държи средно 90-92 и виското въобще не го чувам.


моят термостат отваря на 92..незнам защо едни са направени на 87 други на 92 :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от Ivo_Borisov » 07 Юни 2015, 23:30

Ами това са различни двигатели, работят на различна температура.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от stenlipk » 07 Юни 2015, 23:36

не бях обърнал внимание,че си с 3.0 дизел.... :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от stony1 » 08 Юни 2015, 9:16

Ivo_Borisov написа:Въобще не е нормално да зацепва при 78 градуса, термостата отваря при 87 а виското от там нагоре трябва леко леко да започва да зацепва. От там насетне трябва да търси и термостата дали действа както трябва, има теми и затова как се проверява.
п.п. Моята държи средно 90-92 и виското въобще не го чувам.


Виското не е като шалтер бе хора.
Абсолютно нормално е при температура над 60 градуса да започне постепенно да "зацепва", защото се влияе не само от температурата на въздуха, преминаващ през радиатора, а и от температурата на металните части на водната помпа, които са свързани с него.
При работещ климатик е нормално виското да "зацепи по-рано", защото кондензаторът на климатика се загрява до над 70 градуса и тази температура се предава на елементите зад него - радиатор, виско, двигател.
Реално при температури по-ниски от 85-90 градуса и оборити на двигателя до 3500 виското не би трябвало да се чува, но при температури над 90 градиса с увеличаването на оборотите трябва да се чува специфичният му звук, като при температури близки до 100 градуса виското трябва да привлича вниманието на минувачите :mhihi:
При движение по междуградски пътища със скорост от 90 км/ч нагоре, автомобилът има много добро обдухване и виското не би трябвало да е зацепило на повече от 50-60%, като при рязко спиране на място, престой и потегляне едно изправно виско трябва да зацепи почти на 100%. Тогава е напълно нормално да се чува как работи.
В слуая термостатът не от значение, защото при по-късно отваряне перката на климатика ще се включва в авариен режим, а колегата не споменава такъв проблем. Ако отваря по-рано, то виското почти няма да се чува, защото ще е зацепило на по-малко от 50%, а температурата на двигателя ще е по-ниска от нормалната работна.
Температурата на двигателя при дизеловите автомобили се отчита в най-нагорещената точкана главата. Това се явява някъде между 5-6ти цилиндър, като там се намира и шалтера за аварийното включване на перката на климатика. Тази информация се подава на DDE.
Важен елемент в цялата система е охлаждащият агент - антифриза. При висока концентрация на антифриз в системата топлообменът рязко спада, казано иначе повече антифриз - по-лошо топлоотдаване и затруднена циркулация в системата. Това е добре ако живеехме в скандинавските страни, защото там се търси именно този ефект. За нашата географска ширина анифризът не трябва да е с температура на замръзване по-ниска от -30 градуса, както отбелязаха колегите в по-горните постове. Реално точно това, а не работата на виското, оказва влияние върху "мощността на двигателя", тя не се променя, но при по-високи температури, близки до 100 градуса, колкото и да се натиска педалът на газта, DDE обработва получената информация и "решава", че има опасност от повишаване ии рязко повишаване на температурата и "ограничава динамиката" на автомобила.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от dak » 08 Юни 2015, 9:37

Благодаря за изчерпателния отговор колега , антифриза е разреден вече и в момента е на около -35 гр. като изтеглих течността от разширителния съд и долях дестилирана вода. Въпроса в момента е къде може да е проблема , във виското , в термостата или в двете ? До сега не съм гледал обстойно температурата защото стрелката се заставаше на 12 ч. и там си оставаше , което вчера разбрах , че се случва още на 75 гр. , започнах да се ровя когато при продължително спускане на скорост темп. на водата падна на 70 гр. и съответно стрелката на водата мръдна в ляво. Другото за което се сещам е , че термостата е този който трябва да регулира температурата а не виското и даже виското да е зацепено на 100% температурата не трябва да пада под 85 гр. примерно :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от Elesar74 » 08 Юни 2015, 11:35

Мърда ли температурата надолу, термостат, почти винаги. Ако мърда нагоре, радиатори, виско.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от dak » 08 Юни 2015, 12:03

Проблем ли е да карам така или веднага трябва да се смени ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от Ivo_Borisov » 08 Юни 2015, 12:47

stony1 написа:
Ivo_Borisov написа:Въобще не е нормално да зацепва при 78 градуса, термостата отваря при 87 а виското от там нагоре трябва леко леко да започва да зацепва. От там насетне трябва да търси и термостата дали действа както трябва, има теми и затова как се проверява.
п.п. Моята държи средно 90-92 и виското въобще не го чувам.


Виското не е като шалтер бе хора.
Абсолютно нормално е при температура над 60 градуса да започне постепенно да "зацепва", защото се влияе не само от температурата на въздуха, преминаващ през радиатора, а и от температурата на металните части на водната помпа, които са свързани с него.
При работещ климатик е нормално виското да "зацепи по-рано", защото кондензаторът на климатика се загрява до над 70 градуса и тази температура се предава на елементите зад него - радиатор, виско, двигател.
Реално при температури по-ниски от 85-90 градуса и оборити на двигателя до 3500 виското не би трябвало да се чува, но при температури над 90 градиса с увеличаването на оборотите трябва да се чува специфичният му звук, като при температури близки до 100 градуса виското трябва да привлича вниманието на минувачите :mhihi:
При движение по междуградски пътища със скорост от 90 км/ч нагоре, автомобилът има много добро обдухване и виското не би трябвало да е зацепило на повече от 50-60%, като при рязко спиране на място, престой и потегляне едно изправно виско трябва да зацепи почти на 100%. Тогава е напълно нормално да се чува как работи.
В слуая термостатът не от значение, защото при по-късно отваряне перката на климатика ще се включва в авариен режим, а колегата не споменава такъв проблем. Ако отваря по-рано, то виското почти няма да се чува, защото ще е зацепило на по-малко от 50%, а температурата на двигателя ще е по-ниска от нормалната работна.
Температурата на двигателя при дизеловите автомобили се отчита в най-нагорещената точкана главата. Това се явява някъде между 5-6ти цилиндър, като там се намира и шалтера за аварийното включване на перката на климатика. Тази информация се подава на DDE.
Важен елемент в цялата система е охлаждащият агент - антифриза. При висока концентрация на антифриз в системата топлообменът рязко спада, казано иначе повече антифриз - по-лошо топлоотдаване и затруднена циркулация в системата. Това е добре ако живеехме в скандинавските страни, защото там се търси именно този ефект. За нашата географска ширина анифризът не трябва да е с температура на замръзване по-ниска от -30 градуса, както отбелязаха колегите в по-горните постове. Реално точно това, а не работата на виското, оказва влияние върху "мощността на двигателя", тя не се променя, но при по-високи температури, близки до 100 градуса, колкото и да се натиска педалът на газта, DDE обработва получената информация и "решава", че има опасност от повишаване ии рязко повишаване на температурата и "ограничава динамиката" на автомобила.

Е, аз къде съм казал че зацепва като шалтер. Дори на напълно студена кола перката се увлича от оборотите на мотора т.е. е зацепена леко. Но колегата споменава че чува виското да фучи и именно затова написах че не е нормално. А при температура 70 гр виското спокойно се спира с ръка и именно затова се тества при напълно загрял мотор когато трябва да е зацепено на 80-90 %. Щом при него зацепва по рано, означава че дори при по ниска температура работи на 80-90 %. Значи е дефектно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от Elesar74 » 08 Юни 2015, 13:35

dak написа:Проблем ли е да карам така или веднага трябва да се смени ?

Сменяй го, мотора не работи на оптималната си работна температура.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от zAcK » 08 Юни 2015, 15:12

dak написа:Ново 20 :D днес пуснах температурата през скритото меню и познайте какво , Т на водата варира м/у 75 и 80 гр. :banghead: като при градско на 78 градуса виското зацепва :?: та сега се чудя кое е за смяна по спешно ... термостата или виското или и двете :evil: и като пуснах парното Т падна до 70 гр. започва да ми писва вече от глупости по тая кола :help:



Купувайте още боклуци като Майле, Байле и т.н. и после разправяйте, че БМВ-тата са ви виновни :mhihi:

dak написа:Проблем ли е да карам така или веднага трябва да се смени ?


Сега сериозно!
Сменяй го веднага! И ни светни, как майстора установи, че виското ти има проблем, та ти го смени с един от най-големите болклуци :wave:
"Пипна виското" не върши работа :mhihi: Слагах ново оригинално от БМВ преди 2-3 месеца, Behr е все още ;)

P.S. Тука във форума много се продават тия боклуци като Майле. Че и много се тачат! И аз бях балък преди и ги купувах :banghead:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от dak » 08 Юни 2015, 15:59

За начало ще гледам да сменя термостата и ще видя как ще , ако виското зацепва на 90+ градуса ще си карам с него ако пак зацепва на 75-80 ще го разкарам , грешката дето не си взех старото виско си е моя :banghead: Аз от Мейле като цяло съм доволен и не съм имал никакви проблеми с частите им (основно окачване , водни помпи и т.н.) но виското не излезе качествено. Има и много голямо значение как е съхранявано в складовете , трябва се държи вертикално. Но така ще процедирам , първо термостата и после ще видим. Излишни пари нямам в момента за експерименти. Намалената динамика в жегата почти изчезна след чистене на кулера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от Elesar74 » 08 Юни 2015, 17:04

И какво излезе сега? Не било от виско, а от мръсен кулер? За кулера го вярвам, ако е затлачен, динамиката пада осезаемо, от опит го казвам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от dak » 08 Юни 2015, 18:01

Кулера въобще не беше зле колега , външно беше перфектен , измих го от вътре с бензин (падна си сума чернилка) и притегнах всички метални скоби на маркучите . Верно сега почти няма разлика като е по жега. Един колега спомена психологически ефект и може да излезе прав. Колата като я сръгах на магистралата в 15:30 ч. (беше си слънчево и топло) за много кратко задмина 210 км/ч и пуснах газта че , ме достраша да пробвам колко ще вдигне , има страхотен ряз от както смених клапана на турбото. Много дърпа тая тояга и прави смешен разход :D евала !

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook