Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
73 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Добре от струята ама защо и намясто го прави.Колегата да извинява,че му пиша в темата,но и него го касае.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Защото климатичната перка обдухва и на място, прави струя назад и затопля виското и то се зацепва.

- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Ivo_Borisov написа:Въобще не е нормално да зацепва при 78 градуса, термостата отваря при 87 а виското от там нагоре трябва леко леко да започва да зацепва. От там насетне трябва да търси и термостата дали действа както трябва, има теми и затова как се проверява.
п.п. Моята държи средно 90-92 и виското въобще не го чувам.
моят термостат отваря на 92..незнам защо едни са направени на 87 други на 92

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Ами това са различни двигатели, работят на различна температура.

- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
не бях обърнал внимание,че си с 3.0 дизел.... 

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Ivo_Borisov написа:Въобще не е нормално да зацепва при 78 градуса, термостата отваря при 87 а виското от там нагоре трябва леко леко да започва да зацепва. От там насетне трябва да търси и термостата дали действа както трябва, има теми и затова как се проверява.
п.п. Моята държи средно 90-92 и виското въобще не го чувам.
Виското не е като шалтер бе хора.
Абсолютно нормално е при температура над 60 градуса да започне постепенно да "зацепва", защото се влияе не само от температурата на въздуха, преминаващ през радиатора, а и от температурата на металните части на водната помпа, които са свързани с него.
При работещ климатик е нормално виското да "зацепи по-рано", защото кондензаторът на климатика се загрява до над 70 градуса и тази температура се предава на елементите зад него - радиатор, виско, двигател.
Реално при температури по-ниски от 85-90 градуса и оборити на двигателя до 3500 виското не би трябвало да се чува, но при температури над 90 градиса с увеличаването на оборотите трябва да се чува специфичният му звук, като при температури близки до 100 градуса виското трябва да привлича вниманието на минувачите

При движение по междуградски пътища със скорост от 90 км/ч нагоре, автомобилът има много добро обдухване и виското не би трябвало да е зацепило на повече от 50-60%, като при рязко спиране на място, престой и потегляне едно изправно виско трябва да зацепи почти на 100%. Тогава е напълно нормално да се чува как работи.
В слуая термостатът не от значение, защото при по-късно отваряне перката на климатика ще се включва в авариен режим, а колегата не споменава такъв проблем. Ако отваря по-рано, то виското почти няма да се чува, защото ще е зацепило на по-малко от 50%, а температурата на двигателя ще е по-ниска от нормалната работна.
Температурата на двигателя при дизеловите автомобили се отчита в най-нагорещената точкана главата. Това се явява някъде между 5-6ти цилиндър, като там се намира и шалтера за аварийното включване на перката на климатика. Тази информация се подава на DDE.
Важен елемент в цялата система е охлаждащият агент - антифриза. При висока концентрация на антифриз в системата топлообменът рязко спада, казано иначе повече антифриз - по-лошо топлоотдаване и затруднена циркулация в системата. Това е добре ако живеехме в скандинавските страни, защото там се търси именно този ефект. За нашата географска ширина анифризът не трябва да е с температура на замръзване по-ниска от -30 градуса, както отбелязаха колегите в по-горните постове. Реално точно това, а не работата на виското, оказва влияние върху "мощността на двигателя", тя не се променя, но при по-високи температури, близки до 100 градуса, колкото и да се натиска педалът на газта, DDE обработва получената информация и "решава", че има опасност от повишаване ии рязко повишаване на температурата и "ограничава динамиката" на автомобила.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Благодаря за изчерпателния отговор колега , антифриза е разреден вече и в момента е на около -35 гр. като изтеглих течността от разширителния съд и долях дестилирана вода. Въпроса в момента е къде може да е проблема , във виското , в термостата или в двете ? До сега не съм гледал обстойно температурата защото стрелката се заставаше на 12 ч. и там си оставаше , което вчера разбрах , че се случва още на 75 гр. , започнах да се ровя когато при продължително спускане на скорост темп. на водата падна на 70 гр. и съответно стрелката на водата мръдна в ляво. Другото за което се сещам е , че термостата е този който трябва да регулира температурата а не виското и даже виското да е зацепено на 100% температурата не трябва да пада под 85 гр. примерно 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Мърда ли температурата надолу, термостат, почти винаги. Ако мърда нагоре, радиатори, виско.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Проблем ли е да карам така или веднага трябва да се смени ?
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
stony1 написа:Ivo_Borisov написа:Въобще не е нормално да зацепва при 78 градуса, термостата отваря при 87 а виското от там нагоре трябва леко леко да започва да зацепва. От там насетне трябва да търси и термостата дали действа както трябва, има теми и затова как се проверява.
п.п. Моята държи средно 90-92 и виското въобще не го чувам.
Виското не е като шалтер бе хора.
Абсолютно нормално е при температура над 60 градуса да започне постепенно да "зацепва", защото се влияе не само от температурата на въздуха, преминаващ през радиатора, а и от температурата на металните части на водната помпа, които са свързани с него.
При работещ климатик е нормално виското да "зацепи по-рано", защото кондензаторът на климатика се загрява до над 70 градуса и тази температура се предава на елементите зад него - радиатор, виско, двигател.
Реално при температури по-ниски от 85-90 градуса и оборити на двигателя до 3500 виското не би трябвало да се чува, но при температури над 90 градиса с увеличаването на оборотите трябва да се чува специфичният му звук, като при температури близки до 100 градуса виското трябва да привлича вниманието на минувачите![]()
При движение по междуградски пътища със скорост от 90 км/ч нагоре, автомобилът има много добро обдухване и виското не би трябвало да е зацепило на повече от 50-60%, като при рязко спиране на място, престой и потегляне едно изправно виско трябва да зацепи почти на 100%. Тогава е напълно нормално да се чува как работи.
В слуая термостатът не от значение, защото при по-късно отваряне перката на климатика ще се включва в авариен режим, а колегата не споменава такъв проблем. Ако отваря по-рано, то виското почти няма да се чува, защото ще е зацепило на по-малко от 50%, а температурата на двигателя ще е по-ниска от нормалната работна.
Температурата на двигателя при дизеловите автомобили се отчита в най-нагорещената точкана главата. Това се явява някъде между 5-6ти цилиндър, като там се намира и шалтера за аварийното включване на перката на климатика. Тази информация се подава на DDE.
Важен елемент в цялата система е охлаждащият агент - антифриза. При висока концентрация на антифриз в системата топлообменът рязко спада, казано иначе повече антифриз - по-лошо топлоотдаване и затруднена циркулация в системата. Това е добре ако живеехме в скандинавските страни, защото там се търси именно този ефект. За нашата географска ширина анифризът не трябва да е с температура на замръзване по-ниска от -30 градуса, както отбелязаха колегите в по-горните постове. Реално точно това, а не работата на виското, оказва влияние върху "мощността на двигателя", тя не се променя, но при по-високи температури, близки до 100 градуса, колкото и да се натиска педалът на газта, DDE обработва получената информация и "решава", че има опасност от повишаване ии рязко повишаване на температурата и "ограничава динамиката" на автомобила.
Е, аз къде съм казал че зацепва като шалтер. Дори на напълно студена кола перката се увлича от оборотите на мотора т.е. е зацепена леко. Но колегата споменава че чува виското да фучи и именно затова написах че не е нормално. А при температура 70 гр виското спокойно се спира с ръка и именно затова се тества при напълно загрял мотор когато трябва да е зацепено на 80-90 %. Щом при него зацепва по рано, означава че дори при по ниска температура работи на 80-90 %. Значи е дефектно.

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
dak написа:Проблем ли е да карам така или веднага трябва да се смени ?
Сменяй го, мотора не работи на оптималната си работна температура.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
dak написа:Ново 20днес пуснах температурата през скритото меню и познайте какво , Т на водата варира м/у 75 и 80 гр.
като при градско на 78 градуса виското зацепва
та сега се чудя кое е за смяна по спешно ... термостата или виското или и двете
и като пуснах парното Т падна до 70 гр. започва да ми писва вече от глупости по тая кола
Купувайте още боклуци като Майле, Байле и т.н. и после разправяйте, че БМВ-тата са ви виновни

dak написа:Проблем ли е да карам така или веднага трябва да се смени ?
Сега сериозно!
Сменяй го веднага! И ни светни, как майстора установи, че виското ти има проблем, та ти го смени с един от най-големите болклуци

"Пипна виското" не върши работа


P.S. Тука във форума много се продават тия боклуци като Майле. Че и много се тачат! И аз бях балък преди и ги купувах

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
За начало ще гледам да сменя термостата и ще видя как ще , ако виското зацепва на 90+ градуса ще си карам с него ако пак зацепва на 75-80 ще го разкарам , грешката дето не си взех старото виско си е моя
Аз от Мейле като цяло съм доволен и не съм имал никакви проблеми с частите им (основно окачване , водни помпи и т.н.) но виското не излезе качествено. Има и много голямо значение как е съхранявано в складовете , трябва се държи вертикално. Но така ще процедирам , първо термостата и после ще видим. Излишни пари нямам в момента за експерименти. Намалената динамика в жегата почти изчезна след чистене на кулера.

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
И какво излезе сега? Не било от виско, а от мръсен кулер? За кулера го вярвам, ако е затлачен, динамиката пада осезаемо, от опит го казвам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Кулера въобще не беше зле колега , външно беше перфектен , измих го от вътре с бензин (падна си сума чернилка) и притегнах всички метални скоби на маркучите . Верно сега почти няма разлика като е по жега. Един колега спомена психологически ефект и може да излезе прав. Колата като я сръгах на магистралата в 15:30 ч. (беше си слънчево и топло) за много кратко задмина 210 км/ч и пуснах газта че , ме достраша да пробвам колко ще вдигне , има страхотен ряз от както смених клапана на турбото. Много дърпа тая тояга и прави смешен разход
евала !

73 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани