Налягане в казанчето за антифриз
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- realprofesora
- Потребител
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: 21.05.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Мечтае да кара: е47
- Детайли за колата: 150кс
Re: Налягане в казанчето за антифриз
Meрси колеги днес сменихме и термостата , обезвъздушихме добре и колата си работи перфектно.От сервизното меню градусите бяха 105-106.Понякога падаха на 88-90.Перката така и не се включи , просто от 106* повече не се качи.Това при спрян климатик.Вързахме манометър към водната система и повече от 0,8 бара не вдигна.След като поизстина антифриза отворихме капачката и налягането спадна , антифриза беше на ниво и след това не вдигна повече от 0,2 бара.
Засега всичко е ОК.
Засега всичко е ОК.
- NikolaevBMW
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 3.05.2012
- Местоположение: CT
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i and E36 316i
- Мечтае да кара: BMW 760 :D
- Детайли за колата: Bayerische Motoren Werke
Re: Налягане в казанчето за антифриз
vavilon написа:Вие не сте наред!Капчка не се отваря на загрял двигател!!! Дори и 1 бар налягане да има, пак ще хвърля течност (закони на физиката). Отваря се само болтчето за обезвъздушаване, което се намира до разшерителният съд. То по принцип така и се обезвъздушава колата, с отворено болтче и затворена капачка. Гледай си скрито меню, за работната температура на охлаждащата течност. При 105гр. трябва да се включи перката. При 102гр. трябва да спре. При М43 е така.
п.п. Включете и климатика, поне да видите дали избщо работи тази перка!
Толкова и разбираш май ти





- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Налягане в казанчето за антифриз
Каза, че си с газов инжекцион. Погледана ли дали всички маркучи за водата към и от изпарителя са добре стегнати? Защото и от едно леко сълзене може да загуби достатъчно вода за да направи въздушна възглавница, а от там е повече от ясно, че ще духа. Аз имах същия проблем с Е36, после и с Е39. В първият случай се оказа една изключително лека цепчица на казанчето, която обаче се видя чак като го отделихме от радиатора, а преди това се виждаше съвсем другаде да губи течност защото се стичаше. Оказа се, че и маркучите са се разхлабили с времето. Дали те са направили въздушна възглавница и са довели до спукването на казанчето не знам. Но след това имах подобен проблем и с Е39. Изобщо с газовия трябва да се съобразяваш с още едно нещо, което дефакто не е създадено за да е там.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Налягане в казанчето за антифриз
NikolaevBMW написа:vavilon написа:Вие не сте наред!Капчка не се отваря на загрял двигател!!! Дори и 1 бар налягане да има, пак ще хвърля течност (закони на физиката). Отваря се само болтчето за обезвъздушаване, което се намира до разшерителният съд. То по принцип така и се обезвъздушава колата, с отворено болтче и затворена капачка. Гледай си скрито меню, за работната температура на охлаждащата течност. При 105гр. трябва да се включи перката. При 102гр. трябва да спре. При М43 е така.
п.п. Включете и климатика, поне да видите дали избщо работи тази перка!
Толкова и разбираш май тиПерката далеч не се пуска на 105 градуса .. колата загрява до 110 градуса и тогава се включва термостата и започва да охлажда..колата е беше обезвъздушена ,затова правеше проблем
И не се обезвъздушава така както си мислиш
има разлика в различните коли при обезвъздушаването
Знам кога трябва да хвърля течност нали водата ври


- NikolaevBMW
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 3.05.2012
- Местоположение: CT
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i and E36 316i
- Мечтае да кара: BMW 760 :D
- Детайли за колата: Bayerische Motoren Werke
- audi_bulgarian
-
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 5.07.2011
- Кара: AUDI TT 1.8T + Smart ForTwo 0.7
Re: Налягане в казанчето за антифриз
NikolaevBMW написа:В скритото меню примерно го видях..къде искаш да го видя?
В крайна сметка решен ли е проблемът ?


- NIKE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 3.02.2008
- Местоположение: Стара Загора/София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328iA
- Мечтае да кара: BMW 6 Gran Coupe
Re: Налягане в казанчето за антифриз
При слагането на газовият инжекцион не е било добре обезвъздушено..... сега всичко е наред
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Налягане в казанчето за антифриз
Термостата отваря на 105 градуса.
- KOVKO
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 21.10.2012
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
Re: Налягане в казанчето за антифриз
Колеги, а аз да питам. Правих ремонт на ДВГ заради спукан колянов вал. Всичко се смени и мотора се затвори, но от 4 дена не мога да обезвъздуша(320д 136к.с.).
Наливам водата на ниво, обезвъздушавам от 5-те тапи за обезвъздушаване, но нещо не ми се получава. Постоянно надува маркучите. Поне мен ми се струва, че стават
като тръби, а не като маркучи! Смених капачка на 1,4 бара, осъмних се в топлообменника и го изолирах .... и все същата. Смених и помпичката с клапан, намираща се до
ботуша на левият амортесьор, защото не работеше, а клапана грееше като на късо съединение. Пак същото. Пробвах студена, топла, студена и надувах радиатора ... все тая.
Единствено като смених капачката не надуваше на място, но всеки път като направя 2-3 км. из града и маркучите се вдърваваха. Все още е така. Ходих при един майстор
да я погледне и той ми каза, че е нормално при БМВ. Имаше при него и една е39 523. Показа ми и на нея, че са и твърди маркучите .... така и беше, но мъничко по-добре от моите.
Вече не знам какво става с тая кола. Взех я февруари, а от 3 дни я карам .... все по сервизите. Мотор, съединител, окачване, ГНП, стартер, прозорци ....... абе само диференциал
и кардан не съм сменял(от 4200 вече ми е над 8000)! Писна ми, честно казано! Ако някой нещо помогне допълнително ще съм много благодарен.
Наливам водата на ниво, обезвъздушавам от 5-те тапи за обезвъздушаване, но нещо не ми се получава. Постоянно надува маркучите. Поне мен ми се струва, че стават
като тръби, а не като маркучи! Смених капачка на 1,4 бара, осъмних се в топлообменника и го изолирах .... и все същата. Смених и помпичката с клапан, намираща се до
ботуша на левият амортесьор, защото не работеше, а клапана грееше като на късо съединение. Пак същото. Пробвах студена, топла, студена и надувах радиатора ... все тая.
Единствено като смених капачката не надуваше на място, но всеки път като направя 2-3 км. из града и маркучите се вдърваваха. Все още е така. Ходих при един майстор
да я погледне и той ми каза, че е нормално при БМВ. Имаше при него и една е39 523. Показа ми и на нея, че са и твърди маркучите .... така и беше, но мъничко по-добре от моите.
Вече не знам какво става с тая кола. Взех я февруари, а от 3 дни я карам .... все по сервизите. Мотор, съединител, окачване, ГНП, стартер, прозорци ....... абе само диференциал
и кардан не съм сменял(от 4200 вече ми е над 8000)! Писна ми, честно казано! Ако някой нещо помогне допълнително ще съм много благодарен.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Налягане в казанчето за антифриз
KOVKO написа: и маркучите се вдърваваха. Все още е така. Ходих при един майстор
да я погледне и той ми каза, че е нормално при БМВ. Имаше при него и една е39 523. Показа ми и на нея, че са и твърди маркучите .... така и беше, но мъничко по-добре от моите.
Тоя майстор го остави .... не е нормално маркучите да са вдървени ...... Че системата работи под налягане е така , че има лек ефект на втърдяване на маркучите , също е така ..... НО ако всичко е изправно по автомобила , маркучите трябва да можеш без особено голямо усилие да ги стиснеш с три пръста (палец , показалец и среден ) , като при натиска , м/у пръстите трябва да остане около 1см разстояние ..... тоест маркуча и налягането/течността в него да позволят това ..... Ако не е така , значи има нещо нередно - било въздух в системата поради недобро обезвъздушаване , било налягане създадено от неизправна гарнитура на глава ....
Опитай да обезвъздушиш по следния начин - наливаш течност колкото позволи на студен мотор , изчакваш докато видиш , че не поема вече , палиш оставяш капачката отворена и следиш течността (ако се наложи доливаш) , подаваш съвсем леко газ (1100-1200 об/мин). Продължаваш така докато мотора загрее (дори като стигне средата пак не затваряш капачката ), следиш дали излизат мехурчета като подаваш леко газ (ако ти позволява , защото е възможно при това положение течността да започне да излиза от отвора на казанчето , ако стане така , гасиш и изчакваш малко , колкото е необходимо докато течността "слегне" , после пак палиш и пак така ..... най -вероятно имаш въздушна възглавница и за това се случва това , което се случва при теб ).
Ако видиш , че налягането е сериозно и течността излиза сама , без да подаваш газ , спираш да подаваш газ и оставяш да се "успокои" , ако не - гасиш и пак изчакваш .... Този метод е бавен и малко неприятен , но от моя опит , когато нищо друго не помага за обезвъздушаване , това води до резултат (макар и бавно). Ако видиш , че течността не се надига в казанчето и не прави опити да излиза от отвора , а си стои на приблизително едно ниво , затвори капачката и просто изчакай да отвори термостата , когато отвори , отвори пробката за обезвъздушаване (тази до капачката ) и с това приключваш) .... Като охлади мотора си долей течност ако има нужда ....
Предполагам е излищно да подчертавам , че всичко това се прави на включен вентилатор, температура настроена на 32градуса и врътките за купето настроени за топло .....
- KOVKO
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 21.10.2012
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
Re: Налягане в казанчето за антифриз
И аз мисля, че не е нормално да са толкова много твърди маркучите. Просто явно аз нещо не правя като хората. Днес ще пробвам описаното та да видим. Снощи ми направи впечетление, че малкото маркуче за отичане на течноста от топлообменника на малкия термостат не е горещо и се чудя дали не е прецакан малкия термостат и да го сменя днес. Вчера си вадих големия термостат и го нагрявах с горещ въздух. Отвори си .... после като изстина си затвори. Инъче колата си върви много леко, но едва стига 84 градуса при изкачване на баир, дойде ли надолнището и да отпусна газта, пада до 65 грауса. За греене, не грее, ако не ме лъже скритото меню. Гледам да избегна всички вариянти, защото ми писна. Преди 2 седмици събрахме мотора. Дано не се окаже, че този дето ми зацепва новото ГНП не си е правил "гавра" с колата и да я е прегрял. Благодаря, колега, за изчерпателната информация!
- Djelebov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Налягане в казанчето за антифриз
Аз съм пръскал 2 казанчета за 1 седмица на 23-ката ми и проблемът беше в перката: Тя не винаги се прецаква от веднъж. В начален стадий някой път тръгваше някой път не и аз не се усетих навреме. В по-напреднал стадий, когато на диагностика направихме тест на степените, не завъртя и като я бутнах (помогнах) с ръка тръгна да си тества степените - тогава я смених и след това вече нямаше камък маркучи. На място градусите са каквито пише на термостата и не мърдат от тая стойност.

- KOVKO
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 21.10.2012
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
Re: Налягане в казанчето за антифриз
metodi80 днес си махнах малкия термостат (тоест го избуших), остана само корпуса. Направих както ми каза в горния пост. Имаше напредък. Преди като затоплеше без капачка и започваше нивото на водата да играе на долу на горе, днес не. Стоеше си мирно докъдето съм я налял. За пръв път от 5 дни, както се мъча видях, че протече тънката струя в гърловината под капачката (преди не течеше). Затворих капачката и я оставих да загрее до 70 градуса (много бавно загря) и наду маркучите до степента казана от теб, тоест с 3 пръста го смачках на 1см. Реших да развия пробката до капачката, както ми каза, но нищо не излезе, ни въздух, ни вода. Реших пак да отворя за малко капачката ....... ииииии тогава дойде момента на ГОЛЯМАТА ми простотия! Изкуших се да погледна дали ще потече от пробката на малкия термостат и нивото на водата се покачи рязко, та чак преля (естествено засмука въздух)! Усетих се, че вече е късно на 70 градуса и реших да затворя капачката и да покарам. Уви, след 5км. същата работа, маркучите на камък. С три пръста го смачквам със сила максимум до 1см. тоест грубо, от двете страни по 5мм.! Гледах да я настъпя до към 120/140км. и едва стигна 77 градуса. Та сега я оставих намира и утре сутринта отново същата гимнастика, а като ми дойде понеделник новият, малък термостат ще го монтирам (съмнявах се, че прави възглавница заради него, а и доста беше изпилен като го разглобих. Явно е на доста време и работа, а и май има роля в цялата ми мъка и предположения, че той е виновника!
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Налягане в казанчето за антифриз
По принцип щом стрелката не минава средата , нещата клонят по -скоро именно към въздух в системата , не толкова до проблем с гарнитура (дано не е това)..... В бошинството случаи ако има проблем с гарнитура и при подобни упражнения свързани с проблемно обезвъздушаване , стрелката тръгва на дясно и мотора прегрява ....
- KOVKO
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 21.10.2012
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d
Re: Налягане в казанчето за антифриз
Чак днес се позанимавах отново с тази проклетия. Каквито и методи да пробвах, все си надува (но не вдига повеч от 85 градуса) и след ден каране, светва лампата, че няма охладителна течност. Днес се ядосах и избуших големия термостат (само корпуса сложих). Видях нещо чудно! Без термостата при потегляне на 75 градуса за 1км. направи 102 градуса (по баир нагорв без да я тормозя). Хвана ме шубето и обърнах. За около 200/300м. надолу по баира падна температурата на 87 градуса, след това, на равното пак вдигна на 95 градуса. Очуди ме, че като спрях, маркучите си бяха нормални и можех да допра стените им. Тая кола ме изумява вече .... всичко наобратно. Понеделник монтирам новия термостат и ще видим. Явно не може да ти е отворен големия, а малкия да си работи (нов също) ..... луда работа.
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани