Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от dak » 01 Юни 2015, 23:17

Здравите колеги , от дълго време ме тормози един проблем с колата когато започне лятото , колата е 530д 184 кс. седан ръчка. Когато купих колата при направеното обслужване майстора пипна виското което беше БЕР и каза , че е за смяна , сменихме и него с Meyle а старото отиде в коша :evil: но кой да знае , че от едно виско колата в жегите ще се спъва толкова. След смяна на дебитомер и клапан на турбото и всички вакуми колата в момента е като совалка но до като не зацепи шиб*ното виско , което като започне да бучи и спирка няма , чувал съм го и на магистралата лятото със 120 и 140 км/ч :shock: но си мислех , че така трябва да си е. Сега когато е по топло и виското още не зацепило (а то зацепва и на 25 крадуса в градска среда :shock: ) колата е много динамична , при пълна газ на 2-ра. започва да мига асц-то на сух асфалт , по някога се случва и на 3-та на по гладък асфалт :twisted: (гумите ми са на 2 години Континентал 225/55/16) , колата вдига 220 без проблем (може и повече) , респонса на газта е супер , още от 1500 има идеална тяга но всичко това до като не забучи шиб*ното виско , бучи заедно с оборотите на всички предавки :kuku: Днес разглобих кулера и всички турбо пътища като си мислех , че може да мръсен и да не охлажда добре като се нагрее , за мое учудване кулера беше почти като нов , имаше съвсем леки омасления вътре в маркучите , скобите и самите маркучи и те са супер :| Защо виското осезаемо спъва колата , започне ли да бучи вече я няма тази динамика в ниските обороти и за да върви колата трябва да мачкам газта здраво. Защо зацепва без да е толкова горещо ? В студено време проблеми нямам ! Когато работи климатика не усещам никаква разлика в динамиката а когато започне да бучи виското колата става друга !
Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем ?
Последна промяна dak на 02 Юни 2015, 12:21, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д

Мнение от ивчо » 01 Юни 2015, 23:33

Ами реално не трябва да го усещаш !
Това там с колко км и трета и пета предавка - няма нужда от такива изпълнения !
Смени виското и виж някакво марково този път !
На бензиновите кочин, при около 3500-4000 оборота виското се "откача" и не се върти с оборотите на двигателя !
Предполагам и при дизелите има някакви обороти при които виското не е зацепено !
Като за начало - остави тоя куулер, и проследи след него радиаторите ! Ако за замърсени няма да имаш достатъчен дебит и затова виското се зацепва от по-рано !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д

Мнение от Ivo_Borisov » 01 Юни 2015, 23:44

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 14.04.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: Е39

Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д

Мнение от neron525 » 02 Юни 2015, 7:20

Един колега имаше същият проблем (2.5д) като е топло и колата не вървяла в ниските темата беше за дебитомер ( скоро беше) сега като се замисла се съмняваше нещо за датчици а всъщност може проблема да е един и същ
но от виското да има толкова разлика :dunno: :dunno: :dunno:
Ще следя и двете теми може някои да е имал проблем и да го е решил :yes: :yes: :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д

Мнение от predel » 02 Юни 2015, 9:59

Що не си видиш нормалната работна температура на живи данни /ако имаш голям дисплей на километража - там/ и после да умуваш...
Все пак виското "зацепва" при определена температура... Огледай, като се включи дали се включва и ел.перката... Но все пак си мисля, че самото виско няма как да ти "спъва" двигателя.... По скоро когато ти е "спънат" двигателя ти работи и виското....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 308
Регистриран на: 3.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....

Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д

Мнение от stenlipk » 02 Юни 2015, 10:13

При мойта (520и) с голям борд е и виждам че зацепва на 96-98 градуса.Забелязвам,че се спъва като при колегата :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д

Мнение от dak » 02 Юни 2015, 10:44

Температурата я гледах през скритото меню във всякакви условия :) виското започва да зацепва при 90 градуса и когато зацепи температурата падан на 87 гр. и варира м/у 87 и 90 :kuku: Така ли трябва да е на този мотор ? Радиаторите при обслужването бяха ревизирани и почистени + смяна на водна помпа и антифриз Hepu-син (този който източихме беше също сравнително бистър без разни парцали и мръсотии :dunno: Възможно ли е когато виското е зацепено да вкарва топъл въздух не където трябва :?: Въпреки , че дифузьора на перката си е на мястото , когато вското е зацепено обдухва и в страни около самата перка. Има ли някой схема на потока на свежия въздух на тоя мотор да огледам дали всичко е поставено като хората ? Когато виското е зацепено ел. перката не работи (освен ако не вкл. климатика) !

п.п. Ето този въздуховод ми се струва , че не лежи хубаво точно при мафсензора , от долния край седи леко отворен , свалях го (с триста зора) слагах го не не мога да го напасна по добре :( тук някъде ако влиза топъл въздух проблем ли е , при положение че каквото и да влиза след това минава през кулера и се охлажда :dunno: Никъде по него нямаше скоба :shock: даже и там където влиза в турбото.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д

Мнение от ивчо » 02 Юни 2015, 11:23

dak написа:Температурата я гледах през скритото меню във всякакви условия :) виското започва да зацепва при 90 градуса и когато зацепи температурата падан на 87 гр. и варира м/у 87 и 90 :kuku: Така ли трябва да е на този мотор ? Радиаторите при обслужването бяха ревизирани и почистени + смяна на водна помпа и антифриз Hepu-син

Така трябва ... Виското зацепва постепенно, и държи определена температура !
Тоз антифриз как си го разредил !
Я премери на колко градуса е ! Максимум за -30 го нагласи !!!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д

Мнение от dak » 02 Юни 2015, 12:14

Антифриза си е както е от шишетата , не помня ... не е разреждан мисля. Но едва ли това е проблема. Има логика да дърпа топъл въздух от някъде и когато зацепи виското проблема да се задълбочава. Дайте предложения от къде може да дърпа за да влияе толкова осезаемо и поне да съм сигурен , че проблем е от виското ! Турбо пътищата са супер читави - проверено !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от predel » 02 Юни 2015, 13:15

От тази тръба "тегли" атмосферен въздух... Дори да я няма... няма проблем. От нея отива във въздушния филтър. Аз пак си мисля, че тази кола трябва да се покара и да се гледат живи данни за да се определи проблема... Може да има стотици причини... като се започне от чисто механични /напукани вакуми/ до електронни /лъжливи показания на датчици/ или още и още... При живите данни ще се види къде се получава "ефекта" и ще се реши от какво може да е... Аз лично смятам, че виското не може да спъне колата, тея коли теглят малка каравана без да я усетят, та едно виско?!? :shock: Според мен просто свързваш шума на виското с проблема, но не е то. Проблема ти се появява при загрял двигател.
Относно антифриза, колегата е прав, ако не е разреден до определен вискозитет ще имаш проблеми с охлаждането и двигателя ще губи мощност от прегряване на определени места... Неразредения антифриз е доста "ленив" като проточност...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от dak » 02 Юни 2015, 16:18

Ами не е разреждан антифриза колега , но чак да губи мощност :dunno: Температурата не минава 90 градуса , колата е гледана на живи данни , имаше проблем с налягането на турбото но след смяна на клапана проблема е отстранен и налягането вече си е в норми. Вакумите са нови + дебитомер. Всичко си е 6 когато не е лято :lol: Когато зацепи виското колата си върви но не така както преди да зацепи.
Не са махнати горните 2 катализатора но ако проблема е в тях ще има ядове и в по студено време.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от ивчо » 02 Юни 2015, 17:04

А дали мислиш е еднакво да плуваш в бетон и кисело мляко ?! :mhihi:
Колкото и да не ти се вярва, двете неща са почти свързани !
В следствие на това че антифризът ти е концентрат (виж го премери на колко градуса е !!!!), и предвид че концентратът е много лош топлоносител - се получава загряване защото охадителният агент, не отнема топлината !!!
Оттам всичко се нагрява ! Надявам се ти е известен принципът на действие на виското ..
Не че ще прегрява, но ако имаш и друг проблем в комбинация с това е напълно възможно да довежда системата до невъзможност да охлажда правилно !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от dak » 02 Юни 2015, 17:38

тия уредчета дето ги продават по 2лв. стават ли за мерене ?
Въпреки това имам и друга кола (атмосверка на газ) също е с концентрат но с ел.перка , при нея няма загуба на мощност в жегите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от ares2 » 02 Юни 2015, 22:49

колега това са врели некипели с товара на мотора от виско.. не ги чети налудничевите теми на "експертите" по форумите
тази система се ползва от години при много производители и е много по стбилна и равномерна от пиковете които създава алтернатора при зацепване на ел. перка на последна степен.. тук при теб говорим за мотор 390 или 410 нютон метра.. ако това го натовариш с едно виско по добре си продай колата
по вероятно е да имаш друг проблем на които да влиае темерурата и тн но разбира се е сложно да се разгадае така. трябва техника и познания на място
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д

Мнение от dak » 02 Юни 2015, 23:53

Много вероятно да е така колега ! Ти какво мислиш за антифриза , възможно ли е да е от него ?
В движение живи данни са гледани с ИНПА , дюзи , налагане на помпата и налягане в рейла , налягане в колектора , дебитомер ... всичко си е ОК , колата не пуши при ръчка или нормално каране :dunno: просто не виждам какво друго може да е и за това пуснах темата. От както направих профилактика на кулера и маркучите към него не съм я пробвал като се напече как ще е , но при положение , всичко си беше почти чисто едва ли ще има ефект :D
Разликата във вървенето не е голяма но я има и ме дразни ! Само двата горни катализатора още не са махнати но едва ли е от тях .

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook