Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
73 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Здравите колеги , от дълго време ме тормози един проблем с колата когато започне лятото , колата е 530д 184 кс. седан ръчка. Когато купих колата при направеното обслужване майстора пипна виското което беше БЕР и каза , че е за смяна , сменихме и него с Meyle а старото отиде в коша
но кой да знае , че от едно виско колата в жегите ще се спъва толкова. След смяна на дебитомер и клапан на турбото и всички вакуми колата в момента е като совалка но до като не зацепи шиб*ното виско , което като започне да бучи и спирка няма , чувал съм го и на магистралата лятото със 120 и 140 км/ч
но си мислех , че така трябва да си е. Сега когато е по топло и виското още не зацепило (а то зацепва и на 25 крадуса в градска среда
) колата е много динамична , при пълна газ на 2-ра. започва да мига асц-то на сух асфалт , по някога се случва и на 3-та на по гладък асфалт
(гумите ми са на 2 години Континентал 225/55/16) , колата вдига 220 без проблем (може и повече) , респонса на газта е супер , още от 1500 има идеална тяга но всичко това до като не забучи шиб*ното виско , бучи заедно с оборотите на всички предавки
Днес разглобих кулера и всички турбо пътища като си мислех , че може да мръсен и да не охлажда добре като се нагрее , за мое учудване кулера беше почти като нов , имаше съвсем леки омасления вътре в маркучите , скобите и самите маркучи и те са супер
Защо виското осезаемо спъва колата , започне ли да бучи вече я няма тази динамика в ниските обороти и за да върви колата трябва да мачкам газта здраво. Защо зацепва без да е толкова горещо ? В студено време проблеми нямам ! Когато работи климатика не усещам никаква разлика в динамиката а когато започне да бучи виското колата става друга !
Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем ?






Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем ?
Последна промяна dak на 02 Юни 2015, 12:21, променена общо 1 път
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д
Ами реално не трябва да го усещаш !
Това там с колко км и трета и пета предавка - няма нужда от такива изпълнения !
Смени виското и виж някакво марково този път !
На бензиновите кочин, при около 3500-4000 оборота виското се "откача" и не се върти с оборотите на двигателя !
Предполагам и при дизелите има някакви обороти при които виското не е зацепено !
Като за начало - остави тоя куулер, и проследи след него радиаторите ! Ако за замърсени няма да имаш достатъчен дебит и затова виското се зацепва от по-рано !
Това там с колко км и трета и пета предавка - няма нужда от такива изпълнения !
Смени виското и виж някакво марково този път !
На бензиновите кочин, при около 3500-4000 оборота виското се "откача" и не се върти с оборотите на двигателя !
Предполагам и при дизелите има някакви обороти при които виското не е зацепено !
Като за начало - остави тоя куулер, и проследи след него радиаторите ! Ако за замърсени няма да имаш достатъчен дебит и затова виското се зацепва от по-рано !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- neron525
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 14.04.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е39
Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д
Един колега имаше същият проблем (2.5д) като е топло и колата не вървяла в ниските темата беше за дебитомер ( скоро беше) сега като се замисла се съмняваше нещо за датчици а всъщност може проблема да е един и същ
но от виското да има толкова разлика
Ще следя и двете теми може някои да е имал проблем и да го е решил

но от виското да има толкова разлика



Ще следя и двете теми може някои да е имал проблем и да го е решил



- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д
Що не си видиш нормалната работна температура на живи данни /ако имаш голям дисплей на километража - там/ и после да умуваш...
Все пак виското "зацепва" при определена температура... Огледай, като се включи дали се включва и ел.перката... Но все пак си мисля, че самото виско няма как да ти "спъва" двигателя.... По скоро когато ти е "спънат" двигателя ти работи и виското....
Все пак виското "зацепва" при определена температура... Огледай, като се включи дали се включва и ел.перката... Но все пак си мисля, че самото виско няма как да ти "спъва" двигателя.... По скоро когато ти е "спънат" двигателя ти работи и виското....
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- stenlipk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 308
- Регистриран на: 3.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Детайли за колата: Най-лъскавата скъпа таратайка....
Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д
При мойта (520и) с голям борд е и виждам че зацепва на 96-98 градуса.Забелязвам,че се спъва като при колегата 

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д
Температурата я гледах през скритото меню във всякакви условия
виското започва да зацепва при 90 градуса и когато зацепи температурата падан на 87 гр. и варира м/у 87 и 90
Така ли трябва да е на този мотор ? Радиаторите при обслужването бяха ревизирани и почистени + смяна на водна помпа и антифриз Hepu-син (този който източихме беше също сравнително бистър без разни парцали и мръсотии
Възможно ли е когато виското е зацепено да вкарва топъл въздух не където трябва
Въпреки , че дифузьора на перката си е на мястото , когато вското е зацепено обдухва и в страни около самата перка. Има ли някой схема на потока на свежия въздух на тоя мотор да огледам дали всичко е поставено като хората ? Когато виското е зацепено ел. перката не работи (освен ако не вкл. климатика) !
п.п. Ето този въздуховод ми се струва , че не лежи хубаво точно при мафсензора , от долния край седи леко отворен , свалях го (с триста зора) слагах го не не мога да го напасна по добре
тук някъде ако влиза топъл въздух проблем ли е , при положение че каквото и да влиза след това минава през кулера и се охлажда
Никъде по него нямаше скоба
даже и там където влиза в турбото.





п.п. Ето този въздуховод ми се струва , че не лежи хубаво точно при мафсензора , от долния край седи леко отворен , свалях го (с триста зора) слагах го не не мога да го напасна по добре



- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д
dak написа:Температурата я гледах през скритото меню във всякакви условиявиското започва да зацепва при 90 градуса и когато зацепи температурата падан на 87 гр. и варира м/у 87 и 90
Така ли трябва да е на този мотор ? Радиаторите при обслужването бяха ревизирани и почистени + смяна на водна помпа и антифриз Hepu-син
Така трябва ... Виското зацепва постепенно, и държи определена температура !
Тоз антифриз как си го разредил !
Я премери на колко градуса е ! Максимум за -30 го нагласи !!!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика от Виско Meyle на 530Д
Антифриза си е както е от шишетата , не помня ... не е разреждан мисля. Но едва ли това е проблема. Има логика да дърпа топъл въздух от някъде и когато зацепи виското проблема да се задълбочава. Дайте предложения от къде може да дърпа за да влияе толкова осезаемо и поне да съм сигурен , че проблем е от виското ! Турбо пътищата са супер читави - проверено !
- predel
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
От тази тръба "тегли" атмосферен въздух... Дори да я няма... няма проблем. От нея отива във въздушния филтър. Аз пак си мисля, че тази кола трябва да се покара и да се гледат живи данни за да се определи проблема... Може да има стотици причини... като се започне от чисто механични /напукани вакуми/ до електронни /лъжливи показания на датчици/ или още и още... При живите данни ще се види къде се получава "ефекта" и ще се реши от какво може да е... Аз лично смятам, че виското не може да спъне колата, тея коли теглят малка каравана без да я усетят, та едно виско?!?
Според мен просто свързваш шума на виското с проблема, но не е то. Проблема ти се появява при загрял двигател.
Относно антифриза, колегата е прав, ако не е разреден до определен вискозитет ще имаш проблеми с охлаждането и двигателя ще губи мощност от прегряване на определени места... Неразредения антифриз е доста "ленив" като проточност...

Относно антифриза, колегата е прав, ако не е разреден до определен вискозитет ще имаш проблеми с охлаждането и двигателя ще губи мощност от прегряване на определени места... Неразредения антифриз е доста "ленив" като проточност...
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера 

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Ами не е разреждан антифриза колега , но чак да губи мощност
Температурата не минава 90 градуса , колата е гледана на живи данни , имаше проблем с налягането на турбото но след смяна на клапана проблема е отстранен и налягането вече си е в норми. Вакумите са нови + дебитомер. Всичко си е 6 когато не е лято
Когато зацепи виското колата си върви но не така както преди да зацепи.
Не са махнати горните 2 катализатора но ако проблема е в тях ще има ядове и в по студено време.


Не са махнати горните 2 катализатора но ако проблема е в тях ще има ядове и в по студено време.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
А дали мислиш е еднакво да плуваш в бетон и кисело мляко ?!
Колкото и да не ти се вярва, двете неща са почти свързани !
В следствие на това че антифризът ти е концентрат (виж го премери на колко градуса е !!!!), и предвид че концентратът е много лош топлоносител - се получава загряване защото охадителният агент, не отнема топлината !!!
Оттам всичко се нагрява ! Надявам се ти е известен принципът на действие на виското ..
Не че ще прегрява, но ако имаш и друг проблем в комбинация с това е напълно възможно да довежда системата до невъзможност да охлажда правилно !

Колкото и да не ти се вярва, двете неща са почти свързани !
В следствие на това че антифризът ти е концентрат (виж го премери на колко градуса е !!!!), и предвид че концентратът е много лош топлоносител - се получава загряване защото охадителният агент, не отнема топлината !!!
Оттам всичко се нагрява ! Надявам се ти е известен принципът на действие на виското ..
Не че ще прегрява, но ако имаш и друг проблем в комбинация с това е напълно възможно да довежда системата до невъзможност да охлажда правилно !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
тия уредчета дето ги продават по 2лв. стават ли за мерене ?
Въпреки това имам и друга кола (атмосверка на газ) също е с концентрат но с ел.перка , при нея няма загуба на мощност в жегите.
Въпреки това имам и друга кола (атмосверка на газ) също е с концентрат но с ел.перка , при нея няма загуба на мощност в жегите.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
колега това са врели некипели с товара на мотора от виско.. не ги чети налудничевите теми на "експертите" по форумите
тази система се ползва от години при много производители и е много по стбилна и равномерна от пиковете които създава алтернатора при зацепване на ел. перка на последна степен.. тук при теб говорим за мотор 390 или 410 нютон метра.. ако това го натовариш с едно виско по добре си продай колата
по вероятно е да имаш друг проблем на които да влиае темерурата и тн но разбира се е сложно да се разгадае така. трябва техника и познания на място
тази система се ползва от години при много производители и е много по стбилна и равномерна от пиковете които създава алтернатора при зацепване на ел. перка на последна степен.. тук при теб говорим за мотор 390 или 410 нютон метра.. ако това го натовариш с едно виско по добре си продай колата
по вероятно е да имаш друг проблем на които да влиае темерурата и тн но разбира се е сложно да се разгадае така. трябва техника и познания на място
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Намалена динамика при зацепено Виско на 530Д
Много вероятно да е така колега ! Ти какво мислиш за антифриза , възможно ли е да е от него ?
В движение живи данни са гледани с ИНПА , дюзи , налагане на помпата и налягане в рейла , налягане в колектора , дебитомер ... всичко си е ОК , колата не пуши при ръчка или нормално каране
просто не виждам какво друго може да е и за това пуснах темата. От както направих профилактика на кулера и маркучите към него не съм я пробвал като се напече как ще е , но при положение , всичко си беше почти чисто едва ли ще има ефект
Разликата във вървенето не е голяма но я има и ме дразни ! Само двата горни катализатора още не са махнати но едва ли е от тях .
В движение живи данни са гледани с ИНПА , дюзи , налагане на помпата и налягане в рейла , налягане в колектора , дебитомер ... всичко си е ОК , колата не пуши при ръчка или нормално каране


Разликата във вървенето не е голяма но я има и ме дразни ! Само двата горни катализатора още не са махнати но едва ли е от тях .
73 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани