330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Kiryakov
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Здравейте, колеги
Имам много сериозен проблем със загуба на масло и не мога да разбера от какво е. Колата е 330i М54B30 на 245 000 км. (реални уж) и няма видими течове дори и капчица масло нито по двигателя нито под него и като цяло е най-сухия автомобил откъм течове който съм имал до момента. Моя собственост е от декември месец 2014г. и досега за 6 месеца и 7000 км. пробег ми е изхарчил над 3 литра масло.
Лампата светна още когато я купих и се прибрах от Шумен до София, още на следващия ден смених маслото с Castrol 10W40 Magnatec.Навъртяните километри са предимно градско и малко извънградско и почти всеки месец светва лампата за маслото, проверявам го и наистина го няма винаги щеката е на минимум. Маслото рязко свършва когато колата се настъпва при каране извънградско във високи обороти и дрифт (не се кара така постоянно). Няма изпушване нито на празен ход, нито сутрин при палене, нито при висока скорост зад мен (специално са шофирали зад мен за да се провери)
Преди два месеца мерих компресия на мотора за да видя дали сегментите са добре и резултата беше между 10.3 и 10.8 компресия на всички цилиндри (горе-долу равномерна) и поне компресионните са ОК. Когато я купих имаше активен TUV със шуменския номер и беше ходено до Германия с нея месец преди покупката. За тези 6 месеца откакто е моя избиха двата катализатора (пробити са) и постоянно мирише на изгорели газове (ако е от значение). Не съм сменял филтър картерни газове и не знам какво е състоянието му, но след около седмица ще ходя да махам катализаторите и да слагам спортни колектори и ще го сменя ако е нужно. Разхода на гориво също е доста над нормалното, но това предполагам че е заради запушените катализатори.
Гумички на клапаните не са сменяни, защото не съм сигурен дали е от тях и ще го направя и това скоро. Четох из форума за този мотор, че често заминавали маслообирачите които са част от маслените сегменти, но ако съм за маслени сегменти не трябва ли да изпушва колата? Също така, ако гумичките на клапаните са наред следващата стъпка е отваряне на мотор или наливане на масло постоянно ли? На следващата смяна която е скоро си мисля да сложа 5W30(каквото го дават за мотора), но се притеснявам от 3 литра доливане да не станат 6. Благодаря на отзовалите се.
Имам много сериозен проблем със загуба на масло и не мога да разбера от какво е. Колата е 330i М54B30 на 245 000 км. (реални уж) и няма видими течове дори и капчица масло нито по двигателя нито под него и като цяло е най-сухия автомобил откъм течове който съм имал до момента. Моя собственост е от декември месец 2014г. и досега за 6 месеца и 7000 км. пробег ми е изхарчил над 3 литра масло.
Лампата светна още когато я купих и се прибрах от Шумен до София, още на следващия ден смених маслото с Castrol 10W40 Magnatec.Навъртяните километри са предимно градско и малко извънградско и почти всеки месец светва лампата за маслото, проверявам го и наистина го няма винаги щеката е на минимум. Маслото рязко свършва когато колата се настъпва при каране извънградско във високи обороти и дрифт (не се кара така постоянно). Няма изпушване нито на празен ход, нито сутрин при палене, нито при висока скорост зад мен (специално са шофирали зад мен за да се провери)
Преди два месеца мерих компресия на мотора за да видя дали сегментите са добре и резултата беше между 10.3 и 10.8 компресия на всички цилиндри (горе-долу равномерна) и поне компресионните са ОК. Когато я купих имаше активен TUV със шуменския номер и беше ходено до Германия с нея месец преди покупката. За тези 6 месеца откакто е моя избиха двата катализатора (пробити са) и постоянно мирише на изгорели газове (ако е от значение). Не съм сменял филтър картерни газове и не знам какво е състоянието му, но след около седмица ще ходя да махам катализаторите и да слагам спортни колектори и ще го сменя ако е нужно. Разхода на гориво също е доста над нормалното, но това предполагам че е заради запушените катализатори.
Гумички на клапаните не са сменяни, защото не съм сигурен дали е от тях и ще го направя и това скоро. Четох из форума за този мотор, че често заминавали маслообирачите които са част от маслените сегменти, но ако съм за маслени сегменти не трябва ли да изпушва колата? Също така, ако гумичките на клапаните са наред следващата стъпка е отваряне на мотор или наливане на масло постоянно ли? На следващата смяна която е скоро си мисля да сложа 5W30(каквото го дават за мотора), но се притеснявам от 3 литра доливане да не станат 6. Благодаря на отзовалите се.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Гумички на клапаните не са сменяни, защото не съм сигурен дали е от тях и ще го направя и това скоро.
ОТ тук започни колега.

На следващата смяна която е скоро си мисля да сложа 5W30(каквото го дават за мотора), но се притеснявам от 3 литра доливане да не станат 6. Благодаря на отзовалите се.
Прав си,ще го пие с по-висока скорост...

- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Гумички+маслените сегменти+филтър картерни газове 

Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Имай предвид, че има шанс гумичките да не помогнат! Един приятел ги смени и още има проблем, т.е. трябва да се продължи и надолу по двигателя 


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Няколко пъти съм писал за да спестя на някого излишни движения ....
ГУМИЧКИТЕ имат пренебрежим ефект към харча!
Смених при мен, гумички и филтър картерна като всичко беше и почистено и тн. - ефекта клонеше към 0
Имаше подобрение, но по-скоро нищожно ...
Проблема е в сегментите за мен ..., но не съм отварял да ги сменя за да потвърдя.
Спестете си чопленето по периферията и събирайте пари за отваряне на мотора ако ще правите нещо.
Масло ако сменяш има разни варианти дето се твърди, че по-малко ги харчи, но са са някакви непопулярни спесификации,
които ги няма в БГ и са сравнително скъпи, потърси имаше една тема дето един колега подробно беше писал ...
ПРобвал съм с 10/60 Кастрол също, по-малко харчеше, но това масло за мен не е за тоя мотор и не го препоръчвам,
особенно ако колата седи зимата навън на студено ... моята беше в гараж и въпреки това не си позволих да сложа 2-ри път ...
В момента пак карам м54б30, но в х3 - пак харчи ... сипвам и толкова ...
Не казвам, че това е решението на проблема, но и гумички и картерни не са
ГУМИЧКИТЕ имат пренебрежим ефект към харча!
Смених при мен, гумички и филтър картерна като всичко беше и почистено и тн. - ефекта клонеше към 0
Имаше подобрение, но по-скоро нищожно ...
Проблема е в сегментите за мен ..., но не съм отварял да ги сменя за да потвърдя.
Спестете си чопленето по периферията и събирайте пари за отваряне на мотора ако ще правите нещо.
Масло ако сменяш има разни варианти дето се твърди, че по-малко ги харчи, но са са някакви непопулярни спесификации,
които ги няма в БГ и са сравнително скъпи, потърси имаше една тема дето един колега подробно беше писал ...
ПРобвал съм с 10/60 Кастрол също, по-малко харчеше, но това масло за мен не е за тоя мотор и не го препоръчвам,
особенно ако колата седи зимата навън на студено ... моята беше в гараж и въпреки това не си позволих да сложа 2-ри път ...
В момента пак карам м54б30, но в х3 - пак харчи ... сипвам и толкова ...
Не казвам, че това е решението на проблема, но и гумички и картерни не са

Последна промяна K_Ilkov на 22 Май 2015, 10:52, променена общо 1 път

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Rainbow написа:Имай предвид, че има шанс гумичките да не помогнат! Един приятел ги смени и още има проблем, т.е. трябва да се продължи и надолу по двигателя
При такъв голям разход на масло силно ме съмнява да се оправи само с гумички.
dr.peshev написа:Гумички+маслените сегменти+филтър картерни газове
По-скоро както колегата го е написал, пък и няма да отваряш няколко пъти и да те дерат за работа пак по няколко пъти.
- Kiryakov
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Явно съм си за маслени сегменти, но 2К за отваряне на този етап не ми се дават. Най-вероятно ще изчакам да си тръгнат и компресионните сегменти и тогава, поне да е качествено.
То отвори ли се най-добре всичко да се смени (лагери основни, биелни и т.н), а не само маслените сегменти така че ще си доливам масалце явно.
Все пак ще пробвам едни гумички на клапани поне там смяната не е трудна и не се разглабя кой знае колко, може и да съм късметлия и да намалее разхода.
То отвори ли се най-добре всичко да се смени (лагери основни, биелни и т.н), а не само маслените сегменти така че ще си доливам масалце явно.
Все пак ще пробвам едни гумички на клапани поне там смяната не е трудна и не се разглабя кой знае колко, може и да съм късметлия и да намалее разхода.
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Сегментите са проблема, всичко друго като течове, клапан на картерните, гумички на клапаните са просто едни +- 10% от харча на масло. Просто маслообирателните сегменти са яко спекли от нагар и най-различни други налепи и отлагания, породени от една или друга причина, гадни масла, гадни филтри, гадна експлоатация и поддръжка, гаден дизайн на сегментите и т.н. Има вариянт да се подобри положението от към разход на масло, доста разпространен метод дори в чужбина, разкисване на сегментите. Има различни вариянти за това, от наливане на всевъзможни гадости през отворите на свещите в горивната камера, до използването на агресивни почистващи масла и добавки за промивка. Реално метода с кисненето има ефект, даже доста голям, но всеки трябва да си прецени кой вариянт да използва, логично е че най-агресивния ще има най-голям ефект, но и ще нанесе най-големи щети на мотора, гарнитури, семеринги и т.н., да образува течове или да прецака нещо друго. Моето мнение (лично и не го налагам на никой) е за наливане на нещо в горивната камера, киснене няколко часа, може и няколко такива процедури (това на източено масло и отворена пробка на картера), след което дълготрайна употреба на качествено масло с по-агресивни почистващи свойства и честа смяна. Другите два вариянта са сипваш масло и караш или основен ремонт 

Последна промяна Chope на 23 Май 2015, 11:19, променена общо 1 път
- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Казват, че M54 така е конструиран. Чувал съм за хора, правили основен ремонт и без осезаема разлика в харченето на масло.
Пробвал съм какви ли не варианти на масло - MOTUL 8100 X-cess 5W30 е маслото за мен. Слагам го в момента и на приятелката ми в Cooper-а, както и в E46 320D.
Пробвал съм какви ли не варианти на масло - MOTUL 8100 X-cess 5W30 е маслото за мен. Слагам го в момента и на приятелката ми в Cooper-а, както и в E46 320D.

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
На мен м54б25 хапна няколко литра до смяна 5в40 бмв масло. Мисля да опитам да поразходя маслосъбирателните с MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 . някой има ли впечатления ?

- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
mitrax написа:На мен м54б25 хапна няколко литра до смяна 5в40 бмв масло. Мисля да опитам да поразходя маслосъбирателните с MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 . някой има ли впечатления ?
Едно мнение над твоето.

На същия двигател разликата се усеща. Всичко друго не го харчи, а го пие!


- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Аз ще пробвам clean ти си писал cess, предполагам че нее огромна разликара но клин звучи като почиствам

- sshtskv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
mitrax написа:Аз ще пробвам clean ти си писал cess, предполагам че нее огромна разликара но клин звучи като почиствам
По-скъпото масло. Не си спомням, коя от двете разновидности на 8100 беше, но по-скъпата ползвам.

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: 330i М54Б30 сериозна загуба на масло
Гледам тубите на 8100 clean са по 5 литра? Да не настъпя някое менте 


14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани