BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.

Мнение от IvanchoM65 » 12 Май 2015, 22:55

Привет колеги!
От днес имам странен проблем с автомобила и се надявам по-знаещите от мен да съдействат за отсраняването му. Колата е BMW E46 320D 2004г. с ръчна 6 степенна скоростна кутия.
Проблемът е следният: Както си карах колата започна при подаване на газ в ниски обороти от 1200 до 1600-1700 да придръпва все едно се дави и за да преминеш над тези обороти е необходимо да я лъжеш с газта. Над 1900-2000 оборота няма придръпване,но всякаш е с намалена мощност.
Успях да се прибера и направих една диагностика - беше вкарало грешка дебитомер. Изчистих и я пак подкарах колата, няма проблем, но... не за дълго. След като я настъпих по рязко на 2ра, 3та предавка и до по-високи обороти пак започнаха проблемите.
Пуснах и едни живи данни с Инпа да гледам и нещата които ме притесняват са следните:

1.Desired air mass: 1000 / Actual air mass : стига пиково до 1490 (това под натоварване)

2.Когато колата започне да прекъсва в ниските обороти показанията са следните:

Desired air mass 100 / Actual air mass 100 , след няма и секунда вече са Desired air mass 1000 / Actual air mass 1000

Притеснява ме факта, че и desired air mass е странен, не би трябвало да има такива резки пикове и толкова малки и голями стойности, които се менят пиково за няма и секунда.

Дебитомерът е от тип евро 4 , до колкото мога съм го почистил с СRC шпрей за дебитомери, но той не е като на евро3 да се вади самият патрон, а е капселован.

За мен проблемът е дебитомер, но нека по- знаещите от мен да споделят мнение. Не мога да разбера защо се променя и desired air mass в странни стойности, примерно 100 е твърде малко. Не трябва ли само actual air mass да е извън стойности.

Моля за съдействие, ако някой е срещал подобен проблем. Все пак евро4 дебитомер оригинален си е цифра.

Благодаря предварително на всички!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.

Мнение от GecataBMW-E46 » 12 Май 2015, 23:17

Отговорил си си сам на въпроса проблема ти е в дебитомера,щом си пробвал и с чистене взимай нов на бош.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

Re: BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.

Мнение от IvanchoM65 » 12 Май 2015, 23:45

Притеснява ме, че и Desired air mass когато колата почне да придърпва е странно.
Това нали са изискванията от Dde то или просто по пътя на логиката самият дебитомер не дава коректни показания и по този начин влияе върху електронният блок и той просто се стреми да нормализира работата на дебитомера и затова са и странни desired показанията.
Относно нов дебитомер - Bosch или оригинален. Чувал съм, че Bosch има и ментета.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.

Мнение от bigfinger » 14 Май 2015, 3:12

Колега, ако стойностите ти се следват, проблема не е в дебитомера !!!
Успях да се прибера и направих една диагностика - беше вкарало грешка дебитомер


Дали нямаше и други грешки ми е въпроса?
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320D

Re: BMW 320D 2204г. - Грешка дебитомер и странни живи данни.

Мнение от IvanchoM65 » 14 Май 2015, 23:23

Това ме озадачи и мен колега. Стойностите се следват. Нямаше никакви други грешки в нито един от модулите. Сканирах цялата кола. Единствено в DDE-то имаше записана грешка за дебитомер.

Както и да е, ето и развитието: замених дебитомера с друг втора употреба от приятел. Засега няма никакви грешки, но съм минал малко километри да речем 25-30. Другото което забелязах е, че моторът е много по тих след 1700-1800 оборота. Някак колата работи по по-различен начин. Не мога да конкретизирам към по-добре или не, но е факт че след 1700-1800 оборота двигателят е осезаемо по-тих и по-скоро се чува повече нагнетяването на въздух от турбото от колкото дизеловият звук на мотора.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook