Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Драгослав
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 636
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI / W164
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Ще споделя последното което ми казаха и спирам,че започнах да спама в темата с проблема тупкане.
Вчера ходих в сервиз,който ми беше препотъчан специално. Майстора,приемчик кара колата ми няколко км за да усети въпросното тупкане. Каза,че е или от шлици на скорости и раздатка или от механично износване на скоростната кутия в някакъв първичен и вторичен вал(което на мен ми е тъмна индия) Последното нещо в което се съмнявах са скоростите. Имайко в предвид колко лесно и приятно се включват. Каза ми също ,че раздатката трябва да е здрава,защото няма никакви шумове,пукания,тракания. Каза ми да не се занимавай с ремонти. Ако беше луфт в скорости или шлици,не трябва ли да се чува звук на метал в метал??? Вчера забелязах следното: колата е на свободна и се вдижи севсем леко с 5 км в час. Без да натискам съединителя бутам леко ск.лост напред за първа или трета или назад за чатвърта и се чува въпросното туп тук,като сякаш има леко поклащане около скоростите,но не мога да бъда сигурен. Колата ако е в покой(не се движи) това не се получава. Както казах повече няма да спама в темата,че вероятно станах досаден
Мерси на колегите,които ми пишат и ме съветват. Ако отстраня проблема ще пиша 

Вчера ходих в сервиз,който ми беше препотъчан специално. Майстора,приемчик кара колата ми няколко км за да усети въпросното тупкане. Каза,че е или от шлици на скорости и раздатка или от механично износване на скоростната кутия в някакъв първичен и вторичен вал(което на мен ми е тъмна индия) Последното нещо в което се съмнявах са скоростите. Имайко в предвид колко лесно и приятно се включват. Каза ми също ,че раздатката трябва да е здрава,защото няма никакви шумове,пукания,тракания. Каза ми да не се занимавай с ремонти. Ако беше луфт в скорости или шлици,не трябва ли да се чува звук на метал в метал??? Вчера забелязах следното: колата е на свободна и се вдижи севсем леко с 5 км в час. Без да натискам съединителя бутам леко ск.лост напред за първа или трета или назад за чатвърта и се чува въпросното туп тук,като сякаш има леко поклащане около скоростите,но не мога да бъда сигурен. Колата ако е в покой(не се движи) това не се получава. Както казах повече няма да спама в темата,че вероятно станах досаден


- slav4o974
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Аз също съм се разписвал вече в тази тема и ще споделя какво направих до момента. Имах всеизвестното тупкане, както и вибрация на ниска и висока скорост. Установих голям луфт в лагера към предния кардан на раздатката. Големия кардан с тампона и карето са перфектни. Намерих читава раздатка и я смених с моята. При демонтажа огледах всичко и единственото което не ми хареса е леко напукания тампон на дифа/големия/. Съвсем случайно обаче забелязах, че крайното гърне е опирало в единия от големите цилиндрични, метални тампони на задния мост. Изправих изкривените планки на крайното гърне до оригиналния им вид. След окончателното сглобяване вече нямаше досадното тупкане при потегляне и превключване на скоростите. Изчезна и вибрацията на ниска скорост и сега колата се движи съвсем мазно. Остана единствено вибрацията след 120км.ч., която отдавам на гумите. Щом успея да се сдобия с някакви летни гуми, ще споделя дали старите са били причината. Единственото останало нещо при мен което все още би могло да причини вибрация е лекият луфт във вътрешното каре на дясната предна полуоска. Това е последното което ще проверя преди окончателно да се предам.
Поздрави!
Поздрави!
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
slav4o974 написа:Остана единствено вибрацията след 120км.ч., която отдавам на гумите. Щом успея да се сдобия с някакви летни гуми, ще споделя дали старите са били причината. Единственото останало нещо при мен което все още би могло да причини вибрация е лекият луфт във вътрешното каре на дясната предна полуоска. Това е последното което ще проверя преди окончателно да се предам.
Поздрави!
И аз имах същите вибрации. При скорост над 140 постоянно, а из града само от време на време при ускорение. Оказа се точно износен лагер на раздатката към предния кардан и вътрешното каре на предна дясна полуоска. След смяна на раздатката вибрациите намаляха, а след смяната на двете полуоски изчезнаха напълно

- ThE BeAsT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 457
- Регистриран на: 26.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d, 330xd
- Мечтае да кара: M4
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Здравейте, нещо повече да ми кажете за 330xd 204ps седан?
Прочел съм за раздатката и полуоските като слаби места, друго нещо като + и - да ми кажете за този мотор и купе?
(Например на какво да се обърне внимание при покупката, разход на гориво, цена обслужване, премахване на нещо, добавяне на нещо и т.н., проблемни, непроблемни...)
Благодаря предварително!
Прочел съм за раздатката и полуоските като слаби места, друго нещо като + и - да ми кажете за този мотор и купе?
(Например на какво да се обърне внимание при покупката, разход на гориво, цена обслужване, премахване на нещо, добавяне на нещо и т.н., проблемни, непроблемни...)
Благодаря предварително!
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Гледам караш 320д - не е много по-различно. Харчи повече, върви повече, тежи повече, по-висок данък. По-скъпи предни носачи, тампони на носачите, вътрешни шарнири. Пеперудки за махане има. По-малки джанти от 17" не стават. Стелките в купето са различни
Полуоски се намират за под 200лв/бр. Деснячки - няма ! Най-добре преглед в сервиз - все пак е печка 


- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Имам един въпрос относно налягането на гумите при xD Touring. На табелката с налягането на гумите пише предни 2.4бар, задни 2,9 бар, ако има до 4 човека в колата. Наляганията на задните гуми обаче ми се струват доста големи. При условие, че колата се кара през повечето време с 1 или 2 човека в него, кое е най-разумното налягане на задните гуми? Въпросът ми е провокиран от информацията, че най-вероятно автомобилът ми е каран с различни налягания в гумите и от това зъбите в раздатката са се износвали по-интензивно и се е получил луфт между тях. Това ми беше съобщено след преглед в оторизиран сервиз на БМВ като една от причините за вибрациите при висока скорост и тупкането.
Луфтове в лагерите нямам. Ясно е, че от това проблемът ми няма да се оправи, но искам да знам какви са правилните налягания. Сега карам с 2.7 bar на задните гуми и ми се струва, че задницата друса доста на неравности. На по-ниски налягания се държи по-добре. Знам, че да не спазваш каквото е написал немеца не е много разумно, но пък след покупката ми на БМВ се убедих, че немеца допуска и много недомислици. 


Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Сериозно ли това ти обясниха в сервиза?!
Аз залагам на 2.3/2.7 и вози много добре. Всичко зависи и от гумите естествено. Не е въпрос само на налягане за комфорта на возене.

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Всичко е въпрос на предпочитания. Аз лично в момента карам с 225/45/17 и карам на 2,4 - 2,5 всички гуми. Според табелката ми препоръчват 2,5 за предни и 3.0 за задни, но при тези налягания за комфорт и дума не може да става, а и колата ми е седан и не смятам че е нужно да държа задните гуми на такова високо налягане. Все пак не е комби и не се товари.
Това което трябва да имаш предвид е, че колкото по ниско е налягането, толкова по нестабилна ще е в завоите, а и вътрешността на грайфера ще се износва по-малко от областта близо до бордовете. Освен това и джантите ще се кривят по-лесно из дупките, които при нас са в изобилие.
Затова най-точния съвет е да си прецениш сам дали търсиш комфорта или стабилността и сигурността.
Това което трябва да имаш предвид е, че колкото по ниско е налягането, толкова по нестабилна ще е в завоите, а и вътрешността на грайфера ще се износва по-малко от областта близо до бордовете. Освен това и джантите ще се кривят по-лесно из дупките, които при нас са в изобилие.
Затова най-точния съвет е да си прецениш сам дали търсиш комфорта или стабилността и сигурността.
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
NGneer4eto написа:Имам един въпрос относно налягането на гумите при xD Touring. На табелката с налягането на гумите пише предни 2.4бар, задни 2,9 бар, ако има до 4 човека в колата. Наляганията на задните гуми обаче ми се струват доста големи. При условие, че колата се кара през повечето време с 1 или 2 човека в него, кое е най-разумното налягане на задните гуми? Въпросът ми е провокиран от информацията, че най-вероятно автомобилът ми е каран с различни налягания в гумите и от това зъбите в раздатката са се износвали по-интензивно и се е получил луфт между тях. Това ми беше съобщено след преглед в оторизиран сервиз на БМВ като една от причините за вибрациите при висока скорост и тупкането.Луфтове в лагерите нямам. Ясно е, че от това проблемът ми няма да се оправи, но искам да знам какви са правилните налягания. Сега карам с 2.7 bar на задните гуми и ми се струва, че задницата друса доста на неравности. На по-ниски налягания се държи по-добре. Знам, че да не спазваш каквото е написал немеца не е много разумно, но пък след покупката ми на БМВ се убедих, че немеца допуска и много недомислици.
Извинявам се, но това с налягането на гумите и чупенето на раздатката е плод на страшен фантазьор !
Първо:
мисля си, че ако разликата в налягането на гумите води до проблеми в раздатката, то инженерите биха обърнали
специално внимание на табелката на вратата - червен триъгълник примерно или задължителни датчици в гумите и т.н.
Второ:
Какво би станало ако си сложи човек бандажната гума на Чирпан и кара с нея до първия гумаджия в Бургас !?!
Стига глупости !
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
kokok0 написа:NGneer4eto написа:Имам един въпрос относно налягането на гумите при xD Touring. На табелката с налягането на гумите пише предни 2.4бар, задни 2,9 бар, ако има до 4 човека в колата. Наляганията на задните гуми обаче ми се струват доста големи. При условие, че колата се кара през повечето време с 1 или 2 човека в него, кое е най-разумното налягане на задните гуми? Въпросът ми е провокиран от информацията, че най-вероятно автомобилът ми е каран с различни налягания в гумите и от това зъбите в раздатката са се износвали по-интензивно и се е получил луфт между тях. Това ми беше съобщено след преглед в оторизиран сервиз на БМВ като една от причините за вибрациите при висока скорост и тупкането.Луфтове в лагерите нямам. Ясно е, че от това проблемът ми няма да се оправи, но искам да знам какви са правилните налягания. Сега карам с 2.7 bar на задните гуми и ми се струва, че задницата друса доста на неравности. На по-ниски налягания се държи по-добре. Знам, че да не спазваш каквото е написал немеца не е много разумно, но пък след покупката ми на БМВ се убедих, че немеца допуска и много недомислици.
Извинявам се, но това с налягането на гумите и чупенето на раздатката е плод на страшен фантазьор !
Първо:
мисля си, че ако разликата в налягането на гумите води до проблеми в раздатката, то инженерите биха обърнали
специално внимание на табелката на вратата - червен триъгълник примерно или задължителни датчици в гумите и т.н.
Второ:
Какво би станало ако си сложи човек бандажната гума на Чирпан и кара с нея до първия гумаджия в Бургас !?!
Стига глупости !
Явно не си си чел книжката бе момче. За да караш с патерица изпускаш всички гуми до 0 ако си с 18" или ги оставяш на 0.5 бара ако си на 17"

- Konstantin_Todorov
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 27.07.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 46, 330 xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Колеги, дайте да обобщим какво трябва да се предприеме, ако спукаме гума на "xi" автомобил и сме с патерица в багажника. Ако сме със 17-ки примерно изпускаме 3-те останали читави гуми до 0,5 бара налягане, слагаме патерицата и куцук куцук към първия гумаджия, където в добрият случай качествено залепяме спуканата гума. В лошия случай слагаме гума (ако има) с еднакъв на другите гуми размер (най-вероятно различна марка и модел) и горе долу еднакъв грайфер и газ към вкъщи където пускаме 3-те гуми да се продават и си купуваме нов комплект. Това ли е оптималната схема или има нещо, което изпускам и може да се направи по-хитро? Също искам да попитам запознатите, ако успеем да се снабдим с джанта същата като тези на автомобила и сложим гума еднаква с тези на автомобила, тогава предполагам ще е проблем с грайфера, че не е износен (освен, ако периодично въртим и нея на колата) и пак ще се наложи същото упражнение, а именно нови гуми? 

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Искам да уточня, че не са ми казвали, че се чупи раздатката, а че се износва. Ясно е, че за 100-200км нищо не може да стане. Говорим за продължително каране 40-50000 км примерно. Хубаво е да се знае, кое е полезно за автомобила и кое не. 

- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
Konstantin_Todorov написа:Колеги, дайте да обобщим какво трябва да се предприеме, ако спукаме гума на "xi" автомобил и сме с патерица в багажника. Ако сме със 17-ки примерно изпускаме 3-те останали читави гуми до 0,5 бара налягане, слагаме патерицата и куцук куцук към първия гумаджия, където в добрият случай качествено залепяме спуканата гума. В лошия случай слагаме гума (ако има) с еднакъв на другите гуми размер (най-вероятно различна марка и модел) и горе долу еднакъв грайфер и газ към вкъщи където пускаме 3-те гуми да се продават и си купуваме нов комплект. Това ли е оптималната схема или има нещо, което изпускам и може да се направи по-хитро? Също искам да попитам запознатите, ако успеем да се снабдим с джанта същата като тези на автомобила и сложим гума еднаква с тези на автомобила, тогава предполагам ще е проблем с грайфера, че не е износен (освен, ако периодично въртим и нея на колата) и пак ще се наложи същото упражнение, а именно нови гуми?
Ама ти сериозно ли ?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
stilko написа:Явно не си си чел книжката бе момче. За да караш с патерица изпускаш всички гуми до 0 ако си с 18" или ги оставяш на 0.5 бара ако си на 17"
Това ми звучи като абсолютна глупост и 100% сигурно прецакване и на останалите 3 гуми!
Преди 2 години на връщане от София към Варна спуках гума и докато усетя, че колата ми почва да става нестабилна в завоите съм карал Х на брой километра с мека гума. Когато усетих и спрях да огледам колата, гумата беше паднала под 1 бар (не помня колко точно). Напомпах гумата на първата бензиностанция и се прибрах така. Не знам колко километра съм карал така, но когато се прибрах и закарах гумата на вулканизатор видяхме че плата от вътрешната страна на гумата е като парцал и директно я изхвърлих.
Като се има предвид, че една хубава гума е над 250лв не мисля че бих прежалил 750 лв и със сигурност няма да изпусна другите 3 гуми. По-добре да си извикам пътна помощ да ме закара до най-близкия гумаджия. Ще ми излезе в пъти по-евтино

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)
insane_v написа:stilko написа:Явно не си си чел книжката бе момче. За да караш с патерица изпускаш всички гуми до 0 ако си с 18" или ги оставяш на 0.5 бара ако си на 17"
Това ми звучи като абсолютна глупост и 100% сигурно прецакване и на останалите 3 гуми!
Преди 2 години на връщане от София към Варна спуках гума и докато усетя, че колата ми почва да става нестабилна в завоите съм карал Х на брой километра с мека гума. Когато усетих и спрях да огледам колата, гумата беше паднала под 1 бар (не помня колко точно). Напомпах гумата на първата бензиностанция и се прибрах така. Не знам колко километра съм карал така, но когато се прибрах и закарах гумата на вулканизатор видяхме че плата от вътрешната страна на гумата е като парцал и директно я изхвърлих.
Като се има предвид, че една хубава гума е над 250лв не мисля че бих прежалил 750 лв и със сигурност няма да изпусна другите 3 гуми. По-добре да си извикам пътна помощ да ме закара до най-близкия гумаджия. Ще ми излезе в пъти по-евтино
Имаш и друг вариант, малко е по-пипкав, но пък ти решава проблема с другите три гуми. КУПУВАШ СИ ЧЕТИРИ ПАТЕРИЦИ!!! Когато спукаш гума сваляш всички и слагаш патериците!

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани