н42-поредно слабо място
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
н42-поредно слабо място
ако мислите да си карате повечко време колата,помислете за проверка за бъдещ проблем
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Re: н42-поредно слабо място
Прощавай, ама туй какво трябва да означава?
Несериозно е да се набеди нещо, че не е читаво и да се търси под вола... теле, за да се показва/доказва,че наистина е боклук. Да взема да снимам и аз други потрошени мотори и да викам,че са боклуци ?!
Несериозно е да се набеди нещо, че не е читаво и да се търси под вола... теле, за да се показва/доказва,че наистина е боклук. Да взема да снимам и аз други потрошени мотори и да викам,че са боклуци ?!
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: н42-поредно слабо място
Tемата може да бъде супер интересна и полезна, стига да се систематизират т.нар. "слаби" места на мотора, но не и по тенденциозен начин.
Лично аз се интересувам от тези проблеми и ще следя с интерес. Имах 318i с Н42 и не съм имал оплаквания тогава, сега съм пак с 318i/Н42 и също съм доволен. Дори смея да твърдя, че при нормална поддръжка,този мотор е доста "читав". Вече около 40-45хил. км. го карам и единственото нещо, което не мога да разбера, защо се получава е следното:
Паля колата и докато не загрее добре си работи и изтегля страшно добре. НО... загрее ли - получава се едно "забиване" ( и то само от 1-ва на 2-ра, много рядко и от 2-ра към 3-та ) до около 2-2200 об/мин. НИКАКВИ грешки няма и живите данни са добре... явно ще се почват по-сериозни тестове и смяна на възли и детайли
Лично аз се интересувам от тези проблеми и ще следя с интерес. Имах 318i с Н42 и не съм имал оплаквания тогава, сега съм пак с 318i/Н42 и също съм доволен. Дори смея да твърдя, че при нормална поддръжка,този мотор е доста "читав". Вече около 40-45хил. км. го карам и единственото нещо, което не мога да разбера, защо се получава е следното:
Паля колата и докато не загрее добре си работи и изтегля страшно добре. НО... загрее ли - получава се едно "забиване" ( и то само от 1-ва на 2-ра, много рядко и от 2-ра към 3-та ) до около 2-2200 об/мин. НИКАКВИ грешки няма и живите данни са добре... явно ще се почват по-сериозни тестове и смяна на възли и детайли

Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: н42-поредно слабо място
Колега, погледни си дебитомера.
Когато е студен работи като нормален мотор. След като е в температурен режим вече работи с валветроника.
Има и нещо друго на което мога да кажа че има разлика.
Зацепването на веригата и по скоро ваносите.
А колкото до темата малко не ми става ясно какво трябва да се разбере от тази снимка.
Слабите места на мотора са:
Маслен обтегач на веригата.
Цедката на маслената помпа.
Теча на масло от вакуумпомпа или гарнитури на капака.
Разход на масло най често от гумички на калпани
Първите мотори имат проблем с драйвера на валветроника.
Когато е студен работи като нормален мотор. След като е в температурен режим вече работи с валветроника.
Има и нещо друго на което мога да кажа че има разлика.
Зацепването на веригата и по скоро ваносите.
А колкото до темата малко не ми става ясно какво трябва да се разбере от тази снимка.
Слабите места на мотора са:
Маслен обтегач на веригата.
Цедката на маслената помпа.
Теча на масло от вакуумпомпа или гарнитури на капака.
Разход на масло най често от гумички на калпани
Първите мотори имат проблем с драйвера на валветроника.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
Re: н42-поредно слабо място
bigfinger написа:Колега, погледни си дебитомера.
Когато е студен работи като нормален мотор. След като е в температурен режим вече работи с валветроника.
Има и нещо друго на което мога да кажа че има разлика.
Зацепването на веригата и по скоро ваносите.
А колкото до темата малко не ми става ясно какво трябва да се разбере от тази снимка.
Слабите места на мотора са:
Маслен обтегач на веригата.
Цедката на маслената помпа.
Теча на масло от вакуумпомпа или гарнитури на капака.
Разход на масло най често от гумички на калпани
Първите мотори имат проблем с драйвера на валветроника.
Ето много точно и систематизирано мнение. И общо взето, с това се изчерпват "големите" проблеми на мотора. Мога да добавя и теч на масло от ринговете на соленоидите, както и проблем с картерната вентилация .
А по моя "проблем" - сменил съм 3 дебитомера и не е там проблема.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: н42-поредно слабо място
Taricate написа:bigfinger написа:Колега, погледни си дебитомера.
Когато е студен работи като нормален мотор. След като е в температурен режим вече работи с валветроника.
Има и нещо друго на което мога да кажа че има разлика.
Зацепването на веригата и по скоро ваносите.
А колкото до темата малко не ми става ясно какво трябва да се разбере от тази снимка.
Слабите места на мотора са:
Маслен обтегач на веригата.
Цедката на маслената помпа.
Теча на масло от вакуумпомпа или гарнитури на капака.
Разход на масло най често от гумички на калпани
Първите мотори имат проблем с драйвера на валветроника.
Ето много точно и систематизирано мнение. И общо взето, с това се изчерпват "големите" проблеми на мотора. Мога да добавя и теч на масло от ринговете на соленоидите, както и проблем с картерната вентилация .
А по моя "проблем" - сменил съм 3 дебитомера и не е там проблема.
Картерната вентилация е слабо място на всяко бензиново бмв над 7-8 години и М54 страда и М52, м43 и др.

- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: н42-поредно слабо място
Ако си пробвал с дебитомер, остава зацепването на веригата.
Като купих моята, забелязах че не върви до 2000 об. и гори като ламя. Записваше грешки за адаптация на ламбда сондата, че е достигнала горния лимит. Смених маркучите и клапана за картерна вентилация, изтрих всички адаптации оправи се вървенето.
Стана така че докато е студена върви, като загрее до 2000 на 3, 4, 5 е мудна.
И другото е паля изчаквам работи на место, после тръгвам, чакам на светофар и като подам газ облак сив от масло. Пък и колеги са ми казвали при палене на топъл мотор пак.
Миналата седмица смених гумички на клапаните, без да се сваля главата. Гоооолям х***й, два дена си играх ама сега проблема с облаците го няма
. На всички клапани бяха като камък мотора е на 280000 км реални. Проблема идва от това че изпускателните клапани постоянно са в масло. Дори се наложи да сваля клапана на помпа за вторичен въздух и там се видя че има маслен нагар.
При зацепването някой бе забравил чопа за коляновия вал на блока. Не можах да го извадя и остана там.
Зацепването на ГМТ стана с отверка през свеща на 1 ви цил.
Може би ако не сложа стопора на всмукателния вал и го стегна с положение на предварени или закъснение ще разбера как ще върви най добре.
Гледал съм диаграмата и въртящият момент е от около 1700 об.
Преди ходих при един за чипосване и той не беше сигурен дали може да бута картата на валовете и валветроника.
Сори за спама ако не е по темата май трябваше да пусна нова HOW TO N42
Като купих моята, забелязах че не върви до 2000 об. и гори като ламя. Записваше грешки за адаптация на ламбда сондата, че е достигнала горния лимит. Смених маркучите и клапана за картерна вентилация, изтрих всички адаптации оправи се вървенето.
Стана така че докато е студена върви, като загрее до 2000 на 3, 4, 5 е мудна.
И другото е паля изчаквам работи на место, после тръгвам, чакам на светофар и като подам газ облак сив от масло. Пък и колеги са ми казвали при палене на топъл мотор пак.
Миналата седмица смених гумички на клапаните, без да се сваля главата. Гоооолям х***й, два дена си играх ама сега проблема с облаците го няма

При зацепването някой бе забравил чопа за коляновия вал на блока. Не можах да го извадя и остана там.
Зацепването на ГМТ стана с отверка през свеща на 1 ви цил.
Може би ако не сложа стопора на всмукателния вал и го стегна с положение на предварени или закъснение ще разбера как ще върви най добре.
Гледал съм диаграмата и въртящият момент е от около 1700 об.
Преди ходих при един за чипосване и той не беше сигурен дали може да бута картата на валовете и валветроника.
Сори за спама ако не е по темата май трябваше да пусна нова HOW TO N42

Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
Re: н42-поредно слабо място
bigfinger написа:Ако си пробвал с дебитомер, остава зацепването на веригата.
...
Сори за спама ако не е по темата май трябваше да пусна нова HOW TO N42
Ами май ще трябва да я прегледам веригата. Просто за друго вече не се сещам. Нямам никакви грешки, не мени обороти , не пуши.. но си "забива" винаги до 2-2,2к об/мин.
Благодаря все пак за насоката, която подсказа

Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: н42-поредно слабо място
Има и нещо друго, ако притраква веригата в първоначалния момент при палене, обтегача е за смяна.
Новия е по дълъг и пружината е по-твърда. това е което забелязах.
Според мен проблема идва от това че веригата се поразтегля.
Аз и нея щях да сменя, но ме увериха че се сменя само обтегача.
Новия е по дълъг и пружината е по-твърда. това е което забелязах.
Според мен проблема идва от това че веригата се поразтегля.
Аз и нея щях да сменя, но ме увериха че се сменя само обтегача.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
Re: н42-поредно слабо място
bigfinger написа:Има и нещо друго, ако притраква веригата в първоначалния момент при палене, обтегача е за смяна.
Новия е по дълъг и пружината е по-твърда. това е което забелязах.
Според мен проблема идва от това че веригата се поразтегля.
Аз и нея щях да сменя, но ме увериха че се сменя само обтегача.
И аз смятах да я сменям, но не трака нищо. За всеки случай ще прегладам цялата система на веригата, но ме съмнява да идва оттам това забиване/заглъхване на ниски обороти и липсата на мощност ( така се усеща, все едно съединителя отделя два пъти)
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- itan75
- Потребител
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318и M43TU B19
- Мечтае да кара: БМВ 750
Re: н42-поредно слабо място
[quote="oci"
Картерната вентилация е слабо място на всяко бензиново бмв над 7-8 години и М54 страда и М52, м43 и др.
[/quote]
Колега от години следя мненията ти и се доверявам на опита ти.Скоро и аз се сдобих с БМВ 318и 1998г.-страхотен автомобил.Както и в темата за маслото писах това ми е 28-ми личен автомобил и не съм имал по-хубав и като изпълнение,обезшумяване,вървеж,разход и много други половителни черти липсващи във всичките ми предходни коли.Въпроса ми е:Казваш,че слабо място на БМВ е вентилацията на картера.На всяка една кола от 1993г когато си купих първата лична Жигула винаги съм пускал маркуча за вентилация на картера в атмосферата,а не да ми цапоти колектора и двигателя.В момента и Опела ми,който стои на паркинга до БМВ-то маркуча съм му го удължил и пуснал почти до земята,а в дупката където той беше нанизан преди дросела използвам сега за маркуча на метана.Може ли и на Бавареца да му пусна така свободно маркуча или има някаква особенност.Поздрави.
Картерната вентилация е слабо място на всяко бензиново бмв над 7-8 години и М54 страда и М52, м43 и др.

Колега от години следя мненията ти и се доверявам на опита ти.Скоро и аз се сдобих с БМВ 318и 1998г.-страхотен автомобил.Както и в темата за маслото писах това ми е 28-ми личен автомобил и не съм имал по-хубав и като изпълнение,обезшумяване,вървеж,разход и много други половителни черти липсващи във всичките ми предходни коли.Въпроса ми е:Казваш,че слабо място на БМВ е вентилацията на картера.На всяка една кола от 1993г когато си купих първата лична Жигула винаги съм пускал маркуча за вентилация на картера в атмосферата,а не да ми цапоти колектора и двигателя.В момента и Опела ми,който стои на паркинга до БМВ-то маркуча съм му го удължил и пуснал почти до земята,а в дупката където той беше нанизан преди дросела използвам сега за маркуча на метана.Може ли и на Бавареца да му пусна така свободно маркуча или има някаква особенност.Поздрави.
Не спорете с идиоти! Те най-напред те завличат до нивото си, след което побеждават благодарение на опита си.
- bobreti
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
Re: н42-поредно слабо място
Taricate написа:Tемата може да бъде супер интересна и полезна, стига да се систематизират т.нар. "слаби" места на мотора, но не и по тенденциозен начин.
Лично аз се интересувам от тези проблеми и ще следя с интерес. Имах 318i с Н42 и не съм имал оплаквания тогава, сега съм пак с 318i/Н42 и също съм доволен. Дори смея да твърдя, че при нормална поддръжка,този мотор е доста "читав". Вече около 40-45хил. км. го карам и единственото нещо, което не мога да разбера, защо се получава е следното:
Паля колата и докато не загрее добре си работи и изтегля страшно добре. НО... загрее ли - получава се едно "забиване" ( и то само от 1-ва на 2-ра, много рядко и от 2-ра към 3-та ) до около 2-2200 об/мин. НИКАКВИ грешки няма и живите данни са добре... явно ще се почват по-сериозни тестове и смяна на възли и детайли
И аз имам същия проблем.Колега кажи като го оправиш.
Re: н42-поредно слабо място
bobreti написа: И аз имам същия проблем.Колега кажи като го оправиш.
Ами тия дни ще я погледна и определено съм се насочил към верига - дебитомер - горивен филтър - свещи...
Друго не ми идва на акъла, просто защото всичко останало е абсолютно нормално и колата си върви супер добре.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Re: н42-поредно слабо място
от счупения плъзгач-водач,двете вериги вече трият една в друга.въпрос на още малко км е и да се скъса някоя
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани