Поредно изкривяване на дискове
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Поредно изкривяване на дискове
Ate накладки и да не цапат... нз, последно на една автомивка ми казаха, че ако искам да ми изчистят пак джантите като хората трябвало други накладки да сложа, тия не били хубави, мноо цапали... всякакви хора има. Не че повече ще посетя тази автомивка.
Барелите на всички джанти са ми адски черни преди миене, т.е. Ате накладките са много меки.
Барелите на всички джанти са ми адски черни преди миене, т.е. Ате накладките са много меки.
- Evkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 215
- Регистриран на: 7.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330D
- Мечтае да кара: S62B50
- bobreti
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
Re: Поредно изкривяване на дискове
Evkata написа:А какво ви е мнението за накладки TRW ?
Много добри
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Поредно изкривяване на дискове
Здравейте колеги !
С чисто нови дискове и накладки на Ferodo съм (е46 330д) и очевидно съм ги изкривил предните ( усеща се съвсем леко тресене при скорости по-големи от 120 км/ч ) . Яд ме е да купувам нови , при условие че мога да попадна на ментаци и пак ще се изкривят .
Моля ви да ме насочите към читав стругар в София да ги погледне и да ги оправи , че са на няма и 3000 км и ме е яд много.
Благодаря ви предварително !
С чисто нови дискове и накладки на Ferodo съм (е46 330д) и очевидно съм ги изкривил предните ( усеща се съвсем леко тресене при скорости по-големи от 120 км/ч ) . Яд ме е да купувам нови , при условие че мога да попадна на ментаци и пак ще се изкривят .
Моля ви да ме насочите към читав стругар в София да ги погледне и да ги оправи , че са на няма и 3000 км и ме е яд много.
Благодаря ви предварително !

- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Поредно изкривяване на дискове
philipz написа:Здравейте колеги !
С чисто нови дискове и накладки на Ferodo съм (е46 330д) и очевидно съм ги изкривил предните ( усеща се съвсем леко тресене при скорости по-големи от 120 км/ч ) . Яд ме е да купувам нови , при условие че мога да попадна на ментаци и пак ще се изкривят .
Моля ви да ме насочите към читав стругар в София да ги погледне и да ги оправи , че са на няма и 3000 км и ме е яд много.
Благодаря ви предварително !
Съветвам те да пробваш Дунев на Чевено знаме срещу Мирафиори.
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Поредно изкривяване на дискове
Wierdo написа:philipz написа:Здравейте колеги !
С чисто нови дискове и накладки на Ferodo съм (е46 330д) и очевидно съм ги изкривил предните ( усеща се съвсем леко тресене при скорости по-големи от 120 км/ч ) . Яд ме е да купувам нови , при условие че мога да попадна на ментаци и пак ще се изкривят .
Моля ви да ме насочите към читав стругар в София да ги погледне и да ги оправи , че са на няма и 3000 км и ме е яд много.
Благодаря ви предварително !
Съветвам те да пробваш Дунев на Чевено знаме срещу Мирафиори.
Какво очакваш от Феродо от евро 07...

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Поредно изкривяване на дискове
Haddess написа:.....
Какво очакваш от Феродо от евро 07...
Предполагам нямаш идея, колко от частите в България минават през Евро-07.
Има нещо, конструктивно, което на мен не ми харесва в спирачките на е46, и това е формата и размера на защитната ламарина, която уж трябва да предпазва диска, а дефакто с големи джанти, той си е на произвола на съдбата и водата.
Имах подобни проблеми с е21-та и големи дискове, които не се побираха в ламарините и затова ги махнах нацяло.
- bobreti
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
Re: Поредно изкривяване на дискове
philipz написа:Здравейте колеги !
С чисто нови дискове и накладки на Ferodo съм (е46 330д) и очевидно съм ги изкривил предните ( усеща се съвсем леко тресене при скорости по-големи от 120 км/ч ) . Яд ме е да купувам нови , при условие че мога да попадна на ментаци и пак ще се изкривят .
Моля ви да ме насочите към читав стругар в София да ги погледне и да ги оправи , че са на няма и 3000 км и ме е яд много.
Благодаря ви предварително !
Ако имаш тресене над 120км имаш крива джанта и то задна.При криви дискове няма значение скоростта и на 60км. да натиснеш спирачките пак ще тресе.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Поредно изкривяване на дискове
Джантите са проверени , гумите също . Нямат никакви забележки .
Относно зависимостта от скоростта - мисля,че при 130 км/ч диска вижда доста повече зор отколкото при 60 км/ч .
Прочетох във темата за тази нова система за пилене на дискове PRO CUT , отидох в сервиз в Младост , машината е напълно автоматична , веднага се позна изкривеното място от диска , машината отне по 0,3 мм от диск ,и сега всичко заспа .
В момента разработвам един вид чисто нови дискове и карам внимателно, да не ги спека пак.
Въпроса е нормално ли е при разработката дисковете да вият при натискане на спирачка ( не е звук като от накладки - цвилещ звук ).
Изминал съм около 120 км след процедурата , май все още не съм ги разработил достатъчно.Какво ще кажете вие ?
Относно зависимостта от скоростта - мисля,че при 130 км/ч диска вижда доста повече зор отколкото при 60 км/ч .

Прочетох във темата за тази нова система за пилене на дискове PRO CUT , отидох в сервиз в Младост , машината е напълно автоматична , веднага се позна изкривеното място от диска , машината отне по 0,3 мм от диск ,и сега всичко заспа .
В момента разработвам един вид чисто нови дискове и карам внимателно, да не ги спека пак.

Въпроса е нормално ли е при разработката дисковете да вият при натискане на спирачка ( не е звук като от накладки - цвилещ звук ).
Изминал съм около 120 км след процедурата , май все още не съм ги разработил достатъчно.Какво ще кажете вие ?

- dpopov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: Насам-натам
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E92 335xi
- Мечтае да кара: BMW E92 M3 / BMW M2 Competition
Re: Поредно изкривяване на дискове
bobreti написа:philipz написа:Здравейте колеги !
С чисто нови дискове и накладки на Ferodo съм (е46 330д) и очевидно съм ги изкривил предните ( усеща се съвсем леко тресене при скорости по-големи от 120 км/ч ) . Яд ме е да купувам нови , при условие че мога да попадна на ментаци и пак ще се изкривят .
Моля ви да ме насочите към читав стругар в София да ги погледне и да ги оправи , че са на няма и 3000 км и ме е яд много.
Благодаря ви предварително !
Ако имаш тресене над 120км имаш крива джанта и то задна.При криви дискове няма значение скоростта и на 60км. да натиснеш спирачките пак ще тресе.
Мисля, че колегата пропусна да спомене, че му тресе при натискане на спирачката..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car,
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall,
Torque is how far you take the wall with you.
Re: Поредно изкривяване на дискове
philipz написа:Джантите са проверени , гумите също . Нямат никакви забележки .
Относно зависимостта от скоростта - мисля,че при 130 км/ч диска вижда доста повече зор отколкото при 60 км/ч .![]()
Прочетох във темата за тази нова система за пилене на дискове PRO CUT , отидох в сервиз в Младост , машината е напълно автоматична , веднага се позна изкривеното място от диска , машината отне по 0,3 мм от диск ,и сега всичко заспа .
В момента разработвам един вид чисто нови дискове и карам внимателно, да не ги спека пак.![]()
Въпроса е нормално ли е при разработката дисковете да вият при натискане на спирачка ( не е звук като от накладки - цвилещ звук ).
Изминал съм около 120 км след процедурата , май все още не съм ги разработил достатъчно.Какво ще кажете вие ?
А накладките смени ли? Или си караш със старите?
И според мен не е нормално да има какъвто и да е звук от дискове/накладки (цвилиещ, виещ, пищящ, шепнещ и т.н.)
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Поредно изкривяване на дискове
Доста е изписано по темата.
Най-честото изкривяване на дискове явно не е споменато тук. То се получава когато смените дисковете и накладките, но не си прегледате буталолото на спирачния апарат. Най-често при него се получават окиси на циментацията на буталото и то не работи в пълния си ход напред и назад. Когато натиснете спирачката и после я пуснете, буталото когато не работи правилно то задържа и загрява диска. Това обаче не го усещате. Така се получава прегряване на диска и после се чудим защо нов диск се е изкривил. В повечето случаи в сервизите тази манипулация с преглед на буталото на спирачния апарат не се извършва. Бодват дисковете и накладките и айде чао.
Точно заради това фирмите вносителки избягват да дават гаранция на дисковете. Трудно доказуемо е.
Друго нещо. Качеството на накладките и дисковете, което се внася в България се знае единствено от вносителя. Говоря за себе си, питал съм няколко пъти големите вносители на АТЕ и Текстар с какво качество са накладките. Дори работниците не могат да ми отговорят, това го знае само шефът на фирмата.
Та да ви дам малко пояснения, могат да са ви от полза, пък и да не се разтягат локуми напразно.
В АТЕ и Текстар имат качество на производствената линия- 1-во, 2-ро, 3-то кач.во на феродото. Естествено, за да дойде на по-ниска цена в България се взима и по-ниското качество, което е и на по-ниска цена, но не е менте. Но освен това има продавачи, които дори 3-то качество не внасят, а внасят от незнайни фабрики и паланки - най-често близка Турция. (то това не е само с накладките де)
За това и оригиналните накладки нямат нищо общо с тези, които са на бългалския пазар. БМВ няма начин да си позволи да продава накладки с ниско качество.
В заключение, при всяка смяна на дискове и накладки си проверявайте буталото на спирачния апарат.
Аз лично никога не съм имал проблем с криви дискове и проблемни накладки.
Най-честото изкривяване на дискове явно не е споменато тук. То се получава когато смените дисковете и накладките, но не си прегледате буталолото на спирачния апарат. Най-често при него се получават окиси на циментацията на буталото и то не работи в пълния си ход напред и назад. Когато натиснете спирачката и после я пуснете, буталото когато не работи правилно то задържа и загрява диска. Това обаче не го усещате. Така се получава прегряване на диска и после се чудим защо нов диск се е изкривил. В повечето случаи в сервизите тази манипулация с преглед на буталото на спирачния апарат не се извършва. Бодват дисковете и накладките и айде чао.
Точно заради това фирмите вносителки избягват да дават гаранция на дисковете. Трудно доказуемо е.
Друго нещо. Качеството на накладките и дисковете, което се внася в България се знае единствено от вносителя. Говоря за себе си, питал съм няколко пъти големите вносители на АТЕ и Текстар с какво качество са накладките. Дори работниците не могат да ми отговорят, това го знае само шефът на фирмата.
Та да ви дам малко пояснения, могат да са ви от полза, пък и да не се разтягат локуми напразно.
В АТЕ и Текстар имат качество на производствената линия- 1-во, 2-ро, 3-то кач.во на феродото. Естествено, за да дойде на по-ниска цена в България се взима и по-ниското качество, което е и на по-ниска цена, но не е менте. Но освен това има продавачи, които дори 3-то качество не внасят, а внасят от незнайни фабрики и паланки - най-често близка Турция. (то това не е само с накладките де)

В заключение, при всяка смяна на дискове и накладки си проверявайте буталото на спирачния апарат.
Аз лично никога не съм имал проблем с криви дискове и проблемни накладки.
Re: Поредно изкривяване на дискове
JTD, какво стана с дисковете? Караш ли ги още същите. Ако да, ако искаш може да пробваш нещо - опитай да ги натовариш здраво. Много на брой тежки спирания. След това покарай да ги охладиш и като спреш, не дръж натиснат педала на спирачките.
Преди време бях чел някъде една теория, че дисковете в някои случаи бият не защото са криви, а от неравномерно отложено върху тях феродо от накладките. Доста странно звучи, но съм на път да повярвам, че има такива случаи. И аз съм с нови дискове (5000-6000км) и започна да се появява вибрация при спиране. След като ги покарах на Калояново, вибрацията сега изглежда изчезна. Преди такова нещо ми се случваше само със свиренето от накладките (не, накладките не свирят, защото са менте) - с времето започват да свирят (което се дължи предполагам също на отложено феродо по дисковете) и след всяко каране на Калояново спират да свирят за известно време. Така че ако все още караш с тези дискове и ги подозираш, че и без това са за боклука, може да направиш експеримента.
Преди време бях чел някъде една теория, че дисковете в някои случаи бият не защото са криви, а от неравномерно отложено върху тях феродо от накладките. Доста странно звучи, но съм на път да повярвам, че има такива случаи. И аз съм с нови дискове (5000-6000км) и започна да се появява вибрация при спиране. След като ги покарах на Калояново, вибрацията сега изглежда изчезна. Преди такова нещо ми се случваше само със свиренето от накладките (не, накладките не свирят, защото са менте) - с времето започват да свирят (което се дължи предполагам също на отложено феродо по дисковете) и след всяко каране на Калояново спират да свирят за известно време. Така че ако все още караш с тези дискове и ги подозираш, че и без това са за боклука, може да направиш експеримента.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Поредно изкривяване на дискове
ако свиреха от феродо по диска един киселинен препарат за чистене на джанти (всички ефективни са с киселина) би решил проблема по принцип
Re: Поредно изкривяване на дискове
Ами пробвал съм така. Ама не с няколко спирания а с 2 такива. Единствения резултат беше, че щеше да ми се разпадне предницата от вибрацията.
И накрая си реших проблема. Продадох колата преди 2 дни.
И накрая си реших проблема. Продадох колата преди 2 дни.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани