Питане за летни гуми
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- MaxMeyer
- ентусиаст
-
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: Питане за летни гуми
Абе да се включа и аз в темата с въпрос.:smile: Какво общо има индекса за скорост с поведението на гумата?Да не е като е по-високоскоростна да е по-твърд материала?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

- Wierdo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Питане за летни гуми
MaxMeyer написа:Абе да се включа и аз в темата с въпрос.:smile: Какво общо има индекса за скорост с поведението на гумата?Да не е като е по-високоскоростна да е по-твърд материала?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Да, колега. Освен това високоскоростните имат по-висока оптимална температура - трябва да бъдат загряти за да хващат, като са студени може и да са малко лигави

- Silverlight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 16.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 320d & 322ci
- Мечтае да кара: e30 с V8
Re: Питане за летни гуми
Wierdo написа:MaxMeyer написа:Абе да се включа и аз в темата с въпрос.:smile: Какво общо има индекса за скорост с поведението на гумата?Да не е като е по-високоскоростна да е по-твърд материала?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Да, колега. Освен това високоскоростните имат по-висока оптимална температура - трябва да бъдат загряти за да хващат, като са студени може и да са малко лигави
Като цяло, ако не се състезаваш не ти трябват много твърди летни гуми. Защото предишните ми гуми бяха доста твърдички и като се качвам по стръмен баир боксуваше също така в завоите отнася задницата...

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Питане за летни гуми
БМВ 320d написа:Wierdo написа:MaxMeyer написа:Абе да се включа и аз в темата с въпрос.:smile: Какво общо има индекса за скорост с поведението на гумата?Да не е като е по-високоскоростна да е по-твърд материала?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Да, колега. Освен това високоскоростните имат по-висока оптимална температура - трябва да бъдат загряти за да хващат, като са студени може и да са малко лигави
Като цяло, ако не се състезаваш не ти трябват много твърди летни гуми. Защото предишните ми гуми бяха доста твърдички и като се качвам по стръмен баир боксуваше също така в завоите отнася задницата...
Освен Bridgestone други "твърди" гуми,които не са XL или RFT незнам да има...
Дънлопа ми е до 300км,Фулдата беше до 300,Контито беше до 300 ,Мишлена на тъста е до 300 и са меки и комфортни гуми..
Незнам,какво имате предвид...а за загряването,ако навън си е всеки ден 20градуса става доста бързо..поне тези които съм крала..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Питане за летни гуми
Искам да похваля goodyear efficient grip performance.
Монтирани са на служебната ми и доста гума съм карал, но това е чудо.
Препоръчвам.
Монтирани са на служебната ми и доста гума съм карал, но това е чудо.
Препоръчвам.
- kunaa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 12.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D
- Мечтае да кара: м5
- Детайли за колата: черна печка
Re: Питане за летни гуми
Това лято се чудя на дънлоп или на нокиан да заложа. Дънлопа беше нещо от сорта sssport maxx rt, а нокиана е z line. Вие кое бихте избрали? Мисля да заложа на дънлопа. Имам около два месеца да полисля. Гледах и uniroyal rаinsport 3 но от други форуми разбрах, че били твърде меки и си заминават за около 30 000км и това ме отказа. А като цяло мнението за тази гума е много добро според колеги от други форуми.http://www.gumi7.com/bg/tire/112418/DUN ... 0-R17.html това е дънлопа на който съм хвърлил око. А това е нокиана с по малък размер но просто да добиете представа. Всъщност предните ще са 225 а задните 245 http://www.gumi7.com/bg/tire/56507/NOKI ... 5-R17.html
Алкохол ДА шофьорлък НЕ
- MORSKIa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 3.10.2010
- Местоположение: паралел 42 на голямата вода
- Пол: Мъж
- Кара: предимно служебни кошници
- Мечтае да кара: без да се ядосва
- Детайли за колата: M47N
Re: Питане за летни гуми
тук върви почти същата тема:
viewtopic.php?f=4&t=404167
viewtopic.php?f=4&t=404167
Не понасям тарикатите на пътя във всичките им проявления пък били те и с нашта марка
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Питане за летни гуми
kunaa написа:Това лято се чудя на дънлоп или на нокиан да заложа. Дънлопа беше нещо от сорта sssport maxx rt, а нокиана е z line. Вие кое бихте избрали? Мисля да заложа на дънлопа. Имам около два месеца да полисля. Гледах и uniroyal rаinsport 3 но от други форуми разбрах, че били твърде меки и си заминават за около 30 000км и това ме отказа. А като цяло мнението за тази гума е много добро според колеги от други форуми.http://www.gumi7.com/bg/tire/112418/DUN ... 0-R17.html това е дънлопа на който съм хвърлил око. А това е нокиана с по малък размер но просто да добиете представа. Всъщност предните ще са 225 а задните 245 http://www.gumi7.com/bg/tire/56507/NOKI ... 5-R17.html
Нокиан не съм карал, но RT на Dunlop е чудесна гума, като правя директно сравнение с Конти спорт контакт 5 като поведение на моята кола по едни и същи пътища и стил на шофиране. 225 отпред и 245 отзад, че ги няма в 255 размер.
Never mistake motion for action...
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Питане за летни гуми
Някой да е пробвал тези гуми : NEXEN N FERA SU1 XL . Аз съм скептичен към марката , но вече от 3 места чувам все добри отзиви за NEXEN. В сравнение с Hankook и Uniroyal как бихте оценили ?
- kunaa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 12.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D
- Мечтае да кара: м5
- Детайли за колата: черна печка
Re: Питане за летни гуми
Нексен не е гумата за сравнение с унироял! Виж мненията и коментарите и в другите форуми какви са за унироял!
Алкохол ДА шофьорлък НЕ
Re: Питане за летни гуми
Много хора са ми казвали, че БМВ не се кара със стари гуми с износени протектори. Може,но не се прави и си иска гумите да са наред. Това беше преди 20- 25 години, но важи и днес, въпреки чудесното развитие на тези автомобили. Едно време тройките на БМВ бяха нестабилни и изискваха много повече умение, търпение и внимание.
Аз карам с Тойо 195/65/15H заради дупките, които ме удрят в шарнирите, биелетките, тампоните и носачите. Но всеки си знае себе си. Обичам "Нокиан" и я смятам за подценявана гума с много добри комплексни качества. Такава е също и "БФ Гудрич". Определено всяка гума на Гудиър си струва парите. Много хора миналата година останаха доволни от Вредщайн "Спортрак 5", все пак е за първа година, интересно какво ще кажат след тази година?
Убеден съм ,че трябва да се внимава с евростандарта с индексите и класовете, защото гума от клас А за икономия няма важните качества за дъжд, което автоматично я праща в клас В или С, които често дават качества на клас А за дъжд.. Сляпото приемане на евростандарта не е добре- по- добре да се доверите на хората, които ви продават гумата, които имат пряк материален интерес да ви я продадат, но биха избрали между няколко марки.
В същото време гума за дъжд не е толкова добра при спиране на сухо, колкото гума за сухо. Унироял е добра за дъжд, но не спира много добре, както го правят на сухо Мишлен, Континентал или Бриджстон. За дълги разстояния бива и живее дълго. При дългите разстояния от 800 - 1000 км чест спътник е промяната във времето.
По моя скромна оценка Бриджстон "Потенца" имат най- добра управляемост, но са за по- висок клас. За мен това е невероятна гума, която сякаш е създадена за БМВ 3. Много са критиките към "Туранца", като недостатъчен комфорт, но според мен тя е с дълъг живот и добри качества при дъжд и управляемост на сухо. "Туранца" е на сравнително добра цена за качествата си. Не по- лоша е Тойо Cf1, значително по- добра и евтина от следващата я Тойо CF2. А бе видите ли реклама "семейна гума, семейна кола, бюджетен вариант"- бягайте.. Не пропускайте да разгледате Йокохама и Ханкук.
Скоростният индекс има значение заради онова, което е вътре в гумата- пластовете, каучука, теловете, въпреки че протектора е изготвен за по- високото налягане при високата скорост. На практика купето от високата скорост притиска гумата по- силно към земята и тогава подсилването работи, както е предвидено. Шарките са картинки за едни, за други мощна помпа , която трябва изхвърля водата.
Гума, която се рекламира , че носи много икономия и добри екологични качества, не дава добри резултати при спиране и устойчивост в завои на дъжд. Затова никак не долюбвам екологичните гуми. Сега някои списания хвалят качествата на икономичните гуми, но това е по- скоро реклама, с която трябва да се внимава. Никой не ви продава сигурност, докато ви пробутва икономия.
Хубави гуми за дъжд са Дънлоп, Гудиър, Унироял, Нокиан, Континентал, Бриджстон, Тойо, Ханкук, Вредщайн.
Гуми с добър комфорт са Мишлен, БФ Гурдич, Гудиър,
Мишлен са най- добри при спиране на сухо и имат най- висока износоустойчивост във всичките си класове въпреки по- високата си цена. Пирели също са много добри, но имат много по- къс живот. Бележат силно развитие, откакто започнаха да снабдяват Ф1.
Всесезонната гума не е за бързо каране и не може да се разчита на устойчивостта 'и в завои, въпреки подобрението си с времето. Пиша за всички всесезонни. Все още не е измислена "всесезонната" гума и има какво да се иска за развитие, въпреки подобрението и производството от големите производители.
Много гуми втора ръка Бриджстон, Мишлен и Гудиър са по- добри от чисто нови гуми, не им "помня имената", но не спират в разумни граници и затова няма за какво се говоря. Затова нямам предубеждение към гуми Бриджстон, Гудиър и Мишлен, втора ръка да избера пред чисто нови гуми нисък клас. Ниският клас гуми нито става за висока скорост, нито спира добре, нито е устойчив в завои при дъжд. Неговото качество е дългия пробег с неизтрит протектор или тишината при търкаляне за сметка на всичко останало.
Общо взето тестовете за спиране също може да бъдат манипулирани в някакви граници, но дават известна обща представа.
Не ангажирам никого с мнението си, защото изборът на гуми опира строго да личното усещане за автомобила, който се кара. Вярвам, че това не е финансов избор.
Аз карам с Тойо 195/65/15H заради дупките, които ме удрят в шарнирите, биелетките, тампоните и носачите. Но всеки си знае себе си. Обичам "Нокиан" и я смятам за подценявана гума с много добри комплексни качества. Такава е също и "БФ Гудрич". Определено всяка гума на Гудиър си струва парите. Много хора миналата година останаха доволни от Вредщайн "Спортрак 5", все пак е за първа година, интересно какво ще кажат след тази година?
Убеден съм ,че трябва да се внимава с евростандарта с индексите и класовете, защото гума от клас А за икономия няма важните качества за дъжд, което автоматично я праща в клас В или С, които често дават качества на клас А за дъжд.. Сляпото приемане на евростандарта не е добре- по- добре да се доверите на хората, които ви продават гумата, които имат пряк материален интерес да ви я продадат, но биха избрали между няколко марки.
В същото време гума за дъжд не е толкова добра при спиране на сухо, колкото гума за сухо. Унироял е добра за дъжд, но не спира много добре, както го правят на сухо Мишлен, Континентал или Бриджстон. За дълги разстояния бива и живее дълго. При дългите разстояния от 800 - 1000 км чест спътник е промяната във времето.
По моя скромна оценка Бриджстон "Потенца" имат най- добра управляемост, но са за по- висок клас. За мен това е невероятна гума, която сякаш е създадена за БМВ 3. Много са критиките към "Туранца", като недостатъчен комфорт, но според мен тя е с дълъг живот и добри качества при дъжд и управляемост на сухо. "Туранца" е на сравнително добра цена за качествата си. Не по- лоша е Тойо Cf1, значително по- добра и евтина от следващата я Тойо CF2. А бе видите ли реклама "семейна гума, семейна кола, бюджетен вариант"- бягайте.. Не пропускайте да разгледате Йокохама и Ханкук.
Скоростният индекс има значение заради онова, което е вътре в гумата- пластовете, каучука, теловете, въпреки че протектора е изготвен за по- високото налягане при високата скорост. На практика купето от високата скорост притиска гумата по- силно към земята и тогава подсилването работи, както е предвидено. Шарките са картинки за едни, за други мощна помпа , която трябва изхвърля водата.
Гума, която се рекламира , че носи много икономия и добри екологични качества, не дава добри резултати при спиране и устойчивост в завои на дъжд. Затова никак не долюбвам екологичните гуми. Сега някои списания хвалят качествата на икономичните гуми, но това е по- скоро реклама, с която трябва да се внимава. Никой не ви продава сигурност, докато ви пробутва икономия.
Хубави гуми за дъжд са Дънлоп, Гудиър, Унироял, Нокиан, Континентал, Бриджстон, Тойо, Ханкук, Вредщайн.
Гуми с добър комфорт са Мишлен, БФ Гурдич, Гудиър,
Мишлен са най- добри при спиране на сухо и имат най- висока износоустойчивост във всичките си класове въпреки по- високата си цена. Пирели също са много добри, но имат много по- къс живот. Бележат силно развитие, откакто започнаха да снабдяват Ф1.
Всесезонната гума не е за бързо каране и не може да се разчита на устойчивостта 'и в завои, въпреки подобрението си с времето. Пиша за всички всесезонни. Все още не е измислена "всесезонната" гума и има какво да се иска за развитие, въпреки подобрението и производството от големите производители.
Много гуми втора ръка Бриджстон, Мишлен и Гудиър са по- добри от чисто нови гуми, не им "помня имената", но не спират в разумни граници и затова няма за какво се говоря. Затова нямам предубеждение към гуми Бриджстон, Гудиър и Мишлен, втора ръка да избера пред чисто нови гуми нисък клас. Ниският клас гуми нито става за висока скорост, нито спира добре, нито е устойчив в завои при дъжд. Неговото качество е дългия пробег с неизтрит протектор или тишината при търкаляне за сметка на всичко останало.
Общо взето тестовете за спиране също може да бъдат манипулирани в някакви граници, но дават известна обща представа.
Не ангажирам никого с мнението си, защото изборът на гуми опира строго да личното усещане за автомобила, който се кара. Вярвам, че това не е финансов избор.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Питане за летни гуми
Много хубаво си изложил мнението си,но аз искам да вметна нещо,което пропускаш - размера,а той е от особено значение,когато се гледа сместа и качествата на даден модел.
Защо - защото някои модели ги няма в различните размери и дори да сме леко скептични,към тестовете на различни списания,телевизии,журналисти и т.н една и съща гума в различен размер има различни оценки.Незнам как генерализира,че Мишелин спира най-добре на сухо - тук определено зависи от модела на гумата,масовката са гуми целящи намаляне на разхода на гориво => по-малко съпротивление с асфлата => по-"слаби" показатели при спиране.
Има разлика в гуми при размер 14/15/16 и тези 17/18 и нагоре - където е ясно,че при леки автомобили ,ще са ниско профилни и повечето случаи на по-мощни автомобили...Дънлоп,Конти,Мишелин и т.н гонят treadwear 240 това определено спира и държи сцепление,но с цената на износоустойчивост - мога да кажа,че миналата година 4 чисто нови Dunlop Sport Max RT карани на х драйв няма да издържат този сезон при тези километри ,които изминах с тях...НО усещането при шофиране е страхотно...
Карал съм с Гудиър blue performance (които са уж с цел намаляне на разхода) еми тая гума се превърташе както си искаш...докато F1 Asymetric беше коренно различна - една след друга съм пробвал...така ,че е относително и АКО купуваме нови гуми каквато и да е марка е хубаво да гледаме,за какво са предназначени
Защо - защото някои модели ги няма в различните размери и дори да сме леко скептични,към тестовете на различни списания,телевизии,журналисти и т.н една и съща гума в различен размер има различни оценки.Незнам как генерализира,че Мишелин спира най-добре на сухо - тук определено зависи от модела на гумата,масовката са гуми целящи намаляне на разхода на гориво => по-малко съпротивление с асфлата => по-"слаби" показатели при спиране.
Има разлика в гуми при размер 14/15/16 и тези 17/18 и нагоре - където е ясно,че при леки автомобили ,ще са ниско профилни и повечето случаи на по-мощни автомобили...Дънлоп,Конти,Мишелин и т.н гонят treadwear 240 това определено спира и държи сцепление,но с цената на износоустойчивост - мога да кажа,че миналата година 4 чисто нови Dunlop Sport Max RT карани на х драйв няма да издържат този сезон при тези километри ,които изминах с тях...НО усещането при шофиране е страхотно...
Карал съм с Гудиър blue performance (които са уж с цел намаляне на разхода) еми тая гума се превърташе както си искаш...докато F1 Asymetric беше коренно различна - една след друга съм пробвал...така ,че е относително и АКО купуваме нови гуми каквато и да е марка е хубаво да гледаме,за какво са предназначени
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: Питане за летни гуми
Много съм съгласен за сместа и размерите. Просто не мога да изкажа колко е верно!
Повечето модели на Мишелин спират невероятно добре на сухо и затова го пиша. По същия начин мисля и за Дънлоп-карах със Спортреспонс преди години и наистина ги биваше- два сезона, но и аз си ги амортизирах с много каране, така че третия да са за последен сезон. Дънлоп е добра гума и е за малко по- висок стандарт.
Повечето модели на Мишелин спират невероятно добре на сухо и затова го пиша. По същия начин мисля и за Дънлоп-карах със Спортреспонс преди години и наистина ги биваше- два сезона, но и аз си ги амортизирах с много каране, така че третия да са за последен сезон. Дънлоп е добра гума и е за малко по- висок стандарт.
- luizov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: Питане за летни гуми
А някой да каже нещо за hankook k117 или hankook ventus v12 k120. Из интернет чета че били много добри. Предстои ми покупка на джанти 17" или 18" (не съм решил още окончателно) и искам да си купя нови гуми за тях, като ми се ще да е някакъв по-бюджетен вариант, но с конкурентни качества на премиум марките.
- philipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 400
- Регистриран на: 13.03.2013
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
- Кара: 330 d ,204 h.p.
- Детайли за колата: e46 330d touring ,manual 6 speed,204 h.p.
Re: Питане за летни гуми
аз съм с ventus v12 k120 18 цолови .Много съм доволен . Много добро поведение и на сухо , и на дъжд 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани