М43Б19 трака като дизел
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- dumutko
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 12.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: е46 М43Б19
- Мечтае да кара: чисто ново БМВ
М43Б19 трака като дизел
Здравейте,
на скоро се сдобих с Е46 99-та година с въпросния двигател. При покупката явно не съм го забелязал или шумът се е появил после, не зная. Откакто съм купил колата съм минал 600 км в Германия и към средата на август ми предстои връщане до България - около 2000 км преход.
Та относно тракането - появява се само когато колата е работила повече от 10 минути, преди това не се чува. Може да се чуе най-отчетливо до дясната предна гума на колата. До лявата гума не се чува толкова ясно. А под капака, гледайки мотора фронтално изобщо не се чува. Това, което ме притеснява е, че се чува само около предните гуми, т.е идва отдолу тракането, вероятно е да е от блока на двигателя. При форсиране на колата тракането изчезва и не се чуват никакви странични шумове във високите обороти. Трака само когато си работи на празен ход. При натискане на съединителя тракането остава, т.е изключвам скорости/съединител.
Възможно ли е да е някакъв паразитен звук, или нещо по изпускателната система, не знам, някакви предложения? Опитвам се да не мисля, че е най-лошото - биелните лагери, че преди БМВ-то имах една хонда, на която и хвърлих двигателя заради тях. Но като се сетя при Ходната чукаха доста по-яко лагерите, чуваха се отпред, дори в купето, с увеличаване на оборотите тракането зачестяваше и след форсиране оборотите падаха до 200 преди да се нормализират. При БМВ-то няма такива симптоми, просто като загрее и си потраква като един добре работещ и тих дизел.
Иначе колата е купена от първи собственик в Германия, който ми предостави една доста дебела папка с фактури от различни части, които е сменял - радиатор, съединител, водна помпа, носачи, и прочие, т.е колата е поддържана. Съмнява ме немецът да я е оставил без масло, че да се разтропат лагерите.
Ще опитам скоро да снимам и качествени видео със звука, за да можете да добиете по-ясна представа за проблема, проблемът е, че където съм отседнал в Германия нямам интернет, но ще измисля нещо.
на скоро се сдобих с Е46 99-та година с въпросния двигател. При покупката явно не съм го забелязал или шумът се е появил после, не зная. Откакто съм купил колата съм минал 600 км в Германия и към средата на август ми предстои връщане до България - около 2000 км преход.
Та относно тракането - появява се само когато колата е работила повече от 10 минути, преди това не се чува. Може да се чуе най-отчетливо до дясната предна гума на колата. До лявата гума не се чува толкова ясно. А под капака, гледайки мотора фронтално изобщо не се чува. Това, което ме притеснява е, че се чува само около предните гуми, т.е идва отдолу тракането, вероятно е да е от блока на двигателя. При форсиране на колата тракането изчезва и не се чуват никакви странични шумове във високите обороти. Трака само когато си работи на празен ход. При натискане на съединителя тракането остава, т.е изключвам скорости/съединител.
Възможно ли е да е някакъв паразитен звук, или нещо по изпускателната система, не знам, някакви предложения? Опитвам се да не мисля, че е най-лошото - биелните лагери, че преди БМВ-то имах една хонда, на която и хвърлих двигателя заради тях. Но като се сетя при Ходната чукаха доста по-яко лагерите, чуваха се отпред, дори в купето, с увеличаване на оборотите тракането зачестяваше и след форсиране оборотите падаха до 200 преди да се нормализират. При БМВ-то няма такива симптоми, просто като загрее и си потраква като един добре работещ и тих дизел.
Иначе колата е купена от първи собственик в Германия, който ми предостави една доста дебела папка с фактури от различни части, които е сменял - радиатор, съединител, водна помпа, носачи, и прочие, т.е колата е поддържана. Съмнява ме немецът да я е оставил без масло, че да се разтропат лагерите.
Ще опитам скоро да снимам и качествени видео със звука, за да можете да добиете по-ясна представа за проблема, проблемът е, че където съм отседнал в Германия нямам интернет, но ще измисля нещо.
- XaH-kpyM
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Майна
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 1982 Corvette
- Детайли за колата: WBS...
Re: М43Б19 трака като дизел
Принципно щом трака на празен ход само, лагерите ги оставяме на заден план.
Щом не се променя при натискане на съединителя, оставяме и маховика.
Друго което може да трака са повдигачи, може да е диса клапата.
Но най-вероятно ще се окажат повдигачите.
Като дигне малко обороти мотора и качи масло до повдигачите и отихва.
Ама знаеш си че е най-добре да отидеш в някой сервиз и да проверят за какво става дума.
Щом не се променя при натискане на съединителя, оставяме и маховика.
Друго което може да трака са повдигачи, може да е диса клапата.
Но най-вероятно ще се окажат повдигачите.
Като дигне малко обороти мотора и качи масло до повдигачите и отихва.
Ама знаеш си че е най-добре да отидеш в някой сервиз и да проверят за какво става дума.
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: М43Б19 трака като дизел
аксиален лагер ! Само за протокола "германеца" махмуд ли се казваше? 
аксиалният лагер не е скъп но за работата в германия "режат глави"!!!В коя част на Германия си ? Ако си близо до Чехия отиди там по евтино ще ти вземат!

аксиалният лагер не е скъп но за работата в германия "режат глави"!!!В коя част на Германия си ? Ако си близо до Чехия отиди там по евтино ще ти вземат!
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: М43Б19 трака като дизел
При мен имаше едно леко тракане на загрял мотор /като дизел/ . От както смених обтегача на големия
ремък вече нищо не се чува.
И аз си мислех за повдигачи ,но с ухо над капака на клапаните не се чува нищо , а и шума идваше откъм
шофьорската страна на моторния отсек.
ремък вече нищо не се чува.
И аз си мислех за повдигачи ,но с ухо над капака на клапаните не се чува нищо , а и шума идваше откъм
шофьорската страна на моторния отсек.
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: М43Б19 трака като дизел
Здравей, аз лично бих заложил на поразтегната верига, и доводите ми са следните
Та относно тракането - появява се само когато колата е работила повече от 10 минути, преди това не се чува.
маслото е гъсто и хидравличните оптегачи държат веригата добре опъната
Може да се чуе най-отчетливо до дясната предна гума на колата. До лявата гума не се чува толкова ясно.
А под капака, гледайки мотора фронтално изобщо не се чува.
Не са повдигачи,защото фронтално гледайки мотора би се чувало най отчетливо.
Това, което ме притеснява е, че се чува само около предните гуми, т.е идва отдолу тракането, вероятно е да е от блока на двигателя.
Не би трябвало и да са лагери, защото те клопат на средни обороти,около 2к об/мин.
При форсиране на колата тракането изчезва и не се чуват никакви странични шумове във високите обороти. Трака само когато си работи на празен ход.
При фирсиране веригата се опъва и логично тракането изчезва.
Ако колата ти е над 200к км. е съвсем в рамките на нормалното да потропва веригата.
Та относно тракането - появява се само когато колата е работила повече от 10 минути, преди това не се чува.
маслото е гъсто и хидравличните оптегачи държат веригата добре опъната
Може да се чуе най-отчетливо до дясната предна гума на колата. До лявата гума не се чува толкова ясно.
А под капака, гледайки мотора фронтално изобщо не се чува.
Не са повдигачи,защото фронтално гледайки мотора би се чувало най отчетливо.
Това, което ме притеснява е, че се чува само около предните гуми, т.е идва отдолу тракането, вероятно е да е от блока на двигателя.
Не би трябвало и да са лагери, защото те клопат на средни обороти,около 2к об/мин.
При форсиране на колата тракането изчезва и не се чуват никакви странични шумове във високите обороти. Трака само когато си работи на празен ход.
При фирсиране веригата се опъва и логично тракането изчезва.
Ако колата ти е над 200к км. е съвсем в рамките на нормалното да потропва веригата.
- dumutko
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 12.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: е46 М43Б19
- Мечтае да кара: чисто ново БМВ
Re: М43Б19 трака като дизел
Благодаря ви за мненията, колеги. За жалост клипчето, което съм заснел е с много лошо качество, че е от телефона и няма смисъл да го пускам изобщо.
Дано не се окажат тези лагери, а от вас споменатите възможни причини за тракането дано не възпрепятстват прибирането ми до БГ.
Ако стигна успешно до България като отстраня проблема ще пиша да споделя какво се е оказало. Стискайте палци
Дано не се окажат тези лагери, а от вас споменатите възможни причини за тракането дано не възпрепятстват прибирането ми до БГ.
Ако стигна успешно до България като отстраня проблема ще пиша да споделя какво се е оказало. Стискайте палци

Re: М43Б19 трака като дизел
Моята тракаше така от балансиращите валове. При студен мотор не тракаха, защото маслото беше гъсто, като загрее точно под 1000 оборота си потракваше 

Re: М43Б19 трака като дизел
Моята има абсолютно същото нещо, самоче не е точно като дизел, чува се слабо. Смятам да сменя обтегача на веригата, мисля че от там идва проблема.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани