Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Драгослав » 29 Апр 2015, 9:32

Ще споделя последното което ми казаха и спирам,че започнах да спама в темата с проблема тупкане. :oops:
Вчера ходих в сервиз,който ми беше препотъчан специално. Майстора,приемчик кара колата ми няколко км за да усети въпросното тупкане. Каза,че е или от шлици на скорости и раздатка или от механично износване на скоростната кутия в някакъв първичен и вторичен вал(което на мен ми е тъмна индия) Последното нещо в което се съмнявах са скоростите. Имайко в предвид колко лесно и приятно се включват. Каза ми също ,че раздатката трябва да е здрава,защото няма никакви шумове,пукания,тракания. Каза ми да не се занимавай с ремонти. Ако беше луфт в скорости или шлици,не трябва ли да се чува звук на метал в метал??? Вчера забелязах следното: колата е на свободна и се вдижи севсем леко с 5 км в час. Без да натискам съединителя бутам леко ск.лост напред за първа или трета или назад за чатвърта и се чува въпросното туп тук,като сякаш има леко поклащане около скоростите,но не мога да бъда сигурен. Колата ако е в покой(не се движи) това не се получава. Както казах повече няма да спама в темата,че вероятно станах досаден :lol: Мерси на колегите,които ми пишат и ме съветват. Ако отстраня проблема ще пиша :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от slav4o974 » 29 Апр 2015, 22:29

Аз също съм се разписвал вече в тази тема и ще споделя какво направих до момента. Имах всеизвестното тупкане, както и вибрация на ниска и висока скорост. Установих голям луфт в лагера към предния кардан на раздатката. Големия кардан с тампона и карето са перфектни. Намерих читава раздатка и я смених с моята. При демонтажа огледах всичко и единственото което не ми хареса е леко напукания тампон на дифа/големия/. Съвсем случайно обаче забелязах, че крайното гърне е опирало в единия от големите цилиндрични, метални тампони на задния мост. Изправих изкривените планки на крайното гърне до оригиналния им вид. След окончателното сглобяване вече нямаше досадното тупкане при потегляне и превключване на скоростите. Изчезна и вибрацията на ниска скорост и сега колата се движи съвсем мазно. Остана единствено вибрацията след 120км.ч., която отдавам на гумите. Щом успея да се сдобия с някакви летни гуми, ще споделя дали старите са били причината. Единственото останало нещо при мен което все още би могло да причини вибрация е лекият луфт във вътрешното каре на дясната предна полуоска. Това е последното което ще проверя преди окончателно да се предам.
Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 30 Апр 2015, 15:42

slav4o974 написа:Остана единствено вибрацията след 120км.ч., която отдавам на гумите. Щом успея да се сдобия с някакви летни гуми, ще споделя дали старите са били причината. Единственото останало нещо при мен което все още би могло да причини вибрация е лекият луфт във вътрешното каре на дясната предна полуоска. Това е последното което ще проверя преди окончателно да се предам.
Поздрави!


И аз имах същите вибрации. При скорост над 140 постоянно, а из града само от време на време при ускорение. Оказа се точно износен лагер на раздатката към предния кардан и вътрешното каре на предна дясна полуоска. След смяна на раздатката вибрациите намаляха, а след смяната на двете полуоски изчезнаха напълно :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 457
Регистриран на: 26.11.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d, 330xd
Мечтае да кара: M4

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от ThE BeAsT » 10 Май 2015, 13:11

Здравейте, нещо повече да ми кажете за 330xd 204ps седан?
Прочел съм за раздатката и полуоските като слаби места, друго нещо като + и - да ми кажете за този мотор и купе?
(Например на какво да се обърне внимание при покупката, разход на гориво, цена обслужване, премахване на нещо, добавяне на нещо и т.н., проблемни, непроблемни...)
Благодаря предварително!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от kokok0 » 10 Май 2015, 16:41

Гледам караш 320д - не е много по-различно. Харчи повече, върви повече, тежи повече, по-висок данък. По-скъпи предни носачи, тампони на носачите, вътрешни шарнири. Пеперудки за махане има. По-малки джанти от 17" не стават. Стелките в купето са различни :) Полуоски се намират за под 200лв/бр. Деснячки - няма ! Най-добре преглед в сервиз - все пак е печка :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 10 Май 2015, 23:51

Имам един въпрос относно налягането на гумите при xD Touring. На табелката с налягането на гумите пише предни 2.4бар, задни 2,9 бар, ако има до 4 човека в колата. Наляганията на задните гуми обаче ми се струват доста големи. При условие, че колата се кара през повечето време с 1 или 2 човека в него, кое е най-разумното налягане на задните гуми? Въпросът ми е провокиран от информацията, че най-вероятно автомобилът ми е каран с различни налягания в гумите и от това зъбите в раздатката са се износвали по-интензивно и се е получил луфт между тях. Това ми беше съобщено след преглед в оторизиран сервиз на БМВ като една от причините за вибрациите при висока скорост и тупкането. :( Луфтове в лагерите нямам. Ясно е, че от това проблемът ми няма да се оправи, но искам да знам какви са правилните налягания. Сега карам с 2.7 bar на задните гуми и ми се струва, че задницата друса доста на неравности. На по-ниски налягания се държи по-добре. Знам, че да не спазваш каквото е написал немеца не е много разумно, но пък след покупката ми на БМВ се убедих, че немеца допуска и много недомислици. :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stilko » 11 Май 2015, 20:00

Сериозно ли това ти обясниха в сервиза?! :kuku: Аз залагам на 2.3/2.7 и вози много добре. Всичко зависи и от гумите естествено. Не е въпрос само на налягане за комфорта на возене.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 11 Май 2015, 20:33

Всичко е въпрос на предпочитания. Аз лично в момента карам с 225/45/17 и карам на 2,4 - 2,5 всички гуми. Според табелката ми препоръчват 2,5 за предни и 3.0 за задни, но при тези налягания за комфорт и дума не може да става, а и колата ми е седан и не смятам че е нужно да държа задните гуми на такова високо налягане. Все пак не е комби и не се товари.
Това което трябва да имаш предвид е, че колкото по ниско е налягането, толкова по нестабилна ще е в завоите, а и вътрешността на грайфера ще се износва по-малко от областта близо до бордовете. Освен това и джантите ще се кривят по-лесно из дупките, които при нас са в изобилие.

Затова най-точния съвет е да си прецениш сам дали търсиш комфорта или стабилността и сигурността.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от kokok0 » 11 Май 2015, 22:35

NGneer4eto написа:Имам един въпрос относно налягането на гумите при xD Touring. На табелката с налягането на гумите пише предни 2.4бар, задни 2,9 бар, ако има до 4 човека в колата. Наляганията на задните гуми обаче ми се струват доста големи. При условие, че колата се кара през повечето време с 1 или 2 човека в него, кое е най-разумното налягане на задните гуми? Въпросът ми е провокиран от информацията, че най-вероятно автомобилът ми е каран с различни налягания в гумите и от това зъбите в раздатката са се износвали по-интензивно и се е получил луфт между тях. Това ми беше съобщено след преглед в оторизиран сервиз на БМВ като една от причините за вибрациите при висока скорост и тупкането. :( Луфтове в лагерите нямам. Ясно е, че от това проблемът ми няма да се оправи, но искам да знам какви са правилните налягания. Сега карам с 2.7 bar на задните гуми и ми се струва, че задницата друса доста на неравности. На по-ниски налягания се държи по-добре. Знам, че да не спазваш каквото е написал немеца не е много разумно, но пък след покупката ми на БМВ се убедих, че немеца допуска и много недомислици. :driving:




Извинявам се, но това с налягането на гумите и чупенето на раздатката е плод на страшен фантазьор !

Първо:
мисля си, че ако разликата в налягането на гумите води до проблеми в раздатката, то инженерите биха обърнали
специално внимание на табелката на вратата - червен триъгълник примерно или задължителни датчици в гумите и т.н.

Второ:
Какво би станало ако си сложи човек бандажната гума на Чирпан и кара с нея до първия гумаджия в Бургас !?!

Стига глупости !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stilko » 11 Май 2015, 22:51

kokok0 написа:
NGneer4eto написа:Имам един въпрос относно налягането на гумите при xD Touring. На табелката с налягането на гумите пише предни 2.4бар, задни 2,9 бар, ако има до 4 човека в колата. Наляганията на задните гуми обаче ми се струват доста големи. При условие, че колата се кара през повечето време с 1 или 2 човека в него, кое е най-разумното налягане на задните гуми? Въпросът ми е провокиран от информацията, че най-вероятно автомобилът ми е каран с различни налягания в гумите и от това зъбите в раздатката са се износвали по-интензивно и се е получил луфт между тях. Това ми беше съобщено след преглед в оторизиран сервиз на БМВ като една от причините за вибрациите при висока скорост и тупкането. :( Луфтове в лагерите нямам. Ясно е, че от това проблемът ми няма да се оправи, но искам да знам какви са правилните налягания. Сега карам с 2.7 bar на задните гуми и ми се струва, че задницата друса доста на неравности. На по-ниски налягания се държи по-добре. Знам, че да не спазваш каквото е написал немеца не е много разумно, но пък след покупката ми на БМВ се убедих, че немеца допуска и много недомислици. :driving:




Извинявам се, но това с налягането на гумите и чупенето на раздатката е плод на страшен фантазьор !

Първо:
мисля си, че ако разликата в налягането на гумите води до проблеми в раздатката, то инженерите биха обърнали
специално внимание на табелката на вратата - червен триъгълник примерно или задължителни датчици в гумите и т.н.

Второ:
Какво би станало ако си сложи човек бандажната гума на Чирпан и кара с нея до първия гумаджия в Бургас !?!

Стига глупости !


Явно не си си чел книжката бе момче. За да караш с патерица изпускаш всички гуми до 0 ако си с 18" или ги оставяш на 0.5 бара ако си на 17" :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 27.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E 46, 330 xi Touring

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от Konstantin_Todorov » 12 Май 2015, 11:09

Колеги, дайте да обобщим какво трябва да се предприеме, ако спукаме гума на "xi" автомобил и сме с патерица в багажника. Ако сме със 17-ки примерно изпускаме 3-те останали читави гуми до 0,5 бара налягане, слагаме патерицата и куцук куцук към първия гумаджия, където в добрият случай качествено залепяме спуканата гума. В лошия случай слагаме гума (ако има) с еднакъв на другите гуми размер (най-вероятно различна марка и модел) и горе долу еднакъв грайфер и газ към вкъщи където пускаме 3-те гуми да се продават и си купуваме нов комплект. Това ли е оптималната схема или има нещо, което изпускам и може да се направи по-хитро? Също искам да попитам запознатите, ако успеем да се снабдим с джанта същата като тези на автомобила и сложим гума еднаква с тези на автомобила, тогава предполагам ще е проблем с грайфера, че не е износен (освен, ако периодично въртим и нея на колата) и пак ще се наложи същото упражнение, а именно нови гуми? :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от NGneer4eto » 12 Май 2015, 20:46

Искам да уточня, че не са ми казвали, че се чупи раздатката, а че се износва. Ясно е, че за 100-200км нищо не може да стане. Говорим за продължително каране 40-50000 км примерно. Хубаво е да се знае, кое е полезно за автомобила и кое не. :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 19.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 333xi Touring

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от kokok0 » 12 Май 2015, 22:45

Konstantin_Todorov написа:Колеги, дайте да обобщим какво трябва да се предприеме, ако спукаме гума на "xi" автомобил и сме с патерица в багажника. Ако сме със 17-ки примерно изпускаме 3-те останали читави гуми до 0,5 бара налягане, слагаме патерицата и куцук куцук към първия гумаджия, където в добрият случай качествено залепяме спуканата гума. В лошия случай слагаме гума (ако има) с еднакъв на другите гуми размер (най-вероятно различна марка и модел) и горе долу еднакъв грайфер и газ към вкъщи където пускаме 3-те гуми да се продават и си купуваме нов комплект. Това ли е оптималната схема или има нещо, което изпускам и може да се направи по-хитро? Също искам да попитам запознатите, ако успеем да се снабдим с джанта същата като тези на автомобила и сложим гума еднаква с тези на автомобила, тогава предполагам ще е проблем с грайфера, че не е износен (освен, ако периодично въртим и нея на колата) и пак ще се наложи същото упражнение, а именно нови гуми? :D




Ама ти сериозно ли ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от insane_v » 12 Май 2015, 23:54

stilko написа:Явно не си си чел книжката бе момче. За да караш с патерица изпускаш всички гуми до 0 ако си с 18" или ги оставяш на 0.5 бара ако си на 17" :mhihi:


Това ми звучи като абсолютна глупост и 100% сигурно прецакване и на останалите 3 гуми!

Преди 2 години на връщане от София към Варна спуках гума и докато усетя, че колата ми почва да става нестабилна в завоите съм карал Х на брой километра с мека гума. Когато усетих и спрях да огледам колата, гумата беше паднала под 1 бар (не помня колко точно). Напомпах гумата на първата бензиностанция и се прибрах така. Не знам колко километра съм карал така, но когато се прибрах и закарах гумата на вулканизатор видяхме че плата от вътрешната страна на гумата е като парцал и директно я изхвърлих.

Като се има предвид, че една хубава гума е над 250лв не мисля че бих прежалил 750 лв и със сигурност няма да изпусна другите 3 гуми. По-добре да си извикам пътна помощ да ме закара до най-близкия гумаджия. Ще ми излезе в пъти по-евтино :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Тема само за е46 4х4 ( 325xi, 330xi, 330xd)

Мнение от stilko » 13 Май 2015, 0:00

insane_v написа:
stilko написа:Явно не си си чел книжката бе момче. За да караш с патерица изпускаш всички гуми до 0 ако си с 18" или ги оставяш на 0.5 бара ако си на 17" :mhihi:


Това ми звучи като абсолютна глупост и 100% сигурно прецакване и на останалите 3 гуми!

Преди 2 години на връщане от София към Варна спуках гума и докато усетя, че колата ми почва да става нестабилна в завоите съм карал Х на брой километра с мека гума. Когато усетих и спрях да огледам колата, гумата беше паднала под 1 бар (не помня колко точно). Напомпах гумата на първата бензиностанция и се прибрах така. Не знам колко километра съм карал така, но когато се прибрах и закарах гумата на вулканизатор видяхме че плата от вътрешната страна на гумата е като парцал и директно я изхвърлих.

Като се има предвид, че една хубава гума е над 250лв не мисля че бих прежалил 750 лв и със сигурност няма да изпусна другите 3 гуми. По-добре да си извикам пътна помощ да ме закара до най-близкия гумаджия. Ще ми излезе в пъти по-евтино :yes:


Имаш и друг вариант, малко е по-пипкав, но пък ти решава проблема с другите три гуми. КУПУВАШ СИ ЧЕТИРИ ПАТЕРИЦИ!!! Когато спукаш гума сваляш всички и слагаш патериците! :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook