Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
Здравейте, колеги! Претърсих целия форум, но не намерих сходен проблем със своя. Колата, написах в заглавието каква е. Горд собственик съм ѝ от 11.2014 и оттогава никой не е успял да включи темпомата по никакъв начин /включително посочения в manual-a/. Воланът е 4-лъчев, мултифункционален. Когато натисна бутона I/O светва зелената лампа на таблото => не е бушон. Автомат е => не е датчик на съединителя. Когато дръпна ръчната спирачка, стоповете ми не светят => не е датчик на спирачката. Предишният собственик ми беше преподавател в магнаурската школа и си спомням, че тогава темпомата работеше. Той ми каза, че компютъра е сменян с такъв от ръчна скоростна кутия. Тогава също не е работел, но "едно хакерче" го е пренастроило /да не търси съединител/ за 20лв. и е тръгнал темпомата. Когато го гледахме с ИНПА имаше грешка на скоростната кутия, като я изчистихме, повече не се появи. Когато обаче попитах местен 'диагностик' /обл. Ст. Загора/ ми каза, че под 120лв. няма да излезе със сигурност, че е голяма играчка и т.н
Колеги, надявам се, че съм бил напълно изчерпателен. Не съм ви разказал само за първите си любовни трепети. В случай, че някой е имал подобен проблем, ще се радвам да сподели решението. Ако размислите ми са погрешни, също ще се радвам да ме поправите.
Благодаря ви предварително! Поздрави!
Колеги, надявам се, че съм бил напълно изчерпателен. Не съм ви разказал само за първите си любовни трепети. В случай, че някой е имал подобен проблем, ще се радвам да сподели решението. Ако размислите ми са погрешни, също ще се радвам да ме поправите.
Благодаря ви предварително! Поздрави!

- ka4i
- ентусиаст
-
- Мнения: 1080
- Регистриран на: 31.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 touring
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
Пиши на Оci. Ако си от София, Перник или Варна може и да даде едно рамо. Пич е!!!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
Да, OCI - Орлин е твоят човек! 

Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
На колегата oci вече писах веднъж лично съобщение по друг въпрос и той не ми отговори, затова не ми се струва редно да го занимавам отново. Живея в Стара Загора. Благодаря ви за бързите отговори! 

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
ka4i написа:Пиши на Оci. Ако си от София, Перник или Варна може и да даде едно рамо. Пич е!!!
Хаха ти се сети явно проблема на колегата е както беше пре теб а именно софтуерен.
- ka4i
- ентусиаст
-
- Мнения: 1080
- Регистриран на: 31.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 touring
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
Ако трябва да съм честен, не съм търсил, аналог с моят случай. А само исках да му кажа, че си точен и коректен, за което благодаря 

- JanTonko
-
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.03.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
- Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
- Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
И на мен ми ''мирише'' на софтуерен проблем.
Имал съм много случай, с коли идващи при мен за ремап, на който ''колеги'' преди това са им ''махали'' ДПФ/ФАП или ЕГР и след тяхната интервенция спира да работи темпомата. Сега обяснявам и защо.
Част от ''колегите'', които не знаят какво правят и искат да махнат ДПФ или ЕГР от дадена кола, изтриват кода за грешката от таблицата (DTC error table) на колата (така колата ПАК СИ ВЛИЗА В АВАРИЕН РЕЖИМ, ПРОСТО НЕ ИЗПИСВА НА ДИАГНОСТИКА И НЕ СВЕТИ ЧЕК ЛАМПАТА) + те знаят, че колата ще влезе в авариен режим и за това вдигат лимитерите на аварийния режим до нормалните стойности и хоп готово вече имате ''премахнат ЕГР или ДПФ, при ''относително'' същия вървеж на колата ви,както преди тяхната ''умела'' интервенция. Само дето глупаците не знаят, че докато колата е в авариен режим темпомата и други благинки не работят. Просто така е зададено от завода. Та мисля си, че и по твоя софт някой е омазал нещо (без да съм го видял с очите си не мога да твърдя със сигурност), но вероятността за механична повреда по темпомата означава неправилна работа на куп още неща, който няма как да не забележиш- например неработеща коректно стоп машинка, неработещ коректно датчик за положение на педала на газта и прочие (все свързани неща с работата на темпомата, понеже той използва ''на готово'' работата на други компоненти, просто ги обединява в едно!!!).
За пример какви коли са идвали при мен с този проблем.
Ауди а4/6/8 -3.0 ТДИ; 4.2 ТДИ
Пежо 307/407/508- 2.0 ХДИ, 2.2 ХДИ 170 БиТ, 2.7 ХДИ БИТ
БМВ 3/5/7/ х-серия- 30д и 35д
Мерц- Ц/Е/С - 320д + всички бензинови с компресор
Всичко от порше серията след 2003г.
И ОЩЕ МНОГО,МНОООГО ДРУГИ.
Имал съм много случай, с коли идващи при мен за ремап, на който ''колеги'' преди това са им ''махали'' ДПФ/ФАП или ЕГР и след тяхната интервенция спира да работи темпомата. Сега обяснявам и защо.
Част от ''колегите'', които не знаят какво правят и искат да махнат ДПФ или ЕГР от дадена кола, изтриват кода за грешката от таблицата (DTC error table) на колата (така колата ПАК СИ ВЛИЗА В АВАРИЕН РЕЖИМ, ПРОСТО НЕ ИЗПИСВА НА ДИАГНОСТИКА И НЕ СВЕТИ ЧЕК ЛАМПАТА) + те знаят, че колата ще влезе в авариен режим и за това вдигат лимитерите на аварийния режим до нормалните стойности и хоп готово вече имате ''премахнат ЕГР или ДПФ, при ''относително'' същия вървеж на колата ви,както преди тяхната ''умела'' интервенция. Само дето глупаците не знаят, че докато колата е в авариен режим темпомата и други благинки не работят. Просто така е зададено от завода. Та мисля си, че и по твоя софт някой е омазал нещо (без да съм го видял с очите си не мога да твърдя със сигурност), но вероятността за механична повреда по темпомата означава неправилна работа на куп още неща, който няма как да не забележиш- например неработеща коректно стоп машинка, неработещ коректно датчик за положение на педала на газта и прочие (все свързани неща с работата на темпомата, понеже той използва ''на готово'' работата на други компоненти, просто ги обединява в едно!!!).
За пример какви коли са идвали при мен с този проблем.
Ауди а4/6/8 -3.0 ТДИ; 4.2 ТДИ
Пежо 307/407/508- 2.0 ХДИ, 2.2 ХДИ 170 БиТ, 2.7 ХДИ БИТ
БМВ 3/5/7/ х-серия- 30д и 35д
Мерц- Ц/Е/С - 320д + всички бензинови с компресор
Всичко от порше серията след 2003г.
И ОЩЕ МНОГО,МНОООГО ДРУГИ.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST
THE BLACK BEAST
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
Доколкото знам, ЕГР-а си ми работи. ДПФ дори не знам дали имам. В багажника ми е оригиналния компютър на колата /променяла е напреженията, казали са му, че е от компютъра, оказало се е от релето на алтернатора/. Ако сте прави и е софтуерна грешка, би трябвало като закача компютъра, темпомата да тръгне. Проблемът е, че знам къде се намира, знам, че трябва да разкача клемите на акумулатора, когато ги сменям, но не знам има ли вероятност тази интервенция да окаже някакви щети, които няма да се оправят с връщане на сегашния компютър. 

- JanTonko
-
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.03.2015
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: MB S 65 AMG W221; BMW 320d F30
- Мечтае да кара: гравитацията да не влияе върху циците :-)
- Детайли за колата: MB S 65 AMG engine swapped 7G Tronic W221- 742,8 whp, 1200 NM torque electronically reduced; BMW 2012 320d F30 251.6 bhp and 529.3 Nm remap stage 3
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
ECU-то ти е отпред под капака отляво на колата под пластмасова кора. Ето ти линк на който да се ориентираш ако не съм ти го обяснил добре.
https://www.youtube.com/watch?v=q-MM-lVrwP0
Сега относно това, че нямаш ДПФ (нямаш-да, дадох го за пример). За ЕГР-а дали всичко по софтуера му е наред не можеш да си сигурен, докато човек не прегледа файла в колата ти !!
Дали би се оправил темпомата ти само след смяна на ЕКУ-то ? Обясних ти,че ако има нещо омазано по софта няма да се оправи, докато човек, който не разбира не го поправи. Няма как аз или някой друг да ти кажем, без да сме видели софта налят в двата ти компютъра.
https://www.youtube.com/watch?v=q-MM-lVrwP0
Сега относно това, че нямаш ДПФ (нямаш-да, дадох го за пример). За ЕГР-а дали всичко по софтуера му е наред не можеш да си сигурен, докато човек не прегледа файла в колата ти !!
Дали би се оправил темпомата ти само след смяна на ЕКУ-то ? Обясних ти,че ако има нещо омазано по софта няма да се оправи, докато човек, който не разбира не го поправи. Няма как аз или някой друг да ти кажем, без да сме видели софта налят в двата ти компютъра.
MB S 65 AMG 742,8 whp, 1200 NM torque 1/4 mile 10. 133 sec/s. The one and only 1200 NM Mercedes gerabox in Europe for now.
THE BLACK BEAST
THE BLACK BEAST
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
какви дпф-и, какви егр-и, е46 няма ДПФ, за егр-а донякъде съм съгласен но до сега не съм видял на е46 софтуерно някой да иска да му се махне, поради простата причина, че дори и да не работи колата не влиза в авариен режим.
Проблема при колегата е че компа не е кодиран за неговата кола.
Ако комп от автомат се сложи на ръчка или обратно спира да работи автопилота поради причината, че автомата няма съединител, а автопилота при ръчката си търси съединителя или трябва да се затвори веригата тъй като работи по маса.
Дано сте ме разбрали, НО са ми идвали коли с копиран ремап от автомат сложен файла на ръчка и там спира да бачка и колегата вика преди чипа работеше след чипа не
къде е проблема е там е ясно беше в мапера

Проблема при колегата е че компа не е кодиран за неговата кола.
Ако комп от автомат се сложи на ръчка или обратно спира да работи автопилота поради причината, че автомата няма съединител, а автопилота при ръчката си търси съединителя или трябва да се затвори веригата тъй като работи по маса.
Дано сте ме разбрали, НО са ми идвали коли с копиран ремап от автомат сложен файла на ръчка и там спира да бачка и колегата вика преди чипа работеше след чипа не







Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
Проблема всички предполагаме, че е софтуерен, но ... какво бихте ме посъветвали да направя по въпроса?
Има ли колега от Стара Загора, който знае какво трябва да се случи? Друг вариант, който не знам дали е възможен, е да разменя ЕКУ-та и настоящото да го пратя на екскурзия до София. Благодаря ви!

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с темпомат на '02 320dA M47N.
dlnqnt написа:Проблема всички предполагаме, че е софтуерен, но ... какво бихте ме посъветвали да направя по въпроса?Има ли колега от Стара Загора, който знае какво трябва да се случи? Друг вариант, който не знам дали е възможен, е да разменя ЕКУ-та и настоящото да го пратя на екскурзия до София. Благодаря ви!
По-скоро ако ти се отвори идване до София направо с колата пиши на ЛС да минеш да я погледна защото всички казваме като предполагаема причина софтуерна, но може и да не сме прави все пак това е само така на първо четене по описание и пред компа, реално ситуация не винаги се припокрива с предположението.
Хубаво е да си с колата за да може да си тръгнеш с работещ автопилот.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани