По-Добри спирачки за Е30 (инфо)

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

По-Добри спирачки за Е30 (инфо)

Мнение от AlibiTu » 19 Ное 2006, 0:10

Вчера ме сюрпризираха, че трябва да имам подходящите спирачки, ако искам да мина Техническия с Турбото. Та варианта, който практикуват немците е от Е30 спирачки, към Е36.
Някой в БГ правил ли го е това?
Някой неща ги разбрах от немските описания за това как се извършва тази процедура, но някои не чак толква. Та какво ни трябва за да преминем:
Настройващо се по височина окачване от/за Е36 (Gewindefahrwerk), рамена от Е36, дискове плюс лагери. Има още някакво изкривяване с 1,5 см, за да застанели колелата точно по средата, ама малко съм зле с превода.... това е май..... а да ... преминава се от 4 към 5 дупки джанти ... ако нещо съм пропуснал допълнете....
Не ми стана само ясно какви апарати се използват. Дали от Е36 или от Е30. Лично според мен, би трябвало от Е36, но немога да съм на 100% сигурен. Дисковете на Е30 325 са 260х22,а на Е36 325 286х22 Такаче кажете моля?
Може да се използва и усилвател на спирачките от 750и или М3 Е36 (в случая е по-лесно да се намери от 750-ка)... ама там нещата били малко кофти с местото под капака.... та ако някой може да посъветва при 325-цата как ще се получи.....


не намерих из архивите инфо относно тази тема, но ако има ... моля насочете ме и това тука дето съм го написал го изтриите безмилостно :D

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 19 Ное 2006, 10:35

Хммм.... интересно. За първи път чувам за такова изпълнение.
Не ми стана ясно и защо трябва да се сменя цялата система. Не може ли просто да сложиш перформънс спирачни апарати?

Постни линк към статията, моля те ;)

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 19 Ное 2006, 13:33

Иска човека по голям диаметър диск те там е перформънса :idea: Може би най-леко но скъпо е минаване към 320ис(260мм) или Е30М3(280мм) дискове ма по-добре питай Явор :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 20 Ное 2006, 1:39

Бях написал превод, ама нещо се изтри и нямам нерви ся пак наново... :evil: ... та страницата където може да прочетете оригиналния текст е:
www.e30.de -> Do it yourself -> Fahrwerk/Bremsen -> Alle Bremsanlagen fuer den E30

Защо си мисля, че не се крие само в голения диск перформънса, ами и в самия апарат... ама може и да греша ....

Querlenker
Изображение

Achsschenkel
Изображение

Gewindefahrwerk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 29 Ное 2006, 14:51

След като се позаинтересувах малко повечко по тая тема, разбрах вече кое как е точно и защо и вече започвам да си купувам една по една частите за комплекта.
Значи смяната на спирачките е с цел да се подобри спирането и в Германия е наложително ако се прави перформънс тунинг на двигателя. Примерно 300мм дискове на Е30 са необходими за около 300-350 коня тунингована кола.
Сега по същество кое как става.

Предница:
1. Настройващо се окачване за Е36. Нормалното е с много широки пружини и не става. Опционално може да се използва Крачета от Е36 М3, които са с по-малки пружини. (Цена от 350 Евро)
2. Носач от Е36 М3 3.2 (точно при този модел е извит малко повече напред и така центъра на гумата е точно по средата. (Може да се позлва оригинален, като се модифицира (леко се доизкривява)).
3. Лагер за носача от Е30 М3. Специален е и заедно с носача от Е36 центират гумата перфектно.
4. Рамо на окачването с лагер от Е36 или Z3. Ако използвате Е36 М3 дискове и апарати ще трябва и Рамото ви да е от Е36.
5. Спирачен диск и апарати. Тук може да се използват няколко вида:
а) от Е36 325,323ти, 286х22
б) от Е46 328 300х22
в) от Е36 М3 315х28

Изображение


Отзад:
1. Рамо и лагер от Е36 323ти Компакт
2. Дискове и Спирачки от Е36 323ти Компакт
3. Може да се използва и Диференциал от Компакт или Z3


Изображение

Всичко пасва перфектно, само трябва Изображение ей това да се модифицира. Ползва се от Е36 и се разпробиват нови 3 дупки 8.5мм за да пасне на Е30-ката.[/img]



Освен всичко се примава и към 5х120 джанти
Както се получава и леко раздуване
Също важен момент:
При 286мм спирачки мин размер джанти става 15 цола
При 300мм спирачки 16 цола
При 315мм спирачки 17 цола

ИЗВИНЯВАМ СЕ ЗА БЕДНИЯ МИ ТЕХНИ4ЕСКИ РЕ4НИК! Думите ги знам само на немски как са ... :uups:
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 29 Ное 2006, 14:57

евала за подробното обяснение :yes:
Изображение

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 29 Ное 2006, 15:59

На е34 дисковете са му 302 мм и е с 15" капли :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 29 Ное 2006, 16:47

Незнам дали някой в БГ го е правил това със спирачките. Аз съм останал с впечатление, че не се инвестират пари в такива неща, евентуално само разпробити дискове... ако греша поправете ме.
На мен лично ще ми се наложи да го направя това. Само се чудя дали да премина към 300мм Е46 дискове, или М3 315 дискове. Разбирасе ми се иска повече М3 спирачки, но проблема идва от джантите...ако може само от 17 нагоре да слагам, то тогава няма да се дрифти, само напреде ще се кара, че 17 са много ефтинки :roll:
Принципно за 300мм казват, че също са много яки.....такаче сигурно натам ще се насоча...а и 16 по се намират ....
Като направя всичко сам, ще пиша повече за ефекта...спирачен път, загряване и т.н. .... а и колко ми излязло като цело удоволствието.
По груби сметки излиза около 800-1000 евро.
Момчето, което е писало статията пише, че му е излязло 1600 евро, но той е купил повечко неща чисто нови, както и някои неща ги е взел скъпичко.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 29 Ное 2006, 17:12

Аз отзад ще бъда с 286мм вентилирани и там стават 15" така, че ще мога да си търкам колкото искам пък отпред на 17... няма как ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 30 Ное 2006, 13:24

След допитване до един от знаещите в тая област (Модератор на е30.де) ми обясни, че най-ефтиния и използван вариант за преминаване към по-големи спирачки, не е преминаване към Е36.
Накратко казано 4х100 и 312х25 спирачки отпред. Какво се използва и как става:
Използват се дискове от Ауди С3 (312х25).
Апарати от Е34 540и (Може и от 750, 740 мисля и от 730, 735)
Специално направен адаптер за апаратите

Как става.
Дисковете от Ауди С3 пасват почти перфектно. Какво имам в предвид под почти перфектно. Ами има 2 неща които трябва да се модифицират. Едното е централната дупка (На ауди диска е 65мм, а на БМВ е 66мм) и Ауди диска е 5х100 откъде следва, 4е трябва да разпробием още 2 дупки.
Първо монтирваме специално изработения адаптер и се налага малко да изкривим предпазните ламарини. След това монтирваме спирачни диск и накрая апарата. Необходимо е съвсем малко да се шлайфне апарата на едно место, ама вие ще го видите от линка, който ще пусна накрая.
И остава да монтираме джантата и сме готови.

Какво даваме:
Готовия комплект струва 699 Евро
Само адаптерите 200 Евро
Най-ефтино излиза да си купите само адаптерите и сами да си намерите Апаратите и дисковете и да дадете да ви ги наравят.
Тогава може да се спести до максимално 200 Евро, ама според моите сметки 100....

Какво получаваме:
Спирачки, които са в една категория с БМВ Е36 М3 (315х25)
Спирачки, които са достатъчни за малко над 300 коня
Оставаме си към 4х100 Джанти

Какво ви трябва за целия комплект:
2 Апарата от 540и
1 Комплект накладки
2 Диска 312х25 (Ауди С3)
2 Адаптера за Апаратите

Има списък с основните модели джанти, които пасват на този Кит. Някои джанти изизскват разширителни шайби. Принципно казват, че мин 17 цола влизат, но 16 цола Хартге джантата също влиза без проблеми и без доплънителни разшерителни шайби.

За повече информация: http://www.300mm.de
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 30 Ное 2006, 13:57

:shock: :shock: :shock: Искам и аз такива спирачки :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 30 Ное 2006, 14:05

Диляне, аз до 1 месец ще съм сигурно с такива и ще кажа как е .... дисковете се чудя само дали да са разпробити или нарезани ;) .. и двете вече ще ми дойде скъпичко .. :D
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 23 Дек 2006, 2:39

Тоя моя 1 месец май ще се протака, щото покрай коледа мноо пара замина за злоупотреба :mhihi:

По тема, която май по-подхожда да е ПО-КОРАВИ СПИРАЧКИ за Е30, имам още ново инфо. Ще говоря за задните спирачки.
Ако решим да останем с 4х100 отпред и сложим кита с 312мм или 308мм дискове, ще ни се преиска да сложим и нещо по-добро и отзад. Има 2 варианта за да сложим по-добри спирачки отзад:
1 Вариант:
Диск от З1 (има такива които не са стандартни и са 280х10 *размерът им е като на М3*).
Апарати от Е30 М3

Системата не е съвсем плъг енд плей. Трябва да се шлайфне малко апарата с около 1.5мм за да пасне. Да се подкриви защитната ламарина из зад диска, или да се ползва оригинална М3. Останалото е Плъг енд Плей.... лошото при тази конверсия е, че диска е 10мм дебел, а апарата от М3 е предвиден за 12мм и реално не е толкова добро спирането..... как може да се подобри мога да разбера, ако има конкретно интересуващи се.

2 Вариант:
Диск от 325 ИХ Комби (258х19 Вентилиран).
Главината от 325 ИХ Комби
Апаратите от 325 ИХ Комби

Работата е Плъг енд Плей. Така ще разполагаме вече не с нормални дискове отзад 258мм, а с вентилирани. Навремето комбито ИХ е изисквало по-здрави спирачки отзад и тъйкато БМВ са искали да остане минималния размер джанти 14", са монтирали вентилирани, които са горе долу на ниво М3 нормални отзад (280мм нормални дискове), вместо по-големи.

Според мен най-добрия вариант за отзад е да се премине към вентилирани. Първо са си оригинални за Е30 и второ няма нужда от никакви екстра доработки. Може да се монтират и без да се внасят в документите на колата.
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 16.07.2005
Местоположение: София
Кара: Турбалани

Re: По-Добри спирачки за Е30 (инфо)

Мнение от FrozenSoul » 02 Май 2012, 7:26

А помпата(е30 320) желателно ли е да се сменя при такъв сетъп на спирачките(апарати от е32)?


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Re: По-Добри спирачки за Е30 (инфо)

Мнение от E30_M_Tech_ll » 02 Май 2012, 7:41

брачет от де я изрови тая тема ве? видя ли от коя година е ? пича като си е прайл спирачките ти най-вероятно си мечтаел да ти купят ново колело :lol:
а инъче по темата ще трябва и помпа да търсиш че инъче хода на педала ще ти стане много голям....
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook