Трудна смяна на предавките във високи обороти на автоматика
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Трудна смяна на предавките във високи обороти на автоматика
Здравейте колеги, колата е BMW e39, 530i + ГИ, автоматик. Проблема е от скоро и се изразява в трудно превключване на предавките във високите обороти при рязко подаване на газ. Без значение дали тръгвам от място или в движение натисна кикдауна, така че да се наложи да свали 1-2 предавки надолу проблема е налице. Ако ускорявам плавно сменя предавките без проблем. При нормално шофиране, когато е загряла сменя предавките при около 1400-1600rpm. Ръчната смяна също работи без забележки. Никога не съм усещал някакви удари или предръпвания от автоматика.
Карах я на диагностика и ми казаха че е проблем в кутията, но на мен върпеки това ми се ще да получа и странични мнения. Преди диагностиката сменяше при 4500-4700rpm, след като изчистиха грешката тази граница отиде на ~5500rpm, но отново усещането е като все едно удря в прекъсвач и не иска да смени към следваща предавка докато не върна малко газта.
Автоматика мисля че е ZF (този уикенд ще разбера със сигурност) а маслото е сменено със SWAG масло преди по-малко от година. Четох из форумите но срещанах само един подобен проблем, който човека е отстранил със смяна на масло и филтър, което при мен е направено.
Надявам се някой да може да помогне, Благодаря преварително!
Карах я на диагностика и ми казаха че е проблем в кутията, но на мен върпеки това ми се ще да получа и странични мнения. Преди диагностиката сменяше при 4500-4700rpm, след като изчистиха грешката тази граница отиде на ~5500rpm, но отново усещането е като все едно удря в прекъсвач и не иска да смени към следваща предавка докато не върна малко газта.
Автоматика мисля че е ZF (този уикенд ще разбера със сигурност) а маслото е сменено със SWAG масло преди по-малко от година. Четох из форумите но срещанах само един подобен проблем, който човека е отстранил със смяна на масло и филтър, което при мен е направено.
Надявам се някой да може да помогне, Благодаря преварително!
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Проблемът и на газ, и на бензин ли го има? Принципно с тези симптоми може на колата да не й стига гориво във високите и затова автомата да се мъчи. При дизелите често подобни симптоми са вследствие на заминаваща помпа под шофьора. Ако е само на газ проблемът, отиди да ти настроят газовата... 
Помниш ли каква беше грешката, която сте изчистили?

Помниш ли каква беше грешката, която сте изчистили?
Последна промяна Z3Ro* на 27 Мар 2015, 23:01, променена общо 1 път
- cecko93
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 323ciA
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Колега SWAG не правят ли само авточасти? Иди смени маслото на автомата със Мобил LT71141 или ZF Lifeguard 5. Аз също съм с тази кутия и от майстори знам, че само това са маслата, с които трябва да се кара тази кутия, за да работи безпроблемно. Успех и дано се оправи 

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Z3Ro* написа:Проблемът и на газ, и на бензин ли го има? Принципно с тези симптоми може на колата да не й стига гориво във високите и затова автомата да се мъчи. При дизелите често подобни симптоми са вследствие на заминаваща помпа под шофьора. Ако е само на газ проблемът, отиди да ти настроят газовата...
Помниш ли каква беше грешката, която сте изчистили?
Подкрепям мнениято. При дизелите е по-често срещан проблем и много хора тръгват с ремонт на скоростите, а то проблема е недостик на гориво.

Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Проверих на 100% кутията е ZF 5HP19. В началото сякаш проблема се проявяваше само на Газ, но в момента и на бензин е същото. За съжаление диагностика не ми показа грешката, иначе щях да я запомня... каза само че е механична грешката, което според него означавало проблем в кутията - изчисти я и каза да карам и до седмица да мина пак (все още не съм ходил). Мисля си дали няма някой датчик на кутията, който да казва кога трябва да сменя предавките и той да не подава правилно информация !?!
Към Z3Ro* - колега по отношение помпата под шофьора къде по точно се намира, какво представлява и тя само при дизелите ли е налична?
Колкото до газовата (Landi Renzo, монтирана 2004 в Италия) до ден днешен не съм успял да намеря някой сервиз или газаджия, който да я познава достатъчно добре за да може да я настрои адекватно. Последно ходих в един газ-сервиз в кв.Хаджи Димитър преди Балкан. Момчетата се занимават с ЛандиРензо и в интерес на истината ми отстраниха два проблема, като в същото време ми спестиха пари, за което съм им благодарен. Но предполагам всички знаете, че едни настройки зададени на колата в покой обикновено се различават от тези, които трябва да бъдат при движение. Затова след Многобройни проби-грешки се принудих да си взема кабел и софтуер и сам си сетвам настройките до колкото ми достигат познанията.
При тези коли съм забелязал, че често симптомите казват за някакъв грандиозен проблем, а в последствие се оказва нещо дребно. Опитвам се да реша проблем с кутията, като тръгвам от малкото и вървя към по-същественото. Та в този ред си мисля да сменя филтъра на газовата (макар да ми казаха че бил Ок) и бензиновия филтър. В последствие ще сменя и маслото на кутията с филтъра, както каза Cecko93 с препоръчителното за модела. Ако успея бързо да "открия топлата вода" ще пиша
Благодаря предварително на всички!
Към Z3Ro* - колега по отношение помпата под шофьора къде по точно се намира, какво представлява и тя само при дизелите ли е налична?
Колкото до газовата (Landi Renzo, монтирана 2004 в Италия) до ден днешен не съм успял да намеря някой сервиз или газаджия, който да я познава достатъчно добре за да може да я настрои адекватно. Последно ходих в един газ-сервиз в кв.Хаджи Димитър преди Балкан. Момчетата се занимават с ЛандиРензо и в интерес на истината ми отстраниха два проблема, като в същото време ми спестиха пари, за което съм им благодарен. Но предполагам всички знаете, че едни настройки зададени на колата в покой обикновено се различават от тези, които трябва да бъдат при движение. Затова след Многобройни проби-грешки се принудих да си взема кабел и софтуер и сам си сетвам настройките до колкото ми достигат познанията.
При тези коли съм забелязал, че често симптомите казват за някакъв грандиозен проблем, а в последствие се оказва нещо дребно. Опитвам се да реша проблем с кутията, като тръгвам от малкото и вървя към по-същественото. Та в този ред си мисля да сменя филтъра на газовата (макар да ми казаха че бил Ок) и бензиновия филтър. В последствие ще сменя и маслото на кутията с филтъра, както каза Cecko93 с препоръчителното за модела. Ако успея бързо да "открия топлата вода" ще пиша

Благодаря предварително на всички!
- hishnika
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Cecko93, Не Swag не справят само части а и масла, грес и т.н.
Най-вероятно там където са ти сменяли маслото работят с косер, които продават точно това масло (и не само те де)
Според мен няма смисъл пак да сменяш маслото щом един път си го сменил, ако маслото което са ти сложили отговоря на същия стандарт на който отговаря и мобил и зф, то тогава няма смисъл от повторня смяна, но вече не мога да коментирам качеството на въпросния SWAG...
Същото е и при маслото за хидравликата, щом отговаря на даден стандарт, може да се сложи всякаква марка...
Най-вероятно там където са ти сменяли маслото работят с косер, които продават точно това масло (и не само те де)
Според мен няма смисъл пак да сменяш маслото щом един път си го сменил, ако маслото което са ти сложили отговоря на същия стандарт на който отговаря и мобил и зф, то тогава няма смисъл от повторня смяна, но вече не мога да коментирам качеството на въпросния SWAG...
Същото е и при маслото за хидравликата, щом отговаря на даден стандарт, може да се сложи всякаква марка...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Въпросната помпа се вгражда при дизелите, и то не ТДС. Аз ти я дадох за пример, понеже при недостиг на гориво автомата се държи по този описан от теб начин. При бензинов мотор също има различни сензори и компоненти, отговарящи за горивоподаването - отиди някъде на качествена диагностика, защото нищо чудно да излезе нещо елементарно... 

Последна промяна Z3Ro* на 30 Юни 2015, 1:34, променена общо 1 път
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Препоръчайте ми тогава добър сервиз или кадърен човек, които биха могли да направят качествена диагностика, без да ми губят времето и да ме лъжат.
Поздрави
Поздрави

Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Колега разбра ли от какво е?
Последна промяна sz1019 на 08 Авг 2015, 13:29, променена общо 1 път
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
На диагностика ходи ли? Грешки някакви в АБС-а, по специално по датчиците за скоростта има ли?
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Възможно ли е от датчиците на ABS-а това да става?
Последна промяна sz1019 на 08 Авг 2015, 13:29, променена общо 1 път
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Може. Гумите ти еднакви ли са като размер.
- Николай К
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
sz1019 написа:Не съм ходил все още никъде. Възможно ли е от датчиците на ABS-а това да става? Като влезне в обороти и сменя 1 предавка на горе ръчно и върна пак на D си вкарва 3-4-5 нормално, иначе с рязко подаване на газ прави 1-2 до 3та макс, във високи обороти и там си остава докато не сменя. Иначе ABS-а си работи на таблото няма грешка, гуми не съм сменял, само носачи, накладки, дискове и 1 лагер.
А лагера от къде го взе? След неговата смяна ли почнаха проблемите?
Като го слага да не е закачена гривната?
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
Re: Трудна смяна на предавките във високи обороти на автомат
Колега и аз съм със същия проблем,точно копие.Обслужена кутия ,проверена,и дава грешка 'датчик на скороста'. Но според мен самия той е объркан от компютъра ,защото на компютъра му се подават различни скорости на гумите ,понеже има някой датчик който или му идва времето или се е зацапал.Мой приятел имаше такъв проблем от не добре сложен датчик.Той ми обясни ,че майсторите не са го поставили плътно и той губи данните си на по-висока скорост.След което като са го 'навряли' както трябва, всичко се е оправило.Аз също имам проблем с преден датчик,но все още не съм го сменил зада видя дали ще има разлика . Даже на живи данни след 22 км. вдигнати ми прекъсва връзката с програмата незнайно защо,дали има общо и аз чета из форума за подобен проблем.Ще следя за развитие по темата .Успех .
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]