М52B28TU проблем с датчик колянов вал

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 11.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 525i e39

М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от Martin_90 » 28 Мар 2015, 18:18

Здравейте колеги. Колата е46 328 комби с ГИ. От скоро ми светна чека. На INPA ми дава грешки в ламбда сонда 1 и 2 богата смес, но повече ме притеснява Camshaft Sensor no signal което погледнах, че е датчик колянов вал. Нямам никои от симптомите, върви си нормално, динамична си е няма проблеми в оборотите, но за около 2 седмици два пъти ми изключва цилиндър. Гася паля и вс е наред. Грешката за Camshaft sensor я трия и щом запаля колата пак се показва. Проблема с цилиндъра от датчика ли е и за смяна ли е той. Ако някой може да даде мнение ще съм благодарен :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 6.01.2011
Пол: Мъж
Кара: e39 528i 1996г.

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от georgi_1986 » 28 Мар 2015, 18:49

Camshaft sensor е датчик на разпределителен вал, при теб са два и трябва да видиш кой е проблемния, този на изпускателния или смукателния вал. Трябва да го смениш с нов оригинален

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от hacker4eto1 » 28 Мар 2015, 22:57

Camshaft - (inlet) & (outlet) това са ти за разпределителните валове :yes:
CrankShaft датчик колянов вал
п.п ако беше от коляновият не се знаеше дали няма да пали колата от 10 тия път :yes:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 11.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 525i e39

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от Martin_90 » 29 Мар 2015, 22:28

Благодаря ви колеги. Оказа се този на изпускателните, но за момента ще се наложи да го потърпя малко

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 19.03.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 323ciA
Мечтае да кара: BMW E92 M3

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от cecko93 » 06 Апр 2015, 12:34

Колега, аз не мисля, че е необходимо да даваш 200 лв. за оригинален датчик, защото тези на валовете подават двоични кодови сигнали към ЕКУ-то, т.е. 1 и 0, а при това положение няма много къде да сбърка. Аз минах през процедурата като бях убеждаван, че трябва да купя само и единствено оригинален датчик, за да работи както трябва. След време спря да ми работи и този на всмукателния вал и за него си взех на Феби за 100 лв. Ами да ти кажа ли вече година нямам проблем с него, колата си е супер. Но майсторите взимат частите с 30% отстъпка все пак и 30% от 200 лв. са повече от 30% от 100 лв., а това е допълнителна печалба за тях. Успех и газ :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от hacker4eto1 » 06 Апр 2015, 15:05

cecko93 написа:Колега, аз не мисля, че е необходимо да даваш 200 лв. за оригинален датчик, защото тези на валовете подават двоични кодови сигнали към ЕКУ-то, т.е. 1 и 0, а при това положение няма много къде да сбърка. Аз минах през процедурата като бях убеждаван, че трябва да купя само и единствено оригинален датчик, за да работи както трябва. След време спря да ми работи и този на всмукателния вал и за него си взех на Феби за 100 лв. Ами да ти кажа ли вече година нямам проблем с него, колата си е супер. Но майсторите взимат частите с 30% отстъпка все пак и 30% от 200 лв. са повече от 30% от 100 лв., а това е допълнителна печалба за тях. Успех и газ :)

Точно с тези сигнали трябва да се внимава..
П.П който каквото иска да си купува (никой не ангажираме нито печелиме от това да навиваме хората да взимат по-скъпото) щом толкова много хора го казваме значи тези хора сме си патили или сме наясно защо понякога е по добрият вариант това да налееш малко повече парички за нещо в което да си сигурен ...
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от dr.peshev » 07 Апр 2015, 10:38

cecko93 написа:Колега, аз не мисля, че е необходимо да даваш 200 лв. за оригинален датчик, защото тези на валовете подават двоични кодови сигнали към ЕКУ-то, т.е. 1 и 0, а при това положение няма много къде да сбърка. Аз минах през процедурата като бях убеждаван, че трябва да купя само и единствено оригинален датчик, за да работи както трябва. След време спря да ми работи и този на всмукателния вал и за него си взех на Феби за 100 лв. Ами да ти кажа ли вече година нямам проблем с него, колата си е супер. Но майсторите взимат частите с 30% отстъпка все пак и 30% от 200 лв. са повече от 30% от 100 лв., а това е допълнителна печалба за тях. Успех и газ :)

Като ги платиш 2X и ще дойдеш над цената на оригиналния!
Колата е изкарала 15години с оригиналните, сега мислиш че Febi 1 година е голямо постижение! :mhihi:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от zvetiko » 07 Апр 2015, 13:18

cecko93 написа:Колега, аз не мисля, че е необходимо да даваш 200 лв. за оригинален датчик, защото тези на валовете подават двоични кодови сигнали към ЕКУ-то, т.е. 1 и 0, а при това положение няма много къде да сбърка. Аз минах през процедурата като бях убеждаван, че трябва да купя само и единствено оригинален датчик, за да работи както трябва. След време спря да ми работи и този на всмукателния вал и за него си взех на Феби за 100 лв. Ами да ти кажа ли вече година нямам проблем с него, колата си е супер. Но майсторите взимат частите с 30% отстъпка все пак и 30% от 200 лв. са повече от 30% от 100 лв., а това е допълнителна печалба за тях. Успех и газ :)


Сигнала не е 1 и 0, при различните двигатели е различен и се формира от напрежения с различна амплитуда и честота. Евтините датчици не формират правилен сигнал или го правят за известно време.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от bigfinger » 09 Апр 2015, 10:34

Да има и моменти с датчици слагаш и се молиш да работи.
И колегата дето си мисли че датчика четял нули и единици да се каже от къде има тази информация.
Ако може да я сподели с нас невежите да ни просветли.
Колкото до датчици "феби" за температурни да за VW стават.
Имай предвид че шестаците обикновено са със сименс компютри а те са мноооого капризни откъм датчици.


Имах преди време един дядо с опел не пали. Та според тестера и диагностика се насочих към датчик колянов вал.
Остави как се сваля и къде е наврян на кучето в г**а ами чичката си донесе един нов не оригинален, не пали.
Втори пак не пали. Накрая си купи от опел оригинален сименс вдо е с него от раз.
Та аз чак вече се бях усъмнил в диагнозата. Но проблема беше повече от явен дори защото кабела от старост се разпадаше.
А между другото всичко беше точно по съпротивление и т. н. като оригиналния, но колата не пали.

Никой да не се ангажира с това мнение просто искам да споделя опит.

За отговорните датчици по двигателя е по добре да не си правим експерименти защото понякога пътната помощ е доста скъпо нещо.
Особено за автомобили които са по нови.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 4.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318i , 143hp
Детайли за колата: е46

Re: М52B28TU проблем с датчик колянов вал

Мнение от jonybravo_bg » 13 Апр 2015, 13:48

аз съм с н42 и двата ми датчика на разпределителни валове са заместители за по 60 лв единия. От как съм ги сложил, вече четири години не съм имал грешки или проблем с палене. Скоро видях , че се е появила грешка, но го отдавам на един ремонт, който направих. Така или иначе проблем с работата на мотора не съм имал.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook