Пак проблеми с перката на климатика
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Пак проблеми с перката на климатика
Здравейте колеги. Това е поредната тема за климатици и перки, за което се извинявам. Та - проблема е следния - перката на климата не работи, всъщност май никога не е работила. Така, излезе една много евтина и я купих. С 3 кабела е, същата като моята. Както и да е, монтирах всичко, свързах буксата, че на старата някой си беше правил експерименти, запалих колата и... нищо. Не тръгна. На диагностика, с аматьорска техника, излиза някаква грешка на перката. че май не работи. Трия я и пак се появява. Повисях във форума, изчетох дето каквото има и разбрах, че трябва да премеря тока в буксата.
На запалена кола, с пуснат климатик тока между кафявия и черния кабел е 13,4 волта. Между тънкия (жълт със зелена ивица) и черния пак е 13.4, а доколкото разбрах от форума, там трябва да е макс. 7 волта. Ако можете да ме насочите поне къде да търся проблема ще съм ви благодарен. Не съм в БГ и това създава известно затруднение с майсторите.
На запалена кола, с пуснат климатик тока между кафявия и черния кабел е 13,4 волта. Между тънкия (жълт със зелена ивица) и черния пак е 13.4, а доколкото разбрах от форума, там трябва да е макс. 7 волта. Ако можете да ме насочите поне къде да търся проблема ще съм ви благодарен. Не съм в БГ и това създава известно затруднение с майсторите.
Не искам много, искам всичко!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Пак проблеми с перката на климатика
Gari написа:Здравейте колеги. Това е поредната тема за климатици и перки, за което се извинявам. Та - проблема е следния - перката на климата не работи, всъщност май никога не е работила. Така, излезе една много евтина и я купих. С 3 кабела е, същата като моята. Както и да е, монтирах всичко, свързах буксата, че на старата някой си беше правил експерименти, запалих колата и... нищо. Не тръгна. На диагностика, с аматьорска техника, излиза някаква грешка на перката. че май не работи. Трия я и пак се появява. Повисях във форума, изчетох дето каквото има и разбрах, че трябва да премеря тока в буксата.
На запалена кола, с пуснат климатик тока между кафявия и черния кабел е 13,4 волта. Между тънкия (жълт със зелена ивица) и черния пак е 13.4, а доколкото разбрах от форума, там трябва да е макс. 7 волта. Ако можете да ме насочите поне къде да търся проблема ще съм ви благодарен. Не съм в БГ и това създава известно затруднение с майсторите.
Няма как и между тънкия да и 13 волта проблема е кабелен.
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Пак проблеми с перката на климатика
Меря напрежението при запален двигател и пуснат климатик на ауто режим. С лазерен термометър температурата на тръбите за фреона е 40 градуса, на радиатора е 32. Компресора си работи без проблем.
Не искам много, искам всичко!
Re: Пак проблеми с перката на климатика
Не,че нещо,ама при този студ на вън,как успяваш да пуснеш този климатик...При условие,че може да му дадеш минимум 16 градуса,а отвън е около нулата,не би трябвало да сработва.Къде ти дава тази грешка за перката?С каква програма я засичаш?
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Пак проблеми с перката на климатика
kalingk написа:Не,че нещо,ама при този студ на вън,как успяваш да пуснеш този климатик...При условие,че може да му дадеш минимум 16 градуса,а отвън е около нулата,не би трябвало да сработва.Къде ти дава тази грешка за перката?С каква програма я засичаш?
Климатика сработва при външна температури над 7 градуса и е нормално да може да се пусне и няма връзка с температурата, която може да му се зададе.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Пак проблеми с перката на климатика
kalingk написа:Не,че нещо,ама при този студ на вън,как успяваш да пуснеш този климатик...При условие,че може да му дадеш минимум 16 градуса,а отвън е около нулата,не би трябвало да сработва.Къде ти дава тази грешка за перката?С каква програма я засичаш?
Аз съм в Германия. Вчера беше 20 градуса. Ходим по къси панталони и тениска. Чак не вярвам на очите си, когато гледам по новините какво се случва в България.
Засичам грешката на перката с една аматьорска техника - iCarsoft i910. За четене и триене на грешки става, може и адатация да трие и живи данни да чете. За човек, който не разбира от тези работи (като мен) без проблем може да прецака нещо. Затова аз само чета и трия евентуални грешки. И така.

Не искам много, искам всичко!
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Пак проблеми с перката на климатика
Gari написа:Здравейте колеги. Това е поредната тема за климатици и перки, за което се извинявам. Та - проблема е следния - перката на климата не работи, всъщност май никога не е работила. Така, излезе една много евтина и я купих. С 3 кабела е, същата като моята. Както и да е, монтирах всичко, свързах буксата, че на старата някой си беше правил експерименти, запалих колата и... нищо. Не тръгна. На диагностика, с аматьорска техника, излиза някаква грешка на перката. че май не работи. Трия я и пак се появява. Повисях във форума, изчетох дето каквото има и разбрах, че трябва да премеря тока в буксата.
На запалена кола, с пуснат климатик тока между кафявия и черния кабел е 13,4 волта. Между тънкия (жълт със зелена ивица) и черния пак е 13.4, а доколкото разбрах от форума, там трябва да е макс. 7 волта. Ако можете да ме насочите поне къде да търся проблема ще съм ви благодарен. Не съм в БГ и това създава известно затруднение с майсторите.
Колега, след като имаш напрежение между дебелите проводници, значи бушона е наред. По тънкият проводник се подава управляващ сигнал, с правоъгълна форма и без съответната апаратура, не зная как може да прецениш състоянието му/ напрежението му варира между 0V и напрежението на колата/. Пробвай с някакъв интерфейс за диагностика да активираш вентилатора, ако не се получи, намери друг. Без да сваляш старият, новият просто го включи на буксата и го завърти от лаптопа. По принцип, ако има напрежение на дебелите проводници, може да се види сигнала на тънкият и така да се прецени какво трябва да се направи, но едва ли имаш необходимото за тази проверка.
- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Пак проблеми с перката на климатика
zvetiko написа:Колега, след като имаш напрежение между дебелите проводници, значи бушона е наред. По тънкият проводник се подава управляващ сигнал, с правоъгълна форма и без съответната апаратура, не зная как може да прецениш състоянието му/ напрежението му варира между 0V и напрежението на колата/. Пробвай с някакъв интерфейс за диагностика да активираш вентилатора, ако не се получи, намери друг. Без да сваляш старият, новият просто го включи на буксата и го завърти от лаптопа. По принцип, ако има напрежение на дебелите проводници, може да се види сигнала на тънкият и така да се прецени какво трябва да се направи, но едва ли имаш необходимото за тази проверка.
Не, нямам INPA или DIS, но дори и да ги имах аз не мога да работя с тях. Напрежението го премерих с най-обикновен мултицет. Когато колата работи на място, загряла нормално, климатика е пуснат на 16 градуса и на макс, но тръбите и радиатора му си остават хладки. Според мен не е достатъчен фреона. В понеделник ще го напълня за скромните 130 евро и ще видим тогава дали ще тръгне перката. Ако не тръгне - не знам. Тук е трудно, в БГ има достатъчно кадърно момчета, които ще го оправят за отрицателно време. И така.
Не искам много, искам всичко!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Пак проблеми с перката на климатика
kalingk написа:Не,че нещо,ама при този студ на вън,как успяваш да пуснеш този климатик...При условие,че може да му дадеш минимум 16 градуса,а отвън е около нулата,не би трябвало да сработва.Къде ти дава тази грешка за перката?С каква програма я засичаш?
в голяма грешка си колега с разбирането за работа на климатика, температурата която задаваш няма нищо общо с тази на околната среда има общо с температурата в купето

Към автора разкачи буксата и провери кабелите да не са се оголили и да да са се окъсили тънкия, който идва от еку-то и дебелия червен кабел.
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Пак проблеми с перката на климатика
Аз съм останал с впечатление, че при студен двигател и ниска околна температура (като преди 2 седмици, когато беше студено), перката може да тръгне и след няколко минути. При вас веднага с включването на климатика ли тръгва?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Пак проблеми с перката на климатика
dreadx написа:Аз съм останал с впечатление, че при студен двигател и ниска околна температура (като преди 2 седмици, когато беше студено), перката може да тръгне и след няколко минути. При вас веднага с включването на климатика ли тръгва?
Не винаги.
Перката тръгва при определено налягане
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани