Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от jogr » 04 Мар 2015, 19:17

Отново подхващам тема за тдс :D Гледам все по-малко се пише за този мотор явно собствениците му са все по-малко, но на мен лично ми харесва въпреки някои недостатъци! Такааа, става въпрос за ДДЕ-то и работата му с различните номера ГНП-та. Размислите са ми провокирани от мнението на един, за мен, доста добър дизелджия карал преди време М51 и твърдящ, че на помпа 995 може да и се сложи плочка от 994 (конкретно визирам моделите е34 525тдс). Реших да се разровя и видя какви компютри дават в реал оем... Какво разбрах всъщност:
1. Помпа 995 работи с компютър 5Е5 (последна версия). Аз лично такъв комп не можах да открия в БГ.
2. Помпа 994 работи с компютър отново 5Е5. На живо гледах един тдс с такава помпа и ДДЕ 5Е4- заводско.
3. Помпа 994 с компютър 5G3. Това е само годините 01.1995 до края на производство на е34. Тук тънкостта е, че соленоида за аванса на помпата е друг парт номер от предишните два варианта :idea: .

От тук написаното и прочетеното по чужди форуми мисля, че не би трябвало да има проблем да се монтира плочка от 994 (в годината до края на 94) на 995, като цялата работа е аранжирана с комп 5Е4 или редкия 5Е5 (това всъщност била софтуерната версия на ДДЕ-то).

Идеята ми е следната: в момента съм с 995 с тесния фланец и всички са наясно с болките на тези плочки, за това мисля да мина на 994 плочка, която е на "индуктивен принцип" за да елиминирам проблема :dunno: ДДЕ-то ми в момента е 5Е4, преди това бях с друга версия, като разлика между двете не видях. Давайте акъли и съвети :lol:

П.С. Плочка се надявам до края на седмицата да имам- такава работила с комп 5Е4 и да тествам :idea:
П.С. 2 Само да уточня, че в темата визирам само и единствено Е34, нямам представа дали всички монтирани плочки на помпа 994 до 1999г. са едни и същи. Ако някой знае...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от vladobate » 04 Мар 2015, 20:44

Сигналите от плочката са различни и ти трябва съответното еку за да го разчете. Но другото еку ще търси и дебитомер , а ти нямаш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от jogr » 05 Мар 2015, 6:16

vladobate написа:Сигналите от плочката са различни и ти трябва съответното еку за да го разчете. Но другото еку ще търси и дебитомер , а ти нямаш.


Е34 нямат дебитомер, без значение с коя помпа е... това мисля го знаеш

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 6.11.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Мечтае да кара: 34 alpina B10
Детайли за колата: ех. е39

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от msonic » 05 Мар 2015, 12:13

Аз съм с е39 97-ма и 994 (с разкачен дебитомер - когато е изключен вкарва максимум въздух). Едни майстори мислеха, че има проблем с плочката (тресе до 2200-2500 оборота) и бяха пробвали с 995 - та не се получи номера. Казаха, че проблема остава (то и в супер дизел казаха, че не е от помпата). Но явно има явно може да се заненят двете плочки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от vladobate » 05 Мар 2015, 20:58

jogr написа:
vladobate написа:Сигналите от плочката са различни и ти трябва съответното еку за да го разчете. Но другото еку ще търси и дебитомер , а ти нямаш.


Е34 нямат дебитомер, без значение с коя помпа е... това мисля го знаеш

Да знам , но съм останал с убеждението че "индуктивна плочка" на гнп се влага в двг с дебитомер , затова и го написах. В БГ и двете плочки почват да правят проблеми , едната с пистите се износват повече другата със зацапване в остта и за всичко е виновно горивото ни. Плочка с писти успешно излекувана с немска нафта , личен опит , а гаснеше на всеки светофар. Тъй че това което искаш да постигнеш ще е половин победа ...няма сми.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от jogr » 06 Мар 2015, 9:22

Идеята ми е точно заради почистването... все пак когато се износят графитните писти, няма как да се "подновят". А както казваш с нашата нафта пълна с помии... Имам един съсед с Ауди 80 1,9тди б4, помпата (плочката му е същата) вече 7 години никакви проблеми :driving: . Ясно е че има и доста голяма доза късмет, но все пак. Както и да е помпата била пристигнала и днес или утре ще има резултати :idea:

Да спомена, че при мен колата не мени обороти, не гасне, а само когато е студена след като си нормализира оборотите леко претриса и като я подкарам пусна под наклон и изключа от скорост при натискането на спирачката падат леко оборотите (притриса) и после се нормализира. Като работи колата и мърдам кабела от плочката, понякога претриса за малко (може и някоя спойка да бъзика). Другото е, че въпреки горивото от 3-3,2мг колата е някак мудна все едно не и стига гориво- това след 2500об. преди това е супер, изключваме турбини, маркучи,мапове, дюзи,вакууми, всичко това е проверено и работещо адекватно. Остана да проверя потенциометъра на педала за газта, но ме съмнява.
Поздрави и ще пиша резултати, а скоро ще има и тема (истинска) за турбо с променлива геометрия в ТДС- поставена е, работи, събирам впечатления... :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от stony1 » 06 Мар 2015, 18:17

Компютрите, които упралвлявт помпите с "графитните писти", 993 и 995 не са съвместими с помпите 994 и обратно. Това не е свързано с наличието или липсата на дебитомер.

Претрисането на двигателя не е от помпата, а от маховика.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от jogr » 06 Мар 2015, 18:58

stony1 написа:Компютрите, които упралвлявт помпите с "графитните писти", 993 и 995 не са съвместими с помпите 994 и обратно. Това не е свързано с наличието или липсата на дебитомер.

Претрисането на двигателя не е от помпата, а от маховика.


Маховика е чисто нов! Клоня към плочка защото понякога оборотите седят на 750, а друг път видимо по оборотомер по-малко. Също така един път колата е самолет, после се мъчи, особено след 2500 оборота, личи си и по шума на мотора. Да не каже някой нафта- кара се само от Ромпетрол една и съща бензиностанция - на Дружба, като и сипвам и Кастрол ТДА и малко 2-Т масълце...

Това за компютъра се убедих със собствените си очи: този комп
1618_2.jpg

с помпа 994. В момента и аз съм с такова ДДЕ и помпата ми е 995 :dunno: Не влизам в спор, защото реално съм много слаб по електрическите въпроси, просто казвам какво съм видял и прочел.

Помпата 994 е при мен, от е34 тдс 94г. - на капака на плочката от вътрешната страна пише 94г. Утре се надявам да има време и да я пробвам, ще запали ли, няма ли да запали :D
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от vladobate » 06 Мар 2015, 19:47

Писал съм защо си мисля че ще търси дебитомер , но основното е сигнала от плочката че няма да го разчете комп. четял досега друга плочка . Ама проба му майката :mhihi: . А колкото до зацапването на плочката говоря за оста й ( не само писти ) , където също се събира мръсно и оказва влияние на въртенето й , затова и в другата плочка също може да се появят проблеми. В Е39 също реват , затова мисля не е панацея с хубавото ни гориво , а за бензиностанции и горива няма смисъл... има доста теми , в пределите на БГ ли са ясна е тя :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от stony1 » 06 Мар 2015, 20:56

jogr написа:
stony1 написа:Компютрите, които упралвлявт помпите с "графитните писти", 993 и 995 не са съвместими с помпите 994 и обратно. Това не е свързано с наличието или липсата на дебитомер.

Претрисането на двигателя не е от помпата, а от маховика.


Маховика е чисто нов! Клоня към плочка защото понякога оборотите седят на 750, а друг път видимо по оборотомер по-малко. Също така един път колата е самолет, после се мъчи, особено след 2500 оборота, личи си и по шума на мотора. Да не каже някой нафта- кара се само от Ромпетрол една и съща бензиностанция - на Дружба, като и сипвам и Кастрол ТДА и малко 2-Т масълце...

Това за компютъра се убедих със собствените си очи: този комп
1618_2.jpg

с помпа 994. В момента и аз съм с такова ДДЕ и помпата ми е 995 :dunno: Не влизам в спор, защото реално съм много слаб по електрическите въпроси, просто казвам какво съм видял и прочел.

Помпата 994 е при мен, от е34 тдс 94г. - на капака на плочката от вътрешната страна пише 94г. Утре се надявам да има време и да я пробвам, ще запали ли, няма ли да запали :D


Този комп от снимката съм го пробва и работи с помпи 993 и 995, но с 994 не се справя. Има вариант, някой да е сменил само електрониката вътре, защото има разлика в буксата на компа и пластмасата на куплунга. Като се вгледаш внимателно, ще видиш че при Е34, малкият пластмасов чоп е на различно място отколкото при Е36. Понеже при Е34 се слагат само помпи 993 и 995, всяка друга е в следствие на някакъв ремонт, като подмяната на цялата помпа не винаги е възможно. При по-ранните модели помпата е с по-малка глава - диаметърът на предната цилиндрична част е 50 мм, а при по-късните модели 68 мм. За разлика от помпите 993 и 995, при помпата 994 този диаметър винаги е 68 мм. При рамонт на помпа с въпросен диаметър 50 мм и налична нова (здрава) плочка от помпа 994, комбинацията от двете части ще наложи да се използва компютър, който да управлява помпа 994. Проблемът с използването на такъв комп, е че няма как да се включи буксата от инсталацията на колата в него, поради разположението на гореспоменатия чоп. В този случай, единственото решение на проблема е да бъде сменена само електрониката и да се ползва старата кутия.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от jogr » 06 Мар 2015, 21:30

За фланеца на помпата- механичната част съм напълно съгласен! Разликата е очебийна :yes: Виж какво дават в реал оем:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-T ... trol_unit/ - това е моята кола...
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... trol_unit/ - това е с помпа 994, кажи къде бъркам като гледам, че са еднакви компютрите. Пак да подчертая, че става въпрос само за е34, не говорим изобщо за е36 или е39,е38тдс. Ако пробата ти с плочка е на е34 и не я чете въпросното ДДЕ съм съгласен, даже ще ги нахраня тия от реала :bang:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от stony1 » 07 Мар 2015, 0:19

Пробата ми е с три различни помпи и четири плочки на моето Е36, но аз съм с комп и окабеляване на двигателя от Е34 и нямам дебитомер. Двете ми помпи са съответно 993 и 995 с големия фланец. Те нормално се управляват от кома, който си постна в началото на темата. Другата ми помпа е 994, но тя не се разбира с този комп. Като сложа комп, който да може да я управлява възниква проблем с управлението на другите две помпи. Те по никакъв начин не реагират, дори колата изобщо не иска да запали.

И пак казвам, при Е34 се използват две помпи 993 и 995, но не и 994. Нещо е правено по това Е34, както и моята по VIN излиза с помпа 994 и пластмасов колектор, но в момента е с метален колектор и помпа 993.

Това с информацията от сайта е едно, но е важно какво реално има в колата.

Като провериш дали ще запали, опиши подробно какви са модулите по системата и какво се получава.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от jogr » 07 Мар 2015, 12:57

Днес за жалост времето е ужасно, за ремонти по колата де :lol: Ще изчакам следващите почивни дни, че гаража е зает и задължително ще споделя резултатите...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Видове DDE и съвместимостта им с 994/995

Мнение от jogr » 14 Мар 2015, 15:02

Колегата Стони беше прав- монтирах плочката и колата въобще не запали. Светва лампата за дюзата и не пали- на диагностиката излезе грешка за Drive potentiometar и още една, не я помня... Нещо софтуерно бъркам но не знам къде? Сравних пиновете на фишката на помпата с тези на инсталацията и всичко съвпада... Живи и здрави като имам време ще потърся друг комп и ще пробвам!

Старата помпа и отворих управлението, беше като ново - чисто, а на капака пишеше, че е 2004г. производство... колата сега е пушка :dunno: Явно нещо по самите кабели се бъзикат :driving:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook