E39 525D проблем с топъл старт - УСПЕШНО РЕШЕН

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

E39 525D проблем с топъл старт - УСПЕШНО РЕШЕН

Мнение от Elesar74 » 25 Фев 2015, 22:20

Здравейте. Заглавието казва всичко. От известно време наблюдавам как колата пали трудно или никак, когато е загряла. Но не винаги, понякога си пали без проблем. Закачих я на диагностика, показа проблем в monitoring speed sensor. Това доколкото знам е датчика на коляновия вал, поправете ме ако греша. Помпата проверявах под седалката, вадих маркуча след филтъра, хвърля нафта, та се къса. Друго което забелязах, вдигам капака, давам на контакт, втора позиция и чувам как сякаш нафтовата помпа(голямата), се пълни, едно свистене се чува откъм нея. И това продължава доста време, повече от половин минута. По някое време спира и ако съм имал проблем с паленето, пробвам пак след този момент. Понякога пали, понякога не. Не съм я тествал с ИНПА да видя налягането на помпата, само с Rheingold, но още не съм го разучил добре. Преди я бях закачал на ИНПА, показа проблем пак в тоя датчик, след изчистване на грешката не излизаше пак, но след време, отново излиза. Явно е за смяна. Това са общо взето моите наблюдения.
Последна промяна Elesar74 на 17 Апр 2015, 9:12, променена общо 1 път
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от larry_boy » 25 Фев 2015, 23:36

Elesar74 написа:Здравейте. Заглавието казва всичко. От известно време наблюдавам как колата пали трудно или никак, когато е загряла. Но не винаги, понякога си пали без проблем. Закачих я на диагностика, показа проблем в monitoring speed sensor. Това доколкото знам е датчика на коляновия вал, поправете ме ако греша. Помпата проверявах под седалката, вадих маркуча след филтъра, хвърля нафта, та се къса. Друго което забелязах, вдигам капака, давам на контакт, втора позиция и чувам как сякаш нафтовата помпа(голямата), се пълни, едно свистене се чува откъм нея. И това продължава доста време, повече от половин минута. По някое време спира и ако съм имал проблем с паленето, пробвам пак след този момент. Понякога пали, понякога не. Не съм я тествал с ИНПА да видя налягането на помпата, само с Rheingold, но още не съм го разучил добре. Преди я бях закачал на ИНПА, показа проблем пак в тоя датчик, след изчистване на грешката не излизаше пак, но след време, отново излиза. Явно е за смяна. Това са общо взето моите наблюдения.


ОК, добре...и ??

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от Ilko Ivanov » 25 Фев 2015, 23:46

Смени си датчика на разпределителния вал,не на колянови вал !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от Z3Ro* » 26 Фев 2015, 9:28

Някой от двата сензора е - откачи този на разпределителния вал и завърти на стартер, за да видиш колко са грешките, когато ти прави мизерии. Ако остане една, сменяй този на разпределителния вал... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от zvetiko » 26 Фев 2015, 9:43

Мисля, че е добре колегата да закачи колата с нещо, което работи с диагностичната терминология на BMW за модела и категорично ще се изпише CMP или CKP sensor и едновременно с това дава кода за грешка съгласно OBDII. По отношение на INPA, грешките понякога са като предсказание на врачка от "Канал 3". ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от Elesar74 » 26 Фев 2015, 12:33

Ами сега събота-неделя ще откача този на разпределителния вал и ще видя каква грешка ще запише. Сутринта запали без проблем, от раз, ама беше изстинала. Между другото, каква е тази друга диагностика, аз ползвам Rheingold и INPA, само дето ИНПА-та ми се криви нещо, ама ще я оправя.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от D.Pavlov » 27 Фев 2015, 16:11

Ilko Ivanov написа:Смени си датчика на разпределителния вал,не на колянови вал !

:yes:
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от Ilko Ivanov » 27 Фев 2015, 18:14

D.Pavlov написа:
Ilko Ivanov написа:Смени си датчика на разпределителния вал,не на колянови вал !

:yes:

Нека първо да се потормозят като не чуват какво им казват хора,които са имали десетки пъти този проблем.
А и Майстор Цветко се е изказал толкова компетентно ....... :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 7.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 330D
Мечтае да кара: S62B50

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от Evkata » 27 Фев 2015, 18:18

Ilko Ivanov написа:
D.Pavlov написа:
Ilko Ivanov написа:Смени си датчика на разпределителния вал,не на колянови вал !

:yes:

Нека първо да се потормозят като не чуват какво им казват хора,които са имали десетки пъти този проблем.
А и Майстор Цветко се е изказал толкова компетентно ....... :mhihi:


Аз имах такъв проблем и се оправи след смяна на датчика на разпределителния вал. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: E39 525D проблем с топъл старт

Мнение от Elesar74 » 01 Мар 2015, 12:30

Да, датчика на разпределителния вал е. Ще го сменя другата седмица. Благодаря за съветите.


P.S. Датчика е сменен, той се оказа проблема, колата пали нормално вече.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 13.04.2015
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: E39 525d Touring

Re: E39 525D проблем с топъл старт - УСПЕШНО РЕШЕН

Мнение от Comrade » 10 Юни 2015, 23:05

Здравейте колеги, да не отварям нова тема ще питам тук.

При мен няма чак такива проблеми с паленето чак да не запали но ми прави впечатление, че сутрин докато вкарам включа и пали на за част от секундата, а вече на загряла й трябват по някога до 2-4 секунди да запали.
Някоя свещ ми е заминала но до колкото ми казаха лятото те не играят роля.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 25.02.2009
Местоположение: Петрич
Пол: Мъж
Кара: 03`E39 530dA Exclusive; E34 520i

Re: E39 525D проблем с топъл старт - УСПЕШНО РЕШЕН

Мнение от pricheska » 29 Сеп 2015, 13:35

Comrade написа:Здравейте колеги, да не отварям нова тема ще питам тук.

При мен няма чак такива проблеми с паленето чак да не запали но ми прави впечатление, че сутрин докато вкарам включа и пали на за част от секундата, а вече на загряла й трябват по някога до 2-4 секунди да запали.
Някоя свещ ми е заминала но до колкото ми казаха лятото те не играят роля.


От скоро и аз имам същия проблем. Колата пали малко по-трудно когато моторът е топъл, но винаги си пали. На DIS и INPA излиза само грешка за подгревната система (3505 DDE: Glow plug system - Glow plug or Glow plug relay), но външните температури са над 20 градуса. Да сменям ли подгревните свещи и релето или първо да сменя датчика на разпределителния вал?

P.S. Става въпрос за 530dA.
Бензин, а не кръв! Инжекцион, а не сърце! Бутала, а не мускули!.. Машина, а не човек !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 13.04.2014
Местоположение: Варна / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack

Re: E39 525D проблем с топъл старт - УСПЕШНО РЕШЕН

Мнение от ivailo0 » 29 Сеп 2015, 14:34

Сменяй първо датчика, пък ако имаш възможност всичко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.09.2009
Местоположение: Поморие/Несебър
Кара: BMW e60 530d

Re: E39 525D проблем с топъл старт - УСПЕШНО РЕШЕН

Мнение от off_line » 20 Ное 2015, 14:51

Колеги, мой приятел с е39 само че 528i 'страда' от същия проблем: спира колата за 5минути върти ключа - пали, остава я за полови час, качва се и не ще. Трябва да постои повече от час за да изстине и чак тогава може да я запали. Някакви предложения? И за бензиновите мотори ли важи същото като при дизеловите: датчика на разпределителния вал или дюзи?
..живота е прекалено кратък за грозни жени и бавни коли..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: E39 525D проблем с топъл старт - УСПЕШНО РЕШЕН

Мнение от Elesar74 » 24 Ное 2015, 23:40

Затова има диагностика колега.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook