Проблем с EWS
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с EWS
spacepl написа:Ако не върти стартера - ЕВС-а не разпознава ключ или има проблем с окабеляването ЕВС - патронник
Ако върти стартера - ЕВС няма връзка с двигателя или не е синхронизиран.
Колегата дето е почнал темата за най-бързо е трябвало да си вземе ЕВС и чип за ключа от друга кола, да синхронизира ЕВС-а със ДМЕ-то и да си бръмка.
е защо да взима евс с чип ако е чипа се записва само чип ако е евс-а се сменя само евс-а не необходимо да сменяш наред всичко, плюс това въпросното сихнронизиране на евс от друга кола не става с инпа, дис или скенер и не е толкова лесна работа.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с EWS
Защото евс + чип ще му излезне 50 лева с еконта ...... и да може да се синхронизира евс към дме точно със тези софтуери които си изброил, въпреки, че на последния не залагам много и с него може.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с EWS
spacepl написа:Защото евс + чип ще му излезне 50 лева с еконта ...... и да може да се синхронизира евс към дме точно със тези софтуери които си изброил, въпреки, че на последния не залагам много и с него може.
Добре искаш ли аз да ти дам комплект евс и чип и моя компютъра с ДИС и ИНПА и всякакъв софтуер на БМВ за диагностика и да ми го синхронизираш както ти казваш, ако успееш да го направиш през обд-то с тях ти подарявам моята кола, можеш да видиш в профилава ми каква е



Иначе да съгласен сам евс-а с чип е 50 лв, но въпросното синхронизиране става като се изчете флаша на еку-то на БДМ програматор, след това и евс-а и се сравни в бинарните файлове ISN-a и чак след това с инпа или дис правиш синхронизация.
Да не съм го правил поне 100 пъти сигурно затова ти казвам, и за въпросния ISN-a едва ли някой ще вземе колкото за една синхронизация през обд-то.
Слушай патило колега така ще спестиш време и ще научиш нещо

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с EWS
Колега, на Е90 най-вероятно е по-хитро направено - не съм пробвал. Колата от темата е Е39 2,0 97-ма година. Тя е със EWS2. Точно ядовете на колегата съм ги брал когато ти си се регистрирал във форума. При компютрите на М52Бхх (МС41.0) можеш да презапишеш ИСН-а със всеки един от софтуерите които си изброил. Много силно се хвърляш в зелето със тези подаряваници на коли
Правил съм го не веднъж и два пъти. Тия работи със чиповете са за ЕВС3-ка и МС42 и нагоре. Даже на МС41.1 (ЮС версията на 41-цата) можеш да го направиш с ИНПА.

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с EWS
Не искам да подклаждам спора ,но синхронизацията на EWS-2 с компютъра на обсъждания в темата автомобил не изисква нищо повече от някоя програма , която може да изчете ISN-a от компютъра и да го запише на EWS-a (било то DIS , INPA , EWSSync и т.н). И аз смятам , че най -лесно и евтино ще бъде ако се вземе комплект работещи -чипа с EWS-a от друг автомобил и просто се синхронизират компа с EWS-a. Казаното е също от мой личен опит.
Разбира се, че проблема може да бъде решен като се подмени примерно само чипа или само EWS-a (според това кое е повредено), но в повечето случаи самата процедура е по -скъпа , отколкото вече коментирания по -горе вариянт.
Разбира се, че проблема може да бъде решен като се подмени примерно само чипа или само EWS-a (според това кое е повредено), но в повечето случаи самата процедура е по -скъпа , отколкото вече коментирания по -горе вариянт.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с EWS
metodi80 написа:Не искам да подклаждам спора ,но синхронизацията на EWS-2 с компютъра на обсъждания в темата автомобил не изисква нищо повече от някоя програма , която може да изчете ISN-a от компютъра и да го запише на EWS-a (било то DIS , INPA , EWSSync и т.н). И аз смятам , че най -лесно и евтино ще бъде ако се вземе комплект работещи -чипа с EWS-a от друг автомобил и просто се синхронизират компа с EWS-a. Казаното е също от мой личен опит.
Разбира се, че проблема може да бъде решен като се подмени примерно само чипа или само EWS-a (според това кое е повредено), но в повечето случаи самата процедура е по -скъпа , отколкото вече коментирания по -горе вариянт.
Методи прав си принципно, но четенето и записването на ISN-a, как ще го направиш с ДИС или ИНПА може да го видиш в моторната и в евс-а, на НЯКОЙ модели само и после промяната му не става с изброените от теб програми. Иначе да лесно е стига да имаш техника и да зваеш как да го промениш в бинарния файл и после файла да го върнеш обратно.
За Евс-а и за кас-а това става с определини програматори които подържат т.н заключени процесори. Ако си го правил ще знаеш за какво ти говоря.
Разграничавайте нещата, едно е да направиш синхронизация, т.е да промениеш променливия синхронизационнет код, друго е да смениш EWS-a само на една кола или само компютъра.
Веднъж да ти се наложи да смениш евс или компютър на една кола ще се обедиш, че това не става само с диагностична програма.
Или ако го направиш мога и теб да те включа в облога ела се пробвай на моята кола да и смениш имобилайзера с изброените от теб програми и ти давам ключовете

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с EWS
След час и нещо ще ти направя клипче как се чете и презаписва ISN със INPA. 
PS: Кажи каква ти е колата, пък със Методи ще се разберем кой да я вземе
ПС ПС: препрочитам ти мнението няколко пъти както и едно от предната страница и ми се струва, че не осъзнаваш, че уеднаквяването на ISN-а във имото и компа на мотора е всъщност така наречената "синхронизация"

PS: Кажи каква ти е колата, пък със Методи ще се разберем кой да я вземе

ПС ПС: препрочитам ти мнението няколко пъти както и едно от предната страница и ми се струва, че не осъзнаваш, че уеднаквяването на ISN-а във имото и компа на мотора е всъщност така наречената "синхронизация"
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Проблем с EWS
Понеже темата се разгорещи и писаха знаещи хора , нека да видим дали някой може да помогне по моя въпрос , значи колата
е е36 ръчни скорости , мотора е от е46 автомат мс 42 сименс с ews 3 колата пали и върви , но от време на време (без логично обяснение) на 1-2 месеца веднъж губи синхронизация и става една дълга и широка да търся e46 да си местя ews-a и ecuто там и да синхронизирам , понеже на моята кола се свързвам с inpaто с ecuто , но не и с ews-a някви идеи защо губи синхронизация и защо не се свръзвам с евса като се свръзвам с екуто ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
е е36 ръчни скорости , мотора е от е46 автомат мс 42 сименс с ews 3 колата пали и върви , но от време на време (без логично обяснение) на 1-2 месеца веднъж губи синхронизация и става една дълга и широка да търся e46 да си местя ews-a и ecuто там и да синхронизирам , понеже на моята кола се свързвам с inpaто с ecuто , но не и с ews-a някви идеи защо губи синхронизация и защо не се свръзвам с евса като се свръзвам с екуто ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
I'm slowly drifting


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с EWS
oci написа:Веднъж да ти се наложи да смениш евс или компютър на една кола ще се обедиш, че това не става само с диагностична програма
Или ако го направиш мога и теб да те включа в облога ела се пробвай на моята кола да и смениш имобилайзера с изброените от теб програми и ти давам ключовете
Налагало ми се е не веднъж да сменявам и компютър и ЕВС и какво ли още не за тия години от как се занимавам с БМВ .... и пак казвам въпросната процедура категорично става с една от трите изброени от мен програми.
Орлин , знаеш , че те уважавам , не искам да продължаваме с това , защото явно не се разбираме (в смисъл като пишеме) , ако сме на жив разговор съм сигурен , че ще уточниме кой какво има предвид и ще се разбереме..... ясно е , че и тримата говориме от опит и защото сме се сблъсквали с нещата ....
П.С. По ирония точно днес се занимавах именно с такъв проблем на прекрасния , но непалещ автомобил

За да обобщя и да се разбереме ..... ситуацията е следната :
1. Автомобила не пали поради проблем в ЕWS-a (или чипа)
2. Взимаме EWS -2 + чип от друга кола донор
3. Пускаме си програма с която да "синхронизираме" или по точно да изчетеме ISN-a от компютъра на колата и след това го запишеме на EWS-a . Въпросната процедура СТАВА с DIS , EWSSync , INPA.
Отново повтарям , говориме за EWS-2.
spacepl написа: Кажи каква ти е колата, пък със Методи ще се разберем кой да я вземе

Макар , че сме в спор е хубаво да усетя онзи някогашния дух на форума , когато се включвахме все "спортисти" и в спора се раждаше истината .....имаше какво да се научи от форума ....
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Проблем с EWS
metodi80 написа:oci написа:...........
..................spacepl написа: .........................
![]()
Макар , че сме в спор е хубаво да усетя онзи някогашния дух на форума , когато се включвахме все "спортисти" и в спора се раждаше истината .....имаше какво да се научи от форума ....


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с EWS
Мето, идеята ти за DIY тема не е лоша, но след като я постнеш във форума ще последват дестеки теми като тази. Кой разбрал, кой - не ще започнат да се опитват да си синхронизират сами модулите по колите и ще стане мазало. Ако се разровиш из форума ще видиш колко теми свързани с възстановяване или ъпгрейд на аудиото се постват непрекъснато, въпреки, че има няколко основни теми, писани преди години, които обясняват детайлно нещата.
Иначе дискусията, която се заформи е доста конструктивна. Преди два дни мислех да се включа и аз като споделя опита си от сменени четири компа на моята кола и синхронизацията им с ОЕМ EWS модула, който още ползвам. Само да отбеляжа, че не ползвам програматори за четене на чиповете, а всичко съм го направил с INPA и става въпрос за EWS2.
Иначе дискусията, която се заформи е доста конструктивна. Преди два дни мислех да се включа и аз като споделя опита си от сменени четири компа на моята кола и синхронизацията им с ОЕМ EWS модула, който още ползвам. Само да отбеляжа, че не ползвам програматори за четене на чиповете, а всичко съм го направил с INPA и става въпрос за EWS2.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с EWS
spacepl написа:metodi80 написа:oci написа:...........
..................spacepl написа: .........................
![]()
Макар , че сме в спор е хубаво да усетя онзи някогашния дух на форума , когато се включвахме все "спортисти" и в спора се раждаше истината .....имаше какво да се научи от форума ....
![]()
Духа е ясене нали затова са споровете за да раждат решения. Съжалявам ако писанията са ми разбрани като заяждане. Хубаво е да се чуем по телофона, защото явно говорим за различни неща.
Принципно до сега процесора на евс-а понеже е заключен още повече на евс 2 винаги съм го свалял и съм го чел и презаписвал дъмпа с бдм програматор. И съм се мъчел хиляди пъти с дис преди години да го сменям и не съм успявал, въпреки, че съм променял ISN-а на двете места с четири 0000, специално на евс2, това също е постижимо.
Виж на евс 3 и нагоре вече нещата не стават, така там си трябва специална техника, различна от изброените от вас.
П.П продължавам да твърдя, че синхронизационния код е различен от ISN- кода и довечера ще ви метна снимка на един евс да видите. Направете следното нещо, например ъпдейт на софтуера на моторната електроника и тогава колата не пали ако не се направи сихрнонизация, изчетете ISN-ните след ъбдейт и преди синхронизация и ще видите, че са еднакви и на двете места, НО колата не пали, пускаш синхронизация и тогава се уеднаквява дългия синхронизационнен код койта е в реда на бинарвия фай в еку-то непосредствено преди ISN-а.
За е90 да не говорим там филма е друг, въпреки, че нещата са по-лесни от колкото при евс-система стига да имаш подходящата техника.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем с EWS
stony1 написа:Мето, идеята ти за DIY тема не е лоша, но след като я постнеш във форума ще последват дестеки теми като тази. Кой разбрал, кой - не ще започнат да се опитват да си синхронизират сами модулите по колите и ще стане мазало. Само да отбеляжа, че не ползвам програматори за четене на чиповете, а всичко съм го направил с INPA и става въпрос за EWS2.
Петър , може и да си прав за това, но всеки си носи отговорност ако скапе нещо..... , и за това както и за всяко друго нещо си трябва опит , не само гледане на клипчета от нета .... М/у другото за въпросната кола (на колегата Светльо) , понеже не намерих EWS-2 тука по моргите , писах на Орлин , той също нямаше EWS-2 , знаеш, писах и на теб и щях да го взема от теб , но момчето си намери изгодно от друг колега.
oci написа: Съжалявам ако писанията са ми разбрани като заяждане.
Направете следното нещо, например ъпдейт на софтуера на моторната електроника .....
Аз поне не съм отразил коментарите ти като заяждане ....
На въпросната кола съм ъпдейтнал софтуера на ДМЕ-то (с SSS-Progman) и колата запали ... друг е въпроса , че Progman-a си се грижи за това да синхронизира и закачи всичко необходимо след ъпдейта..... Явно трябваше да направя видоеклип ..... В крайна сметка не е минало ще има подходящ случай и ще го направя....наистина не се заяждам или пък да споря нарочно ,просто отразявам моя опит....
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Проблем с EWS
oci написа:spacepl написа:metodi80 написа:oci написа:...........
..................spacepl написа: .........................
![]()
Макар , че сме в спор е хубаво да усетя онзи някогашния дух на форума , когато се включвахме все "спортисти" и в спора се раждаше истината .....имаше какво да се научи от форума ....
![]()
Духа е ясене нали затова са споровете за да раждат решения. Съжалявам ако писанията са ми разбрани като заяждане. Хубаво е да се чуем по телофона, защото явно говорим за различни неща.
Принципно до сега процесора на евс-а понеже е заключен още повече на евс 2 винаги съм го свалял и съм го чел и презаписвал дъмпа с бдм програматор. И съм се мъчел хиляди пъти с дис преди години да го сменям и не съм успявал, въпреки, че съм променял ISN-а на двете места с четири 0000, специално на евс2, това също е постижимо.
Виж на евс 3 и нагоре вече нещата не стават, така там си трябва специална техника, различна от изброените от вас.
П.П продължавам да твърдя, че синхронизационния код е различен от ISN- кода и довечера ще ви метна снимка на един евс да видите. Направете следното нещо, например ъпдейт на софтуера на моторната електроника и тогава колата не пали ако не се направи сихрнонизация, изчетете ISN-ните след ъбдейт и преди синхронизация и ще видите, че са еднакви и на двете места, НО колата не пали, пускаш синхронизация и тогава се уеднаквява дългия синхронизационнен код койта е в реда на бинарвия фай в еку-то непосредствено преди ISN-а.
За е90 да не говорим там филма е друг, въпреки, че нещата са по-лесни от колкото при евс-система стига да имаш подходящата техника.
Не мисля, че става въпрос за заяждане. Добре е да се изяснят нещата около прословутия EWS.
Относно ъпгрейда на моторната електроника, какво точно имаш предвид? Питам, защото преди два дни сменях чиповете в DDE на едно Е39 tds, нищо не съм синхронизирал и колата си запали без проблем. Преди тунинга вариантите бяха два:
1. Закупуване на два нови непрограмирани чипа, записване на софтуера в тях и монтирането им на мястото на оригиналните.
2. Сваляне на оригиналните, сваляне на софтуера от тях, изтриването им, записване на нов софтур и монтирането им в компютъра.
Колегата избра първия вариант и след програмирането на новите чипове, аз разпоих оригиналните от DDE, монтирах цокли, на мястото на чиповете и монтирах новите. След това монтирахме компа на колата и стартирахме мотора, последва тест драйв и невероятно усещане за мощност. За момента няма проблеми и пак повтарям, че не съм правил никаква синхронизация.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с EWS
Това е така защото на този компютър isn-a не се намира в тези чипове който си чел. Т.е не е във флаша 

30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани