Температура на Таблото
Модератор: Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- speedmeter
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 13.10.2014
- Местоположение: Благоевград
- Кара: BMW-E34-М50
- Мечтае да кара: BMW-E32-767i
Температура на Таблото
Здравейте Колеги, имам следният проблем. Колата е Е34 М50Б20 без ванос, трудно загряваше, проверих и установих, че постоянно е отворен големият кръг, всички маркучи греят едновременно и радиатора грее заедно с мотора. Затова предположих, че не желае да загрее и да работи на нормална температура. Вчера смених термостата, стария наистина беше забил в отворено положение, почистих хубаво, сложих нова хартиена гарнитурка и новият термостат. Сега грее първо 2та маркуча на малкия кръг, после загрява и третият и загрява и радиатора. Но на таблото не показва реална температура, не се изправя стрелката на 80 градуса, а реално термостата е отворил, карах колата на боргия... парно има да те запали ... на таблото показва грешна информация. Понеже имам и друго табло, взех от старото стрелката с корпуса за температурата и я сложих в новото, но пак по същия начин грешна информация. Реално като е загряла нормално колата показва тази температура при мен.
По тоя начин, ще вземе да прегрее колата и ще стане страшно а ще разбера прекалено късно.
Интересува ме, има един датчик до масления филтър на главата се пада отгоре той ли дава информация на таблото за температурата на охлаждащата течност или има някой друг? Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?!?
По тоя начин, ще вземе да прегрее колата и ще стане страшно а ще разбера прекалено късно.
Интересува ме, има един датчик до масления филтър на главата се пада отгоре той ли дава информация на таблото за температурата на охлаждащата течност или има някой друг? Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?!?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Температура на Таблото
Значи като за начало си намери точния датчик ако си го сменял.
Прегледай си масата на мотора. вероятно е счупена или замърсена. Няма хубава маса мотора към купе респекктивно инсталация.
Таблата са различни , ако си сменил таблото , имат разлика бош сименс. ако сложиш сименс табло заради преебани пиксели и датчика ще трябва да смениш.
Прегледай си масата на мотора. вероятно е счупена или замърсена. Няма хубава маса мотора към купе респекктивно инсталация.
Таблата са различни , ако си сменил таблото , имат разлика бош сименс. ако сложиш сименс табло заради преебани пиксели и датчика ще трябва да смениш.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Температура на Таблото
Датчикът за уреда на таблото е вдясно от този, на същото ниво, под колектора. №6 от схемата.

Ако го сменяш, гледай какво ти дават - датчикът е еднопинов, да не ти дадат двупинов, щот стрелката няма и да мръдне отдолу
. Оем номерът му е 12621710512.

Ако го сменяш, гледай какво ти дават - датчикът е еднопинов, да не ти дадат двупинов, щот стрелката няма и да мръдне отдолу

Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Температура на Таблото
Аз първо бих намерил начин да измеря реално каква е температурата на течността, която идва от двигателя. Някой колега беше препоръчал да се ползва мултицет - двете жички се пъхат под големия маркуч от мотора, затваря се всичко и гледаш температурата. Тази, която уреда ти показва не предполага да имаш толкова силно парно, ама знае ли човек.
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Температура на Таблото
Тоя датчик струва 11лв на Facet. Пробвай да го смениш, не пречи, евтин е. Ето примерен линк -> http://bit.ly/1ycM2YV
Сменя се малко кофти, аз сменях и си трябват нерви. Само гледай да не изпуснеш дихтинга в двигателния отсег, че аз така бих 20км път до Дару за едното нищо.
Също си изчисти буксата с контактен спрей.
Преди смяната откачих минуса от акумулатора. Сигурно не пречи и да е закачена, но все пак..
Успех
Сменя се малко кофти, аз сменях и си трябват нерви. Само гледай да не изпуснеш дихтинга в двигателния отсег, че аз така бих 20км път до Дару за едното нищо.
Също си изчисти буксата с контактен спрей.
Преди смяната откачих минуса от акумулатора. Сигурно не пречи и да е закачена, но все пак..
Успех

- speedmeter
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 13.10.2014
- Местоположение: Благоевград
- Кара: BMW-E34-М50
- Мечтае да кара: BMW-E32-767i
Re: Температура на Таблото
Здравейте, вчера писах коментар, след 2 часа, за да не пиша нов който ще бъде одобрен след 8 часа, реших да редактирам и коментара ми отиде на майн*та си
.... не е лесна комуникацията тук, макар, че по цял ден вися във форума и чакам мнения ... няма значение.
По темата, отново много Ви Благодаря за отговорите
Змея позна точно какво е станало, цифроманите ми искаха 100лв за ремонт на пикселите, аз за 10 си купих табло със здрави пиксели.
Проблема се оказа, някаква разлика в таблата, закачих старото табло и когато колата загрее, показва нормална работа температура.
Никъде по таблата не пише Bosch или Siemens, но макар и от една и съща година имат разлика в Index-a и номера на BMW
И 2те се водят от 1991г. ето снимки на таблата!
Опитах да сменя Coding-Plug-а на таблата но само Километрите се местят от едното на другото, отново не показва вярно температурата,
не съм 100% сигурен, но мисля, че и различно показват горивото в резервоара, ако някой е по запознат за разликата в таблата, нека да сподели различията и да зная дали мога да го направя точно това табло или да търся друго табло с Index като на моето ... и Дай Боже
здрави пиксели!

По темата, отново много Ви Благодаря за отговорите

Змея позна точно какво е станало, цифроманите ми искаха 100лв за ремонт на пикселите, аз за 10 си купих табло със здрави пиксели.
Проблема се оказа, някаква разлика в таблата, закачих старото табло и когато колата загрее, показва нормална работа температура.
Никъде по таблата не пише Bosch или Siemens, но макар и от една и съща година имат разлика в Index-a и номера на BMW
И 2те се водят от 1991г. ето снимки на таблата!
Опитах да сменя Coding-Plug-а на таблата но само Километрите се местят от едното на другото, отново не показва вярно температурата,
не съм 100% сигурен, но мисля, че и различно показват горивото в резервоара, ако някой е по запознат за разликата в таблата, нека да сподели различията и да зная дали мога да го направя точно това табло или да търся друго табло с Index като на моето ... и Дай Боже

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Температура на Таблото
Явно и двете са с тъмносив капак отзад. Парт номерът на долното е като за старите табла при бошовите инсталации - с единицата. И аз съм с Бош, сега съм с табло - 8 35.... , проблеми с отчета нямам, но доста преди това бях сменил и датчика.
/Въпреки че точно този датчик го дават все с еднакъв оем номер/.
/Въпреки че точно този датчик го дават все с еднакъв оем номер/.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- speedmeter
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 13.10.2014
- Местоположение: Благоевград
- Кара: BMW-E34-М50
- Мечтае да кара: BMW-E32-767i
Re: Температура на Таблото
Инсталирах си Autodata, намерих разликите, оказа се, че има 2 типа инжекцион на тези мотори при Е34
Siemens MS40 и Bosch Motronic M3.1
при Siemens-а стойностите на датчика са:
22-28 градуса по Целзий съпротивлението варира между 2050-2470 ома
77-89 градуса по Целзий съпротивлението варира между 580-679 ома
докато при Bosch-a стойностите на датчика са:
17-23 градуса по Целзий съпротивлението варира между 2290-2700
77-83 градуса по Целзий съпротивлението варира между 290-364
Значи от там идват филмите и по таблото. Искам да попитам ако сменя датчика, всичко друго ще работи ли нормално и вярно, дали има и друга разлика по таблата между Bosch и Siemens. Този датчик, изпраща ли информация на инжекциона или само на таблото, понеже ако изпраща разликата в стойностите е голяма. Сондата на резервоара същата ли е? Кое препоръчвате, да сменя таблото или датчика. Аз лично бих избрал датчика, но ако и други уреди не показват вярно, няма смисъл от това табло.
Siemens MS40 и Bosch Motronic M3.1
при Siemens-а стойностите на датчика са:
22-28 градуса по Целзий съпротивлението варира между 2050-2470 ома
77-89 градуса по Целзий съпротивлението варира между 580-679 ома
докато при Bosch-a стойностите на датчика са:
17-23 градуса по Целзий съпротивлението варира между 2290-2700
77-83 градуса по Целзий съпротивлението варира между 290-364
Значи от там идват филмите и по таблото. Искам да попитам ако сменя датчика, всичко друго ще работи ли нормално и вярно, дали има и друга разлика по таблата между Bosch и Siemens. Този датчик, изпраща ли информация на инжекциона или само на таблото, понеже ако изпраща разликата в стойностите е голяма. Сондата на резервоара същата ли е? Кое препоръчвате, да сменя таблото или датчика. Аз лично бих избрал датчика, но ако и други уреди не показват вярно, няма смисъл от това табло.

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Температура на Таблото
Ако беше прочел внимателно това ти го казах още в началото.
Смени датчик , ако не се оправи мисли за таблото.
Смени датчик , ако не се оправи мисли за таблото.

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- The Heartlistener
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
- Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a
Re: Температура на Таблото
Към колегата с проблема - за еку-то не се притеснявай - то взема данни за температурата от другия датчик, №8 от горната схема. Въпросният датчик /6/ дава инфо само и единствено на уреда в таблото.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...
- speedmeter
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 13.10.2014
- Местоположение: Благоевград
- Кара: BMW-E34-М50
- Мечтае да кара: BMW-E32-767i
Re: Температура на Таблото
Съжалявам за късният отговор. От доста време датчика работи. Оказа се, че съм си бил с датчика с едната клема. За момент бях спрял да мисля за датчика, и се накоравих да ида на канал (в Благоевград са мноооого малко да не кажа 2-3), пък и нисък при това да не потроша каляската. Смених маслото и датчика се оправи
... айде сега някой ще каже, мръднал е жичка .. не е .. нямам никаква представа защо така се получи. С другото табло работеше, с това не, смених маслото, оправи се ... нямам идея как се случи това чудо, като нямат нищо общо .. но факт! Може и да е имало въздушна възглавница, доливах на няколко пъти антифриз, и сега вече си е в нормите. ОК ... но защо на другото таблото работеше със старото масло ... абе няма значение .. важното е, че работи. Божа работа е това 
Благодаря на всички включили със съвет!


Благодаря на всички включили със съвет!

12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани