320 D Проблемно запалване

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2014

320 D Проблемно запалване

Мнение от uncommon92 » 18 Яну 2015, 19:46

Здравейте колеги,от няколко дена имам един проблем.Извинявам се,ако вече има подобна тема,но търсих и не намерих.От няколко дена като паля сутрин и колата се дави в продължение на 10-15сек. и след това запалва.Първо си помислих,че проблема е в тока,но се съмнявам ,защото са й нужни 2-3 мин да поработи и като я загася и запаля пак пали без проблем на секундата.Къде може да е проблема и може ли да се дължи на дизела и ниските температури?Благодаря ви предварително.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 26.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от killyou » 19 Яну 2015, 1:00

Изгорели свещи или реле за подгрева. Една диагностика и ще си каже. Минах по тоя път преди 2 седмици. Палех на -16 ама с мъка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 25.01.2014
Пол: Мъж

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от Nikolay P. » 19 Яну 2015, 9:59

Подгревните свещи си провери и горивния филтър.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от vvasilev1 » 20 Яну 2015, 22:42

Сипи дизел.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2014

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от uncommon92 » 22 Яну 2015, 0:29

0,06 - 0,07 ампера нормално ли е ? Струва ми се леко превишено . Колата със всеки ден пали по бавно и се мъчи примерно 9-10 секунди и като спра някой ел. разход например парното или сд-то ( примерно при предното каране както съм ги оставил ) и завърта и тръгва . Немога обаче да си обясня как ще е от тока като я оставя 1-2 мин да работи и пали от раз . Толкова бързо да се зарежда акумулатора ли ? Свещите бях миналия месец в сервиза момчето ми каза , че имам една изгоряла , но каза че и без нея ще паля зимата , въпреки това аз си я смених.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от chris_barnes » 23 Яну 2015, 20:44

Ако си сменил само 1 е доста вероятно да имаш проблем с другите по-стари. Подгревни свещи се сменят само комплект 4. Това не е като да сцепиш гума и да купиш само 1...още повече че работата за смяна на 1 и 4 е същата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от vvasilev1 » 23 Яну 2015, 23:11

chris_barnes написа:Ако си сменил само 1 е доста вероятно да имаш проблем с другите по-стари. Подгревни свещи се сменят само комплект 4. Това не е като да сцепиш гума и да купиш само 1...още повече че работата за смяна на 1 и 4 е същата.



Туй да махнеш колектор и да смениш само една свещ????...безценно!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 18.04.2010
Местоположение: София - град
Пол: Мъж
Кара: тъжно друга марка :(
Мечтае да кара: Пак BMW

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от The Edge » 23 Яну 2015, 23:33

И един съвет от мен - Смяна само в проверен сервиз на който имате доверие . При мен си бяха спестили смяната на последния 4-ти цилиндър , който хипотетично се стига по-трудно .. за съжаление го разбрах късно и си карам на 3 :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от oci » 24 Яну 2015, 10:14

chris_barnes написа:Ако си сменил само 1 е доста вероятно да имаш проблем с другите по-стари. Подгревни свещи се сменят само комплект 4. Това не е като да сцепиш гума и да купиш само 1...още повече че работата за смяна на 1 и 4 е същата.

Колега би ли разяснил защо ако имаш една изгоряла свещ сменяш четирите? Тя е един вид нагревател или работи или не, също да те питам ако ми изгори едната крушка да сменя всичките ли? Ако ми се разбие един шарнир пак ли всичко да сменям? Ако кажеш, че е заради релето ще те опровергаят със снимки в мотериал :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от vvasilev1 » 24 Яну 2015, 10:30

oci написа:
chris_barnes написа:Ако си сменил само 1 е доста вероятно да имаш проблем с другите по-стари. Подгревни свещи се сменят само комплект 4. Това не е като да сцепиш гума и да купиш само 1...още повече че работата за смяна на 1 и 4 е същата.

Колега би ли разяснил защо ако имаш една изгоряла свещ сменяш четирите? Тя е един вид нагревател или работи или не, също да те питам ако ми изгори едната крушка да сменя всичките ли? Ако ми се разбие един шарнир пак ли всичко да сменям? Ако кажеш, че е заради релето ще те опровергаят със снимки в мотериал :mhihi:


Сменят се всичките защото първо достъпа до тях е труден- свалят се смукателния колектор и други работи.
Освен това има свещи които при замерване са ОК, но нагряват само в едната част на реотана...т.е. скоро ще мрат.
Трето щом една има умрела значи и наборите и са пътници. В крайна сметка всеки сам си преценява...ако му се маха и слага колектор всяка година за по една свещ ..... може!

Истината е, че зимата дизела е ней-добре с добър акумулатор + 4 истински свещи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от chris_barnes » 26 Яну 2015, 9:56

Колегата Василев ти е отговорил вече :)
надявам се всичко да е окей с автомобила и да му се радваш много време!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от oci » 26 Яну 2015, 11:37

vvasilev1 написа:
oci написа:
chris_barnes написа:Ако си сменил само 1 е доста вероятно да имаш проблем с другите по-стари. Подгревни свещи се сменят само комплект 4. Това не е като да сцепиш гума и да купиш само 1...още повече че работата за смяна на 1 и 4 е същата.

Колега би ли разяснил защо ако имаш една изгоряла свещ сменяш четирите? Тя е един вид нагревател или работи или не, също да те питам ако ми изгори едната крушка да сменя всичките ли? Ако ми се разбие един шарнир пак ли всичко да сменям? Ако кажеш, че е заради релето ще те опровергаят със снимки в мотериал :mhihi:


Сменят се всичките защото първо достъпа до тях е труден- свалят се смукателния колектор и други работи.
Освен това има свещи които при замерване са ОК, но нагряват само в едната част на реотана...т.е. скоро ще мрат.
Трето щом една има умрела значи и наборите и са пътници. В крайна сметка всеки сам си преценява...ако му се маха и слага колектор всяка година за по една свещ ..... може!

Истината е, че зимата дизела е ней-добре с добър акумулатор + 4 истински свещи.


От всичко до тук съм съгласен само с първото, за второто няма как да разбереш на 100 процента, за третото то ако се разбие един накрайник например по окачването и другите са му набори ама не сменяш всички нали?
и на последно място ще смениш здрави оригинални и ще сложиш БЕРУ "Оригинални" :mhihi:
Иначе да дизела ако компресията вече си е затръгвала освен акумулатор от камион и нови свещи ще ти трябва и бригада бутачи.
Всеки сам си преценява какво да прави, ама това със смяната на всичко наред да се застраховаш за в бъдеще според мен не е добър вариант предвид ментета на пазара и наблюдението ми е, че повечето нови части карат доста по-малко от втората здрави, което говори много лошо за производителите, но пък и те са хора и те семейства хранят :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от stony1 » 26 Яну 2015, 13:12

Това с накрайника не е удачен пример, но не ми се навлиза в подробности и чертежи.
Относно подгряващите свещи при дизела, ще потвърдя мнението изказано по-горе. Сменят се всички свещи. Подмяната само на една е закърпване на положението. Абстрахирам се от безмислената хамалогия по демонтиране и монтиране на колектора и ще споделя резултати от няколко теста.
При първият ми тест, подгряващите свещи бяха с незнаен произход и незнайно кога монтирани на колата. Демонтирах ги и си направих едно приспособление за тест - дебел проводник, 4 квадрата. Единият му край, увих около резбата на свещта и внимателно калайдисах, така че самата свещ да може да се "завива" и "развива" в него. На другия край, монтирах щипка, като тези, които са на кабелите за подаване на ток. С така направеното приспособление, тествах една по една всички свещи, моите са шест, като закачих щипката на приспособлението на клемата "-", а електрода свещта, допрях до клема "+". Резултата беше интересен. Всички свещи си грееха, но имаше разлика във времето за загряване и степента на загряване. Електродите на две от свещите почти не си промениха цвета, на други три леко почервеняха и само една загря бързо и електрода побеля. При този тест всяка свещ беше свързана към захранването в продължение на осем секунди.
Последва втори тест - за колко време ще загреят свещите. Преди да го проведа се наложи доста да почакам докато изстинат. Резултатът беше плачевен. Една свещ загря за осем секунди - електрода направо побеля. Две свещи загряха, електродите им почервеняха, но не побеляха, едва за 12-13 секунди. Една свещ загря до описаното предходно състояние за 15 секунди, а на останалите два електродите едва почервеняха след двадесет секунди.
Готино, а? Предполагам, че тези свещи са били сменяни на парче или са събирани от близки и познати на предишния собственик.
При този елементарен нагревателен елемент параметрите, време за загряване и температура на загряване за определено време са решаващи за стартирането на двигателя. На практика всеки производител се вмества в някакви допуски (стандарти), но малките отклонения при различните производители водят до непълна съвместимост, а това налага подмяната на всички свещи. Лошото в БГ е, че на пазара има доста ментета и както показа един от следващите ми тестове, няма гаранция, че купувайки всички свещи само от един производител, всичко ще бъде наред.
Последва трети тест - закупуване на шест нови вещи, но не от преставител на BMW и тестването им директно на акумулатора преди да бъдат монтирани на колата. Резултатите бяха добри, но не отлични. Имаше минимална разлика във времето за загряване на свещите "до бяло", като максималното време за загряване не надвишаваше 10 секунди, При положение, че подгрева при мен работи 12 секунди, а индикаторната лампа на таблото изгасва на осмата секунда, реших да монтирам свещите и да стартирам двигателя секунда, две след като индикаторната лампа за подгрева угасне. Така карах колата в продължение на една година, защото свещите се предадоха.
Последва нова смяна съпроводена с тест, като описаният по-горе. Този път резултатът беше впечатляващ. Всички свещи загряваха за едно и също време до едно и също състояние - още карам с тях.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 25.10.2014

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от uncommon92 » 27 Яну 2015, 17:10

Другата седмица отивам да сменя ВСИЧКИ свещи поръчал съм ги след смяната ще пиша пак.
ПС : Живея в Германия и тук се очаква да нямам проблеми с квалитета :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: 320 D Проблемно запалване

Мнение от vvasilev1 » 27 Яну 2015, 20:25

uncommon92 написа:Другата седмица отивам да сменя ВСИЧКИ свещи поръчал съм ги след смяната ще пиша пак.
ПС : Живея в Германия и тук се очаква да нямам проблеми с квалитета :)



Колега, препоръчвам ти да смените и гумените уплътнения на смукателния колектор.
Ако автомобила е 10+ години, сигурно са опечени.
Може да изчистите и ЕГРа.

И в България няма проблем с частите ако внимаваш...не е чак толкова зле.

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook