Проблем с оборотите и гаснене
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Macaveli
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 16.07.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i E46
- Мечтае да кара: Хеликоптер
Проблем с оборотите и гаснене
Здравейте колеги. Ето дойде и мойто време да се занимавам с този явно все по-често срещан проблем при нашите коли. Прочетох доста теми във форума но някакси не намирам точно като моя проблем. Пробвах доста неща но все се надявам да не е най-лошото. Та на проблема. При студена кола паля без много въртене. След запалването колата вдига оборотите и после ги сваля до 500 притриса и след малко закача стрелката точно където трябва и ги държи. До тук добре. След като позагрее и потегля почва купона. Гасне в движение след като си махна крака от газта и е на свободна скорост. Докато е на скорост и подавам газ няма грижа. В момента който освободя и натисна спирачката на някой светофар оборотите си падат до 0 а не до 800 и гасна в движение. Проблема ми се появи онзи ден след като карах и натиснах газта изведнъж колата се зачуди дали да тръгне но след задържане на педала тръгна. В първият момент си помислих че ми е свършила газта, защото симптома беше същия но след като заредих на най-близката бензиностанция се получи това. Та да поясня какво съм направил. Направих си сам диагностика с ИМПА и излезнаха някои грешки но не тези които трябва. Реших да направим диагностика с мой много добър приятел и майстор на АУТОКОМ но и там не излезе нищо за притеснение. Дебитомера ми е нов БОШ, нямам катализатор. Свещите са иридиум прилични все още и трябва да сменя клапана на картерните газове. Почистих на ултразвук и стъпковото моторче но няма никаква разлика. Има ли възможност то да е изгоряло и да не го засича? Незнам за тия датчици на коляновия и разпределителния вал, защото мисля че тях ги засича диагностиката веднага. Интересното е че гасне когато е в движение на свободна а когато е на място поддържа макар и с мъка до 500-600 оборота но не всеки път. Дайте някакви идеи как може да се проверят възможните причини без диагностиката и многото разглобяване или то е неизбежно.
Благодаря предварително!!!

Хубавият живот бил скъп,имало и по-евтин,но не бил хубав....!!! 



- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Провери дали не смуче въздух от някъде - пръскай със спрей за карбуратори около местата, откъдето би могло да засмуква въздух, и гледай дали не се променя работата на двигателя 

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Проблем с оборотите и гаснене
И аз го имам почти същият проблем с играене на обороти и гаснене твърде често /само в студено време 0 градуса и надолу/ Е46 318и 118 к.с. с пропан инжекцион.
При мен обаче гасне само когато е в синята зона температурата! Загрее ли над 50 гр. и спира да гасне мотора.
Всичко съм сменял по електрониката преди месеци. Дебитомер Бош чисто нов...датчик разпрл.вал...нови свещи НГК двуполюсни.
Газовия инжекцион включва пропана на 35 градуса. В газ сервиза нищо не можели да променят. Самонагаждал се газовия комп с баварския.
Смених и въздушният филтър преди 1 ден.
И миналата зима пак така гаснеше. Явно нещо не може да се нагласи да работят зимата без да гаснат тези е46-ки с газов инжекцион. Ошашкват се двата компютъра зимата.
При мен обаче гасне само когато е в синята зона температурата! Загрее ли над 50 гр. и спира да гасне мотора.
Всичко съм сменял по електрониката преди месеци. Дебитомер Бош чисто нов...датчик разпрл.вал...нови свещи НГК двуполюсни.
Газовия инжекцион включва пропана на 35 градуса. В газ сервиза нищо не можели да променят. Самонагаждал се газовия комп с баварския.
Смених и въздушният филтър преди 1 ден.
И миналата зима пак така гаснеше. Явно нещо не може да се нагласи да работят зимата без да гаснат тези е46-ки с газов инжекцион. Ошашкват се двата компютъра зимата.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- Macaveli
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 16.07.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i E46
- Мечтае да кара: Хеликоптер
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Аз съм със същият двигател. Но при мен гасне когато е в движение и на бензин и на газ. Днес вечерта отивам да сменя клапана на картерните газове. Имам няколко мнения които ми казват че напълно възможно е да е от него. Колкото до стъпковото моторче. Него първо го свалих и го прочистих на ултразвук. Паднаха доста гадости но интересното е че промяна нямаше никаква.
Хубавият живот бил скъп,имало и по-евтин,но не бил хубав....!!! 



- kaktysa
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 12.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 316i
- Мечтае да кара: BMW e46 325 i (192 Hp)
- Детайли за колата: BMW E46 316i, 1,9 -105 hp, 11.1999 г.
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Колега, предполагам си огледал всички вакуум маркучета дали са напукани, но при мен имаше и едно маркуче от един клапан до филтърната кутия (мисля че е за вентилацията на резервоара) който влизаше под дросела. Видимо беше здрав, но много лесно се въртеше около тоя клапан и след като го смених значително се подобриха нещата.
пс Всеки път като се загледам в двигателя виждам някое маркуче което не съм го видял
пс Всеки път като се загледам в двигателя виждам някое маркуче което не съм го видял

- Macaveli
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 16.07.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i E46
- Мечтае да кара: Хеликоптер
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Само да кажа за инфо на колегите които се сблъскват с подобен проблем. Смених клапана на картерните газове. Този който свалихме беше още оригиналният от завода. Клапана беше в трагично състояние. Сега след смяната колата заработи веднага. Само по едно време имаше леко падане на оборотите за около 3-5 секунди но през цялото време се държи даже 1000 оборота. Имам съмнение че и с почистване на стъпковото моторче има ефект но явно има известен период на адаптация. Ако има такова нещо. Незнам дали стъпковият мотор може да изпълнява такава функция. Само предполагам. Така че проблема е решен за сега.



Хубавият живот бил скъп,имало и по-евтин,но не бил хубав....!!! 



- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Какви пари е клапана картерни газове за Е46 318и?
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Към 60лв беше...Аз го сменях миналата зима.
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Демирев написа:Какви пари е клапана картерни газове за Е46 318и?
Оригинала е към 80 . С други не си струват експерименти ,чел съм в други форуми че
често неоригинала не работи коректно или даже изобщо не работи . Устройството му
е мембрана и пружина , като пружината трябва да е тарирана точно .
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с оборотите и гаснене
IKN написа:Демирев написа:Какви пари е клапана картерни газове за Е46 318и?
Оригинала е към 80 . С други не си струват експерименти ,чел съм в други форуми че
често неоригинала не работи коректно или даже изобщо не работи . Устройството му
е мембрана и пружина , като пружината трябва да е тарирана точно .
....а мембраната трябва да затваря добре. Нещо, което неоригиналните клапани не винаги гарантират- виждал съм клапан монтиран преди 3 дни и не работеше коректно.
- Macaveli
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 16.07.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i E46
- Мечтае да кара: Хеликоптер
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Демирев написа:Какви пари е клапана картерни газове за Е46 318и?
Взех го 56лв немски от мой човек. Прочетох доста за оригиналните и неоригиналните клапани. На мнение съм, че винаги трябва да се слага оригиналното и най-доброто. В този случай сложих този за да локализираме проблема дали е от него или да продължавам нататък. Също така и да проверим стават ли за нещо тия клапани, които моя човек е започнал да вкарва. За мое щастие се оказа точно той. А за няколкото дена непрекъснато градско и извън градско каране мога да кажа че е добре. Ще видим занапред.

Хубавият живот бил скъп,имало и по-евтин,но не бил хубав....!!! 



- Icooo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Здравей,
Опитай да покараш с изключен дебитомер. Направи проверка за паразитен въздух. Имах сходни проблеми и причините при мен бяха именно тези
Като грешки какво точно излиза? EML лампата светва ли като стане проблема?
Поздрави!
Опитай да покараш с изключен дебитомер. Направи проверка за паразитен въздух. Имах сходни проблеми и причините при мен бяха именно тези

Поздрави!
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Macaveli написа:Здравейте колеги. Ето дойде и мойто време да се занимавам с този явно все по-често срещан проблем при нашите коли. Прочетох доста теми във форума но някакси не намирам точно като моя проблем. Пробвах доста неща но все се надявам да не е най-лошото. Та на проблема. При студена кола паля без много въртене. След запалването колата вдига оборотите и после ги сваля до 500 притриса и след малко закача стрелката точно където трябва и ги държи. До тук добре. След като позагрее и потегля почва купона. Гасне в движение след като си махна крака от газта и е на свободна скорост. Докато е на скорост и подавам газ няма грижа. В момента който освободя и натисна спирачката на някой светофар оборотите си падат до 0 а не до 800 и гасна в движение. Проблема ми се появи онзи ден след като карах и натиснах газта изведнъж колата се зачуди дали да тръгне но след задържане на педала тръгна. В първият момент си помислих че ми е свършила газта, защото симптома беше същия но след като заредих на най-близката бензиностанция се получи това. Та да поясня какво съм направил. Направих си сам диагностика с ИМПА и излезнаха някои грешки но не тези които трябва. Реших да направим диагностика с мой много добър приятел и майстор на АУТОКОМ но и там не излезе нищо за притеснение. Дебитомера ми е нов БОШ, нямам катализатор. Свещите са иридиум прилични все още и трябва да сменя клапана на картерните газове. Почистих на ултразвук и стъпковото моторче но няма никаква разлика. Има ли възможност то да е изгоряло и да не го засича? Незнам за тия датчици на коляновия и разпределителния вал, защото мисля че тях ги засича диагностиката веднага. Интересното е че гасне когато е в движение на свободна а когато е на място поддържа макар и с мъка до 500-600 оборота но не всеки път. Дайте някакви идеи как може да се проверят възможните причини без диагностиката и многото разглобяване или то е неизбежно.Благодаря предварително!!!
Колега с китайски адаптер elm 327 за 14 лв. и платената версия на dashcommand от андроид маркета прекрасно
си следя живите данни от ECU-то на мотора. Наред с показанията на дебитомер ,ъгъл на запалване ,темп. на антифриза,
положение на TPS и още доста други данни ,има и една функция "fuel trims" която е много ценна като параметър и дава
много насоки за откриване на проблеми .
Без проблем се четат и трият грешки ,трябва ти само андроид смартфон или таблет .
- Macaveli
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 16.07.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i E46
- Мечтае да кара: Хеликоптер
Re: Проблем с оборотите и гаснене
Icooo написа:Здравей,
Опитай да покараш с изключен дебитомер. Направи проверка за паразитен въздух. Имах сходни проблеми и причините при мен бяха именно тезиКато грешки какво точно излиза? EML лампата светва ли като стане проблема?
Поздрави!
Както споменах колега дебитомера ми е чисто нов на БОШ не набива никакви грешки и не светват лампи. Грешка там няма как да има.Пуснах я на живи данни и на двете диагностики. Всичко беше в норма. Волтаж на акумулатора, работа на цилиндрите, подаването на въздух, работата на ламда сондите. Абсолютно всичко електронно, което може да дава проблем. Нарочно бях изтрил всички грешки да видя какво ще ми изкара след като направи мизерията. Изкарваше грешка само на дросела. Дори като се изчисти пак я вади на секундата. Така че без да се разправям със повторно чистене на стъпкови моторчета, управления направо взех една оригинална втора ръка и всичко е ок. Но както споменах много мизерии правеше и от клапана на картерните газове. След смяната му колата се държеше значително по-добре. Но главният проблем беше дросела. Надявам се че съм бил полезен за колегите които тепърва ще се сблъскват с това.
IKN написа:Колега с китайски адаптер elm 327 за 14 лв. и платената версия на dashcommand от андроид маркета прекрасно
си следя живите данни от ECU-то на мотора. Наред с показанията на дебитомер ,ъгъл на запалване ,темп. на антифриза,
положение на TPS и още доста други данни ,има и една функция "fuel trims" която е много ценна като параметър и дава
много насоки за откриване на проблеми .
Без проблем се четат и трият грешки ,трябва ти само андроид смартфон или таблет .
Диагностика имам която си работи добре. Блгодаря все пак за подсказването.

Хубавият живот бил скъп,имало и по-евтин,но не бил хубав....!!! 



15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани