Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърне

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърне

Мнение от vvaskoo » 18 Дек 2014, 14:22

Здравейте колеги ,

Наскоро махнах катализаторите и резонантното гърне на 540и с м62б44 мотор и се усети значителна разлика във вървежа особено в ниските обороти. Колата е само с 2 ламбди преди катализаторите така че не вярвам да идва от там проблема. Някакви идей къде да гледам ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърн

Мнение от ACCELERATOR » 18 Дек 2014, 15:27

Какво ти сложиха на мястото на катализаторите?
На мен ми монтираха резонатори със завихрящи клапи, за да лъжели ламбдите. Имаше значителна загуба на мощност, докато не махнахме клапите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърн

Мнение от omegaart » 18 Дек 2014, 16:24

vvaskoo написа:Здравейте колеги ,

Наскоро махнах катализаторите и резонантното гърне на 540и с м62б44 мотор и се усети значителна разлика във вървежа особено в ниските обороти. Колата е само с 2 ламбди преди катализаторите така че не вярвам да идва от там проблема. Някакви идей къде да гледам ?


Не би трябвало и аз съм ги махнал и се осети точно обратното ама при мен беше задръстен единия катализатор. Само Y образното гърне не съм го махнал щото си е ОК.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 30.08.2008
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: E92 335d

Re: Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърн

Мнение от vvaskoo » 18 Дек 2014, 20:44

На мястото на катализаторите сложихме прави тръби

@omegaart - При мене точно Y образното гърне липсва
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: софия кв.Редута
Пол: Мъж
Кара: LX62314
Мечтае да кара: e31 860
Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна

Re: Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърн

Мнение от gsi_leo » 19 Дек 2014, 0:00

Груба грешка,къде си видял подобен тип изпускателна генерация,''права тръба'',или катализатори или резонатори,как според теб тия ламбди сонди да работят коректно...
-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърн

Мнение от In_Memoriam » 19 Дек 2014, 0:23

Става и с прави тръби, но задължително сондите трябва да се изключат софтуерно. Въпросът е не ти ли излизат грешки на таблото освен, че има загуба на мощност?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърн

Мнение от mad_presley » 19 Дек 2014, 1:04

In_Memoriam написа:Става и с прави тръби, но задължително сондите трябва да се изключат софтуерно. Въпросът е не ти ли излизат грешки на таблото освен, че има загуба на мощност?

Той колегата не е уточнил, че става въпрос за М62ТУБ44, написал е само М62Б44, а там след катализаторите няма ламбда сонди. От личен опит, на едната ми 540-ка без ваноси, свалянето на катализаторите беше голяма грешка, нито звук, нито вървене. Накрая си купих катализатори втора употреба, за да си реша проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърн

Мнение от In_Memoriam » 19 Дек 2014, 1:20

И според мен е грешка. Губи се плътността на V8 звука. Ако трябва да се махат бих заместил с Magnaflow катализатори.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Е39 540 Загуба на мощност след махане на резонантно гърн

Мнение от gentata » 19 Дек 2014, 1:57

При М62ТУ44 (с ванос) катализаторите са 4 и ламбда-сондите са 4. Две сонди точно преди първите катализатори от ляво и дясно, тези ламда-сонди и катализатори са на изпускателните колектори. Другите две сонди са след вторите (големи) катализатори.
За да работят ламбда-сондите им е необходимо налягане в заобикалящите ги газове. За това ако ще се махат катализатори до колкото знам или се правят екстрактори (изтеглят се сондите навън от тръбата) или се намалява диаметъра на тръбата след ламбда-сондата или се слага газов лабиринт (резонатор) че да се повиши налягането на газовете, в противен случай компютъра прави бедна смес. Това ако няма да се пипа софтуера.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook