bmw 525DА черен пушек.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
bmw 525DА черен пушек.
Здравейте колеги.
Имам проблем от известно време.
Колата изпушва при рязко ускорение и не изчиства...
Повече се кара градско ,но все пак смятам ,че не е нормален този пушек.
С оригиналните катализатори е мисля
.Няма чип и подобни 'подобрения'.
Колата е на 240 х.км.
Смятам,че мотора работи много тихо и балансирано .Пали без грешка.Върви прилично добре.Не пипа масло.Разхода е около 10 литра (Варна)
Извън около 6 ,6.5.
Какво мислите ?
Просто е срамота... като някой ИкаруС ... Ужас!
Зареждам от Лукой_ предимно и РомПетр..
Благодаря предварително.
Имам проблем от известно време.
Колата изпушва при рязко ускорение и не изчиства...
Повече се кара градско ,но все пак смятам ,че не е нормален този пушек.
С оригиналните катализатори е мисля

Колата е на 240 х.км.
Смятам,че мотора работи много тихо и балансирано .Пали без грешка.Върви прилично добре.Не пипа масло.Разхода е около 10 литра (Варна)
Извън около 6 ,6.5.
Какво мислите ?
Просто е срамота... като някой ИкаруС ... Ужас!
Зареждам от Лукой_ предимно и РомПетр..
Благодаря предварително.
Professional Driver
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: bmw 525DА черен пушек.
Провери си вакум маркучите
Това е най-евтино за първоначална проверка.

- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: bmw 525DА черен пушек.
Неправилната горивна смес, която води до твоите симптоми, който аз съм откривал в моите френски дизели - в продължение на над 3 години - ме отказаха от "дизел на старо".
Интересното е ,че единият се оправи от - чипване ли, мапване,ли тунинг му кажи все тая- повишавне на налягането в нагнетателната система на въздуха, (и малко на горивото в рейката) турбината не разтоварва при смяната на предавките и "зацепва" малко по рано - 1600-1800 оборота. В следствие на това, се усеща доста по приятно в ниските (скорости и обороти) ама трудно стига така популярният в бмв израз "Max Speed" - просто не и стига "чорба".
С другия големо дърво ядох - ДебиЛомер, мап, маф, въздуховоди, кулер, гарнитура на смукателния колектор, клапън за управление на вторият комплект всмукателни клапъни( нещо като пеперудите при бмв) ,вакуум маркучи, клапън за управление за турбината, турбина, дюзи ( бяха и четерите в норма) накрая спрях да гледам в огледалото. Успех имаше , но частичен при всяка интервенция, пълно щастие не постигнах. Добре,че жената" по това време гадже" я запозна с една скала...
Интересното е ,че единият се оправи от - чипване ли, мапване,ли тунинг му кажи все тая- повишавне на налягането в нагнетателната система на въздуха, (и малко на горивото в рейката) турбината не разтоварва при смяната на предавките и "зацепва" малко по рано - 1600-1800 оборота. В следствие на това, се усеща доста по приятно в ниските (скорости и обороти) ама трудно стига така популярният в бмв израз "Max Speed" - просто не и стига "чорба".
С другия големо дърво ядох - ДебиЛомер, мап, маф, въздуховоди, кулер, гарнитура на смукателния колектор, клапън за управление на вторият комплект всмукателни клапъни( нещо като пеперудите при бмв) ,вакуум маркучи, клапън за управление за турбината, турбина, дюзи ( бяха и четерите в норма) накрая спрях да гледам в огледалото. Успех имаше , но частичен при всяка интервенция, пълно щастие не постигнах. Добре,че жената" по това време гадже" я запозна с една скала...

- feron
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 3.02.2014
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 dA Touring
- Мечтае да кара: BMW F11
Re: bmw 525DА черен пушек.
Има доста писано по темата за черен пушек, като:
- кофти нафта
- проблемен/неадаптиран дебитомер;
- проблем с дюза;
- спукан турбо път;
- ЕГР;
- турбина, би трябвало да се чува
Най лесно е да изгориш тази нафта почти до край и да налееш, такава, която мислиш, че е "най-истинска".
На празен ход като я оставиш на място да работи например 5 мин и после, като я изфорсираш изпушва ли черно и мирише ли на недоизгоряла нафта (остра неприятна миризма)?
Иначе е най-добре да я закараш някъде на диагностика, и доста от вероятните причини ще отпаднат една по една.
Sent from my SmartPhone using Tapatalk
- кофти нафта
- проблемен/неадаптиран дебитомер;
- проблем с дюза;
- спукан турбо път;
- ЕГР;
- турбина, би трябвало да се чува
Най лесно е да изгориш тази нафта почти до край и да налееш, такава, която мислиш, че е "най-истинска".
На празен ход като я оставиш на място да работи например 5 мин и после, като я изфорсираш изпушва ли черно и мирише ли на недоизгоряла нафта (остра неприятна миризма)?
Иначе е най-добре да я закараш някъде на диагностика, и доста от вероятните причини ще отпаднат една по една.
Sent from my SmartPhone using Tapatalk
Последна промяна feron на 14 Дек 2014, 14:15, променена общо 2 пъти
Re: bmw 525DА черен пушек.
Благодаря за бързите отговори.
На място като я изворсирам не пуши..т.е съвсем неосезаемо в началото и изчиства.Почва да пуши когато е натоварен мотора.. т.е в движение.
Турбо не се чува.
ЕГР го погледнах на скоро ... беше леко черничък .. нищо притеснително .. вижда се метала ,няма наслоени места по него. В интерес на истината аз добре го погледах ,но не проверих дали работи коректно..
хм.. ще проверя.
На диагностика съм я закачал преди 5 6 месеца... и нямаше проблеми ,но това не е показателно за момента.
Трябва да я закача пак да видим какво ще покаже.
На място като я изворсирам не пуши..т.е съвсем неосезаемо в началото и изчиства.Почва да пуши когато е натоварен мотора.. т.е в движение.
Турбо не се чува.
ЕГР го погледнах на скоро ... беше леко черничък .. нищо притеснително .. вижда се метала ,няма наслоени места по него. В интерес на истината аз добре го погледах ,но не проверих дали работи коректно..

На диагностика съм я закачал преди 5 6 месеца... и нямаше проблеми ,но това не е показателно за момента.
Трябва да я закача пак да видим какво ще покаже.
Professional Driver
- shmotza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: bmw 525DА черен пушек.
Като я закачите вижте дебитомера на живи данни...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: bmw 525DА черен пушек.
NoA написа:Благодаря за бързите отговори.
На място като я изворсирам не пуши..т.е съвсем неосезаемо в началото и изчиства.Почва да пуши когато е натоварен мотора.. т.е в движение.
Турбо не се чува.
ЕГР го погледнах на скоро ... беше леко черничък .. нищо притеснително .. вижда се метала ,няма наслоени места по него. В интерес на истината аз добре го погледах ,но не проверих дали работи коректно..хм.. ще проверя.
На диагностика съм я закачал преди 5 6 месеца... и нямаше проблеми ,но това не е показателно за момента.
Трябва да я закача пак да видим какво ще покаже.
Според мен добре си се насочил към ЕГР - ако при натоварване той не успява достатъчно бързо да затвори, влизат изгорели газове когато не трябва, т.е. в началото на ускорението и въздушната смес става прекалено богата за момент. Затова може да изпушва черно...

- 320iPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
Re: bmw 525DА черен пушек.
колега и моята лятото не пуши сега като паднаха студовете всеки път като подам рязко всичката газ изпушва и миналата зима беше така и тази,края на лятото отидох на диагностика профилактично гледаха живи данни и казаха че всичко по колата е наред.Мен ако питаш нали ако е не е няква адска чернилка след тебе недей се притеснява и си карай колата.Никога не е излишна една диагностика да си си спокоен
Re: bmw 525DА черен пушек.
Благодаря на всички отзовали се колеги.
Много сте готини наистина
Ще проверя ЕГР-а.Ще прегледам вакум шлаухки, маркучи.. и т.н.
Ще я закача да видим в движение кое как...
Това е плана засега.
Трябва да си покаже според мен.

Много сте готини наистина

Ще проверя ЕГР-а.Ще прегледам вакум шлаухки, маркучи.. и т.н.
Ще я закача да видим в движение кое как...
Това е плана засега.
Трябва да си покаже според мен.

Professional Driver
- JORO_86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 19.08.2008
- Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ
Re: bmw 525DА черен пушек.
И моята ми се струваше че пропушва и не изчиства бързо а и ми се струваше спад на мощност. И преди два дни при смяна на консумативи реших да огледам на спокойствие всичко и открих - едното вакум маркуче на турбото беше прецепено точно където влиза в щуцерчето а отстрани е с оплетка и не си личи. Сложих го добре и ще вземам маркуч за подмяна на всичките тези дни. Другото което открих е маркучето за излишно гориво от рейката високо налягане към трипътника за основния маркуч обратно гориво беше станала на камък и се ронеше и докато бърниках около ЕГР се сцепи и взе да тече - подмених го цялото. Извода - повечето гумени маркучи трябва периодично да се сменят на колите след 10 та година макс. Използвах разглобяването за да мерна излишното гориво на дюзите, нямаше големи разлики. Във връзка с това търся данни за нормалното количество гориво върнато за определено време, в други теми има цитирани разни цифри но не са потвърдени? И дали за дюзите на Е39 е нужно вкарване на номер в компа на колата, щото един виден ''помпаджия'' за централна северна България ме обеждава че не е нужно?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: bmw 525DА черен пушек.
20 - 40 мг/мин. е нормата за дюзите...
Не съм сменял досега дюзи, но доколкото знам, трябва да се запише серийния номер на дюзата в компа на колата при смяна.

- JORO_86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 19.08.2008
- Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ
Re: bmw 525DА черен пушек.
Z3Ro* написа:20 - 40 мг/мин. е нормата за дюзите...Не съм сменял досега дюзи, но доколкото знам, трябва да се запише серийния номер на дюзата в компа на колата при смяна.
Благодаря за информацията, на топъл двигател /90/ е правилно да се тестват предполагам. Идните дни пак ще окача колбите да ги гледам

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: bmw 525DА черен пушек.
Този тест за върнатото гориво от дюзите за мен е почти задължително да го направи всеки, за да добие идея горе-долу в какво състояние са. Понякога двигателят работи добре, харчи и върви що годе нормално и човек не подозира нищо нередно, но... последствията от пикаеща дюза са много неприятни.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: bmw 525DА черен пушек.
Като стана въпрос за ЕГР,колеги бихте ли ми помогнали с разгадаването на моята грешка на ЕГР-а.
Получавам я доста периодично,да речем пред 200-300км си я записва,някой път пък и за 1000км не я записва и не знам какво е.
Прилагам снимка от ИНПА.Нека пишат разбиращи колеги,благодаря предварително!
Получавам я доста периодично,да речем пред 200-300км си я записва,някой път пък и за 1000км не я записва и не знам какво е.
Прилагам снимка от ИНПА.Нека пишат разбиращи колеги,благодаря предварително!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: bmw 525DА черен пушек.
Грешката означава, че в момент, в който ЕГР трябва да отвори и да смеси изгорели газове с чистия въздух, който влиза в колектора, той е останал затворен и чистия въздух е повече, отколкото е необходимо. Причината може да е зацапан ЕГР, скъсана мембрана на същия, липса на вакуум вследствие на скъсан маркуч или проблем с клапана, който управлява ЕГР... 
П.С. - щом казваш, че се появява през 200-300 или 1000 км., най-вероятно при теб причината е зацапан ЕГР.

П.С. - щом казваш, че се появява през 200-300 или 1000 км., най-вероятно при теб причината е зацапан ЕГР.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани