bmw 525DА черен пушек.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 25.01.2009
Местоположение: Варна

bmw 525DА черен пушек.

Мнение от NoA » 13 Дек 2014, 23:40

Здравейте колеги.
Имам проблем от известно време.

Колата изпушва при рязко ускорение и не изчиства...

Повече се кара градско ,но все пак смятам ,че не е нормален този пушек.
С оригиналните катализатори е мисля :confused: .Няма чип и подобни 'подобрения'.
Колата е на 240 х.км.
Смятам,че мотора работи много тихо и балансирано .Пали без грешка.Върви прилично добре.Не пипа масло.Разхода е около 10 литра (Варна)
Извън около 6 ,6.5.
Какво мислите ?
Просто е срамота... като някой ИкаруС ... Ужас!
Зареждам от Лукой_ предимно и РомПетр..
Благодаря предварително.
Professional Driver

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от (bubsa) » 13 Дек 2014, 23:52

Провери си вакум маркучите ;) Това е най-евтино за първоначална проверка.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от larry_boy » 14 Дек 2014, 0:05

Неправилната горивна смес, която води до твоите симптоми, който аз съм откривал в моите френски дизели - в продължение на над 3 години - ме отказаха от "дизел на старо".

Интересното е ,че единият се оправи от - чипване ли, мапване,ли тунинг му кажи все тая- повишавне на налягането в нагнетателната система на въздуха, (и малко на горивото в рейката) турбината не разтоварва при смяната на предавките и "зацепва" малко по рано - 1600-1800 оборота. В следствие на това, се усеща доста по приятно в ниските (скорости и обороти) ама трудно стига така популярният в бмв израз "Max Speed" - просто не и стига "чорба".

С другия големо дърво ядох - ДебиЛомер, мап, маф, въздуховоди, кулер, гарнитура на смукателния колектор, клапън за управление на вторият комплект всмукателни клапъни( нещо като пеперудите при бмв) ,вакуум маркучи, клапън за управление за турбината, турбина, дюзи ( бяха и четерите в норма) накрая спрях да гледам в огледалото. Успех имаше , но частичен при всяка интервенция, пълно щастие не постигнах. Добре,че жената" по това време гадже" я запозна с една скала... :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 3.02.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 dA Touring
Мечтае да кара: BMW F11

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от feron » 14 Дек 2014, 0:09

Има доста писано по темата за черен пушек, като:
- кофти нафта
- проблемен/неадаптиран дебитомер;
- проблем с дюза;
- спукан турбо път;
- ЕГР;
- турбина, би трябвало да се чува
Най лесно е да изгориш тази нафта почти до край и да налееш, такава, която мислиш, че е "най-истинска".
На празен ход като я оставиш на място да работи например 5 мин и после, като я изфорсираш изпушва ли черно и мирише ли на недоизгоряла нафта (остра неприятна миризма)?
Иначе е най-добре да я закараш някъде на диагностика, и доста от вероятните причини ще отпаднат една по една.


Sent from my SmartPhone using Tapatalk
Последна промяна feron на 14 Дек 2014, 14:15, променена общо 2 пъти
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 25.01.2009
Местоположение: Варна

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от NoA » 14 Дек 2014, 1:56

Благодаря за бързите отговори.

На място като я изворсирам не пуши..т.е съвсем неосезаемо в началото и изчиства.Почва да пуши когато е натоварен мотора.. т.е в движение.
Турбо не се чува.
ЕГР го погледнах на скоро ... беше леко черничък .. нищо притеснително .. вижда се метала ,няма наслоени места по него. В интерес на истината аз добре го погледах ,но не проверих дали работи коректно.. :oops: хм.. ще проверя.
На диагностика съм я закачал преди 5 6 месеца... и нямаше проблеми ,но това не е показателно за момента.
Трябва да я закача пак да видим какво ще покаже.
Professional Driver

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от shmotza » 14 Дек 2014, 11:37

Като я закачите вижте дебитомера на живи данни...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от Z3Ro* » 14 Дек 2014, 12:09

NoA написа:Благодаря за бързите отговори.

На място като я изворсирам не пуши..т.е съвсем неосезаемо в началото и изчиства.Почва да пуши когато е натоварен мотора.. т.е в движение.
Турбо не се чува.
ЕГР го погледнах на скоро ... беше леко черничък .. нищо притеснително .. вижда се метала ,няма наслоени места по него. В интерес на истината аз добре го погледах ,но не проверих дали работи коректно.. :oops: хм.. ще проверя.
На диагностика съм я закачал преди 5 6 месеца... и нямаше проблеми ,но това не е показателно за момента.
Трябва да я закача пак да видим какво ще покаже.


Според мен добре си се насочил към ЕГР - ако при натоварване той не успява достатъчно бързо да затвори, влизат изгорели газове когато не трябва, т.е. в началото на ускорението и въздушната смес става прекалено богата за момент. Затова може да изпушва черно... :yes: На дигностика в такъв случай излиза "EGR positive control deviation - air mass too low".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от 320iPower » 14 Дек 2014, 14:47

колега и моята лятото не пуши сега като паднаха студовете всеки път като подам рязко всичката газ изпушва и миналата зима беше така и тази,края на лятото отидох на диагностика профилактично гледаха живи данни и казаха че всичко по колата е наред.Мен ако питаш нали ако е не е няква адска чернилка след тебе недей се притеснява и си карай колата.Никога не е излишна една диагностика да си си спокоен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 25.01.2009
Местоположение: Варна

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от NoA » 14 Дек 2014, 18:01

Благодаря на всички отзовали се колеги. :)
Много сте готини наистина :yes:

Ще проверя ЕГР-а.Ще прегледам вакум шлаухки, маркучи.. и т.н.
Ще я закача да видим в движение кое как...
Това е плана засега.
Трябва да си покаже според мен.;)
Professional Driver

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 19.08.2008
Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от JORO_86 » 14 Дек 2014, 18:30

И моята ми се струваше че пропушва и не изчиства бързо а и ми се струваше спад на мощност. И преди два дни при смяна на консумативи реших да огледам на спокойствие всичко и открих - едното вакум маркуче на турбото беше прецепено точно където влиза в щуцерчето а отстрани е с оплетка и не си личи. Сложих го добре и ще вземам маркуч за подмяна на всичките тези дни. Другото което открих е маркучето за излишно гориво от рейката високо налягане към трипътника за основния маркуч обратно гориво беше станала на камък и се ронеше и докато бърниках около ЕГР се сцепи и взе да тече - подмених го цялото. Извода - повечето гумени маркучи трябва периодично да се сменят на колите след 10 та година макс. Използвах разглобяването за да мерна излишното гориво на дюзите, нямаше големи разлики. Във връзка с това търся данни за нормалното количество гориво върнато за определено време, в други теми има цитирани разни цифри но не са потвърдени? И дали за дюзите на Е39 е нужно вкарване на номер в компа на колата, щото един виден ''помпаджия'' за централна северна България ме обеждава че не е нужно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от Z3Ro* » 14 Дек 2014, 20:02

20 - 40 мг/мин. е нормата за дюзите... :yes: Не съм сменял досега дюзи, но доколкото знам, трябва да се запише серийния номер на дюзата в компа на колата при смяна.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 19.08.2008
Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от JORO_86 » 14 Дек 2014, 23:36

Z3Ro* написа:20 - 40 мг/мин. е нормата за дюзите... :yes: Не съм сменял досега дюзи, но доколкото знам, трябва да се запише серийния номер на дюзата в компа на колата при смяна.

Благодаря за информацията, на топъл двигател /90/ е правилно да се тестват предполагам. Идните дни пак ще окача колбите да ги гледам :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Дек 2014, 7:14

Този тест за върнатото гориво от дюзите за мен е почти задължително да го направи всеки, за да добие идея горе-долу в какво състояние са. Понякога двигателят работи добре, харчи и върви що годе нормално и човек не подозира нищо нередно, но... последствията от пикаеща дюза са много неприятни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от dicho0o » 15 Дек 2014, 22:48

Като стана въпрос за ЕГР,колеги бихте ли ми помогнали с разгадаването на моята грешка на ЕГР-а.
Получавам я доста периодично,да речем пред 200-300км си я записва,някой път пък и за 1000км не я записва и не знам какво е.
Прилагам снимка от ИНПА.Нека пишат разбиращи колеги,благодаря предварително!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: bmw 525DА черен пушек.

Мнение от Z3Ro* » 15 Дек 2014, 22:58

Грешката означава, че в момент, в който ЕГР трябва да отвори и да смеси изгорели газове с чистия въздух, който влиза в колектора, той е останал затворен и чистия въздух е повече, отколкото е необходимо. Причината може да е зацапан ЕГР, скъсана мембрана на същия, липса на вакуум вследствие на скъсан маркуч или проблем с клапана, който управлява ЕГР... :yes:
П.С. - щом казваш, че се появява през 200-300 или 1000 км., най-вероятно при теб причината е зацапан ЕГР.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook