Спирачни апарати - ревизия?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 318
Регистриран на: 17.10.2004
Пол: Мъж

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от Фидел Кастро » 09 Дек 2014, 20:56

Най-популярни в България ремкомплекти за спирачни апарати са испанските Frenkit и Autofren Seinsa. По Топран също има ремкомплекти и пак са испански. Най-добри са на АТЕ и TRW, но обикновено съдържат само семеринга и маншона.
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Дек 2014, 23:45

vladobate написа:гумените втулки


На кое викаш гумена втулка, че не загрявам? За водачите на апаратите ли става дума?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от vladobate » 10 Дек 2014, 1:45

Dirty M5 driveR написа:
vladobate написа:гумените втулки

На кое викаш гумена втулка, че не загрявам? За водачите на апаратите ли става дума?

Не. Водача е металната част номер 8
73.png
говоря за 14
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Дек 2014, 6:41

Е това си е вид маншон за защина на водача от външни условия. Даже на някои апарати има формата на маншон на рейка все едно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от ивчо » 10 Дек 2014, 8:26

Там апарата пак е "плаващ", само че супортите са предвидени "водачите" да им го пъхат ... :mhihi:
Нещо излишно успожняващо нещата ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от vladobate » 10 Дек 2014, 12:46

Ами маншон неманшон кой как иска да си му вика. Функцията не му е само и единствено предпазна , по-скоро не , а там се движи самия водач-болт . Ако това е износено отвътре няма да се гарантира успоредност на праволинейно-постъпателното движение на апарата и е възможно да се появят проблеми с неправилно износване на накладките или задържане . Там се смазва и се заменя направо с ново , затова го има и в ремонтния комплект. Карам и един Нисан където тази втулка е метална и като се износи няма оправия ,почват да кривят апаратите, задържат и да чукат все едно предницата е леш. Затова при бмв ( пък и при други марки съм го виждал ) са си го направили така да се заменя тази част ( не е скъпо) , не износва самия водач и е добре да се прави със смяна на спирачна течност да речем за да се подмени и да се третира със определена за целта паста , смазка и т.н. ПС :И не е излишно , а е по-доброто решение . Вътре в тези втулки има няколко пръстена ( от отливката на гумата е ) в които уплътнява по-добре самия водач-болт , а между тях се задържа смазващата паста , за да има винаги от нея и да намаля триенето.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 15.03.2014
Пол: Мъж

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от sissko » 10 Дек 2014, 23:27

Колеги, има ли разлика в задните апарати - едните са ми 40мм, другите (новите, които ще сложа, понеже са вече ревизирани) 38мм?
Може би в спирачната сила, но усеща ли се?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от ивчо » 11 Дек 2014, 16:36

40-ката е ли за вентилирани дискове ?
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от klintan66 » 13 Дек 2014, 14:59

Имам питане ...
като се вдигнат на крик предните гуми и се въртят на ръка , колко е допустимото триене от накладките/съответно колко трябва да са се върнали спирачните апарати?

При мен няма инерция , 1-2 оборота като я ритна с крак, и накладките я спират с триенето си.
Така ли трябва да е?
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Дек 2014, 15:02

Относително е. Зависи колко силно завърташ гумата, колко е тежка и т.н. Според мен нямаш проблем, но ако искаш да си сигурен отвори и виж буталото и водачите. Но тринето в накладките е нормално дори да се чува.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от klintan66 » 13 Дек 2014, 15:09

И аз мисля че нормално така защото си върви прилично,
но скоро правих ревизия на заден ляв апарат и сега като спра диска е по-хладен от другите 3 ..т.е явно триенето е по-малко но на ръка не се усеща разликата.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от vladobate » 13 Дек 2014, 21:00

Как определяте темп. на диска на ръка. Ако се чувства хладен не е нормално баш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от klintan66 » 13 Дек 2014, 21:24

В смисъл ,че всички са доста топли/парещи/ след интензивно каране а този се усеща ,че малко по-малко.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 959
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от datchko » 13 Дек 2014, 22:20

Може леко да ти задържат останалите апарати.
Ревизирай и десния апарат и ако и той остава по-хладен, значи трябва ревизираш и предните.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 19.06.2005
Местоположение: Sofia Sitniakovo
Кара: Е34 TDS
Мечтае да кара: E31 M60B40

Re: Спирачни апарати - ревизия?

Мнение от naki4a » 09 Яну 2015, 12:39

Направи ми впечатление, че пича заменя гумените втулки на водачите с метални!
Някой нещо по темата?

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook