Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Emchi
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 18.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 520, M54
- Мечтае да кара: E24 за кеф и Ф10 за всекидневен кеф
- Детайли за колата: Черна
Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Здраве желая на колегите, както пише в заглавието, при студен старт отчетливо се чува как чукат клапаните първите 10тина оборота, след това звукът изчезва и до следващият по дълъг престои на колата. Логиката ми подсказва, че това се дължи на отцеденото масло в картера и на помпата й трябват няколко оборота да качи маслото до клапаните...но дали е само това? Въпросът ми е това нормално явление ли е при първи старт на М54 или някакъв проблем се проявява. Мерси за мненията предварително!
Да уточня, че маслото ми е Кастрол 5В40 и двигателя си го папка доста. Може би по литър на 1500 км( но това е май е често срещан и известен проблем при М54). Доливам редовно и гледам щеката да е по средата м/у мин и макс.
Да уточня, че маслото ми е Кастрол 5В40 и двигателя си го папка доста. Може би по литър на 1500 км( но това е май е често срещан и известен проблем при М54). Доливам редовно и гледам щеката да е по средата м/у мин и макс.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Повдигачите изтракват, докато се донапълнят с масло. Нормално явление е за двигател на тези години. Маслото ти е правилно, но не пречи да сложиш друго като марка и да видиш с него как ще е. Твоето на какви километри е вече?
Като цяло нищо притеснително няма, освен времетраенето на тракането - 10 секунди ми се виждат много. Моето М50 с такова масло при минусови температури изтраква за максимум 3 секунди.
Като цяло нищо притеснително няма, освен времетраенето на тракането - 10 секунди ми се виждат много. Моето М50 с такова масло при минусови температури изтраква за максимум 3 секунди.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
И при мен(м52) сутрин потракват, но за 1-2 сек макс.... Маслото ми е като твоето 5w-40, но е bmw от германия купено. Преди това карах с bmw пак, но от бг купено и беше 5w-30 и пак беше такова положенкето. 10 секунди са прекалено много, според мен поне.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
явно маслото ти не е много правилно
и при мен се случваше докато не уцелих маката масло и от тогава никога не е ставало
и при мен се случваше докато не уцелих маката масло и от тогава никога не е ставало
- Emchi
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 18.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 520, M54
- Мечтае да кара: E24 за кеф и Ф10 за всекидневен кеф
- Детайли за колата: Черна
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Ееее, добре, радвам се, че е нормално. Маслото го смемих преди 5 хиляди км, но съм долял 3 литра от тогава
и само да уточня, че не тракат първите 10сек, а пършите 10тина обоорта, т.е, 1-2 сек. Всичко е в нормата, мерси за отговорите!

- shmotza
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Emchi написа:... чукат клапаните първите 10тина оборота, след това звукът изчезва ...
Явно тези десетина оборота влизат в "нормата до 3 секунди"

- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Не са нито 10 оборота, нито 10 секунди. Нещо по средата ще да е. Съвет и от мен - ако маслото вече е на няколко хиляди (нищо че го опресняваш периодично), източи го, смени го и смени и масления филтър. Гледай да е марков и не от най-евтините, за да може клапанът в него да работи. Опитай с друга марка масло.
Самото чукане явно е за кратко време и няма да нанесе поражения върху частите. Не знам с кобилици ли е и как е направен този двигател, но има време докато се накопаят. Трябва да клопа дълго време дори и при топъл двигател, обикновено само на празен ход.
Между другото, направило ми е впечатление, че при ниски температури (под -7 градуса) компенсаторите не тропат или въобще, или само в първата секунда. Може би защото масълцето в тях успява да изстине, да се стегне и така не може да изкапе от тях. Това е само предположение...
Самото чукане явно е за кратко време и няма да нанесе поражения върху частите. Не знам с кобилици ли е и как е направен този двигател, но има време докато се накопаят. Трябва да клопа дълго време дори и при топъл двигател, обикновено само на празен ход.
Между другото, направило ми е впечатление, че при ниски температури (под -7 градуса) компенсаторите не тропат или въобще, или само в първата секунда. Може би защото масълцето в тях успява да изстине, да се стегне и така не може да изкапе от тях. Това е само предположение...
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
andy_forresite написа:... смени и масления филтър. Гледай да е марков и не от най-евтините, за да може клапанът в него да работи. ...
Много ми е интересно да видя филтър за тоя мотор с клапан...
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Уби ме .... с кобилиците



- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Хахах, кобилици, да. Не съм виждал разглобен двоен ванос и не знам как разпр. валове натискат клапаните. Принципът на работа на хидравличният компенсатор е същият, независимо че няма кобилици
. За М54 се случва някой от компенсаторите да се износи. Навъртяха доста километри и е нормално.
Колкото до разхода на масло, той се дължи на високоразположените сегменти, податливи са на коксуване и от там и разхода на масло. Той пък води след себе си други неприятности. например замърсяването на колектора и по-големият проблем - пречи на нормалната работа на двигателя поради прегряване на изпускателните клапани. По някое време компютърът отчита неправилно пълнене на някой цилиндър, спира му "храната" и почва едно прекъсване....
За това краткотрайно изтракване не е фатално да се кара така. На който му пречи - да сменя с нови компенсатори. Не са повдигачи, защото нищо не повдигат. Хидравлични компенсатори са. Те чукат, а не самите клапани.

Колкото до разхода на масло, той се дължи на високоразположените сегменти, податливи са на коксуване и от там и разхода на масло. Той пък води след себе си други неприятности. например замърсяването на колектора и по-големият проблем - пречи на нормалната работа на двигателя поради прегряване на изпускателните клапани. По някое време компютърът отчита неправилно пълнене на някой цилиндър, спира му "храната" и почва едно прекъсване....
За това краткотрайно изтракване не е фатално да се кара така. На който му пречи - да сменя с нови компенсатори. Не са повдигачи, защото нищо не повдигат. Хидравлични компенсатори са. Те чукат, а не самите клапани.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
не че искам да злословия но защо всеки реве от този М54? дали има проблеми наистина с тия мотори?
които питам или му гори масло, или му е счупил не знам си какво вътре и тн..
по темата..
ако не стане със смяна маслото с по качествено явно колегите са прави
които питам или му гори масло, или му е счупил не знам си какво вътре и тн..
по темата..
ако не стане със смяна маслото с по качествено явно колегите са прави
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
За потропването на повдигачите ако го прави само на студено палене за няколко секунди си свиркай колега. Почнат ли да тракат и на загрял мотор 100% има повдигачи които са аут вече. При мене тракаха нон стоп- като стар дизел беше като наливах 5в40, сега наливам 10в60 и положението утихна значително. А за м54 спрямо м52 мое лично мнение е, че са в пъти по-захарни мотори. М52ките почват да клякат на по 400к при нормална поддръжка, м54 удари ли 200к се почва с харча на масло.
- BMW_maistor
- Потребител
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16.11.2014
- Местоположение: Под капака...
- Пол: Мъж
- Кара: М52...
- Мечтае да кара: Е24...
- Детайли за колата: ГАЗифициран заядлив змей
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Имах подобен проблем с едно 330й/м54б30/ е46,смених обаче маслото с 10-40,все пак този мотор си е на бая километри,и нещата са с една идея по-добре,смисъл на почукват вече така на стеуден мотор клапаните,и не го хапва така както 5-40,да спомена само че маслото ми е MABANOL,произвежда се в Германска рафинерия и като показатели се докосва до оригиналните изисквания на БМВ за масло. 

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Причукват клапаните при студен старт. Причина?
Твърде възможно да имаш проблем с клапана на масленото тяло и затова да ти чука мотора на старт
Барай шишарката Минкеее ....
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани