Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
73 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- turbonetic
- ентусиаст
-
- Мнения: 854
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI,Vw PassatB5
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Брой ме и мен откъм бензина 

- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39





Единственото предимство на 10-15 годишният дизелак, пред бензиновият е разхода на гориво. Което бензинката тушира с газифициране. И после къде да дирим файдата от дизела - в сервизите на Бош за дюзи и помпи?? ЛИЧНО МНЕНИЕ за статистиката.
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Z3Ro* написа:Bavarcho написа:газта в момента е около 1.10лв
Не за още много дълго, обаче...
Колега, от 26 г. карам газифицирани коли/вкл. и сегашната ми/. Та съм установил многогодишна закономерност в ценово съотношение газ/бензин, респективно нафта - 0,6:1. Това беше договорено м/у лобитата много отдавна и беше в сила до миналата година/по мои сметки/ - от тогава съотношение е 0,5/1(1,20 лв. газ, 2,40 лв. бенз, нафта), а в момента дори приблизително 0,4/1.
Така че, не злобей - скока на газта е неминуемо свързана с цената на бензина и дизела, прецакан ще бъдеш и ти!
А, за разхода - малко по-висок/днес зареждах и засякох 13/100 газ градско нормално каране, в Пловдив/.И понеже си падам по сметките КАТО ЦЕНА това е 6/100 градски разход бензин/дизел!
Ти кога ще свалиш разхода си на 6/100 на дизелака в града?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Аз не злобея въобще - карам си и това е, когато вече не мога да смогвам, ще видим...
Но ти ако отвориш един закон, ще видиш, че акцизът на газта е двойно по-нисък от другите горива. Нали не мислиш, че винаги ще остане така...

Но ти ако отвориш един закон, ще видиш, че акцизът на газта е двойно по-нисък от другите горива. Нали не мислиш, че винаги ще остане така...


- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Z3Ro* написа:Аз не злобея въобще - карам си и това е, когато вече не мога да смогвам, ще видим...
Но ти ако отвориш един закон, ще видиш, че акцизът на газта е двойно по-нисък от другите горива. Нали не мислиш, че винаги ще остане така...![]()
То това е така от 20 години. Кое те кара да мислиш, че няма да е така поне още 20???
Мога да те уверя, че след 20 години повечето дето сме тук, ще си джиткаме и8 на ток и хич няма да ни бъркат течните горива


- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
larry_boy написа:Z3Ro* написа:Аз не злобея въобще - карам си и това е, когато вече не мога да смогвам, ще видим...
Но ти ако отвориш един закон, ще видиш, че акцизът на газта е двойно по-нисък от другите горива. Нали не мислиш, че винаги ще остане така...![]()
То това е така от 20 години. Кое те кара да мислиш, че няма да е така поне още 20???
Мога да те уверя, че след 20 години повечето дето сме тук, ще си джиткаме и8 на ток и хич няма да ни бъркат течните горива![]()
Всъщност е така, откакто сме в Евросъюза...И един колега вече спомена, та и аз като него карам извънградско, където разликата не е толкова впечатляваща. Да не говорим, че на цената на хубав инжекцион ще сменя цялата карантия на дизела...

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
2-3 фенове на бензина тук, срещу хилядите, да не кажа десетките хиляди газифицирани бензини... Нали не мислите, че това звучи сериозно? Статистиката би ви пренебрегнала като нищожно малка стойност. Следващите фенове, които искам да видя са тези, дето си купуват бензин, но не възнамеряват да го газифицират.
Аз не съм срещу газта, да не си помисли някой. Дори мислех, да мина на този вариант, понеже цената на нафтата ми идва нагорно. Обаче ако мога да си карам колата на нафта, никога няма да мина на варианта газ/бензин. И тук не говоря само за разхода, ами например и за комфорта в купето, шума от мотора, който при един "развъртян" бензинов мотор, не можеш да си чуеш приказката вътре или най-малко е доста осезателен и силен. Еластичността от ниски обороти на дизела, е друг плюс за мен. Доускорението при скорости около 100 км/ч, също. Разхода бензин/дизел, винаги е в полза на дизела, при равни други условия. По-голямата сложност на дизеловият мотор може да се приеме за минус, по-високите експлоатационни разходи също. Просто ние сме бедни и не можем да поддържаме тези коли, които вече са на години и се обажда това онова. Аз скоро четох за колега, който иска да си купи Audi S4 с 2,7 битурбо мотор, който мисли да газифицира. Това е реалността.
Аз не съм срещу газта, да не си помисли някой. Дори мислех, да мина на този вариант, понеже цената на нафтата ми идва нагорно. Обаче ако мога да си карам колата на нафта, никога няма да мина на варианта газ/бензин. И тук не говоря само за разхода, ами например и за комфорта в купето, шума от мотора, който при един "развъртян" бензинов мотор, не можеш да си чуеш приказката вътре или най-малко е доста осезателен и силен. Еластичността от ниски обороти на дизела, е друг плюс за мен. Доускорението при скорости около 100 км/ч, също. Разхода бензин/дизел, винаги е в полза на дизела, при равни други условия. По-голямата сложност на дизеловият мотор може да се приеме за минус, по-високите експлоатационни разходи също. Просто ние сме бедни и не можем да поддържаме тези коли, които вече са на години и се обажда това онова. Аз скоро четох за колега, който иска да си купи Audi S4 с 2,7 битурбо мотор, който мисли да газифицира. Това е реалността.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Elesar74 написа:.... за комфорта в купето, шума от мотора, който при един "развъртян" бензинов мотор, не можеш да си чуеш приказката вътре или най-малко е доста осезателен и силен. Еластичността от ниски обороти на дизела, е друг плюс за мен. Доускорението при скорости около 100 км/ч, също. Разхода бензин/дизел, винаги е в полза на дизела, при равни други условия. По-голямата сложност на дизеловият мотор може да се приеме за минус, по-високите експлоатационни разходи също.....
Тука за шума от двигателя, със сигурност ще се намери някой да убори това твъдрение. Точно вибрациите и шума от дизеловия двигател са една от причините за "бензинджиите" да не харесват дизела. Стоковата генерация и обезшумяването на купето допринасят достатъчно за комфорта при шофирането пък било то и при 5-6000об/мин. на бензиновия двигател. За еластичността и доускорението също могат да се намерят доводи за намаляването на тежестта на "плюсовете" на дизеловия двигател че дори някои ще кажат "ми той дизела върви до 4000об/м а бензина продължава нагоре". Като се вземат под внимание качествата на бензиновите двигатели от 2,5 нагоре и по този "плюс" пак изостава дизела. И в крайна сметка какво остава за дизеловите двигатели - по-сложната конструлциям, по-скъпия ремонт (евентуално), по-ниския разход и убеждението на предпочитащия дизел така да се каже. Като се вземе под внимание че дизеловия двигател при БМВ бил той ТДС или Комън рейл (добре и навреме поддържани) не са кашкавалени т.е. трудно се чупят остава само ниския разход и предпочитанието за такъв двигател.
- L0gic3rrоr
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 29.10.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Opel Insignia
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Тука за шума от двигателя, със сигурност ще се намери някой да убори това твъдрение. Точно вибрациите и шума от дизеловия двигател са една от причините за "бензинджиите" да не харесват дизела. Стоковата генерация и обезшумяването на купето допринасят достатъчно за комфорта при шофирането пък било то и при 5-6000об/мин. на бензиновия двигател. За еластичността и доускорението също могат да се намерят доводи за намаляването на тежестта на "плюсовете" на дизеловия двигател че дори някои ще кажат "ми той дизела върви до 4000об/м а бензина продължава нагоре". Като се вземат под внимание качествата на бензиновите двигатели от 2,5 нагоре и по този "плюс" пак изостава дизела. И в крайна сметка какво остава за дизеловите двигатели - по-сложната конструлциям, по-скъпия ремонт (евентуално), по-ниския разход и убеждението на предпочитащия дизел така да се каже. Като се вземе под внимание че дизеловия двигател при БМВ бил той ТДС или Комън рейл (добре и навреме поддържани) не са кашкавалени т.е. трудно се чупят остава само ниския разход и предпочитанието за такъв двигател.
Не е точно така. Първо както колегата по-горе отбеляза, нормалния работен режим на дизеловия двигател е на много по-ниски обороти, следователно се предполага и че шума от оборотите в купето би бил по-нисък. Относно вибрациите в купето - с правилните тампони на двигателя (такива които не са прекалено твърди, и същевременно не прекалено меки за да издържат на вибрациите) смея да твърдя че вибрации няма.
Относно еластичността, няма как да не отбележим факта че въртящия момент при дизела е доста по-висок, освен това достига пиковата си мощност на много по-ниски обороти. Да, разбира се, бензина ускорява до 4-5к оборота, дори някои и на горе, но все пак дизела не остава на скоростта която е достигнал когато удари 3к оборота, има и горни предавки, а максималната скорост при директната предавка не се определя от това дали е бензин или дизел, така че прост отговор на това няма

Това е така на теория, а че на практика на някой бензина му е по-запазен, двигателя работи като часовник, купето е обезшумено и в него не се чува почти нищо и тн., а на друг дизеловия мотор му бръмчи като на стар зил, тампоните му са разбити, купето тресе, няма никакво ускорение, не означава нищо, защото както казват една птичка пролет не прави. Когато сравняваме дизелови с бензинови двигатели, нека съпоставката се прави при равностойни условия.
По никакъв начин не искам да пренебрегна предимствата на бензина, или да изкарам дизела като по-добрата алтернатива, но нека не пренебрегваме качествата му. Аз очевидно съм привърженик на дизела, и точно това са част от причините поради които го предпочитам пред бензина. Разни хора, разни идеали.
Cyberly yours, L0gic3rror
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Да заключвам ли и тази тема или искате още малко да си почешете клавиатурите
Дизел, бензин, газ, марка, 4х4, задно, предно и тн. и тн......всичко това е въпрос на ЛИЧЕН ИЗБОР. Всеки си избира каква кола иска да кара според бюджета си и и се кефи, а както е редно, в БГ всеки го кефи точно това, което има. Така че да тръгнете да разубждавате човек каращ дизел в момента, че бензина е по-добре или обратното....няма смисъл

Дизел, бензин, газ, марка, 4х4, задно, предно и тн. и тн......всичко това е въпрос на ЛИЧЕН ИЗБОР. Всеки си избира каква кола иска да кара според бюджета си и и се кефи, а както е редно, в БГ всеки го кефи точно това, което има. Така че да тръгнете да разубждавате човек каращ дизел в момента, че бензина е по-добре или обратното....няма смисъл

- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Elesar74 написа:ами например и за комфорта в купето, шума от мотора, който при един "развъртян" бензинов мотор, не можеш да си чуеш приказката вътре или най-малко е доста осезателен и силен. Еластичността от ниски обороти на дизела, е друг плюс за мен. Доускорението при скорости около 100 км/ч, също.
колега не изкам да спорим излишно, но тук има риск да заблудиш някой в избора на мАтор с тези твърдения, далеч от фактите.


- gelermoto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 219
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528I
- Мечтае да кара: Е60
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Дизел не съм имал но 528 цата която имам е доста тиха,особено по магистралата със 130-140 почти не се чува 

- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
Да дам и аз моите две пари, като притежавал абсолютно всички модификации на Е39 от 520и до М5
520i - кола за хора без никакви претенции към динамика и гъвкавост на двигател. Подгответе се всяка голф2-ка да ви мачка на светофара и да качвате баири със зор.
525tds - няма да коментирам, имах такава Е34 и едва не ме разори.
523i - малко по-жив екземпляр от 520i но не очаквайте нещо зловещо. Просто си върви нормално, като не се запъва чак толкова на баирите.
528i - сооред мен най-добрият избор в отношение разход-динамика. поддържка, като на 520i, а получавате доста, доста повече, като динамика. Ако има и много екстри, веднага го нареждам сред флагманите на Е39.
Фейслифтови:
520i - същото, като преди фейса, въпреки 20-те си коня отгоре, само дето харчи масло.
525i - добра динамика....но всъщност не по-добра от 528i. За сметка на това, много повече проблеми: диса клапи, разход на масло....
530i - не е зле, никак не е зле за това купе, но все пак си е тоталния минимум като мощност за това 1700кг-мово купе. Минусите може да ги видите в M54B30 разход на мсало
525d - една наистина икономична кола, особено ако е с ръчни скорости. Не очаквайте с чипове, мипове и разни глупости, да мине стоково 530d, освен ако ремапа не е правен от наистина разбиращи хора, които в БГ са точно 3-ма. Поддръжката е малко кофти, веднага след закупуване на такъв автомобил трябва да се сменят и проверят: Турбина (най-малкото почистване на променливата геометрия), електромагнитен калапан на турбо, всички вакуум маркучи, клапан катрерни газове, чистене на ЕГР, дебитомер (желателна подмяна), махане на пеперудките при автоматиците (SWIRL valve) и най-важното проверка на дюзите, защото ако не са наред, вкарват буталото в картера. Има и други, но те са бели кахъри.
530d - същото, като при 525d
540i - .....любимото ми
....Да обаче се пригответе за истински разходи
На този двигател, докато не му се смени всичко по охладителната с-ма: радиатор, водна помпа, термостат, един шибан маркуч зад главата (дето 2 пъти ме оставя насред път) и горния маркуч от радиатора, няма да да ви остави намира. При TU моторите, ангренажа си заминава на 230 до 250к км, ако някой е изкарал повече, значи е късметлия. При по-стария без ваносите, кахъри с ангренажа няма поне до 400к км. Разхода истинско градско му е 22/100 извън градско при 120-140км/ч е 9.7 на бенц. Единствената Е39-ка, която би удветворила нуждите на един средно статистически фен. С 1000-1500лв заплата не можете да я поддържате качествено.
М5 - Оооооох, не не е просто Оооооох, това няма нищо общо с нищо общо. Ако някой си мисли, че колата му е бегачка, веднага да си представи, че кара голф 1.6 чист дизел
Определено не е кола за всеки I realy mean it.
Ta в заключение мога да кажа, че 528i е най-перфектния избор за Е39, но всичко зависи от екстрите, които предлага харесания екземпляр

520i - кола за хора без никакви претенции към динамика и гъвкавост на двигател. Подгответе се всяка голф2-ка да ви мачка на светофара и да качвате баири със зор.
525tds - няма да коментирам, имах такава Е34 и едва не ме разори.
523i - малко по-жив екземпляр от 520i но не очаквайте нещо зловещо. Просто си върви нормално, като не се запъва чак толкова на баирите.
528i - сооред мен най-добрият избор в отношение разход-динамика. поддържка, като на 520i, а получавате доста, доста повече, като динамика. Ако има и много екстри, веднага го нареждам сред флагманите на Е39.
Фейслифтови:
520i - същото, като преди фейса, въпреки 20-те си коня отгоре, само дето харчи масло.
525i - добра динамика....но всъщност не по-добра от 528i. За сметка на това, много повече проблеми: диса клапи, разход на масло....
530i - не е зле, никак не е зле за това купе, но все пак си е тоталния минимум като мощност за това 1700кг-мово купе. Минусите може да ги видите в M54B30 разход на мсало

525d - една наистина икономична кола, особено ако е с ръчни скорости. Не очаквайте с чипове, мипове и разни глупости, да мине стоково 530d, освен ако ремапа не е правен от наистина разбиращи хора, които в БГ са точно 3-ма. Поддръжката е малко кофти, веднага след закупуване на такъв автомобил трябва да се сменят и проверят: Турбина (най-малкото почистване на променливата геометрия), електромагнитен калапан на турбо, всички вакуум маркучи, клапан катрерни газове, чистене на ЕГР, дебитомер (желателна подмяна), махане на пеперудките при автоматиците (SWIRL valve) и най-важното проверка на дюзите, защото ако не са наред, вкарват буталото в картера. Има и други, но те са бели кахъри.
530d - същото, като при 525d
540i - .....любимото ми




М5 - Оооооох, не не е просто Оооооох, това няма нищо общо с нищо общо. Ако някой си мисли, че колата му е бегачка, веднага да си представи, че кара голф 1.6 чист дизел

Ta в заключение мога да кажа, че 528i е най-перфектния избор за Е39, но всичко зависи от екстрите, които предлага харесания екземпляр

- TERLIKA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: е36 325tds,e39 520d,Alpina D10
- Мечтае да кара: Alpina D5
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
ддз като че ли ми се струва че не си случил на тдс,да водните помпи са му консуматив особенно при грешен избор,да не е за рали пилоти със скорости над 200 ама то имаме ли пътища за такива скорости ? от2008 до сега си върви кучето.
та да добавя и аз малко
520д-единствената 4 цилиндрова е39 ка,не са ги произвеждали много дълго като в Мюнхен са осъзнали че компромиса им не е напълно успешен,е колата не е толкова лоша особенно ако гониш разход от е39 си е даже перфе обаче като изключим родината хората са ги купували заради перформънса а тука куца колата много изобщо се държи на турбината и падне ли под 1500 оборота натоварена и със включен климатик има опасност да угасне
Може би тва ме накара да мина от едната крайност в другата обаче 530ката не беше достатъчно.Бях чел че има едно животно дето е по мощно от 530
Алпина Д10-много приятна кола макар да има същия турбо лаг както и останалите дизелови е39 ки но пък няма място за сравнение със тях като мощност и най вече държане на пътя истински конкурент на 540ките дори и от към разходи понеже части за нея няма
та да добавя и аз малко
520д-единствената 4 цилиндрова е39 ка,не са ги произвеждали много дълго като в Мюнхен са осъзнали че компромиса им не е напълно успешен,е колата не е толкова лоша особенно ако гониш разход от е39 си е даже перфе обаче като изключим родината хората са ги купували заради перформънса а тука куца колата много изобщо се държи на турбината и падне ли под 1500 оборота натоварена и със включен климатик има опасност да угасне

Може би тва ме накара да мина от едната крайност в другата обаче 530ката не беше достатъчно.Бях чел че има едно животно дето е по мощно от 530
Алпина Д10-много приятна кола макар да има същия турбо лаг както и останалите дизелови е39 ки но пък няма място за сравнение със тях като мощност и най вече държане на пътя истински конкурент на 540ките дори и от към разходи понеже части за нея няма
1981 – Немското списание “ Auto, Motor und Sport” ораганизира заедно с Shell маратон, целящ изминаването на максимален брой километри с колкото се може по-малко гориво. 3-литровия автомобил все още не е актуалена тема, но БМВ 318i Alpina побеждава в своя клас с разход от 2,672 литра на 100 километра.
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Препоръка за двигател на BMW 5 е39
mad_presley написа:
М5 - Оооооох, не не е просто Оооооох, това няма нищо общо с нищо общо. Ако някой си мисли, че колата му е бегачка, веднага да си представи, че кара голф 1.6 чист дизелОпределено не е кола за всеки I realy mean it.
дет се вика истински вълк е овча кожа, предвид, че на външен вид е трудно различима от другите Е39ки.
има вече доста хора, които да потвърдят, че между М6* и С62 общото е само броя цилиндри



"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
73 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани