Проблем с "умна дюза"

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.11.2014
Пол: Мъж

Проблем с "умна дюза"

Мнение от p3nev » 10 Ное 2014, 2:47

Здравейте колеги!
От вчера имам проблем с мощността на колата (BMW e46 320d 136 к.с). Оказа се след диагностика че ми е заминала умна дюза. Искам да попитам надеждно ли е да се търси дюза- "втора ръка" или е за предпочитане нова. И дали е проблем докато събера парички да я сменя да я карам в това състояние ?! Благодаря много на отзовалите се! Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от overclock » 10 Ное 2014, 9:47

Търси проблема на друго място. Иначе има доста изписано за умната дюза:

viewtopic.php?f=34&t=271712&p=3002296&hilit=%D1%83%D0%BC%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B0#p3002296

search.php?keywords=%D1%83%D0%BC%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B0&terms=all&author=&fid[]=34&sc=1&sf=titleonly&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 10.08.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: м3

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от Тодориев » 10 Ное 2014, 11:01

Както ти е казал колегата загубата на мощност не е от умната дюза , аз лично съм с втора ръка и нямам ядове за сега така може да е караш , не е проблем просто работи по меко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от zvetiko » 10 Ное 2014, 14:27

В "умната" дюза има датчик за положение на иглата на инжектора. Той дава информация за началото на впръскване на горивото и на тази база става регулиране му. При дефект на датчика, едно е последствията, е ограничаване на количеството на впръсканото гориво до 25mg/на ход на буталото.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.11.2014
Пол: Мъж

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от p3nev » 12 Ное 2014, 3:34

Търси проблема на друго място. Иначе има доста изписано за умната дюза:

viewtopic.php?f=34&t=271712&p=3002296&hilit=%D1%83%D0%BC%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B0#p3002296

search.php?keywords=%D1%83%D0%BC%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D1%8E%D0%B7%D0%B0&terms=all&author=&fid[]=34&sc=1&sf=titleonly&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5

Защо на друго място. Компютъра показва "умна" дюза. Възможно ли е да е грешна диагностиката?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 10.08.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: м3

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от Тодориев » 13 Ное 2014, 17:34

С какво е четете, отакачи буксата на дюзата и вземи едно обикновенно мултице мериш съпротивлението ако е около 100ома ти е здрава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от overclock » 13 Ное 2014, 19:50

Не би трябвало да имаш загуба на мощност породена от неработеща умна дюза. Най-грубо казано тя служи за финна настройка на помпата. За това след рециклирането и няма голям ефект. Разбира се хубаво е да си я оправиш, но не очаквай чудеса.
Провери си ел.магнития клапан на турбото и вакумните пътища. В какво точно се изразява тази загуба на мощност?
Умната дюза на повечето автомобили с този мотор не работи. Джамбазите отдавна се светнаха, че с поставянето на резистор от 5 ст. проблема с грешката се решава, но това не означава, че дюзата работи като "умна".
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.11.2014
Пол: Мъж

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от p3nev » 25 Ное 2014, 13:07

Хора помагайте! Оказва се че след смяна на дюзата проблема пак си го има. Има съвсем малко подобрение във вървежа на колата. Почистихме EGR клапан, но пак никакво подобрение =( . Моля дайте някакво мнение какво друго може да е ?! При диагностика показваше само повреда в "умната дюза" но тя вече е сменена, сега не дава никаде грешки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от streetracing12 » 25 Ное 2014, 16:49

Прегледай турбото,турбопътищата виж как са ти дюзите пробвай с добавка почисти колектора и виж маркуча от интеркулера го ЕГР-а :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: Боинг 747

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от vortep » 25 Ное 2014, 16:54

Откачи буксата на дебитомера и виж има ли разлика. Като цяло ли няма мощност колата? На място може ли да форсира както трябва? Едни и същи ли са симптомите при студен и загрял мотор? Изведнъж ли стана така колата или преди това имаше други симптоми?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от unikalen88 » 25 Ное 2014, 20:48

както колегата горе те е попитал,обясни какво означава няма мошност,постоянно ли,на всяка скорост ли или само на 3-4-5.само в определени обороти ли или във всички,как работи двигателя,някакво свистене при ускорение,пушене бяло или черно-всичко е важно
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.11.2014
Пол: Мъж

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от p3nev » 25 Ное 2014, 23:34

Ами мощост загуби по време на извънградско каране. В момент на изпреварване на един тир рязко загубих мощост и почуствах колата каточели е чист дизел. Не е пушила нито черен нито бял нито какъвто и да е дим. Пътуването ми беше към Добрич и още щом стигнах там я закачиха за диагностика при която показа "умна дюза". За да съм сигурен повторих и потретих диагностика в още 2 сервиза във които ми казаха същата диагноза :). Смених дюзата преди 2 дни и сега има съвсем лека промяна. Преди да сменя дюзата дигаше скорост до към 120, 130 вече със зор. Сега я понастъпах до към 180-190 няма проблем, но ги вдига много бавно, каточели турбото не го включва а се чува да свисти. Направи ми впечатление че има едно странно жужене при натискане на педала. Чува се все едно подавам газ на бензинова кола. Не знам дали това има някаква връзка но от вчера забелязах че като пусна парното и започва доста да понамирисва на изгорели газове. Забравих да отбележа че при смяната на дюзата ми почистиха ЕГР клапана. Извинявам се предварително ако се изразявам по не компетентно но от скоро карам кола която има турбо и не е чист дизел. Искам просто да чуя мнения на хора които са се сблъсквали с такъв или подобен проблем за да мога малко от малко да знам къде мога да търся решение, защото ми писна да давам пари за диагностики и мнения на "майстори" които хвърлят боб за да ми кажат къде ми е проблема. Мисля че тук във форума има много по знаещи и опитни затова сметнах че мога да получа помощ. Благодаря че се отзовавате! :bowdown: Ако някой има предположения за нещо, нека пита аз ще ви отговарям за състоянието.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 5.11.2014
Пол: Мъж

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от p3nev » 25 Ное 2014, 23:40

Между другото колата започва да се мъчи към 3000 оборота. Когато ги мине започва да си набира но бавно. Не съм усетил разлика на студен и топъл мотор освен че при студен каточели има малко повече "ритник" на 1-ва и 2-ра, докато като загрее изчезва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: Боинг 747

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от vortep » 26 Ное 2014, 15:56

Аз ще ти опиша като ми се прецака дебитомера какви симптоми имах, ти ако искаш пробвай дали е от него като го откачиш. При мен беше следното: първо започна на 4-5 като карам извънградско и за част от секундата колата изгубва мощност "забива" и след това си продължава нормално. След това на градско започна да върви супер тромаво и докато е студена менеша оборотите ама зверски от 1000 падат почти угасва и пак ги вдига на 1000. Като карам и давах 2 пъти повече газ от нормалното и вървеше без да прекъсва единствено на 1-ва. Като изключих буксата на дебитомера прекъсването и проблемите изчезнаха просто вървеше една идея по-тромаво. На диагностика не показваше никакъв проблем на място, в движение не съм я пробвал защото никой майсто не би си прежалил кабела понеже буксата ми е отпред. Майсторите ми казваха това е помба, турбо, турбо пътища ..... Аз взех един дебитомер не оригинален pierbur за 180лв , сложих го и в началото ми направи зверски разход 17л/100 на извънградско, но след като минах 70-80км се адаптира явно и падна разхода, а след 100-120км си стана нормално 5,5-6 колкото ми даваше и преди на извънградско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с "умна дюза"

Мнение от zvetiko » 26 Ное 2014, 18:08

Смених дюзата преди 2 дни и сега има съвсем лека промяна. Преди да сменя дюзата дигаше скорост до към 120, 130 вече със зор. Сега я понастъпах до към 180-190 няма проблем...


Значи все пак има някакъв смисъл от умната дюза. ;)

Колега, трябва да се видят живи данни на работата на двигателя, и най-вероятно ще се разбере къде е проблема- фактически и зададен ъгъл на впръскване, фактическо и зададено количество въздух, налягане, което прави турбината... Може би ще трябва да се провери и горивоподаването...

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook