Смяна тампон на диференциал

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от bobi_81xx » 12 Ное 2014, 0:31

А точните размери на приспособленията може ли да ги сподели някой,за да дам поръчка на един стругар да ги направи.Благодарности предварително :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от CTORH » 12 Ное 2014, 15:35

metodi80 написа:
CTORH написа: Снимка на такова приспособление има отново в темата, която посочих (втулка и 2 шайби).

Ако знаеш на един приятел на Е46-цата как с хубава , яка скоба ......и въртене, и навиване .....и тоя тампон заял в гнездото и не бива ,и не бива - шпилките превъртат или се късат ..... Та в повечето случаи си трябва кадърен инструмент , че с тия пикливи шайбички .... :mhihi:


Ми аз ползвах шайба дебела 20мм (бая шайба си е :mhihi: ), но шпилката е 14мм и може би наистина при по-запекъл тампон има опасност да превърти или да се скъса, така че за по-сигурно може и по-яка шпилка да се ползва. То така на място не знам с какъв друг инструмент може да се смени тампона, дето да не е на тоя принцип. Освен с някъв такъв инструмент: :arrow:
Изображение
Ама и той пак има болт и резба. :dunno:


bscsystem написа:Не си губете времето в смяна на тампона на място. Трябва да го палите и да правите страни неща под колата.

Изображение

Ето това трябва да се развие.

1. 2те карета с 12болта общо
2. Горни и долни носачи с по един болт от двете страни
3. Малката основа в предната част на магарето е с 4 малки болта
4. И накрая развивате 4етирите болта на магарето и то пада с дифа долу

пп: и генерация + кардан още 20тина минути

Ако имате стойка за мотор е най-лесно. Пускате магарето на нея, развъртате трите болта на дифа..махате го и вече спокойно си действате със скобата за издърване на тампона.

(!) преден десен тампон на дифа от двата малко се къса също. Като разкачите магарето и него ще смените. Цялата работа, ако не се мотате е 3ч.


Точно същото нещо правих, когато сменявах тампоните на задния мост, но преди да откача носачите и да сваля магарето свалих диференциала, защото ми се стори много неудобно развиването на болта на горния носач - много зад дифа идва (а и магарето много тежи с тоя диф на него). Сподели, ако искаш, как го развиваш тоя болт докато дифа си е на магарето. ;)
Иначе чак такова сериозно разглобяване само заради тампона на дифа според мен няма никакъв смисъл, ако пак със скоба ще го сменяш. Има смисъл само, ако е супер яко заял тапомна за магарето и не стане със скобата и се наложи да се ползва преса. Отделно, че магарето не пада просто така надолу, защото въпреки, че си му откачил горния и долния носач от двете страни, те запъват в него и е малко играчка така да го извадиш, много пречат тея носачи, а после като го качваш пък е още по-тегаво (пружините, разбира се, съм ги свалил, амортисьорите също са откачени отдолу). Аз като дойде време да го качвам викнах един приятел да застане отстрани на колата и да дърпа кривия носач навънка, за да мога аз отдолу да вкарам магарето и честно казано бая силно се наложи да дърпа. :mhihi: То може и да има някакъв чалъм и да става и по-лесно тая работа, ама аз не знам. :oops:
На мен само свалянето тогава ми отне половин ден, а ти как за 3 часа си успял да направиш всичко просто не мога да си го обясня, но евала ако наистина си се оправил толко бързо! :bowdown: Бая работа си е това...


bobi_81xx написа:А точните размери на приспособленията може ли да ги сподели някой,за да дам поръчка на един стругар да ги направи.Благодарности предварително :bowdown:

След около десетина дена ще мога да споделя размери, така че, ако не бързаш много, изчакай. :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от bobi_81xx » 12 Ное 2014, 16:53

CTORH написа:След около десетина дена ще мога да споделя размери, така че, ако не бързаш много, изчакай. :yes:

Ок,аз не бързам Колега.Толкова време е карало така няма да му е голям проблем да по зачака още малко :) Ще чакам да споделиш .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от IKN » 12 Ное 2014, 18:07

Боби 81,
Днес търсих моите железа да ги снимам и да ги меря ,но нещо не ги откривам за сега :kuku:
Но един съвет ще си позволя - най добре първо си купи тампона и направо с него при стругаря,
по неговите размери ще ти направят втулката и двете дебели шайби . Болт фи 14 и дълъг поне
15 -16 см. можеш да си вземеш от някоя морга ,че ще е по здрав и от някоя железария една или
две гайки от тия удължените .Аз навремето така направих и за 20-на лева имах супер корав
инструмент за тоя прословут тампон.
П . П .
Имай напредвид ,че ще ти трябва и доста друг инструмент ,така че си прецени сам !!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от bscsystem » 12 Ное 2014, 18:31

CTORH не ги разкачам носачите при магарето, а при шенкелите. Другото си стой на магарето, а дифа не го махам. Пуска се с магарето надолу и тогава се разкача за по удобно.

При теб сигурно е имало много проби докато го развиеш, защото самото развиване на болтовете е не повече от 1:30мин със завиването и ти остават 1:30мин да се мушне тампона и да го качиш обратно всичко по реда.

Друг е въпроса, че ако майстор го сменя за 70лв ще избера да ми го смени. Сумата ми се струва много добра.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от metodi80 » 12 Ное 2014, 23:08

И според мен е излищно да се сваля магарето за да се смени този тампон .... по отношение на времето , всичко зависи от наличните удобства - ясно , че ако си имаш сгоди , времето за ремонт намалява чувствително , ако пък имаш опита , нещата стават още по бързо ..... Дори да се закучи работата , пак свалянето на магарето е излищно.... , взима се горелка или с подръчни материяли се изчопля/избива гумата на тампона , вкарва се после или лист ножовка или ел.трион, колкото да се направи прорез по дължина на външното метално тяло на тампона , изрязва се внимателно ... и готово , тампона излиза (с писане във форума изглежда лесно , но не е ... всеки , който го е правил знае).
Ще снимам утре скобите с които аз работя и които ми служат за конкретния тампон и ще дам и размерите ... Хубаво е шпилката също да се направи при стругар и да е с трапецовидна резба (или пък ако може да се намери в железария, въпреки че се предлагат предимно с триъгълна ), както колегата спомена е хубаво гайката да е удължена , за да хваща на по -голяма площ и съответно да е по трудно да превърти ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от CTORH » 13 Ное 2014, 10:01

bscsystem написа:CTORH не ги разкачам носачите при магарето, а при шенкелите. Другото си стой на магарето, а дифа не го махам. Пуска се с магарето надолу и тогава се разкача за по удобно.

Е по тоя начин предполагам, че наистина ще е доста по-лесно, ама пък после ще трябва да се ходи на реглаж, защото ексцентриците на долните носачи едва ли ще ги нагласиш по същия начин, както са били преди демонтажа.

bscsystem написа:При теб сигурно е имало много проби докато го развиеш, защото самото развиване на болтовете е не повече от 1:30мин със завиването и ти остават 1:30мин да се мушне тампона и да го качиш обратно всичко по реда.

За кое имаш предвид, че е имало много проби докато го развия? Ако говориш за вътрешния болт на горния носач, за който мислех, че ти си го развивал, там въобще не е имало проби, веднага реших, че са тегави тея болтове и ги развих чак след като махнах дифа. :)

metodi80 написа:И според мен е излищно да се сваля магарето за да се смени този тампон .... по отношение на времето , всичко зависи от наличните удобства - ясно , че ако си имаш сгоди , времето за ремонт намалява чувствително , ако пък имаш опита , нещата стават още по бързо ..... Дори да се закучи работата , пак свалянето на магарето е излищно.... , взима се горелка или с подръчни материяли се изчопля/избива гумата на тампона , вкарва се после или лист ножовка или ел.трион, колкото да се направи прорез по дължина на външното метално тяло на тампона , изрязва се внимателно ... и готово , тампона излиза (с писане във форума изглежда лесно , но не е ... всеки , който го е правил знае).
Ще снимам утре скобите с които аз работя и които ми служат за конкретния тампон и ще дам и размерите ... Хубаво е шпилката също да се направи при стругар и да е с трапецовидна резба (или пък ако може да се намери в железария, въпреки че се предлагат предимно с триъгълна ), както колегата спомена е хубаво гайката да е удължена , за да хваща на по -голяма площ и съответно да е по трудно да превърти ....

Да, това с горенето на тампона с горелка и рязането с ножовката е другия вариант - точно по тоя начин махах старите тампони на магарето, когато ги сменявах. :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от bobi_81xx » 13 Ное 2014, 10:04

CTORH написа:Да, това с горенето на тампона с горелка и рязането с ножовката е другия вариант - точно по тоя начин махах старите тампони на магарето, когато ги сменявах. :yes:

Така с горелката не отслабва ли материала от голямата температура?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Смяна тампон на диференциал

Мнение от CTORH » 13 Ное 2014, 10:36

Кой материал, на магарето ли? Нищо не може да му стане на желязото от нагряване с пропан-бутан, те тея горелки не знам дали и 800 градуса достигат. Ама все пак това с горелката го остави като някъв по-краен вариант, защото все пак, така като е на колата магарето трябва да си по-внимателен с огъня. :paranoid: Ще си направиш хубав инструмент и трябва да стане работата. :yes: Ако е прекалено заял тампона и не успееш с инструмента, тогава вече ще го гориш.
Изображение

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook