Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Проблема е следния :
1. Губи се охладителна течност.
2. Термостата ясно не отваря понеже маркуча след него е студен. Понякога като го пипна е горещ и се чува едно чъкане от него се едно не прави добре контакт буксата и когато почна да стискам маркуча това чъкане прекъсва. Свалих го и загрях една тенджера с вода и като го напулних капеше леко. Това капене го има и при студен.
3. Около рашерителния съд излиза пара а може и да е от радиатора в този му край. Също така от там се чува и съскане.
5. Перката на радиатора не се включва.
Закачихме колата на ИНПА и очевидно не прегряваше ... държеше температура 95-6 градуса и падна батерията на лаптопа
Дава грешка само за Ламбда сонда и на графиката я даваше постоянно на 100.
Данните на цилиндрите бяха много странни - ту единия беше с ниско налягане а някой друг с високо и постоанно се сменяха... вероятно от ламдата е проблема ...
Има и друго нещо - в движение когато се кара на ниски обороти и изведнъж като се натисне гаста до долу и направо губи мощност и забива моцуната ... след като отпусна педала си започва да оскорява нормално ... това евентуално пак да е от ламбдата или другаде ще да е истината ?
1. Губи се охладителна течност.
2. Термостата ясно не отваря понеже маркуча след него е студен. Понякога като го пипна е горещ и се чува едно чъкане от него се едно не прави добре контакт буксата и когато почна да стискам маркуча това чъкане прекъсва. Свалих го и загрях една тенджера с вода и като го напулних капеше леко. Това капене го има и при студен.
3. Около рашерителния съд излиза пара а може и да е от радиатора в този му край. Също така от там се чува и съскане.
5. Перката на радиатора не се включва.
Закачихме колата на ИНПА и очевидно не прегряваше ... държеше температура 95-6 градуса и падна батерията на лаптопа


Дава грешка само за Ламбда сонда и на графиката я даваше постоянно на 100.
Данните на цилиндрите бяха много странни - ту единия беше с ниско налягане а някой друг с високо и постоанно се сменяха... вероятно от ламдата е проблема ...
Има и друго нещо - в движение когато се кара на ниски обороти и изведнъж като се натисне гаста до долу и направо губи мощност и забива моцуната ... след като отпусна педала си започва да оскорява нормално ... това евентуално пак да е от ламбдата или другаде ще да е истината ?
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Добре дошъл в клуба
viewtopic.php?f=34&t=356643&p=3948866&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0#p3947632
Да не те плаша, но много ядове ще береш...
3. Най-вероятно радиатора се е пукнал някъде. При мен се беше пукнал на гърлото, където влиза маркуча от мотора.
5. Забиването на муцуната е от дебитомера.

viewtopic.php?f=34&t=356643&p=3948866&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0#p3947632
Да не те плаша, но много ядове ще береш...
3. Най-вероятно радиатора се е пукнал някъде. При мен се беше пукнал на гърлото, където влиза маркуча от мотора.
5. Забиването на муцуната е от дебитомера.
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
дебитомера е сменян преди три години и не повече от 30000км. По принцип за дебитомера излиза грешка... а такава няма
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Термоса има щампа 105 градуса ,така че по рано не очаквай затоплен маркуч и съответно включване
на перката . При мен включва на 107 - 108 гр. следено през тест 19/7 на таблото.
Течове се откриват най лесно сутрин на студен мотор ,в идеалния случай на канал .
Щом чуваш съскане ,взимай навреме мерки - теча не е малък ,респективно системата постоянно
си гълта въздух при обратния процес - изтиване на охл. система .
По въпроса със забиването ми прилича на дебитомер .
на перката . При мен включва на 107 - 108 гр. следено през тест 19/7 на таблото.
Течове се откриват най лесно сутрин на студен мотор ,в идеалния случай на канал .
Щом чуваш съскане ,взимай навреме мерки - теча не е малък ,респективно системата постоянно
си гълта въздух при обратния процес - изтиване на охл. система .
По въпроса със забиването ми прилича на дебитомер .
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
IKN написа:Термоса има щампа 105 градуса ,така че по рано не очаквай затоплен маркуч и съответно включване
на перката . При мен включва на 107 - 108 гр. следено през тест 19/7 на таблото.
Течове се откриват най лесно сутрин на студен мотор ,в идеалния случай на канал .
Щом чуваш съскане ,взимай навреме мерки - теча не е малък ,респективно системата постоянно
си гълта въздух при обратния процес - изтиване на охл. система .
По въпроса със забиването ми прилича на дебитомер .
на моя термостат щампата е 80 градуса :/
А каква е идеята на ламбда сондата? Какви са и признаците освен грешката която ми дава?
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
cocosas написа:
на моя термостат щампата е 80 градуса :/
А каква е идеята на ламбда сондата? Какви са и признаците освен грешката която ми дава?
Какъв е тоя термостат бе

Лошото на този мотор е че работи на много висока температура. Ако имаш и проблеми с охлаждането е още по-зле защото се изпичат всякакви пластмасови тръбички, маркучи и т.н.
Аз по моята смених досега:
1.Термостат - 4 пъти
2. Воден радиатор - 2 пъти
3. Водна помпа
4. Клапан за парното
5. Всички пластмаси
6. Разширителен съд
Сигурно пропускам нещо. Трябва да взема да си ъпдейтна темата. Да знаят колегите с какво ще се борят

Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
cocosas написа:IKN написа:Термоса има щампа 105 градуса ,така че по рано не очаквай затоплен маркуч и съответно включване
на перката . При мен включва на 107 - 108 гр. следено през тест 19/7 на таблото.
Течове се откриват най лесно сутрин на студен мотор ,в идеалния случай на канал .
Щом чуваш съскане ,взимай навреме мерки - теча не е малък ,респективно системата постоянно
си гълта въздух при обратния процес - изтиване на охл. система .
По въпроса със забиването ми прилича на дебитомер .
на моя термостат щампата е 80 градуса :/
А каква е идеята на ламбда сондата? Какви са и признаците освен грешката която ми дава?
Ами идеята на ламбдата е да отчита количеството кислород в изгорелите газове и по този начин да се даде инфо на ЕКУ колко е бедна или богата сместа , за да се регулира навреме . Ако е умряла на богата смес постоянно компа ще намаля количеството гориво и ще е мудна колата . Този двг ( пък и май не само този ) работи на по-висока темп. за да има икономия , и на над 110 градуса съм виждал че и нагоре . Висока поддържана темп. задължително изисква добра херметичност на охл, система иначе завира водата бързо и качествено

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Phil написа:cocosas написа:
на моя термостат щампата е 80 градуса :/
А каква е идеята на ламбда сондата? Какви са и признаците освен грешката която ми дава?
Какъв е тоя термостат бе![]()
Лошото на този мотор е че работи на много висока температура. Ако имаш и проблеми с охлаждането е още по-зле защото се изпичат всякакви пластмасови тръбички, маркучи и т.н.
Аз по моята смених досега:
1.Термостат - 4 пъти
2. Воден радиатор - 2 пъти
3. Водна помпа
4. Клапан за парното
5. Всички пластмаси
6. Разширителен съд
Сигурно пропускам нещо. Трябва да взема да си ъпдейтна темата. Да знаят колегите с какво ще се борят



Фил ,кое наложи смяна на 4 термостата ??
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
IKN написа:![]()
![]()
Фил ,кое наложи смяна на 4 термостата ??
Наложи го факта, че авточастите, които се продават в БГ са пълен кенеф. От 3 термостата Бер 2 са ментак.
Първият го смених преди 3-4 години, когато взех колата. Буквално се беше разпаднал.
Взех нов Бер. Изкара 2 години...Миналата година по това време ми думна разширителният съд и от тогава започнаха мъките.
Взех пак Бер от колега от форума, който продава части. Колата взе да държи 109-110 градуса. Ходих на диагностика и видях, че термостата отваря на 108 градуса.Покарах така известно време, щото беше зима и напролет друг. Той поработи прилично известно време и после взе да цикли....Стига до 111 градуса и тогава отваря...После температурата пада до 90...отново се оказа кенеф.
Последно преди 3 дена пак сменях термостата и направо ме е шубе да си кажа, но тоя работи като хората

Иначе си остава проблемът с лек теч на антифриз от една бърза връзка. Това ще го правя по-натам, че в последните 2 месеца съм дал около 1000лв по охладителната система

- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Тези охладителни системи определено маи са си проблематични ...
Аз тия дни ще сменя тоз термостат с такъв на който пише 105 .... ще сменя и капачката на разшерителния съд.
Ще започна и разглобеване по колата за да оточня от къде идва проблема с теча ...
Аз тия дни ще сменя тоз термостат с такъв на който пише 105 .... ще сменя и капачката на разшерителния съд.
Ще започна и разглобеване по колата за да оточня от къде идва проблема с теча ...
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Phil написа:IKN написа:![]()
![]()
Фил ,кое наложи смяна на 4 термостата ??
Наложи го факта, че авточастите, които се продават в БГ са пълен кенеф. От 3 термостата Бер 2 са ментак.
Първият го смених преди 3-4 години, когато взех колата. Буквално се беше разпаднал.
Взех нов Бер. Изкара 2 години...Миналата година по това време ми думна разширителният съд и от тогава започнаха мъките.
Взех пак Бер от колега от форума, който продава части. Колата взе да държи 109-110 градуса. Ходих на диагностика и видях, че термостата отваря на 108 градуса.Покарах така известно време, щото беше зима и напролет друг. Той поработи прилично известно време и после взе да цикли....Стига до 111 градуса и тогава отваря...После температурата пада до 90...отново се оказа кенеф.
Последно преди 3 дена пак сменях термостата и направо ме е шубе да си кажа, но тоя работи като хората...засега...
Иначе си остава проблемът с лек теч на антифриз от една бърза връзка. Това ще го правя по-натам, че в последните 2 месеца съм дал около 1000лв по охладителната система
Вай ,вай

Че то май по евтино ще излезе да се сложи оригинал.
Макар че и днешния оригинал, не е като този от доброто
старо време ,но все пак. ...
Ако ми се наложи да сменям моя, мисля да пробвам
с обикновен/без ел. буксата/ ,пак за М 43 от по старите
мотори. Един пич от братски форум беше постнал снимки
с такъв обикновен термостат/на М43ту/,и беше написал
че с него работната температура му е 96 - 98 гр.
- Phil
- ентусиаст
-
- Мнения: 859
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450, R1300GS
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Проблемът е, че т.нар. оригинал пак е Бер, само че има щампа BMW на него 

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Phil написа:Проблемът е, че т.нар. оригинал пак е Бер, само че има щампа BMW на него
Да ,знам го това -свалял съм моя . Сменян е през 2009 с оригинален БEР в Италия .
Веднъж разглеждах един БEР в косер ,на вид точно като оригинала ,със запилено лого на БМВ .
Не съм се интересувал има ли варианти на WAHLER за нашите мотори , навремето съм слагал такъв
на една друга кола и работеше много точно .
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
IKN написа:Phil написа:IKN написа:![]()
![]()
Фил ,кое наложи смяна на 4 термостата ??
Наложи го факта, че авточастите, които се продават в БГ са пълен кенеф. От 3 термостата Бер 2 са ментак.
Първият го смених преди 3-4 години, когато взех колата. Буквално се беше разпаднал.
Взех нов Бер. Изкара 2 години...Миналата година по това време ми думна разширителният съд и от тогава започнаха мъките.
Взех пак Бер от колега от форума, който продава части. Колата взе да държи 109-110 градуса. Ходих на диагностика и видях, че термостата отваря на 108 градуса.Покарах така известно време, щото беше зима и напролет друг. Той поработи прилично известно време и после взе да цикли....Стига до 111 градуса и тогава отваря...После температурата пада до 90...отново се оказа кенеф.
Последно преди 3 дена пак сменях термостата и направо ме е шубе да си кажа, но тоя работи като хората...засега...
Иначе си остава проблемът с лек теч на антифриз от една бърза връзка. Това ще го правя по-натам, че в последните 2 месеца съм дал около 1000лв по охладителната система
Вай ,вай![]()
Че то май по евтино ще излезе да се сложи оригинал.
Макар че и днешния оригинал, не е като този от доброто
старо време ,но все пак. ...
Ако ми се наложи да сменям моя, мисля да пробвам
с обикновен/без ел. буксата/ ,пак за М 43 от по старите
мотори. Един пич от братски форум беше постнал снимки
с такъв обикновен термостат/на М43ту/,и беше написал
че с него работната температура му е 96 - 98 гр.
Оригиналният, чисто нов термостат от Дару Кар, изкара година и полвина.


- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Проблем с охладителна система 318и 1,9 118кс.
Радиатора беше пукнат и след залепянето му се решиха проблемите от 1 до 5 хаха
Ламдата още не съм я сменил, но се чудя има ли смисъл да се дадат теди 200 лв ....
Ламдата още не съм я сменил, но се чудя има ли смисъл да се дадат теди 200 лв ....
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани