Сняг, лед, задно и DSC

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от ares2 » 04 Ное 2014, 14:38

защо на рекламата на М5 E39 преди години казаха DSC III ?
това с имаш и нямаш гуми също е малко относително..
както спомена колега горе всичко зависи от водача.. ако е глупак(което си имаме в излишък в БГ) и да има най хубавите гуми пак ще си смачка колата на третия завои..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Gqbriel » 04 Ное 2014, 14:44

Elesar74 написа:DSC-то не "натиска" спирачките, а отнема газта и оттам мощността на колата.

Грешиш,във файла по-горе си го пише много хубаво..


Колега omegaart - явно и ти не си наясно,а вярвай ми достатъчно добре знам колко ги "разцъква" ...4 години като падне сняг или като има сняг обикалям по планините или на ски или да покарам така,както през останалото време от годината,нямам възмоснотта ,поради фактор тип автомобил.
Карал съм и АСЦ+Т ,карам от доста време и DSC III 5.7 знам пределно добре,как и кога работи...условията за сработване на системата са много и не е един и два датчика ...
Но има значение под 5% приплъзване,над 5% приплъзване,до 40км/ч и над 40км/ч....

Аз чакам да ми обясниш разликате между клиповете в линка по-горе,или разлика между 1 и 3,защото просто няма..

Каквито и скрити екстри да търсим,тази система има 2 или 3 начина на работа (според зависи дали ASC,ASC+T,DSC II/III) няма измислени такива..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 979
Регистриран на: 16.03.2009
Пол: Мъж
Кара: F01 пет точка нула L

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от doomy525 » 04 Ное 2014, 14:47

Elesar74 написа:DSC-то не "натиска" спирачките, а отнема газта и оттам мощността на колата.


Това е при ASC-то колега. При DSC следи като се хлъзне /или тръгне да се хлъзва/ автомобила бие спирачка на другото колело и да я върне в пътя.
enjoy life and drink cold beer

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Gqbriel » 04 Ное 2014, 14:53

ares2 написа:защо на рекламата на М5 E39 преди години казаха DSC III ?
това с имаш и нямаш гуми също е малко относително..
както спомена колега горе всичко зависи от водача.. ако е глупак(което си имаме в излишък в БГ) и да има най хубавите гуми пак ще си смачка колата на третия завои..


Защото в един момент АСЦ+Т5 става ДСЦ II.

DSC.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от omegaart » 04 Ное 2014, 14:55

Gqbriel написа:
Elesar74 написа:DSC-то не "натиска" спирачките, а отнема газта и оттам мощността на колата.

Грешиш,във файла по-горе си го пише много хубаво..


Колега omegaart - явно и ти не си наясно,а вярвай ми достатъчно добре знам колко ги "разцъква" ...4 години като падне сняг или като има сняг обикалям по планините или на ски или да покарам така,както през останалото време от годината,нямам възмоснотта ,поради фактор тип автомобил.
Карал съм и АСЦ+Т ,карам от доста време и DSC III 5.7 знам пределно добре,как и кога работи...условията за сработване на системата са много и не е един и два датчика ...
Но има значение под 5% приплъзване,над 5% приплъзване,до 40км/ч и над 40км/ч....

Аз чакам да ми обясниш разликате между клиповете в линка по-горе,или разлика между 1 и 3,защото просто няма..

Каквито и скрити екстри да търсим,тази система има 2 или 3 начина на работа (според зависи дали ASC,ASC+T,DSC II/III) няма измислени такива..


Какво да обеснявам аз , да не съм ги пускал аз клиповете. Еми като знаеш , що спориш/се обесняваш ? Задържа ги спирачките за стотни за да те вкара в правилната посока ако усети прекалено превъртане. Много пъти съм го усещал как работи :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 7.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M62B44

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от anttonev » 04 Ное 2014, 15:01

Потвърждавам:
- При включена система и газта до долу, от място ти редуцира и газта и прилага спирачки
- При изключена система не се намесва нито на газта, нито на спирачката
- В "онзи" режим не отнема от газта, а те спира със спирачка

На 540i се усеща предоволно разликата между трите режима.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от In_Memoriam » 04 Ное 2014, 16:26

doomy525 написа:
Elesar74 написа:DSC-то не "натиска" спирачките, а отнема газта и оттам мощността на колата.


Това е при ASC-то колега. При DSC следи като се хлъзне /или тръгне да се хлъзва/ автомобила бие спирачка на другото колело и да я върне в пътя.


Това е при ASC + T - използва спирачките при предни/задни колела. При DSC освен, че използва спирачките по начин предни/задни колела, също и ги използва по начин ляво/дясно колело.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2253
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: ...don`t drive fast, just fly low
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от BT9028BA » 04 Ное 2014, 17:29

Пробвах да видя дали имам и тоя режим с задържането на копчето но май го нямам, защото лампичката на ДСЦ-то не изгасва. Държа го натиснато 10-ти секунди но нищо не става. Колата е 530Д 193кс. Ноември 2002г.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от gentata » 04 Ное 2014, 19:04

При Е39 ASC-то не действа на предните колела, влияе само на задните от към спирачно усилие и на дросела (когато с-та е напълно включена).
Карал съм (имах) 39-ка 525тдс 10.1997, при работеща система ASC набива спирачки на боксуващото колело и ограничава тягата на двигателя чрез дросела образно казано (при тдс няма такъв), не веднъж е спасявала задкормилното устройство от простотията му :) . При "полурежима" - и него го имаше, набива само спирачки на боксуващото колело но не ограничава двигателя. При напълно изключена система не прави нищо - нито спирачки набива, нито двигателя спъва.
540i 11.1998 e с DSC, при напълно включена система прави всичко :) разбирайте спирачки преден/заден мост, ограничение тягата на двигателя. При "полурежима" само спирачки (изпробвано преди 20 минути :) ). При изключена от копчето система не използва спирачките (поне при пробоксуване) и не ограничава двигателя. До сега не съм я въртял и сукал с изкл. DSC така че не мога да кажа какво остава да работи (Dynamic and Stability Control) при изключено от бутона DSC.

ПП И при едната и при другата кола по-голям зор съм виждал ако влезе в кал от колкото в сняг.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 22.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Кара: Ford Fiesta 1.25i
Мечтае да кара: A6 2.5 TDI

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от totopz » 04 Ное 2014, 21:46

Виждам, че темата се е развила и се обсъжда как работят спомагателните системи при Е39, в което няма нищо лошо.
Аз все пак искам да попитам - някой карал ли е Е36 без шпер и след това да е минал на Е39 с DSC?
В смисал - заради DSC-то мога ли да очаквам 5-цада да драпа повече по изкачването, когато е заснежено или заледено в сравнение с 3-ката?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от In_Memoriam » 04 Ное 2014, 21:55

totopz написа:Виждам, че темата се е развила и се обсъжда как работят спомагателните системи при Е39, в което няма нищо лошо.
Аз все пак искам да попитам - някой карал ли е Е36 без шпер и след това да е минал на Е39 с DSC?
В смисал - заради DSC-то мога ли да очаквам 5-цада да драпа повече по изкачването, когато е заснежено или заледено в сравнение с 3-ката?


Не знам, но съм карал Е36 с шпер и ASC и Е39 с шпер и DSC и определено ASC-то е една доста малоумна система, която не помага, а в някои случаи пречи като направо гаси колата. E39-та още не е имало голям сняг да я пробвам, но определено DSC е по-полезно.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 19.07.2012
Местоположение: Варна Frankfurt
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530da M paket Shadowline
Мечтае да кара: Предишната си е39 ка
Детайли за колата: Carbon Schwarz

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от valeri_ignatov » 04 Ное 2014, 22:22

Здравейте колеги.Искам дава попитам значи аз съм с ASC когато го натисна бутона се включва свети на таблото постоянно при повторно натискане изгася това какво значи незнам че е в режим на готовност,а като го задържа за 7 10 секунди изгася напълно а после го натискам не функционира колкото и да го натискам бутона не се включва ASC трябва да изгася колата и пак да запаля че да избера на какъв режим да съм това честно е мн.тъпо примерно реша да се пързалям малко ОК изключва се а когато реша да я върна пак в режим готовност или каквото там трябва да изгася и пак да запаля аз ли нещо не мога да го разгадая това ASC и ли си е така
само да добавя когато е в режим готовност когато я по настъпя и премигва на таблото ASC то мисля че това така трябва да е

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от omegaart » 04 Ное 2014, 23:26

valeri_ignatov написа:Здравейте колеги.Искам дава попитам значи аз съм с ASC когато го натисна бутона се включва свети на таблото постоянно при повторно натискане изгася това какво значи незнам че е в режим на готовност,а като го задържа за 7 10 секунди изгася напълно а после го натискам не функционира колкото и да го натискам бутона не се включва ASC трябва да изгася колата и пак да запаля че да избера на какъв режим да съм това честно е мн.тъпо примерно реша да се пързалям малко ОК изключва се а когато реша да я върна пак в режим готовност или каквото там трябва да изгася и пак да запаля аз ли нещо не мога да го разгадая това ASC и ли си е така
само да добавя когато е в режим готовност когато я по настъпя и премигва на таблото ASC то мисля че това така трябва да е


Прочети малко нагоре темата и ще разбереш каквото питаш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 528I
Мечтае да кара: Е60

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от gelermoto » 04 Ное 2014, 23:31

Хубави зимни гуми си трябват и слагаш едни вериги в багажника и си свиркаш :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Elesar74 » 05 Ное 2014, 10:15

Благодаря за информация колеги. Явно съм казал половината истина.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook