Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от xxx500 » 30 Окт 2014, 2:42

Здравейте колеги .Имам много странен проблем.Колата е е 46 компакт 316 ti -бензин.Преди известно време ми направи впечатление ,че сутрин при палене като запаля мотора се опитва да изгасне и тресе няколко секунди,след което като подам газ изчисти,обортомера се качи на около 1500 оборота и постепенно на 1000-1200 -това беше първия симптом.Не го правеше винаги.След известно време започна да пимигва лампата за акумулатора за 1-2 секунди и като примигне колата придърпарпа (сецне) само докато свети лампата и след това като изгасне си върви добре.След няколко седмици пътувах до София и там изгасих колата (топъл двигател ) и след няколко минути тръгвам да паля -колата запали от 3-4 път.Ония ден пак топла не исака да запали 2 часа , запалих я като поистина .Предстоеше ми 50 км .И като се почна през 2-3 км светне лампата на акумулатора и едновременно с това колата прекъсне ,сякаш ако е на свободна ще изгасне.После почна само да прекъсва ,без да свети лампата ,после пак светкаше същата лампа и прекъсване(за секунда ,две).След това светна една жълта лампа на таблото DML.Като се прибрах колата запали от 5 -5 без проблем и лампата DML вече не светеше.Закачих я на диагностика и изписа - 1 проблем с алтернатора,2 датчик коленов вал ,3 датчик изпускат. разпределителен вал.Майстора ми вика,че е сигурен ,че проблема е от алтернатора .Свали го и го откарах за ремонт.Там динамаджийте ми казват ,че се е прецакало някакво реле вътре и то струва 170 лв.На мен не ми звучи нормално ,че от релето са всички проблеми и ме е страх да не се набутам и проблема да остане.Колата е 2003 г.ПОМОЩ ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от barty » 30 Окт 2014, 7:57

Каквото показва диагностиката това е, ние какво друго да ти кажем?
Освен релето обърни внимание и на двата датчика.
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от zvetiko » 30 Окт 2014, 10:04

xxx500 написа:Здравейте колеги .Имам много странен проблем.Колата е е 46 компакт 316 ti -бензин.Преди известно време ми направи впечатление ,че сутрин при палене като запаля мотора се опитва да изгасне и тресе няколко секунди,след което като подам газ изчисти,обортомера се качи на около 1500 оборота и постепенно на 1000-1200 -това беше първия симптом.Не го правеше винаги.След известно време започна да пимигва лампата за акумулатора за 1-2 секунди и като примигне колата придърпарпа (сецне) само докато свети лампата и след това като изгасне си върви добре.След няколко седмици пътувах до София и там изгасих колата (топъл двигател ) и след няколко минути тръгвам да паля -колата запали от 3-4 път.Ония ден пак топла не исака да запали 2 часа , запалих я като поистина .Предстоеше ми 50 км .И като се почна през 2-3 км светне лампата на акумулатора и едновременно с това колата прекъсне ,сякаш ако е на свободна ще изгасне.После почна само да прекъсва ,без да свети лампата ,после пак светкаше същата лампа и прекъсване(за секунда ,две).След това светна една жълта лампа на таблото DML.Като се прибрах колата запали от 5 -5 без проблем и лампата DML вече не светеше.Закачих я на диагностика и изписа - 1 проблем с алтернатора,2 датчик коленов вал ,3 датчик изпускат. разпределителен вал.Майстора ми вика,че е сигурен ,че проблема е от алтернатора .Свали го и го откарах за ремонт.Там динамаджийте ми казват ,че се е прецакало някакво реле вътре и то струва 170 лв.На мен не ми звучи нормално ,че от релето са всички проблеми и ме е страх да не се набутам и проблема да остане.Колата е 2003 г.ПОМОЩ ...


Колега, възможно е повреден алтернатор, да вкарва смущения или да срива напрежението в електрическата система на колата и от там да са проблемите. Най-добре е работата на алтернатора, да се види със съответната апаратура, когато е на колата. След като е свален, трябва да се провери на стенд, дали реле-регулатора е в изправност- казали са ти, че не е, трябва да се провери и диодният блок- има три групи диоди, за дали на късо или прекъснати диоди.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от overclock » 30 Окт 2014, 10:16

Моя съвет е да си оправиш първо алтернатора и ако продължава да прекъсва и да гасне (а тя ще продължи) трябва да смениш датчик колянов вал. От изброените от теб симптоми, мисля, че имаш два проблема-със алтернатора и с датчик колянов вал.

п.п. Пиши като има развитие.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от xxx500 » 30 Окт 2014, 11:17

И на мен ми се струва ,че няма да се размина само с алтрнатора,притеснява ме проблема с паленето като е топла.Ще пиша като я оправа (ако е скоро ) :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от stenli_bmv » 31 Окт 2014, 7:37

xxx500 написа:И на мен ми се струва ,че няма да се размина само с алтрнатора,притеснява ме проблема с паленето като е топла.Ще пиша като я оправа (ако е скоро ) :(

Смени си датчика на КОЛЯНОВ ВАЛ и няма повече да премига лампата за акумулатора и ще пали нормално. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от xxx500 » 01 Ное 2014, 16:11

Здравейте.Свалиха ми алтернатора и динамаджията ми вика ,че по него всичко си е ок ,но се съмнявал в релето ,от което можело да идва проблема и то струва 170 лв. (валео).Аз му викам да не стане да сменим здравото ,ей така,той вика ,че за него е от това.Сменихме го въпросното реле,взимам си колата и на другия ден-УЖАС , същите симптоми-Не пали когато си иска топла ,сеца с премигване на лампата на акумулатора,сеца и ,без да мига лампата.От авто4астите взех дат4ик за рапределителния вал (чисто нов), смених го и същата работа.При майстора където го смених ,на диагностиката изписа ,4е колата имала проблем с нарушени функций на изпускат.разпределит. вал и смукат. разпределителен вал.Вече проблем с алтернатора не показва ,но симптомите са абсолютно същтите.Един друг майстор ,който беше там ми вика ,че е възможно колата да е за центровка(да бил превъртел зъб) и за тва да придърпва ,та да му я откарам в вторник сряда да отвори капака на двигатела и да ми каже дали е това проблема.Та сега се чудя дали да си върна старото реле на алтернатора ,хората дето го смениха нямат против.И дали да пробвам първо с нов датчик на коленов вал(той май разбрах ,че е труден за смяна.Изобщто има ли вероятност колата да е за центровка (никога не е палена на бутане и е пазена колата много) .А междувременно си върнах стария датчик на разпределителния вал.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от stenli_bmv » 01 Ное 2014, 19:12

xxx500 написа:Здравейте.Свалиха ми алтернатора и динамаджията ми вика ,че по него всичко си е ок ,но се съмнявал в релето ,от което можело да идва проблема и то струва 170 лв. (валео).Аз му викам да не стане да сменим здравото ,ей така,той вика ,че за него е от това.Сменихме го въпросното реле,взимам си колата и на другия ден-УЖАС , същите симптоми-Не пали когато си иска топла ,сеца с премигване на лампата на акумулатора,сеца и ,без да мига лампата.От авто4астите взех дат4ик за рапределителния вал (чисто нов), смених го и същата работа.При майстора където го смених ,на диагностиката изписа ,4е колата имала проблем с нарушени функций на изпускат.разпределит. вал и смукат. разпределителен вал.Вече проблем с алтернатора не показва ,но симптомите са абсолютно същтите.Един друг майстор ,който беше там ми вика ,че е възможно колата да е за центровка(да бил превъртел зъб) и за тва да придърпва ,та да му я откарам в вторник сряда да отвори капака на двигатела и да ми каже дали е това проблема.Та сега се чудя дали да си върна старото реле на алтернатора ,хората дето го смениха нямат против.И дали да пробвам първо с нов датчик на коленов вал(той май разбрах ,че е труден за смяна.Изобщто има ли вероятност колата да е за центровка (никога не е палена на бутане и е пазена колата много) .А междувременно си върнах стария датчик на разпределителния вал.
Колега ти май не гледаш какво ти пиша :D .СМЕНЯЙ ДАТЧИКА САМОООО НА КОЛЯНОВ ВАЛ,от това премигва лампата на акумулатора и не пали топла .Датчика се намира под смукателя и се сменя горе долу за 1 час,може и по-бързо :D Не е труден за смяна просто трябва да намериш в нета как се сваля всичко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от xxx500 » 01 Ное 2014, 19:22

Добре колега,ще го сменя този датчик,а според теб да си сложа ли после старото реле на алтернатора ,при положение ,че на първата диагностика показваше и алтернатор,а след като смених релето я закачах още 2-3 пъти и не показваше проблем с алтернатора.Питам защото струва 170лв и динамаджийте казаха ,че ако не е от него не е проблем да си сложат старото и да ми върнат парите.Според теб .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от stenli_bmv » 01 Ное 2014, 19:29

xxx500 написа:Добре колега,ще го сменя този датчик,а според теб да си сложа ли после старото реле на алтернатора ,при положение ,че на първата диагностика показваше и алтернатор,а след като смених релето я закачах още 2-3 пъти и не показваше проблем с алтернатора.Питам защото струва 170лв и динамаджийте казаха ,че ако не е от него не е проблем да си сложат старото и да ми върнат парите.Според теб .

Чел съм много теми по чуждите форуми,ТОЧНО като твоят проблем и винаги е датчик колянов вал :yes: Само той без релета

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от xxx500 » 01 Ное 2014, 22:43

Ok това ще направя тази седмица ,дано да е този датчик .Предварително ти благодаря :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от zvetiko » 02 Ное 2014, 15:57

stenli_bmv написа:
xxx500 написа:Добре колега,ще го сменя този датчик,а според теб да си сложа ли после старото реле на алтернатора ,при положение ,че на първата диагностика показваше и алтернатор,а след като смених релето я закачах още 2-3 пъти и не показваше проблем с алтернатора.Питам защото струва 170лв и динамаджийте казаха ,че ако не е от него не е проблем да си сложат старото и да ми върнат парите.Според теб .

Чел съм много теми по чуждите форуми,ТОЧНО като твоят проблем и винаги е датчик колянов вал :yes: Само той без релета


Колега, може ли да дадеш линк към форум, където пишат, че от дефектирал датчик на коляновият вал, примигва лампата за зареждане на акумулатора, защото до сега не съм срещал подобни мнения.

Здравейте.Свалиха ми алтернатора и динамаджията ми вика ,че по него всичко си е ок ,но се съмнявал в релето ,от което можело да идва проблема и то струва 170 лв. (валео).Аз му викам да не стане да сменим здравото ,ей така,той вика ,че за него е от това.Сменихме го въпросното реле,взимам си колата и на другия ден-УЖАС , същите симптоми-Не пали когато си иска топла ,сеца с премигване на лампата на акумулатора,сеца и ,без да мига лампата.От авто4астите взех дат4ик за рапределителния вал (чисто нов), смених го и същата работа.При майстора където го смених ,на диагностиката изписа ,4е колата имала проблем с нарушени функций на изпускат.разпределит. вал и смукат. разпределителен вал.Вече проблем с алтернатора не показва ,но симптомите са абсолютно същтите.Един друг майстор ,който беше там ми вика ,че е възможно колата да е за центровка(да бил превъртел зъб) и за тва да придърпва ,та да му я откарам в вторник сряда да отвори капака на двигатела и да ми каже дали е това проблема.Та сега се чудя дали да си върна старото реле на алтернатора ,хората дето го смениха нямат против.И дали да пробвам първо с нов датчик на коленов вал(той май разбрах ,че е труден за смяна.Изобщто има ли вероятност колата да е за центровка (никога не е палена на бутане и е пазена колата много) .А междувременно си върнах стария датчик на разпределителния вал.


Колега, отиди да ти направят коректна диагностика с DIS и ще получиш отговор на всички въпроси, защото тази грешка "нарушени функций на изпускат.разпределит. вал и смукат. разпределителен вал" ми е малко странна. В противен случай може само да сменяш части въз основа на това какво е прочел някой, какво е сменил на своята кола или какви усещания е имал за това какво трябва да се смени. Не разбирам и ако са сменили здраво реле-регулатор- проверката му е елементарна.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от stenli_bmv » 02 Ное 2014, 16:54

zvetiko написа:Колега, може ли да дадеш линк към форум, където пишат, че от дефектирал датчик на коляновият вал, примигва лампата за зареждане на акумулатора, защото до сега не съм срещал подобни мнения.
zvetiko написа:
stenli_bmv написа:
xxx500 написа:Добре колега,ще го сменя този датчик,а според теб да си сложа ли после старото реле на алтернатора ,при положение ,че на първата диагностика показваше и алтернатор,а след като смених релето я закачах още 2-3 пъти и не показваше проблем с алтернатора.Питам защото струва 170лв и динамаджийте казаха ,че ако не е от него не е проблем да си сложат старото и да ми върнат парите.Според теб .

Чел съм много теми по чуждите форуми,ТОЧНО като твоят проблем и винаги е датчик колянов вал :yes: Само той без релета


Колега, може ли да дадеш линк към форум, където пишат, че от дефектирал датчик на коляновият вал, примигва лампата за зареждане на акумулатора, защото до сега не съм срещал подобни мнения.

Здравейте.Свалиха ми алтернатора и динамаджията ми вика ,че по него всичко си е ок ,но се съмнявал в релето ,от което можело да идва проблема и то струва 170 лв. (валео).Аз му викам да не стане да сменим здравото ,ей така,той вика ,че за него е от това.Сменихме го въпросното реле,взимам си колата и на другия ден-УЖАС , същите симптоми-Не пали когато си иска топла ,сеца с премигване на лампата на акумулатора,сеца и ,без да мига лампата.От авто4астите взех дат4ик за рапределителния вал (чисто нов), смених го и същата работа.При майстора където го смених ,на диагностиката изписа ,4е колата имала проблем с нарушени функций на изпускат.разпределит. вал и смукат. разпределителен вал.Вече проблем с алтернатора не показва ,но симптомите са абсолютно същтите.Един друг майстор ,който беше там ми вика ,че е възможно колата да е за центровка(да бил превъртел зъб) и за тва да придърпва ,та да му я откарам в вторник сряда да отвори капака на двигатела и да ми каже дали е това проблема.Та сега се чудя дали да си върна старото реле на алтернатора ,хората дето го смениха нямат против.И дали да пробвам първо с нов датчик на коленов вал(той май разбрах ,че е труден за смяна.Изобщто има ли вероятност колата да е за центровка (никога не е палена на бутане и е пазена колата много) .А междувременно си върнах стария датчик на разпределителния вал.


Колега, отиди да ти направят коректна диагностика с DIS и ще получиш отговор на всички въпроси, защото тази грешка "нарушени функций на изпускат.разпределит. вал и смукат. разпределителен вал" ми е малко странна. В противен случай може само да сменяш части въз основа на това какво е прочел някой, какво е сменил на своята кола или какви усещания е имал за това какво трябва да се смени. Не разбирам и ако са сменили здраво реле-регулатор- проверката му е елементарна.http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 4&t=132783

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 240
Регистриран на: 30.04.2006
Местоположение: Ст.Загора
Кара: 535д

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от stenli_bmv » 02 Ное 2014, 17:00


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Странен проблем с палене и придърпване на Е46 ti компакт

Мнение от xxx500 » 06 Ное 2014, 22:46

Чак днес смогнах с времето ,смених датчика на коляновия вал и си върнах старото реле на алтернатора ,карах я колата доста и сега не прави никакви проблеми,даже върви по добре.Само дето след като си сложих старото реле на диагностиката дава проблем с алтернатора,при положение ,че бяхме изчистили грешките и с новото реле не показваше грешка при диагностиката ,но пък нито присветка лампата на акумулатора , нито прави други проблеми ,ако направи проблем ще знам от какво е :D .Специални благодарности на колегата stenli_bmv за точната диагноза :D .Хубаво е ,че има компетентни хора :D

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook