Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от vavilon » 21 Окт 2014, 15:17

Колко проблеми щеше да си спестиш, с едно оригинално лагерче или поне на доказана марка. :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от metodi80 » 21 Окт 2014, 18:25

JTD написа:Така като гледам ако махнеш главината и оставиш само полуоската да мине през лагера, и я врътнеш, то самата полуоска пак ще бие. От където следва, че отклонението се получава само в лагера, спрямо оста на въртене на полуоската.


С всичко съм съгласен и аз също коментирах това със Стоян , че полуоската се върти не добре и се забелязва по маншона (той самия също го беше забелязал) ..... само едно от горния коментар , колега JTD , не можах баш да схвана как ще се интерпретира ?!
Ако махне главината , как да остави полуоската да мине през лагера , че и да го врътне ?!
Главината контактува с вътрешната черупка на лагера , а полуоската влиза в шлицата на главината , така се върти цялата тая система ... ако махне главината няма да има контакт м/у полуоската и лагера ! Какво и как имаш предвид да се врътне , ако може да обясниш колега ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от JTD » 21 Окт 2014, 22:24

Малко неясно съм го казал, но идеята ми е да се направи една проста втулка с външен диаметър вътрешния диаметър на лагера и вътрешен диаметър външния диаметър на шийката на полуоската.
Да се направи от месинг или някакъв такъв мек материал, който да може да се набие лесно и в лагера и полуоската, и след това да се свали също толкова лесно, за да не нарани лагера и полуоската съответно.
Но аз лично направо бих взел един нов лагер. Освен ако нямаш познат стругар, който да ти направи въпросната втулка без пари за 2 минути.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от metodi80 » 21 Окт 2014, 22:37

JTD написа:Малко неясно съм го казал, но идеята ми е да се направи една проста втулка с външен диаметър вътрешния диаметър на лагера и вътрешен диаметър външния диаметър на шийката на полуоската.
Да се направи от месинг или някакъв такъв мек материал, който да може да се набие лесно и в лагера и полуоската, и след това да се свали също толкова лесно, за да не нарани лагера и полуоската съответно.


От такава композиция не мисля , че има смисъл .... и ти го знаеш ... да не говориме , че ако контакта не е добър м/у въпросната (бронзова или месингова ) втулка ,полуоската и лагера , може да стане "интересно" при развъртането им едно в друго

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от JTD » 21 Окт 2014, 22:43

Да де, ама по време на това развъртане няма никакво усилие освен да развърти само лагера.
Както и да е. Наистина лично за мен, както и съм го написал, аз не бих се занимавал да го правя това. Бих го направил ако имам някой под ръка да ми изработи въпросната втулка.
В случая бих отишъл да купя направо друг лагер, я ФАГ, я СНР и това е.

Но в крайна сметка колата е при колегата. Той има преки наблюдения над нещата. Защото аз поне виждам само едно клипче и разни обяснения. И за това просто си казвам мнението.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 22 Окт 2014, 9:32

@JTD, Предполагам идеята ти е, след като купя новия лагер да го направя това преди да набия главината в лагера, за може ако има биене лесно да сваля тестовата втулка, без да прецакам новия лагер? Има логика, но имам известни опасения за тоя експеримент, пък и нямам такъв човек под ръка. Шайбите, които ползвам ги правих при един мърляч, дето заслужава сега да се върна и да му струговам главата, ама това е друга тема. :mhihi:
Иначе нов лагер със сигурност ще си купя, то стария "нов" вече го разпарчетосах. И друга главина си купих, въпреки, че старата ми казаха, че е права, просто за всеки случай не ми се иска пак нея да набивам. Сега като ги монтирам тях, ако пак нещо бие, аз ще си разбия главата у стената. :banghead:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 27 Окт 2014, 10:07

С новия лагер и "новата" главина вече всичко е ОК. :driving: Искам отново да изкажа благодарности към колегите, които ми помогнаха с опит и съвети и най-вече Методи - един от най-свестните хора в BMW форума! :bchug:
Изображение


Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook