Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от metodi80 » 16 Окт 2014, 19:46

Значи тия сепаратори са няколко размера за различен размер главини и ако не си вземеш точния размер , рискуваш да не си свършиш работа (не ме питай от къде знам :mhihi: ). Иначе са хубаво и сгодно нещо ....
Освен това , предполагам ти е ясно , че като изкараш главината , ще разбиеш лагера .... в смисъл трябва да си подготвен с нов лагер .. Просто при изкарването вътрешната черупка излиза заедно с главината и няма вариянт да се запази лагера (ако си си го мислил това ).
С болтовете на джантата няма да стане , както си установил опират в прахозащитната ламарина и тя почва да се криви (каквото и да подложиш , просто не става ).
Единия вариянт е с нещо с подходящ диаметър (метална тръба) поставяш от вътрешната страна (от задната страна на шенкела има дупка с диаметър малко по -голям от диаметъра на главината ). Та там поставяш нещо хем подходящо на диаметър , хем късичко , толкова , че да можеш да удариш (да де , ама нямаш баш място ) , та ако щеш ми вярвай , стигаш до извода , че трябва да свалиш носача със все... !
След това да поставиш на "масата" и да си биеш колко искаш по него .... Лошото е , че после трябва да се ходи на реглаж , понеже си свалил задните носачи (и да им отбележиш местата на болтовете , пак няма да ги докараш как трябва баш)
Другия вариянт , намираш първо подходящ сепаратор , сваляш главината , след това с подходяща скоба и шайби , изваждаш лагера и т.н....
Та ти прецеин кой ще е твоя вариянт

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 17 Окт 2014, 9:01

Да, сепараторите ги видях в Интернет, че ги има в различни размери, този който ми трябва на мен е от 75мм нагоре. А лагера очаквам, че ще се разбие като сменя главината, ама то аз точно заради него искам да я сваля, защото реших да го сменя и него. Подготвил съм си втулка и шайби за лагера (дано да свършат работа), и самия лагер съм го купил, ама май се преебах, че си взех KBS - уж USA, Kentucky, ала-бала, ама май производството им си е в Чайна. Но ще го слагам него, купил съм го вече, пък ако пак се прецака поне вече ще съм го правил веднъж това (и то на същото колело, та предполагам и разглобяването ще е по-лесно) и ще имам и необходимите инструменти. Само веднъж да я сваля тая шибана главина! :ranting: То тъпото е, че и сепаратора трудно се намира, на 2-3 места като питах или нямаха или имаха по-малки размери. А носача хич не ми се иска да го свалям, не само заради реглажа после, а и заради това, че ме е страх да не скъсам болтовете при големия тампон, дето влизат при праговете. Просто трябва на място да я сваля, макар, че вече губя надежда, че ще успея по тоя начин. :(
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от metodi80 » 18 Окт 2014, 12:17

CTORH написа: То тъпото е, че и сепаратора трудно се намира, на 2-3 места като питах или нямаха или имаха по-малки размери. А носача хич не ми се иска да го свалям, не само заради реглажа после, а и заради това, че ме е страх да не скъсам болтовете при големия тампон, дето влизат при праговете. Просто трябва на място да я сваля, макар, че вече губя надежда, че ще успея по тоя начин. :(


Мани че се намират трудно тия сепаратори , ами и не са баш евтинки (специално тоя размер , който ти трябва на теб е на цена над 80лв, поне аз на толко го намирам). Ако ще го ползваш за повече коли (примерно си сервиз) не е проблем , ама ако ще го ползваш за ведънж , просто се обезмисля ..... За марката на лагера не съм ги чувал тия , но нали поне е нов , не ми се вярва да се скапе толкова бързо ..... Не знам на какви пари си го взел , но аз бих ти препоръчал FAG (идват или немски или чешки , без значение от къде са купени) и са на цена 55-60 лв за брой. Болтовете на големия тампон няма да ги скъсаш , гарантирам ти , остави ги тия градски легенди , че се късали винаги или всеки път ! Ако ги скъсаш , ще дойда да ти направя ремонта аз безплатно :mhihi: По скоро гаден е ексцентричния болт в основата на шенкела при малкия тампон. Но и там не е кой знае къв проблем ..... Ако не си го развивал него , да знаеш , отвива се гайката първо , щото ако вземеш да въртиш главата на самия болт ще те откаже бързо или ще му обереш главата или ще се пребиеш от напъване :mhihi: ! Ako свалиш носача , ще имаш малко повече работа (относително) при разглабянето и сглабянето , но нещата ще станат (не че и по другия начин няма да стане , но е свързано с наличие на определени инструменти , които често липсват или не се намират). В крайна сметка ще ти остане цената на един релглаж в повече , но пък то си е хубаво на някъв период да идеш за реглаж .... толко тия 30 лв мисля , че не са дерт ...
Не че искам да те обезкуражавам , ама ти още не си свалил главината , лагера , а ако знаеш още колко "тънки" моменти има при цялата процедура докато да кажеш " готово " .... Но нали за това сме тука , ще съветваме .... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 19 Окт 2014, 17:36

^ Да, наистина сме тук за да си помагаме взаимно и аз съм ти много благодарен на теб и на всеки друг от форума, който е споделил ценен опит или полезен съвет. :yes:

Значи купих го тоя сепаратор, 60лв струваше и с негова помощ изкарах и главината и след това вътрешната гривна на лагера, дето си остава на главината. Само 2 от болтовете на джантата малко се прецакаха докато натягах с тях, ама после ги пилнах с флекса и са си ОК вече. След това изкарах и лагера чрез втулка, шпилка и шайби, набих новия лагер (с шпилката и шайбите), щракнах му зегерката, набих главината (пак с шпилката и шайбите), закачих полуоската, стегнах и гайката (с голямото рамо), закачих диск, накладки, спирачен апарат и реших да запаля колата на скорост, за да видя дали всичко отзад се върти нормално. И тук вече изпаднах в тотален ШОК!!! :shock: Диска направо играеше кючек! Свалях го да видя да не би да не е легнал добре на главината, чистих го, причуках го леко, после реших и гумата да кача, за да стегна хубаво с болтовете на джантата - ефект нулев, кючека си продължава! :banghead: Разглобих отново всичко, тръгнах да стягам пак главината, да не би да не съм я набил докрай - ми нямаше накъде повече да се стяга и пак нищо не се промени! :cry:
Не мога да си обясня какво се е случило. Докато набивах новия лагер и главината съм причуквал с чука по носача и по шпилката, с която набивах, за да може, ако нещо не ляга добре, да се намести. Натягал съм бавно. Лагера да е влезнал на криво не ми се вярва, най-малкото защото тогава зегерката нямаше да може да се закопчае. Или главината някак си съм я набил накриво или самата нея съм я изкривил по някъв начин докато съм се мъчил да сваля полуоската.
Не знам как е възможно тая главина да влезне на криво, все пак тоя лагер е бая дебел. А и самата главина да изкривя ми се струва странно, защото ми се струва доста дебела и здрава, а и аз не съм удрял по нея с чук. Може със скобата (трираменна), с която избутах полуоската навътре да съм я изкривил шибаната главина, защото тая скоба е малко крива и леко на криво дърпаше, но пак ми се струва странно, имайки предвид колко е дебела тая главина. :confused:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от metodi80 » 20 Окт 2014, 0:10

Странна работа ......
Опитвам се да разсъждавам и да ти дам някакво логично обяснение и стигам до следните евентуални възможности :
Етната е да се е изкривила главината и по -точно тази част на която ляга диска , спрямо цилиндъра , който влиза в лагера (и на мен не ми се струва възможно , ама знае ли човек)
Другата е самия лагер да не е нещо мал и да позволява такива върреливи движения на цилиндъра на главината (който влиза в него ) , че да се мести центъра на оста на въртене .... ама и това ми е малко абстрактно ....

За другите неща си прав - не виждам как ще набиеш накриво лагера , просто няма шанс , дори да поведе на криво , натиска и самия цилиндър в който ляга го изправят и той си застава правилно , още повече както си забелязал , зегера няма да може да влезе , ако лагера не е застанал както трябва ...
За изкривяването на главината .... това е масивно желязо , с механично натоварване едва ли би могъл да го деформираш.... по скоро нагряването и ако е имало последващо неправилно механично натоварване би могло да доведе до някакви деформации в геометрията , ама то трябва да светне до червено , че да се деформира по тоя начин ...
Може да има проблем с лагера, било то производствен дефект, било по причина на неправилно механично натоварване , било заради двете .... Въпреки , че ако тоя лагер се е скапал от набиването на главината в него , какво остава като влезе в работно натоварване по време на движение на автомобила ....
Така или иначе ти предстои да разглобиш отново , да си вземеш друг читав лагер (пак ти препоръчвам FAG) и за да си сигурен , че няма да се повтори случката , да си вземеш и друга главина от някоя морга ...
Мисля , мисля и най -логично ми се види да си изкривил главината ... някак ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 20 Окт 2014, 11:49

А възможността самата главина да съм я набил на криво в лагера изключваш ли я и ти? Аз мисля, че като сваля главината, ако е била набита на криво в лагера предполагам, че тая част на главината, дето влиза в лагера ще е наранена и ще си личи, че е била на криво. :dunno:
Това за нагряването и аз си го мислих дали не е причина да се изкриви, ама дето викаш то до червено трябва да се нагрее, а аз с мойта мизерна горелка няма как толкова да я нагрея, пък и аз съм нагрявал само при шлиците на полуоската.
Ще я занеса тая главина в един сервиз, дето рециклират карета и балансират кардани, казаха, че ще я качат на струга и така щели да видят дали е крива. Не знам дали на струг може толко прецизно да се види такова малко отклонение, но те твърдят, че можели. Ако е крива главината тогава не знам дали да не си взема нова, че втора ръка не я знам дали пак няма да е крива. Новата на Meyle е 100 лева. Но пък, ако излезе, че главината не е крива и ако не личи и аз да съм я набил на криво, тогава остава само лагера да е дефектен. Тогава ще се караме с тея в магазина и ще искам да ми го сменят. Ако се навият да ми го сменят обаче, там имаха само SNR, нямаха FAG. Но ако не ми го сменят ще потърся от друг магазин FAG. (тук евентуално може някой да препоръча читав магазин за лагери в София)
Между другото тоя лагер има ли значение с коя част на вътре се набива? На мен ми се вижда симетричен, но въпреки това видях, че на стария лагер от едната страна на външната гривна имаше надпис и съответно и новия лагер го набих така, че надписа му да е от същата страна.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от metodi80 » 20 Окт 2014, 12:08

Няма как да набиеш главината на криво в лагера , това не го имсли (освен ако самата черупка на лагера не е с крива геометрия), то вътрешата черупка на лагера (в която влиза цилиндъра на главината) си повежда главината и тя влиза сито , няма начин да я набиеш на криво .....
На струг ще се види дали има биене при въртенето , задължително ще се хване (то щом на око си видял , че диска се върти накриво , на струга хептен ще се усети ).
По въпроса дали нова или втора ръка главина (ако се окаже , че твоята е крива ) .... в крайна сметка ти си преценяваш , но аз мисля , че излизщно се притесняваш ... втора ръка главина ще си заспи , все пак това е едно желязо обикновено , само дето от вътре е на шлица .... Пък и не съм сигурен в качествата на нова Meyle пред стара оригинална .... но това ти си преценяваш ...
Лагери в София ако не можеш да намериш , не знам къде ще може .... :mhihi: Няма абсолютно никакво значение как набиваш лагера , абсолютно еднакъв е от двете страни (по принцип и аз го набивам с надписа навън , не за друго , а евентуално при следващ ремонт , да се види преди да е изкаран лагера каква му е марката , не че е кой знае колко важно това , просто такъв ми е "адета").
Хубаво беше да щракнеш едно клипче как точно се върти диска , можеби ще получа по -добра представа къде е проблема като го видя ...
Последна промяна metodi80 на 20 Окт 2014, 12:28, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от Chapai » 20 Окт 2014, 12:15

"...или самата нея съм я изкривил по някъв начин докато съм се мъчил да сваля полуоската."
"...Може със скобата (трираменна), с която избутах полуоската навътре да съм я изкривил шибаната главина..."

Според мен тук е проблема. Не е трябвало да ползваш скоба защото тя е изкривила главината която въобще не е здрава чак толкова колкото изглежда. Трябвало е да избиеш полуоската само с боен чук по правилата (подходяща подложка ). Провери я на струг и след това и новата, че да си спокоен.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от metodi80 » 20 Окт 2014, 12:33

Можеби дори няма да има нужда от струг ....като свалиш главината и я погледнеш в профил , вероятно ще се види дали е крива , ти си видял на око , че диска "играе" , което значи , че деформацията в главината (ако е там) можеби ще е видима ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 21 Окт 2014, 8:55

Ето клипче :arrow: цък.
Главината е свалена, свалих и лагера, огледах леглото на лагера и цилиндъра на главината - изглеждат си гладки, не личи нещо да е заяждало в тях. Има само леко остъргано по цилиндъра на главината, ама то това е още като я свалях предния път, задрал съм малко със сепаратора като вадих вътрешната гривна на лагера. Като вадих лагера по едно време заяде яко (вече беше се показал наполовина), явно шайбите не ги бях нагласил точно на центъра, ама пък почвам вече да се чудя дали и самото му легло не е деформирано, още повече, че имам чувството, че и цялото каре играе, то и на клипчето се вижда така. Вече няква параноя почва да ме гони. :paranoid:
Днес ще занеса главината да я проверят и ако се окаже, че не е крива вече просто не ми се мисли... :|

П.П. @Chapai, каква подходяща подложка имаш предвид? Ти и в другия ти пост (на предишната страница) беше писал, че си ползвал "сериозно дървено трупче под долният носач" - как и къде точно го слагаш това дървено трупче и с каква цел подлагаш трупче под носача?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от Chapai » 21 Окт 2014, 11:21

Дьрвеното трупче да носи колата докато работя. А за подложка имам предвид примерно алуминиев елемент между чука и полуоската с цел тя да не се повреди при избиването.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 21 Окт 2014, 14:12

Още повече се заплете работата! :banghead:
Провериха главината на струг и казаха, че няма нищо криво по нея! После и на още едно място я занесох, там даже и часовник и закача човека, и ножа и опря съвсем леко да я "драсне" и той също беше категоричен, че главината е права!
Сега вече просто не знам какво да правя... :cry:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от JTD » 21 Окт 2014, 14:19

Или набиването на лагера в главината не е ок или лагера нещо е дефектен.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 21 Окт 2014, 14:26

JTD написа:Крив лагер.


Абе може и така да е, ама това е само предположение, все пак беше чисто нов лагера. Нали се сещаш, че сега като купя нов, ако се окаже, че проблема не е бил в лагера, после пак трябва да разглобявам всичко и за трети път да купувам нов лагер.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от JTD » 21 Окт 2014, 14:40

CTORH написа:
JTD написа:Крив лагер.


Абе може и така да е, ама това е само предположение, все пак беше чисто нов лагера. Нали се сещаш, че сега като купя нов, ако се окаже, че проблема не е бил в лагера, после пак трябва да разглобявам всичко и за трети път да купувам нов лагер.

Да де, ама за да играе полуоската, то трябва центриращата ос да не е в една равнина с въртенето ѝ.
Забележи на клипа, че биенето е точно на всеки оборот - забелязва се лесно по скобата на маншона, че и дори на целия маншон - главно по сянката му отзад.
Това за мен означава, че има проблем с лагера. Я е дефектен, я нещо с набиването. Но на база описанието ти и клипа мисля, че нещо лагера не е наред.
Така като гледам ако махнеш главината и оставиш само полуоската да мине през лагера, и я врътнеш, то самата полуоска пак ще бие. От където следва, че отклонението се получава само в лагера, спрямо оста на въртене на полуоската.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook