Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
След като смених две бензинови купета, реших да проверя какво толкова им харесвате на семейните дизели. Та от днес съм собственик на 320d face
На първо четене(каране) съм доволен от вървежа. Като цяло колата е в страшно запазено състояние и това го потвърдиха в много добър дизел сервиз във Варна. Първия ми въпрос е с какво точно масло да го карам 5в40 или 5в30, като се има в предвид идващия зимен сезон? Другото е, че хидравликата ми се струва доста тежка в сравнение с 18-ката която карах преди това. Нормално ли е? Колата си върви много добре и изтегля задоволително, но сравнено с колата на баща ми, която е от друга марка, пак 2литра "кон умрел"(common rail), тази сякаш започва да надува в по-високи обороти, около 2500. Като цяло всякакви подробности около дизелите ще са ми от полза.
Ето ви и една мръсна снимка:


Ето ви и една мръсна снимка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- dxd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 3.01.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: както я може.
- Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
Сезона няма значение за маслото,5в30 е за колата.Марка,каквато искаш,аз съм Кастрол магнатек и съм доволен,не съм с едж.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
lancerpor написа:След като смених две бензинови купета, реших да проверя какво толкова им харесвате на семейните дизели. Та от днес съм собственик на 320d faceНа първо четене(каране) съм доволен от вървежа. Като цяло колата е в страшно запазено състояние и това го потвърдиха в много добър дизел сервиз във Варна. Първия ми въпрос е с какво точно масло да го карам 5в40 или 5в30, като се има в предвид идващия зимен сезон? Другото е, че хидравликата ми се струва доста тежка в сравнение с 18-ката която карах преди това. Нормално ли е? Колата си върви много добре и изтегля задоволително, но сравнено с колата на баща ми, която е от друга марка, пак 2литра "кон умрел"(common rail), тази сякаш започва да надува в по-високи обороти, около 2500. Като цяло всякакви подробности около дизелите ще са ми от полза.
![]()
Ето ви и една мръсна снимка:
То хубав си имал бензинови купета,ама да беше прочел малко за тоя дизел преди това...
Първо на баща ти се обазлагам ,че е предно ...
Второ пика е наистина около 2500 оборота,колкото и да казва,че е на около 2000 и малко...а за всякакви подробности - форума и специално Е46 малък ли ти се струва,отново да се напишат едни и същи неща,които ги има в безброй много теми

Хидравликата е обсъждана много пъти,първо сменяш масло и тогава проверяваш дали пак е "тежка"
Интересно ми е някой като попита за зимата какво масло,първо сега не е зима,второ наистина ли на пролет дори и да си минал 3-4000км ще го смениш маслото?
На тоя мотор маслото е 5w30 LL04 ...а какво масло - само не питай,че мнения колкото искаш - въпрос на избор (личен при това) всеки е доволен от различни...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- cecko93
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 19.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 323ciA
- Мечтае да кара: BMW E92 M3
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
Здравей колега, честито за новата придобивка. Не съм фен и не разбирам много от дизели, но това за турбината, което казваш се случи и на един приятел на сааб-а. Оправи му се този проблем и започна да си надува от 2000 оборота. Майстора му бил сменил ли незнам и аз някакви маркучи за вакуума на турбото. Може да пробваш добавка за нафтата на Бардал за почистване на турбо пътищата или директно механично почистване 

- Mofal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 18.09.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E61 2,5d 177
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
Филма с ниските обороти го изживях и аз колега, при мен се оказа дебитомер , до 2300-2400 оборота с натискане на макс на педала нещеше да набере да не казвам , че на нагорнище се налагаше да свалям предавка за да достигна 2500 об за да изкача... така , че проверете и този вариант.
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
Не, не... нямам забавяне в ускорението и т.н.т. Просто тогава се усеща най-много да изтегля. Абсолютно никакви проблеми нямам в ниските за сега. Обмислям вариант за махане на пеперудите от колектора, но много хора ме плашат, че ще умре в ниските. Колата е закачана не на 1 компютър и грешки с дебитомер и дюзи няма.

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
lancerpor написа:Не, не... нямам забавяне в ускорението и т.н.т. Просто тогава се усеща най-много да изтегля. Абсолютно никакви проблеми нямам в ниските за сега. Обмислям вариант за махане на пеперудите от колектора, но много хора ме плашат, че ще умре в ниските. Колата е закачана не на 1 компютър и грешки с дебитомер и дюзи няма.
Искам тоя дето твърди,че колата ще умре да се обзаложим на нещо,ще му дам 2 коли да ми каже,коя е с или без...
Не бе не махайте пеперудите,явно или не искате да четете или не искате да проумеете някои неща,не ги махай,успокоявай се ,че колата ти е на "реални" километри и че няма да ти се случи,само че стане ли си 1к назад - минимум....
Кво значи мудна в ниските,кое са ниските 1000 об ,1500,2000 ?С "пеперуди" или без под 2000 оборота иска ниска предавка - това е...
Не ми се обиждай,нищо лично нямам

Не случайно е дефект,както при N47 веригата е дефектна...

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
По принцип не го смятам за дефект... щом го има в каталога с частите, значи е вид консуматив. Това, че ние не сме склонни да даваме по 700++лв. на 100 000км е друг въпрос.
Другия ми въпрос е от къде мога да си поръчам готови тапи за колектора, а не да режа на старите осите и да ги слагам тях. 



- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
lancerpor написа:По принцип не го смятам за дефект... щом го има в каталога с частите, значи е вид консуматив. Това, че ние не сме склонни да даваме по 700++лв. на 100 000км е друг въпрос.Другия ми въпрос е от къде мога да си поръчам готови тапи за колектора, а не да режа на старите осите и да ги слагам тях.
Кой ти е казал,че колектор се сменя на 100 000км?имаш ли го по сервизен план..това първо второ,е признат дефект а ти кво мислиш си е твоя работа и решение....но си карай така и си купи нов колектор


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
Да попитам пак... Във форума чета различни мнение за това колко масло събира колата, от 4 до 5,5л. Реално погледнато 5 литра туба ще ми стигнат нали? Нивото стигало една идея под максимума. Другия ми въпрос е след като махна пеперудите, задължително ли е да слагам тапи или мога само да резна клапите и да ги сложа обратно? Кое е по-добрия вариант и от къде да си намеря такива тапи? Да изолирам ли ЕГР-а и какво ще спечеля?

- dxd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 3.01.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: както я може.
- Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
Същия мотор съм и аз и скоро сменях масло и ако се източи правилно си събира точно 5,5л.Аз като теб сипах първо 5л и се надявах да мина метър ама маслото отиде една идея над минимума,карах така една седмица и си взех още един литър и като му долях половината и си отиде точно една идея под максимума.За пеперудите,аз съм ги махнал и съм си оставил както си е оригинално без допълнителни тапи и няма проблеми,но си смени всички гумени гарнитурки на колектора,че тече иначе много от тях,те са 20лв общо.Егр го измих хубаво и си го оставих да работи и нямам проблем,но ти си преценяваш.
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
Така, колата е обслужена вече и с махнати пеперудки, но човека който я обслужва и прави тази манипулация каза, че е по-добре да остави осите. Обясни ми, че само клапата на 4-ти цилиндър имала лек луфт. Сега ме увери, че всичко е наред и няма да имам проблеми. Разлика във вървежа не намирам. Даже имам чувството, че след смяната на консумативите върви по-добре
(или просто я настъпвам по-смело вече след премахването на клапите
). Обаче сега забелязвам един шум в колата при рязко настъпване при около 3к оборота и нагоре. При форсиране на място го няма. Не е някакво чукане, а по скоро някакво леко и глухо "кккрррррррррррр"
. Възможно ли е просто някоя кора от мотора да изпада в резонанс тогава и да вибрира? По принцип капака на филтъра на купето е хванат на две места, че сцепих единия захват в предната част. Другото, което си мисля, да не би някоя дюза да чука, като и дойде зора? Пак казвам, че съм страшно слабо запознат с дизелите като цяло и просто съм чувал, че дюза може да "чука" 





- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
lancerpor написа:Така, колата е обслужена вече и с махнати пеперудки, но човека който я обслужва и прави тази манипулация каза, че е по-добре да остави осите. Обясни ми, че само клапата на 4-ти цилиндър имала лек луфт. Сега ме увери, че всичко е наред и няма да имам проблеми. Разлика във вървежа не намирам. Даже имам чувството, че след смяната на консумативите върви по-добре(или просто я настъпвам по-смело вече след премахването на клапите
). Обаче сега забелязвам един шум в колата при рязко настъпване при около 3к оборота и нагоре. При форсиране на място го няма. Не е някакво чукане, а по скоро някакво леко и глухо "кккрррррррррррр"
. Възможно ли е просто някоя кора от мотора да изпада в резонанс тогава и да вибрира? По принцип капака на филтъра на купето е хванат на две места, че сцепих единия захват в предната част. Другото, което си мисля, да не би някоя дюза да чука, като и дойде зора? Пак казвам, че съм страшно слабо запознат с дизелите като цяло и просто съм чувал, че дюза може да "чука"
Това "крррррррр" на всички предавки ли е?
Имай предвид ,че при 3000 об последното ,което ще чуеш е някоя тракаща кора

Дюза да чука,ще я чуваш постоянно и колата на място ще има и вибрации(говоря при изправни тампони,демпферна шайба и маховик),но дюзите могат да се проверят сравнително лесно и бързо...друго ,проверявал ли си въобще тампоните на мотора те особено много спомагат за шумове,когато са стари и смазани,мотора буквално седи 2-3см по-ниско от нормалното...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- lancerpor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 373
- Регистриран на: 5.02.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320dA
- Мечтае да кара: e46 M3
- Детайли за колата: touring facelift 04'
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
По принцип колата си има вибрации на място, но сега като я гледаха при обслужването, не казаха нищо за тампоните. А дюзите са гледани само на компютър (живи данни) и всичко било в норма. Тези дни ще я закарам да видят тампоните. Не ми е правило впечатление на коя предавка го прави. Просто го прави при ускорение, при поддържане на висока скорост го няма.

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса
lancerpor написа:По принцип колата си има вибрации на място, но сега като я гледаха при обслужването, не казаха нищо за тампоните. А дюзите са гледани само на компютър (живи данни) и всичко било в норма. Тези дни ще я закарам да видят тампоните. Не ми е правило впечатление на коя предавка го прави. Просто го прави при ускорение, при поддържане на висока скорост го няма.
от опит - тампоните,могат да ги видят и да ги хванат без да се свалят,само хора с опит и то добър опит,но ако предния собственик не ги е сменял 99% са щета а разликата с нови,особено оригинални (еми няма да си познаеш колата)...като задържиш на обороти,нормираш всичко и изпада в резонанс да кажем и ако е нещо което трака от силовите елементи няма да го чуеш..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани