Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Модератор: bum_bum
- AVGO
- ентусиаст
-
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: Избор на турбо
Добре, че колегата следи, че после струва скъпо 
И на мен ми се видя множко, ама викам съм забравил.
Иначе темата е много хубава , продължавай

И на мен ми се видя множко, ама викам съм забравил.
Иначе темата е много хубава , продължавай

Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо
Тия ключове не е лошо да се носят на тариране от време на време че не се знае как се отразява работата с тях и съхранението на точноста .Иначе въртенето на вала е само косвен признак и нищо конкретно не казва. Такова повишено усилие на въртене може да има и поради други причини-например деформации на тунела или неточно шлайфане на вал и цилиндри. При проверка на затягането по тоя метод резултата зависи изключително много от уменията на работещия с инструмента. При стегнат болт усилието което първоначално се прилага за да продължи да се върти вече зависи от силите на триене в резбите и е доста по голямо от реалното затягане.Когато се стяга е важно да се върти с плавни дълги движения които като ход да захванат момента на прещракване на ключа.Заради тази неточност последната фаза се стяга на градуси а не на сила .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо
Една подробност при затягането на болтовете на главата и долу на вала и биелите но най вече на главата. Почистването на резбите и глухите отвори е задължително това е ясно , тънкия момент е с омасляването на резбите .
По дефолт силите на триене в такива резбови връзки е огромно ,настъпва разцепване на въглеводородната молекула при обикновени греси и масла ,тоест не са подходящи за тези резби. Производителите ползват специални лубриканти по тази причина.Същия ефект го има и в хипоидните зъбни колела на диференциалите затова там се ползват специални масла .Та ако не разполагате със специална смазка за тия съединения ,успешно може да се ползва диференциално масло за диференциал на кое да е БМВ .Тия масла отговарят на най високите изисквания за устойчивост на натиск .
По дефолт силите на триене в такива резбови връзки е огромно ,настъпва разцепване на въглеводородната молекула при обикновени греси и масла ,тоест не са подходящи за тези резби. Производителите ползват специални лубриканти по тази причина.Същия ефект го има и в хипоидните зъбни колела на диференциалите затова там се ползват специални масла .Та ако не разполагате със специална смазка за тия съединения ,успешно може да се ползва диференциално масло за диференциал на кое да е БМВ .Тия масла отговарят на най високите изисквания за устойчивост на натиск .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Добро включване!
Имам един .pdf за моментите на болтовете от БМВ и ми направи впечатление, че за различните мотори м50/м52 е различна подготовката. При м50тката го дават само с почистване на резбата и директна употреба на болтовете от кутията. При м52 схемата е както описа Jordana.
Имам един .pdf за моментите на болтовете от БМВ и ми направи впечатление, че за различните мотори м50/м52 е различна подготовката. При м50тката го дават само с почистване на резбата и директна употреба на болтовете от кутията. При м52 схемата е както описа Jordana.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Опааа...
След лятната почивка е време леко полеко пак да се връщам към дъното на гаража
Според книгите, при успешно турбиниране, на това налягане следва, че очакваната мощност за 2.3 литра двигател ще е между 240 и 352 коня на мотор.
Ще видим накрая към горната или към долната граница ще клоня
След лятната почивка е време леко полеко пак да се връщам към дъното на гаража

Според книгите, при успешно турбиниране, на това налягане следва, че очакваната мощност за 2.3 литра двигател ще е между 240 и 352 коня на мотор.
Ще видим накрая към горната или към долната граница ще клоня

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Избор на турбо
О-ринг ще правиш ли? Или няма смисъл при тия налягания..?
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Nickelback написа:О-ринг ще правиш ли? Или няма смисъл при тия налягания..?
Реших, че няма да прибягвам до О-ринг за надналягане от 1.2 бара (максимум, ще видим има ли изобщо смисъл да се надува толкова, а и дали ще може да се създаде такова налягане на холд бууст, че винаги може да разваля нещо по ефективността на системата), поради факта, че имайки само гарнитура, ако се сговни нещо, гарнитурата си заминава, а с О ринг си заминава бутало/биела


Утре ще кача още снимки от процеса на сглобяване, че в момента не ме пуска в album...




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
След като го пръснах на части тоз матор, дойде време и да сглобявам. Набавих първоначални части и се започна:
Първо!!! Нямаше как да пропусна, след като на атмосфера махах картера докато мотора беше на колата заради тая гайка

След това сложих задния семеринг, не знам защо го купувам нов, тъй като веднага протича, но май го взех само "защото така се прави":

Преден семеринг също се появи за капака на ангренажа:

Резнах щуцера за маслото от турбото, за да не стърчи навътре излишно:

Реда на затваряне до момента е: Заден семеринг, ламарина под коляновия вал, шпонки на колянов вал, зъбни колела на кол. вал. верига на маслената помпа и тогава монтаж на самата помпа към мотора.
Хвърлих и капака на ангренажа:

Слагане на картера и затягане на всичките 20 ботчета + 4 торкса. Нямам снимка, че се бях омацал
След това изправяне на мотора (под наклон 60 градуса
) и почистване на резбите в блока, че страшна гняс има вътре:

Аз използвах дървена затъпена (за да не къса парцала) клечка с диаметър достатъчно малък, че да може да се "завие" парцала в цялата резба и след това да се изтегли, без да се къса:

Обилно пръскане с WD40 в цилиндрите, завъртане, така че някои от буталата да не са в ГМТ, яко търкане с фин чист парцал челно на блока, за да е подсушен и почистен:

И главата:

Внимава се за фитили сложени в шлайф базата в някои от отворите:

Слагаме гарнитурата и пльоскаме главата:

Фиксиране с малкия торкс на капака на ангренажа, без да се затяга, просто да е застанала на място главата. След това затягане - от предишни затягания на глави имам представа горе долу на колко се затяга главата, а именно 10-11кг. (110-120N-m) и малко преди вторите 90 градуса цъка на 10.4кг.
И така.... За момента толкоз. продължаваме с модификацията на маслената конзола за маслено охлаждане и нова водна помпа...
Първо!!! Нямаше как да пропусна, след като на атмосфера махах картера докато мотора беше на колата заради тая гайка




След това сложих задния семеринг, не знам защо го купувам нов, тъй като веднага протича, но май го взех само "защото така се прави":

Преден семеринг също се появи за капака на ангренажа:

Резнах щуцера за маслото от турбото, за да не стърчи навътре излишно:

Реда на затваряне до момента е: Заден семеринг, ламарина под коляновия вал, шпонки на колянов вал, зъбни колела на кол. вал. верига на маслената помпа и тогава монтаж на самата помпа към мотора.
Хвърлих и капака на ангренажа:

Слагане на картера и затягане на всичките 20 ботчета + 4 торкса. Нямам снимка, че се бях омацал

След това изправяне на мотора (под наклон 60 градуса


Аз използвах дървена затъпена (за да не къса парцала) клечка с диаметър достатъчно малък, че да може да се "завие" парцала в цялата резба и след това да се изтегли, без да се къса:

Обилно пръскане с WD40 в цилиндрите, завъртане, така че някои от буталата да не са в ГМТ, яко търкане с фин чист парцал челно на блока, за да е подсушен и почистен:

И главата:

Внимава се за фитили сложени в шлайф базата в някои от отворите:

Слагаме гарнитурата и пльоскаме главата:

Фиксиране с малкия торкс на капака на ангренажа, без да се затяга, просто да е застанала на място главата. След това затягане - от предишни затягания на глави имам представа горе долу на колко се затяга главата, а именно 10-11кг. (110-120N-m) и малко преди вторите 90 градуса цъка на 10.4кг.
И така.... За момента толкоз. продължаваме с модификацията на маслената конзола за маслено охлаждане и нова водна помпа...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- BorisMitev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 27.01.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Внимателно
- Мечтае да кара: Нещо страшно
Re: Избор на турбо
Как не те е срам 17 дни да ни държиш извън течение на осбстоятелствата.
П.С. - Масленото охлаждане направо ме грабна
П.С. - Масленото охлаждане направо ме грабна

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Разбрал съм се със стругаря какво трябва да направи, имам и чертеж, ама не съм стигнал до Дружба за да си взема материал и да ми го изработи... Нещата си вървят много бавно, особено като на другата 36тица имаше спирачки за набавяне, полиуретан на биалетките да сложа и нещо спря да ми се влиза в гаража
Също така не е беше много ясно как точно да започна - изработка на нов детайл, или преправяне на стар. В крайна сметка след ходене по заварчици, стругари и размишления, избрах нов детайл. Там проблема е, че може да не пасне перфектно, което не е хубаво, но поне ще е най-здраво.
Отделно, изпускателния ми колектор ще дойде чак около нова година....

Няма да ползвам мястото за външния гейт което е на колектора,а ще го разположа непосредствено между колектора и турбото, като така и така ще ми трябва някакъв преход, тъй като не е перфектно разположението на колектора спрямо турбото. Ама това ще мога да го видя чак след месец...
Отделно малко за любознателните:
http://dox.bg/files/dw?a=f91ff22993
Бая подробно я прелиствам и така като гледам, вървя към много посредствено изпълнение. Не знам колко е актуална, но се опитвам да се придържам към написаното.

Също така не е беше много ясно как точно да започна - изработка на нов детайл, или преправяне на стар. В крайна сметка след ходене по заварчици, стругари и размишления, избрах нов детайл. Там проблема е, че може да не пасне перфектно, което не е хубаво, но поне ще е най-здраво.
Отделно, изпускателния ми колектор ще дойде чак около нова година....

Няма да ползвам мястото за външния гейт което е на колектора,а ще го разположа непосредствено между колектора и турбото, като така и така ще ми трябва някакъв преход, тъй като не е перфектно разположението на колектора спрямо турбото. Ама това ще мога да го видя чак след месец...

Отделно малко за любознателните:
http://dox.bg/files/dw?a=f91ff22993
Бая подробно я прелиствам и така като гледам, вървя към много посредствено изпълнение. Не знам колко е актуална, но се опитвам да се придържам към написаното.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Малко да раздвижа темата
Изпускателния колектор се отлага с още... Щял да пристигне януари средата/края
Няма значение, ще го чакам ако трябва и до август в крайна сметка
Взех външен уестгейт 38мм:


Както и си взех нов кулер - 63мм. вход, тъй като се оказа, че по сметки ми трябва поне 60мм, а и по съветите на колеги по-рано в темата, стана ясно че 50-тката не става. И малко турбо пътища от турбо е36тица на 63 пак, уж да вземе да стане по-лесно

Следващата стъпка е дюзи за купуване и керамика вместо феродо за съединителя. Иначе много ми е студено да се занимавам сега, а и скоростната кутия стана с четири предавки, тъй като 2ра напусна играта, та и там си имам занимавка

Изпускателния колектор се отлага с още... Щял да пристигне януари средата/края


Взех външен уестгейт 38мм:


Както и си взех нов кулер - 63мм. вход, тъй като се оказа, че по сметки ми трябва поне 60мм, а и по съветите на колеги по-рано в темата, стана ясно че 50-тката не става. И малко турбо пътища от турбо е36тица на 63 пак, уж да вземе да стане по-лесно


Следващата стъпка е дюзи за купуване и керамика вместо феродо за съединителя. Иначе много ми е студено да се занимавам сега, а и скоростната кутия стана с четири предавки, тъй като 2ра напусна играта, та и там си имам занимавка




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
Re: Избор на турбо
колега от опит ако искаш един съвет , слагаи най големия гейт или поне 40 и косур мм и пътища 76 и кулер най големия който се събира под бронята
моя e под м броня идеялно пасва 600x300x76
бъди подготвен от сега
моя e под м броня идеялно пасва 600x300x76
бъди подготвен от сега

- BIRICHKA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 14.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ис-требител
Re: Избор на турбо
Ще споделя един полезен ориентир:
Така можете да си сметнете сърцевината и да придобиете приблизителна представа какъв кулер ще свърши работа.
П.с. Надявам се колегата Postman да не се сърди, че го цитирам от друга тема.
Postman написа:...трябват ти около 2 литра обем на сърцевината за всеки 100 конски сили мощност на двигателя.
Така можете да си сметнете сърцевината и да придобиете приблизителна представа какъв кулер ще свърши работа.
П.с. Надявам се колегата Postman да не се сърди, че го цитирам от друга тема.
Some say he spends most of his time on bmwpower-bg.net
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Ми да проверим значи и според колегата какво излиза:
Кулер:
Вътрешен Размер: 550мм х 180мм х 65мм (размер на питата)
Ако ни трябват 2 литра въздух за 100 коня, смятаме по формулата за обем на паралелепипед:

V = SABCD \ h [cm^3] = 6.5*18*55 = 117*55 = 6435 cm^3 . Тогава за да сметнем за колко коня ни е кулера 2литра = 2000см^3, следва че: 6435/2000 = 3.2175 * 100 (коня) = 321.75 коня.
Тоест кулера е достатъчен за нуждите. Поправете ме ако бъркам. Също така до 400 коня диаметър на тръбите над 64мм е излишен, тъй като много се забавя въздуха.
Кулер:
Вътрешен Размер: 550мм х 180мм х 65мм (размер на питата)
Ако ни трябват 2 литра въздух за 100 коня, смятаме по формулата за обем на паралелепипед:

V = SABCD \ h [cm^3] = 6.5*18*55 = 117*55 = 6435 cm^3 . Тогава за да сметнем за колко коня ни е кулера 2литра = 2000см^3, следва че: 6435/2000 = 3.2175 * 100 (коня) = 321.75 коня.
Тоест кулера е достатъчен за нуждите. Поправете ме ако бъркам. Също така до 400 коня диаметър на тръбите над 64мм е излишен, тъй като много се забавя въздуха.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо
Гледа се дебита на турбото и скороста на въздуха във тръбите и кулера .Препоръчителна е в границите 200-300 фут/м
Velocity (ft/min) = Volumetric Flow rate (CFM) / Area (ft2)
Също и площа откъдето дърпа въздух на входа трябва да има необходимата площ съобразена с дебита на турбото
Area (ft2) = Volumetric Flow rate (CFM)
----------------------------
Face Velocity (ft/min)
Velocity (ft/min) = Volumetric Flow rate (CFM) / Area (ft2)
Също и площа откъдето дърпа въздух на входа трябва да има необходимата площ съобразена с дебита на турбото
Area (ft2) = Volumetric Flow rate (CFM)
----------------------------
Face Velocity (ft/min)
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани