Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 08 Сеп 2014, 11:39

Ще свалям дясната полуоска, заради разбито каре. Може ли някой, който е правил това, да каже, дали полуоската си излиза свободно от главината (след като съм й развил гайката и след като съм я откачил и откъм диференциала) или ще трябва да свалям и главината? Идеята ми е да сваля само полуоската, без да свалям главината.

ЕДИТ: Реших и лагера да сменя, така че ще свалям и главината.
Последна промяна CTORH на 16 Окт 2014, 10:02, променена общо 2 пъти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 580
Регистриран на: 20.12.2011
Пол: Мъж
Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от red_bull92 » 08 Сеп 2014, 18:46

След като си разкачил полуоската от диференциала и развиеш гайката, която я държи за главината с дърво (за да не повредиш полуоската) и чук или тесла набиваш полуоската накъм дифа, за да изпадне от шлиците на главината и си готов :bchug:
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от CTORH » 09 Сеп 2014, 9:29

Мерси, колега! Ще пробвам така, дано да не е запекла много за главината, че тръгна ли да свалям главината почти сигурно ще трябва да сменя и лагера, а това значи, че ще трябва и скоби да взимам, защото нямам такива. Ще се опитам преди това с игла и спринцовка да вкарам малко нафта при шлиците, ако може малко да се понакисне и да отпусне.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от JTD » 10 Сеп 2014, 12:18

CTORH написа:Мерси, колега! Ще пробвам така, дано да не е запекла много за главината, че тръгна ли да свалям главината почти сигурно ще трябва да сменя и лагера, а това значи, че ще трябва и скоби да взимам, защото нямам такива. Ще се опитам преди това с игла и спринцовка да вкарам малко нафта при шлиците, ако може малко да се понакисне и да отпусне.

Да не вземе с иглата и спринцовката да подадеш нафта и към лагера, та да вземе и него да го отпуснеш...
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от CTORH » 11 Сеп 2014, 9:27

Е ще гледам да не стигам чак до там. :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от Chapai » 11 Сеп 2014, 21:35

Преди година го правих упражнението със свалянето на полуоските с цел смяна на лагери. По над 30 минути сериозни удари с боен чук (над 5 килограмов) на полуоска с алуминиева подложка и сериозно дървено трупче под долният носач. WD40 въобще не помогна. Бях се притеснил, че ще разбия ходовата част. Интересно как тя издържа, ако някой знае да сподели.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от CTORH » 12 Сеп 2014, 9:34

Е ти щом лагери си сменял, значи си свалял главините. Не можеше ли тогава да ползваш скоба за ваденето на главината вмсесто да се мъчиш да избиваш полуоската? :conf:
Аз принципно искам да я избия, защото нямам намерения да свалям главина и да сменям лагер. Но ако не успея да я избия (както и очаквам да се случи), мисля така да действам или пък да ползвам скоба като тази.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от vavilon » 12 Сеп 2014, 9:52

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=581164
https://www.youtube.com/watch?v=DX9iCZIVgFY
Един съвет! Гайката на лагера я развиваш, при сложена джанта и махната капачка на централният и' отвор. Това се прави, за да не зацепваш с отвертка вентелираният диск към апарата, защото ще се получи... ефекта на изкривеният диск. :) :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 27.09.2013
Пол: Мъж
Кара: e46 320d '03

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от petaruz » 12 Сеп 2014, 10:15

След като развиеш гайката както е писал vavilon на полуоската има отвор точно по средата вземаш пробой и чук и пази ръката че много боли ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 07 Окт 2014, 15:16

vavilon написа:http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=581164

снимка 1, снимка 2, снимка 3, снимка 4, снимка 5

От тея снимки с дървенията не можах да разбера каква е ползата от тея дъски, освен да свалят главината без сепаратор за лагери. :dunno: То ако е само за това може и без дъски:
Chapai написа:Главината я свалих като подложих зад нея на подходящо место болтове и навих два болта за закрепването на джантата - така я избутах на вън. Старият лагер го издърпах чрез "скоба" съставена от дълга шпилка, подходящ набор от шайби и не много дълга тръба с диаметър равен на външната част на гнездото на лагера. Между другото "тръбата" е част от бутална риза на Москвич. Общо време на трудната част на лагер: 2 часа на полуоска, 1/2 за избиване на лагера и 10 минути за набиване на новият като се ползва и старият със същата скоба. Това като за първи път. Радвам се, че новият влезна на местото си без нито един удар с чук.

Проблема са "тръбата" и шайбите, ще трябва да ходя по стругари да ми правят втулка и шайби. :(

Иначе един въпрос имам - може ли да сваля първо главината, без да свалям полуоската, чрез "трираменна" скоба за вадене на лагери, за да мога да използвам полуоската като опора за шпилката в центъра на скобата?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Пловдив

Re: Сваляне на полуоска

Мнение от lordtwister » 07 Окт 2014, 15:25

Може стига да ти издържи,че аз съм пробвал с моята хидравлична 10тона и нищо не помръдна та правих едни други схеми. Като цяло зависи колко е запекла полуоската сваляли сме и такива които излизат с не много зор, ама има и такива дето си във филма :mrgreen: Ако запънеш кажи да помагам :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 13 Окт 2014, 10:48

CTORH написа:... може ли да сваля първо главината, без да свалям полуоската, чрез "трираменна" скоба за вадене на лагери, за да мога да използвам полуоската като опора за шпилката в центъра на скобата?

Пробвах го тоя метод и не работи. Полуоската я бах закачил за диференциала, за да не влезне навътре. Да обаче вместо това се прекълчи в двете карета, застана на криво и заяде в това положение. :banghead: После беше голям зор докато я вкарам отново в главината, за да мога да я откача пак от диф-а и да я изкарам. :dummy:
Сега запънах на главината, опитах по начина с избутването с болтовете на джантата, ама нещо не ми се получи. :confused:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от bscsystem » 13 Окт 2014, 18:56

Трябва си пръскане със спрейове за смазване и яко бой. Дори и да я нараниш после ще я запилите и ще стане работата. Когато полуоската е закачена за шенкела, а шенкела си стой на колата е проблем, защото не може смазващата течност да влезе навътре при резбата. Ако шенкела ти е свален я напръскваш хубаво във вертикална позиция и ще си глътне течноста..., ако я биеш на колата и е спекла здраво няма да излезе.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от metodi80 » 13 Окт 2014, 20:39

Колега , остави ги тия вариянти с разни трупчета , болтчета и глупости !
Няма смисъл и от пръскане с каквото и да било , реално то нищо не влиза там (заради положението на полуоската).
Ще ти споделя моя опит , метода работи - ВИНАГИ !
Свалящ всичко - дискове , апарати , накладки (включително и тия на ръчната) , да остане гола главина ....
Та как се постъпва .... първо чука ти трябва да е много хубав , най -добре "вария" (демек голям тежък чук ) , с хубава удобна дръжка , трябва ти и нещо с подходящ диаметър , което да поставиш на полуоската и по което да биеш(аз ползвам една тръба от хидравличен чук). Ако видиш , че след 5-10 стабилни удара , полуоската не мърда , значи пристъпваш към следващия етап (не се притеснявай , окачването няма да пострада , ако разбира се удряш правилно само в/у правилното място ).
Взимаш горелка , настройваш пламъка да е концентриран (колкото се може по концентриран) и започваш да нагряваш само в зоната около полуоската , стремиш се да не грееш самата полуоска , а само около нея в тясната зона около нея .... грееш така около 3-4 минути и веднага бой с чука , ако не бива , пак грееш тоя път малко повече - примерно 5-6 минути и пак бой с чука ...
Истината е в нагряването и бой с чука ..... това е ..... До сега не е имало полуоска , която да не излезе така !
Сега някой ще попита - няма ли да пострада нещо друго - било лагер и т.н .... ами няма да пострада , ако се прави както трябва , както самото нагряване , така и боя с чука .... това го казвам категорично !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина

Мнение от CTORH » 16 Окт 2014, 10:01

Мерси за отговорите, колеги, но аз полуоската вече съм я свалил, обаче не с чукане, а така :arrow: цък. Само дето като го правих това със скобата исках да издърпам главината навън, а не да вкарам полуоската навътре, така че избиването на полуоската в тоя случай беше страничен ефект. :)
Методи, по подобен начин, на това, което си написал действах и аз. Ето с какво блъсках :arrow: цък, цък.
Първо с игла и спринцовка вкарах нафта между шлиците на полуоската и главината. Чаках десетина минути да покисне, след което с газова горелка нагрявах точно както казваш - не самата полуоска а около нея, там където са шлиците. Предполагам обаче че горелката ми не е много читава, защото колкото и да се стараех да го направя концентритан пламъка не ми се струваше достатъчно концентриран. Слад като приключа с нагряването веднага пръскам с WD40 и после хващам центъра от снимката и чука (който си е кажи-речи вария, само дето дръжката му не е дълга) и почва млатенето (в центъра на полуоската, където е вдлъбнатината). Тея стъпки ги повторих 3 пъти, като първия и втория път нагрявах по около 5-6 минути, а третия път 10 минути. Шибаната полуоска въобще не помръдна! :ranting: Може би трябваше вместо тоя център да ползвам шило за разбиване на бетон и да млатя още по-яко (не че съм удрял леко, ама можеше и повече :twisted: ), ама ме достраша да не сплескам полуоската в края и да се заглави още повече в главината и съвсем да не иска да излезне после. Окачването не съм го мислил изобщо, и без това напролет ще сменям скърцащите втулки.
Та сега, след като полуоската някак си излезна запънах на главината, нея не мога да я изкарам. Пробвах да подложа под самата главина дървено трупче, върху него дебело парче желязо и да натягам върху тях болтовете на джантата, ама вместо да тръгне да излиза главината, започна да се криви скапаната предпазна ламарина, там прахозащитник ли е и аз не знам как точно да я нарека. Та се отказах от тоя метод. Ако някой може да предложи друг начин да изкарване на главината ще ми спести един разход от около 50 лева за такъв сепаратор (ако усепя да намеря от някъде). То не че и с него е гаранция... :confused:
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook