Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от torettos » 13 Окт 2014, 12:57

Колеги,

общо взето какъв е проблема... колата (N42B20A) има инсталиран ГИ - като върви на 5-та със 100 км.. и освободиш като скоростта падне до към 80 км и подадеш газ двигателя почва да тресе и check engine почва да мига като коледна лампичка.... това е в рамките на няколко секунди и колата гасне след това паля на предавка и тръгва без проблем... Самата кола върви страхотно на бензин като на трета със 120 км. не може да достигне 5000 оборота а на газ вървежа хич го няма....

грешките който ми дава са следните:

DME* -> 274E/81 - Misfire detection, Checksum failure
2742/81 - Misfire detection cyl.1
2743/81 - Misfire detection cyl.2
2745/81 - Misfire detection cyl.4
2713/88 - Switched lambda sensor
2738/82 - Catalytic-converter conversion

Като сменихме лулите на 3 и 2 цилиндър да не би те са заминали, но грешката пак се повтори. Свещите са нови на 18000 км NGK.

Имаме съмнение в ламба сонда и сутринта мерихме напрежението беше 1,54 v и на газ и на бензин. Доколкото знам трябва да е в границите 0.7 - 1.00 v. толкова ли е?
И възможно ли е ламба сондата да прави проблем?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от saleene » 13 Окт 2014, 13:50

ЗДР,Колега би ли споделил каква е ГИ , това че ти дава тези грешки може да идва от неадкватен емулатор на инжекторите (това което лъже компютъра на колата че работи на бензин) а и ламбда сондата трябва да има такъв емулатор иначе при работа на газ винаги ще имаш грешка за нея , реално "missfire" е липса на запалване в еди кой си цилиндър и го отчита или инжектора като не работещ или детонационния датчик че няма запалване въпросния цилиндър ,ламбда сонда не може да ти прави тези мизерии евентуално може да ти увеличи разхода но до там . Ако знаеш какъв модел и марка е газовата уредба ще е малко по лесно , газаджийте винаги си спестяват да сложат нещо . :bang:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от bigfinger » 13 Окт 2014, 14:12

Колега не е ламбда сонда. До колкото знам, поне при мен е широколентова.
Виж кабелите на ламбда сензора колко броя са.
Ако са повече от 4 е широколентова.

Сега се сещам, че не си уточнил коя ламбда сонда.
Преди или след катализатора. Има версия с 4 и с 2 ламбда сонди.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от torettos » 13 Окт 2014, 14:14

Здравей колега първо искам да ти БЛАГОДАРЯ, че ми отговори....
ГИ е EasyGasGreen Pro...

...обаче от както е поставен не работи нормално в тази кола в самото начало побъркваше таблото светнаха разни лампички оборотомера изключваше а датчика за температурата показваше прегряла кола... Установиха, че не предава данни по CAN шината и затова се случва това с таблото... пробваха по някакъв друг начин пак не стана и накрая го направиха по зададени настройки без комуникация (и стана една скъпа газова уредба). Самата кола ме дразни много като прехвърля се тресе цялата.. нямало вакум за не знам къде вече... изпарителя е увит като пекано пиле, че не се топлил...

...а това сега е новия хит уж ламба сонда сега е виновна (аз съм програмист не разбирам от ДВГ и ГИ) Преди седмица писах друга тема, че отказа да запали оказа се, че е релето дето спира бензиновата помпа.. Не разбирам и не знам какво да направя затова питам тук... просто само по-мъките ходя и ПЛАЩАМ, за да продължавам да ходя!

Питам ако не ламба сонда да не ме засилят да купувам нова...
Последна промяна torettos на 13 Окт 2014, 14:30, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от saleene » 13 Окт 2014, 14:22

Няма проблем за отговора :bchug: Въпроса е какво наистина са ти сложили по колата предполагам че е от фобос-газ но не виждам в кит-а какво има . Ламбда-сондата е фактор само когато е на бензин , тя отчита количеството останал кислород в изгорелите газове (и има определен живот т.е. вътре има една капсула която работи на принципа на ел.химия да не задълбавам), както е писал колегата по - горе има няколко вида такива с подгрев и такива които се греят от изгорелите газове , с различен брой изводи от тях както и по няколко сонди преди и след катализатор или при по големи мотори V8 или V12 са на всеки изпускателен колектор , общо взето газта е с друго октаново число и именно заради него се слага емулатор на ламбда когато караш на газ.
P.S. за да си сигурен че ламбда сондата работи коректно я покарай само на бензин (след като е изчистена грешката за нея)
и ще се убедиш сам дали е в ред , но пак казвам не може тя да ти прави въртелите .
Последна промяна saleene на 13 Окт 2014, 14:38, променена общо 2 пъти
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от torettos » 13 Окт 2014, 14:28

.... проблема е, че и аз не знам..

мисля че е това : http://fobosgas.com/product/772/palen-k ... Du2wRbgW2k

само май рейката била по-голяма защото не можела да я "храни" във високите..


ДОПЪЛНЕНИЕ: Предна подгревна...
..колкото до бензин колата няма никакъв проблем...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от saleene » 13 Окт 2014, 15:32

Ходи и им дърпай яко ушаците на тия от фобосгаз :ranting:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от torettos » 13 Окт 2014, 15:43

... проблема е че полза няма... гаранционна е ама ще търся спасение другаде :bang: :bang: :bang: цяла седмица седя даже не е пипнаха...

Tърся някой който да разбира? Поредложения за регион Хасково, Стара Загора и Пловдив...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от saleene » 13 Окт 2014, 15:48

Съжалявам в София съм :( но ако имаш проблем драсни на лични пък ще го мислим . :bchug:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 18.07.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: ше: BMW(e46) 143 hp. (N42B20)
Мечтае да кара: Ново BMW

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от torettos » 14 Окт 2014, 18:57

Колега БЛАГОДАРЯ! Най-малкото имаш една бира :bchug:

П.С: Какво се случи върнаха ми колата без да пипнали нищо ама абсолютно нищо и излъгаха, че са правили ремонт... Имам идея как да им го върна още повече за гаранционна газова уредба... :yes:
Изображение


Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.05.2006

Re: Възможен проблем с ламба сонда? N42B20

Мнение от pinciflucnik » 04 Дек 2014, 19:02

Проблемът ти е по-вероятно настройката на ГИ, това с тресенето и мисфайърите обикновено е от богата смес. Друг е въпросът, че твоя мотор работи без вакуум във всмукателните колектори и ако този конкретен ГИ не поддържа тази функция има вероятност да не можеш да решиш проблема на 100%. Ако имаш нужда от помощ, пиши едно лично :)

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook