Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Ще свалям дясната полуоска, заради разбито каре. Може ли някой, който е правил това, да каже, дали полуоската си излиза свободно от главината (след като съм й развил гайката и след като съм я откачил и откъм диференциала) или ще трябва да свалям и главината? Идеята ми е да сваля само полуоската, без да свалям главината.
ЕДИТ: Реших и лагера да сменя, така че ще свалям и главината.
ЕДИТ: Реших и лагера да сменя, така че ще свалям и главината.
Последна промяна CTORH на 16 Окт 2014, 10:02, променена общо 2 пъти
- red_bull92
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Сваляне на полуоска
След като си разкачил полуоската от диференциала и развиеш гайката, която я държи за главината с дърво (за да не повредиш полуоската) и чук или тесла набиваш полуоската накъм дифа, за да изпадне от шлиците на главината и си готов 

Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Сваляне на полуоска
Мерси, колега! Ще пробвам така, дано да не е запекла много за главината, че тръгна ли да свалям главината почти сигурно ще трябва да сменя и лагера, а това значи, че ще трябва и скоби да взимам, защото нямам такива. Ще се опитам преди това с игла и спринцовка да вкарам малко нафта при шлиците, ако може малко да се понакисне и да отпусне.
Re: Сваляне на полуоска
CTORH написа:Мерси, колега! Ще пробвам така, дано да не е запекла много за главината, че тръгна ли да свалям главината почти сигурно ще трябва да сменя и лагера, а това значи, че ще трябва и скоби да взимам, защото нямам такива. Ще се опитам преди това с игла и спринцовка да вкарам малко нафта при шлиците, ако може малко да се понакисне и да отпусне.
Да не вземе с иглата и спринцовката да подадеш нафта и към лагера, та да вземе и него да го отпуснеш...
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Сваляне на полуоска
Преди година го правих упражнението със свалянето на полуоските с цел смяна на лагери. По над 30 минути сериозни удари с боен чук (над 5 килограмов) на полуоска с алуминиева подложка и сериозно дървено трупче под долният носач. WD40 въобще не помогна. Бях се притеснил, че ще разбия ходовата част. Интересно как тя издържа, ако някой знае да сподели.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Сваляне на полуоска
Е ти щом лагери си сменял, значи си свалял главините. Не можеше ли тогава да ползваш скоба за ваденето на главината вмсесто да се мъчиш да избиваш полуоската?
Аз принципно искам да я избия, защото нямам намерения да свалям главина и да сменям лагер. Но ако не успея да я избия (както и очаквам да се случи), мисля така да действам или пък да ползвам скоба като тази.

Аз принципно искам да я избия, защото нямам намерения да свалям главина и да сменям лагер. Но ако не успея да я избия (както и очаквам да се случи), мисля така да действам или пък да ползвам скоба като тази.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Сваляне на полуоска
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=581164
https://www.youtube.com/watch?v=DX9iCZIVgFY
Един съвет! Гайката на лагера я развиваш, при сложена джанта и махната капачка на централният и' отвор. Това се прави, за да не зацепваш с отвертка вентелираният диск към апарата, защото ще се получи... ефекта на изкривеният диск.

https://www.youtube.com/watch?v=DX9iCZIVgFY
Един съвет! Гайката на лагера я развиваш, при сложена джанта и махната капачка на централният и' отвор. Това се прави, за да не зацепваш с отвертка вентелираният диск към апарата, защото ще се получи... ефекта на изкривеният диск.


Re: Сваляне на полуоска
След като развиеш гайката както е писал vavilon на полуоската има отвор точно по средата вземаш пробой и чук и пази ръката че много боли 

- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
vavilon написа:http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=581164
снимка 1, снимка 2, снимка 3, снимка 4, снимка 5
От тея снимки с дървенията не можах да разбера каква е ползата от тея дъски, освен да свалят главината без сепаратор за лагери.

Chapai написа:Главината я свалих като подложих зад нея на подходящо место болтове и навих два болта за закрепването на джантата - така я избутах на вън. Старият лагер го издърпах чрез "скоба" съставена от дълга шпилка, подходящ набор от шайби и не много дълга тръба с диаметър равен на външната част на гнездото на лагера. Между другото "тръбата" е част от бутална риза на Москвич. Общо време на трудната част на лагер: 2 часа на полуоска, 1/2 за избиване на лагера и 10 минути за набиване на новият като се ползва и старият със същата скоба. Това като за първи път. Радвам се, че новият влезна на местото си без нито един удар с чук.
Проблема са "тръбата" и шайбите, ще трябва да ходя по стругари да ми правят втулка и шайби.

Иначе един въпрос имам - може ли да сваля първо главината, без да свалям полуоската, чрез "трираменна" скоба за вадене на лагери, за да мога да използвам полуоската като опора за шпилката в центъра на скобата?
- lordtwister
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.04.2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Сваляне на полуоска
Може стига да ти издържи,че аз съм пробвал с моята хидравлична 10тона и нищо не помръдна та правих едни други схеми. Като цяло зависи колко е запекла полуоската сваляли сме и такива които излизат с не много зор, ама има и такива дето си във филма
Ако запънеш кажи да помагам 


- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
CTORH написа:... може ли да сваля първо главината, без да свалям полуоската, чрез "трираменна" скоба за вадене на лагери, за да мога да използвам полуоската като опора за шпилката в центъра на скобата?
Пробвах го тоя метод и не работи. Полуоската я бах закачил за диференциала, за да не влезне навътре. Да обаче вместо това се прекълчи в двете карета, застана на криво и заяде в това положение.


Сега запънах на главината, опитах по начина с избутването с болтовете на джантата, ама нещо не ми се получи.

- bscsystem
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Трябва си пръскане със спрейове за смазване и яко бой. Дори и да я нараниш после ще я запилите и ще стане работата. Когато полуоската е закачена за шенкела, а шенкела си стой на колата е проблем, защото не може смазващата течност да влезе навътре при резбата. Ако шенкела ти е свален я напръскваш хубаво във вертикална позиция и ще си глътне течноста..., ако я биеш на колата и е спекла здраво няма да излезе.
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Колега , остави ги тия вариянти с разни трупчета , болтчета и глупости !
Няма смисъл и от пръскане с каквото и да било , реално то нищо не влиза там (заради положението на полуоската).
Ще ти споделя моя опит , метода работи - ВИНАГИ !
Свалящ всичко - дискове , апарати , накладки (включително и тия на ръчната) , да остане гола главина ....
Та как се постъпва .... първо чука ти трябва да е много хубав , най -добре "вария" (демек голям тежък чук ) , с хубава удобна дръжка , трябва ти и нещо с подходящ диаметър , което да поставиш на полуоската и по което да биеш(аз ползвам една тръба от хидравличен чук). Ако видиш , че след 5-10 стабилни удара , полуоската не мърда , значи пристъпваш към следващия етап (не се притеснявай , окачването няма да пострада , ако разбира се удряш правилно само в/у правилното място ).
Взимаш горелка , настройваш пламъка да е концентриран (колкото се може по концентриран) и започваш да нагряваш само в зоната около полуоската , стремиш се да не грееш самата полуоска , а само около нея в тясната зона около нея .... грееш така около 3-4 минути и веднага бой с чука , ако не бива , пак грееш тоя път малко повече - примерно 5-6 минути и пак бой с чука ...
Истината е в нагряването и бой с чука ..... това е ..... До сега не е имало полуоска , която да не излезе така !
Сега някой ще попита - няма ли да пострада нещо друго - било лагер и т.н .... ами няма да пострада , ако се прави както трябва , както самото нагряване , така и боя с чука .... това го казвам категорично !
Няма смисъл и от пръскане с каквото и да било , реално то нищо не влиза там (заради положението на полуоската).
Ще ти споделя моя опит , метода работи - ВИНАГИ !
Свалящ всичко - дискове , апарати , накладки (включително и тия на ръчната) , да остане гола главина ....
Та как се постъпва .... първо чука ти трябва да е много хубав , най -добре "вария" (демек голям тежък чук ) , с хубава удобна дръжка , трябва ти и нещо с подходящ диаметър , което да поставиш на полуоската и по което да биеш(аз ползвам една тръба от хидравличен чук). Ако видиш , че след 5-10 стабилни удара , полуоската не мърда , значи пристъпваш към следващия етап (не се притеснявай , окачването няма да пострада , ако разбира се удряш правилно само в/у правилното място ).
Взимаш горелка , настройваш пламъка да е концентриран (колкото се може по концентриран) и започваш да нагряваш само в зоната около полуоската , стремиш се да не грееш самата полуоска , а само около нея в тясната зона около нея .... грееш така около 3-4 минути и веднага бой с чука , ако не бива , пак грееш тоя път малко повече - примерно 5-6 минути и пак бой с чука ...
Истината е в нагряването и бой с чука ..... това е ..... До сега не е имало полуоска , която да не излезе така !
Сега някой ще попита - няма ли да пострада нещо друго - било лагер и т.н .... ами няма да пострада , ако се прави както трябва , както самото нагряване , така и боя с чука .... това го казвам категорично !
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Сваляне на полуоска и смяна лагер на главина
Мерси за отговорите, колеги, но аз полуоската вече съм я свалил, обаче не с чукане, а така
цък. Само дето като го правих това със скобата исках да издърпам главината навън, а не да вкарам полуоската навътре, така че избиването на полуоската в тоя случай беше страничен ефект.
Методи, по подобен начин, на това, което си написал действах и аз. Ето с какво блъсках
цък, цък.
Първо с игла и спринцовка вкарах нафта между шлиците на полуоската и главината. Чаках десетина минути да покисне, след което с газова горелка нагрявах точно както казваш - не самата полуоска а около нея, там където са шлиците. Предполагам обаче че горелката ми не е много читава, защото колкото и да се стараех да го направя концентритан пламъка не ми се струваше достатъчно концентриран. Слад като приключа с нагряването веднага пръскам с WD40 и после хващам центъра от снимката и чука (който си е кажи-речи вария, само дето дръжката му не е дълга) и почва млатенето (в центъра на полуоската, където е вдлъбнатината). Тея стъпки ги повторих 3 пъти, като първия и втория път нагрявах по около 5-6 минути, а третия път 10 минути. Шибаната полуоска въобще не помръдна!
Може би трябваше вместо тоя център да ползвам шило за разбиване на бетон и да млатя още по-яко (не че съм удрял леко, ама можеше и повече
), ама ме достраша да не сплескам полуоската в края и да се заглави още повече в главината и съвсем да не иска да излезне после. Окачването не съм го мислил изобщо, и без това напролет ще сменям скърцащите втулки.
Та сега, след като полуоската някак си излезна запънах на главината, нея не мога да я изкарам. Пробвах да подложа под самата главина дървено трупче, върху него дебело парче желязо и да натягам върху тях болтовете на джантата, ама вместо да тръгне да излиза главината, започна да се криви скапаната предпазна ламарина, там прахозащитник ли е и аз не знам как точно да я нарека. Та се отказах от тоя метод. Ако някой може да предложи друг начин да изкарване на главината ще ми спести един разход от около 50 лева за такъв сепаратор (ако усепя да намеря от някъде). То не че и с него е гаранция...


Методи, по подобен начин, на това, което си написал действах и аз. Ето с какво блъсках

Първо с игла и спринцовка вкарах нафта между шлиците на полуоската и главината. Чаках десетина минути да покисне, след което с газова горелка нагрявах точно както казваш - не самата полуоска а около нея, там където са шлиците. Предполагам обаче че горелката ми не е много читава, защото колкото и да се стараех да го направя концентритан пламъка не ми се струваше достатъчно концентриран. Слад като приключа с нагряването веднага пръскам с WD40 и после хващам центъра от снимката и чука (който си е кажи-речи вария, само дето дръжката му не е дълга) и почва млатенето (в центъра на полуоската, където е вдлъбнатината). Тея стъпки ги повторих 3 пъти, като първия и втория път нагрявах по около 5-6 минути, а третия път 10 минути. Шибаната полуоска въобще не помръдна!


Та сега, след като полуоската някак си излезна запънах на главината, нея не мога да я изкарам. Пробвах да подложа под самата главина дървено трупче, върху него дебело парче желязо и да натягам върху тях болтовете на джантата, ама вместо да тръгне да излиза главината, започна да се криви скапаната предпазна ламарина, там прахозащитник ли е и аз не знам как точно да я нарека. Та се отказах от тоя метод. Ако някой може да предложи друг начин да изкарване на главината ще ми спести един разход от около 50 лева за такъв сепаратор (ако усепя да намеря от някъде). То не че и с него е гаранция...

38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани