проблем валвтроник

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 2.04.2009
Местоположение: sofia

проблем валвтроник

Мнение от donshapo » 08 Окт 2014, 13:18

N42 b18 316i 2002 година мотор дава грешка в горния разпределителен вал но не е от датчика .Какъв може да е проблема в електронния блок за управление на валвтроника. колата си върви нормално незнам как трябва да върви така с тази грешка карам вече 3 година но вчера за пръв път за около 3 сек ми светна EML без промяна на вървежа.мерси
golemmm'''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: проблем валвтроник

Мнение от oci » 10 Окт 2014, 9:27

donshapo написа:N42 b18 316i 2002 година мотор дава грешка в горния разпределителен вал но не е от датчика .Какъв може да е проблема в електронния блок за управление на валвтроника. колата си върви нормално незнам как трябва да върви така с тази грешка карам вече 3 година но вчера за пръв път за около 3 сек ми светна EML без промяна на вървежа.мерси

Трябва да се види на живи данни положението на валовете ако има разминаване, т.е не е зацепен правилно и бяха няколко градуса, може и от верига или колелата, и тогава данните заспиват и винаги набива грешка в един от датчиците и колкото и да смениш докато не дойде на центровка няма да се оправи

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 9.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW е90

Re: проблем валвтроник

Мнение от apostolakis » 11 Окт 2014, 7:08

колкото и странно да ти звучи провери налягането на маслото и дали клапана под филтъра работи

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 1.08.2015
Пол: Мъж

Re: проблем валвтроник

Мнение от krustyo » 05 Окт 2015, 22:45

Здравейте, колеги!
От скоро съм с BMW и вместо да му се порадвам се почнаха проблемите. N42 b18 316i 2003
И аз страдам от някакъв проблем с този прочут валвтроник.
2 седмици след като взех колата ми светна чека и EML лампата. Дава грешка 2854 - Valvetronic sensor plausibility. Постепенно започнаха да се натрупват и други грешки след нея, но колата си върви, макар и малко по-мудна. Минал съм вече почти 4000км от тогава. Ходих при разни майстори (включително и в Дарукар) казаха - че се изисква смяна на пустото Валвтроник моторче. Обявиха ми 850лв. Кръгом и си излязох. Намерих го това моторче от 2 места за всеки случай. 2 пъти го сменихме, но грешката остава.
Оказва се, че проблема при мен е - какъв може да ми е проблема?
Един от колегите беше написал, че трябва да се видят живи данни за положението на валовете. Къде може да си извърши тази процедура? Кой би могъл да извърши правилно зацепване, в случай, че там е проблема? Имате ли представа каква може да е цената?
Ще съм благодарен на помощ. С кеф си я купих тази количка, направих си салона по мой вкус (тоест набих пари в нея) и още не мога да и се нарадвам.
Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: проблем валвтроник

Мнение от oci » 07 Окт 2015, 16:29

krustyo написа:Здравейте, колеги!
От скоро съм с BMW и вместо да му се порадвам се почнаха проблемите. N42 b18 316i 2003
И аз страдам от някакъв проблем с този прочут валвтроник.
2 седмици след като взех колата ми светна чека и EML лампата. Дава грешка 2854 - Valvetronic sensor plausibility. Постепенно започнаха да се натрупват и други грешки след нея, но колата си върви, макар и малко по-мудна. Минал съм вече почти 4000км от тогава. Ходих при разни майстори (включително и в Дарукар) казаха - че се изисква смяна на пустото Валвтроник моторче. Обявиха ми 850лв. Кръгом и си излязох. Намерих го това моторче от 2 места за всеки случай. 2 пъти го сменихме, но грешката остава.
Оказва се, че проблема при мен е - какъв може да ми е проблема?
Един от колегите беше написал, че трябва да се видят живи данни за положението на валовете. Къде може да си извърши тази процедура? Кой би могъл да извърши правилно зацепване, в случай, че там е проблема? Имате ли представа каква може да е цената?
Ще съм благодарен на помощ. С кеф си я купих тази количка, направих си салона по мой вкус (тоест набих пари в нея) и още не мога да и се нарадвам.
Поздрави!


с обикновенна инпа може да се погледна положението на валовете и да се прецени дали там е проблема, относно зацепването вече там е тънката работа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 522
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: проблем валвтроник

Мнение от bgpavlp » 07 Окт 2015, 16:49

А защо не смени сензора?
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблем валвтроник

Мнение от pimpo » 07 Окт 2015, 17:24

Доколкото знам, този мотор има няколко вродени проблеми.

1. Проблем в първите бройки с електронния модул на валвтроника. Не знам дали е бил SW или HW проблем. Доколкото знам трябва да се смени, но не съм сигурен.

2. SW на компютъра на мотора. В първите версии, не пуска бензиновата помпа ако темературата на мотора е на края на синята зона (колата пали и гасне). Има и други проблеми в него, но не съм ги чел всичките. Няма гаранция че това би ти оправило проблема, но пък ъпдейта не е скъп (40лв) и не пречи да опиташ с него като най-лесна първа стъпка.

3. Обтегача на веригата. От него може да ти бяга доста положението на валовете. Ще копирам писаното от мен в друга тема:

pimpo написа:Първопричината за проблемите с веригата и водачите е обтегача!
В първоначално вгражданите обтегачи има фабричен дефект, който след определен пробег (може би над 200-300 хил) причинява счупването на водачите, което води до куп проблеми, наподобяващи това което си описал. След 2007 (мисля) вече се конструира нов обтегач, който е с отстранен дефект и по фирмените сервизи в белите страни ти го подменят безплатно и без да те питат дори.
Ето сравнение между стария и новия модел
Изображение
Новия е отляво, с по-тънката глава. С просто око можеш да провериш твоя какъв е. Ако е от стария тип, ще има да сменяш водачи доста често!
Ето го сниман на мотора, за ориентация. Точно под маркуча. Този на снимката е стария.
Изображение
Ако разровиш youtube има и клипчета как се сменя, елементарно е.
Хубаво е че този обтегач се слага на почти всички бензинови мотори след 2007 така че се намира по моргите на половин цена. Нов е около 100.

edit:
https://www.youtube.com/watch?v=Gup33yAjdm8
Ето го аналогичен на твоя случай, както и решението му.


Става дума за тази тема : http://www.forum.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=4105492&sid=e687cb4f1bd7132405cc4052ad89b9ad#p4105413

едит: сетих се още нещо

4. Този сензор ако не се лъжа се намира точно под капачката на маслото. Познавачи на този мотор ми казаха, че там често се омаслява буксата (или самия сензор, не знам) и оттам започва да дава лош сигнал, което е превода на грешката която имаш.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook