БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?
Здравейте колеги!
Ще започна с историята на моя съединител:
1. На 160 х. км сменям съединител в комплект с лагера.
2. След 3 х. км. започна да се чува едно стържене само при крайно долно положение на педала на съединителя, при което ограничих педала да не слиза докрай чрез стоп-буфера под него.
3.Само когато колата имаше по-дълъг престой педала на съединителя омекваше малко /около 2 см./, но след едно две напомпвания се възтановяваше. Спирачната течност си стоеше на ниво без да спада.
4. И така навъртях още около 40 х. км. докато в един момент , както се опитвах да влюча 1-ва педала пропадна изведнъж и не можеше чрез напомпване да се възтанови.
5. Престоя така една седмица в София и отидох да си я прибера с намерението да я теглим , то взе че педала позволи лека полека превключване на скоростите и се прибрах без теглене и без никакви проблеми. Сега превключва пак нормално, педала на съединителя не пропада, но се появи едно леко и кратко притреперване на колата когато е в движение и то само след превключване на скоростите.То е ясно, че трябва да ходи на майстор, но къде мислите е проблема?
Ще започна с историята на моя съединител:
1. На 160 х. км сменям съединител в комплект с лагера.
2. След 3 х. км. започна да се чува едно стържене само при крайно долно положение на педала на съединителя, при което ограничих педала да не слиза докрай чрез стоп-буфера под него.
3.Само когато колата имаше по-дълъг престой педала на съединителя омекваше малко /около 2 см./, но след едно две напомпвания се възтановяваше. Спирачната течност си стоеше на ниво без да спада.
4. И така навъртях още около 40 х. км. докато в един момент , както се опитвах да влюча 1-ва педала пропадна изведнъж и не можеше чрез напомпване да се възтанови.
5. Престоя така една седмица в София и отидох да си я прибера с намерението да я теглим , то взе че педала позволи лека полека превключване на скоростите и се прибрах без теглене и без никакви проблеми. Сега превключва пак нормално, педала на съединителя не пропада, но се появи едно леко и кратко притреперване на колата когато е в движение и то само след превключване на скоростите.То е ясно, че трябва да ходи на майстор, но къде мислите е проблема?
- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?
Здравейте !
Разглобихме съединителя и установихме,че феродовия диск откъм огледалния диск е здрав и слабо износен, а откъм страната на притескателния диск - феродото е почти на нула и главите на нитовете дето го държат са изтрити и феродото се беше откъснало ! Каква според вас е причината ?
Разглобихме съединителя и установихме,че феродовия диск откъм огледалния диск е здрав и слабо износен, а откъм страната на притескателния диск - феродото е почти на нула и главите на нитовете дето го държат са изтрити и феродото се беше откъснало ! Каква според вас е причината ?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?
stormrider написа:Лагерът не е поставен правилно.
Ти знаеш от опит !

GENATAff написа:Здравейте !
Каква според вас е причината ?
Колега , причината може да е в неправилен монтаж .....най -вероятно на аксиалния лагер (другите компоненти - притискател и феродов диск трудно могат да се объркат по някакъв начин при монтажа )
Ще обясня какво вероятно се е случило при теб ....
По принцип аксиалния лагер е така направен , че се вклинва във вилката , задната му част всъщност влиза във вилката. По някога е възможно било от бързане (или от незнание , ако се прави за първи път) , лагера да се постави , като просто се наниже на вала на скоростната кутия , но без да се вклини във вилката , а просто да опредо нея.
Сега някой ще каже , добре де , ами как ще влезе скоростната , като лагера не е легнал във вилката .....ами влиза си , кутията е достатъчно тежка , че като се понатисне , просто лагера опира в палците ("диафрагмата") на притискателя и всъщност при пълното прибиране на кутията към корпуса на мотора , реално лагера оказва дори лек натиск в/у диафрагмата , при което притискателя леко притиска феродовия диск (дори без никакъв натиск от вилката и педала) - хоп ето я причината всъщност феродовия диск да се е износил повече от към притискателя !
Тука идва и другия проблем - тъй като реално имаме предварително усилие в/у компонентите , когато се натиска педала то се усилва още повече и при крайно долно положение , нещата стават сериозни - за това е било стърженето всъщност... с времето феродовия диск се е износил толкова , че не е имало достатъчна височина на профила, за да може да се превключват скоростите. Сега каква е причината след това отново да може да се включват (вероятно трудно) , може само да се гадае ... възможно е примерно откъснатото феродо да е заставало в такова положение в/у нитовете , че да позволи натиска на притискателя до толкова , че да влезе скоростта (чиста теория на версия) ..... но за останалото аз лично нямам друго обяснение...
Ако пък сте сигурни в монтажа , остава да си попаднал на съединител (по точно феродов диск) , кован в някоя работилница в турция/китай .....
Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?
Колеги да попитам този съединител http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=378544 има ли шанс да стане на е46 318 118 hp 2001г.?
- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?
Manuel написа:Колеги да попитам този съединител http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=378544 има ли шанс да стане на е46 318 118 hp 2001г.?
Няма да стане ,този от обявата е за обикновен едномасов маховик ,а твоят маховик е двумасов .
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани