Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от lancerpor » 03 Окт 2014, 15:59

След като смених две бензинови купета, реших да проверя какво толкова им харесвате на семейните дизели. Та от днес съм собственик на 320d face :) На първо четене(каране) съм доволен от вървежа. Като цяло колата е в страшно запазено състояние и това го потвърдиха в много добър дизел сервиз във Варна. Първия ми въпрос е с какво точно масло да го карам 5в40 или 5в30, като се има в предвид идващия зимен сезон? Другото е, че хидравликата ми се струва доста тежка в сравнение с 18-ката която карах преди това. Нормално ли е? Колата си върви много добре и изтегля задоволително, но сравнено с колата на баща ми, която е от друга марка, пак 2литра "кон умрел"(common rail), тази сякаш започва да надува в по-високи обороти, около 2500. Като цяло всякакви подробности около дизелите ще са ми от полза. :bchug:
Ето ви и една мръсна снимка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от dxd » 03 Окт 2014, 16:37

Сезона няма значение за маслото,5в30 е за колата.Марка,каквато искаш,аз съм Кастрол магнатек и съм доволен,не съм с едж.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от Gqbriel » 03 Окт 2014, 18:06

lancerpor написа:След като смених две бензинови купета, реших да проверя какво толкова им харесвате на семейните дизели. Та от днес съм собственик на 320d face :) На първо четене(каране) съм доволен от вървежа. Като цяло колата е в страшно запазено състояние и това го потвърдиха в много добър дизел сервиз във Варна. Първия ми въпрос е с какво точно масло да го карам 5в40 или 5в30, като се има в предвид идващия зимен сезон? Другото е, че хидравликата ми се струва доста тежка в сравнение с 18-ката която карах преди това. Нормално ли е? Колата си върви много добре и изтегля задоволително, но сравнено с колата на баща ми, която е от друга марка, пак 2литра "кон умрел"(common rail), тази сякаш започва да надува в по-високи обороти, около 2500. Като цяло всякакви подробности около дизелите ще са ми от полза. :bchug:
Ето ви и една мръсна снимка:


То хубав си имал бензинови купета,ама да беше прочел малко за тоя дизел преди това...
Първо на баща ти се обазлагам ,че е предно ...
Второ пика е наистина около 2500 оборота,колкото и да казва,че е на около 2000 и малко...а за всякакви подробности - форума и специално Е46 малък ли ти се струва,отново да се напишат едни и същи неща,които ги има в безброй много теми :dunno:
Хидравликата е обсъждана много пъти,първо сменяш масло и тогава проверяваш дали пак е "тежка"
Интересно ми е някой като попита за зимата какво масло,първо сега не е зима,второ наистина ли на пролет дори и да си минал 3-4000км ще го смениш маслото?
На тоя мотор маслото е 5w30 LL04 ...а какво масло - само не питай,че мнения колкото искаш - въпрос на избор (личен при това) всеки е доволен от различни...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 19.03.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 323ciA
Мечтае да кара: BMW E92 M3

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от cecko93 » 05 Окт 2014, 13:58

Здравей колега, честито за новата придобивка. Не съм фен и не разбирам много от дизели, но това за турбината, което казваш се случи и на един приятел на сааб-а. Оправи му се този проблем и започна да си надува от 2000 оборота. Майстора му бил сменил ли незнам и аз някакви маркучи за вакуума на турбото. Може да пробваш добавка за нафтата на Бардал за почистване на турбо пътищата или директно механично почистване :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 18.09.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E61 2,5d 177

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от Mofal » 05 Окт 2014, 15:08

Филма с ниските обороти го изживях и аз колега, при мен се оказа дебитомер , до 2300-2400 оборота с натискане на макс на педала нещеше да набере да не казвам , че на нагорнище се налагаше да свалям предавка за да достигна 2500 об за да изкача... така , че проверете и този вариант.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от lancerpor » 06 Окт 2014, 13:25

Не, не... нямам забавяне в ускорението и т.н.т. Просто тогава се усеща най-много да изтегля. Абсолютно никакви проблеми нямам в ниските за сега. Обмислям вариант за махане на пеперудите от колектора, но много хора ме плашат, че ще умре в ниските. Колата е закачана не на 1 компютър и грешки с дебитомер и дюзи няма.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от Gqbriel » 06 Окт 2014, 14:36

lancerpor написа:Не, не... нямам забавяне в ускорението и т.н.т. Просто тогава се усеща най-много да изтегля. Абсолютно никакви проблеми нямам в ниските за сега. Обмислям вариант за махане на пеперудите от колектора, но много хора ме плашат, че ще умре в ниските. Колата е закачана не на 1 компютър и грешки с дебитомер и дюзи няма.

Искам тоя дето твърди,че колата ще умре да се обзаложим на нещо,ще му дам 2 коли да ми каже,коя е с или без...
Не бе не махайте пеперудите,явно или не искате да четете или не искате да проумеете някои неща,не ги махай,успокоявай се ,че колата ти е на "реални" километри и че няма да ти се случи,само че стане ли си 1к назад - минимум....
Кво значи мудна в ниските,кое са ниските 1000 об ,1500,2000 ?С "пеперуди" или без под 2000 оборота иска ниска предавка - това е...
Не ми се обиждай,нищо лично нямам :yes: ,но стига сте слушали професори ,всеки стана компетентен по тея коли,но никога не са карали такава...моя ремонт излезе 2200лв - сам си прави сметката...
Не случайно е дефект,както при N47 веригата е дефектна...
:yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от lancerpor » 06 Окт 2014, 15:31

По принцип не го смятам за дефект... щом го има в каталога с частите, значи е вид консуматив. Това, че ние не сме склонни да даваме по 700++лв. на 100 000км е друг въпрос. :) Другия ми въпрос е от къде мога да си поръчам готови тапи за колектора, а не да режа на старите осите и да ги слагам тях. :paranoid:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от Gqbriel » 06 Окт 2014, 15:36

lancerpor написа:По принцип не го смятам за дефект... щом го има в каталога с частите, значи е вид консуматив. Това, че ние не сме склонни да даваме по 700++лв. на 100 000км е друг въпрос. :) Другия ми въпрос е от къде мога да си поръчам готови тапи за колектора, а не да режа на старите осите и да ги слагам тях. :paranoid:


Кой ти е казал,че колектор се сменя на 100 000км?имаш ли го по сервизен план..това първо второ,е признат дефект а ти кво мислиш си е твоя работа и решение....но си карай така и си купи нов колектор :yes: ..сигурно и ламаринения изх колектор на M57N не е дефект и той се сменя на 100 000км.. и веригата на N47 и тя не е дефект,и airbag акцията не е дефект.. всичко си има каталожни номера ;)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от lancerpor » 07 Окт 2014, 21:34

Да попитам пак... Във форума чета различни мнение за това колко масло събира колата, от 4 до 5,5л. Реално погледнато 5 литра туба ще ми стигнат нали? Нивото стигало една идея под максимума. Другия ми въпрос е след като махна пеперудите, задължително ли е да слагам тапи или мога само да резна клапите и да ги сложа обратно? Кое е по-добрия вариант и от къде да си намеря такива тапи? Да изолирам ли ЕГР-а и какво ще спечеля?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 3.01.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: както я може.
Мечтае да кара: На пържоли и пържени картофки нон-стоп.

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от dxd » 07 Окт 2014, 22:24

Същия мотор съм и аз и скоро сменях масло и ако се източи правилно си събира точно 5,5л.Аз като теб сипах първо 5л и се надявах да мина метър ама маслото отиде една идея над минимума,карах така една седмица и си взех още един литър и като му долях половината и си отиде точно една идея под максимума.За пеперудите,аз съм ги махнал и съм си оставил както си е оригинално без допълнителни тапи и няма проблеми,но си смени всички гумени гарнитурки на колектора,че тече иначе много от тях,те са 20лв общо.Егр го измих хубаво и си го оставих да работи и нямам проблем,но ти си преценяваш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от lancerpor » 15 Окт 2014, 10:58

Така, колата е обслужена вече и с махнати пеперудки, но човека който я обслужва и прави тази манипулация каза, че е по-добре да остави осите. Обясни ми, че само клапата на 4-ти цилиндър имала лек луфт. Сега ме увери, че всичко е наред и няма да имам проблеми. Разлика във вървежа не намирам. Даже имам чувството, че след смяната на консумативите върви по-добре :dunno: (или просто я настъпвам по-смело вече след премахването на клапите :mhihi: ). Обаче сега забелязвам един шум в колата при рязко настъпване при около 3к оборота и нагоре. При форсиране на място го няма. Не е някакво чукане, а по скоро някакво леко и глухо "кккрррррррррррр" :oops: . Възможно ли е просто някоя кора от мотора да изпада в резонанс тогава и да вибрира? По принцип капака на филтъра на купето е хванат на две места, че сцепих единия захват в предната част. Другото, което си мисля, да не би някоя дюза да чука, като и дойде зора? Пак казвам, че съм страшно слабо запознат с дизелите като цяло и просто съм чувал, че дюза може да "чука" :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от Gqbriel » 15 Окт 2014, 12:19

lancerpor написа:Така, колата е обслужена вече и с махнати пеперудки, но човека който я обслужва и прави тази манипулация каза, че е по-добре да остави осите. Обясни ми, че само клапата на 4-ти цилиндър имала лек луфт. Сега ме увери, че всичко е наред и няма да имам проблеми. Разлика във вървежа не намирам. Даже имам чувството, че след смяната на консумативите върви по-добре :dunno: (или просто я настъпвам по-смело вече след премахването на клапите :mhihi: ). Обаче сега забелязвам един шум в колата при рязко настъпване при около 3к оборота и нагоре. При форсиране на място го няма. Не е някакво чукане, а по скоро някакво леко и глухо "кккрррррррррррр" :oops: . Възможно ли е просто някоя кора от мотора да изпада в резонанс тогава и да вибрира? По принцип капака на филтъра на купето е хванат на две места, че сцепих единия захват в предната част. Другото, което си мисля, да не би някоя дюза да чука, като и дойде зора? Пак казвам, че съм страшно слабо запознат с дизелите като цяло и просто съм чувал, че дюза може да "чука" :mhihi:


Това "крррррррр" на всички предавки ли е?
Имай предвид ,че при 3000 об последното ,което ще чуеш е някоя тракаща кора :mhihi: ,освен ако не е много отхлабена и пак се съмнявам...и все пак това е и дизел,не очаквай шума,който си имал при бензина..

Дюза да чука,ще я чуваш постоянно и колата на място ще има и вибрации(говоря при изправни тампони,демпферна шайба и маховик),но дюзите могат да се проверят сравнително лесно и бързо...друго ,проверявал ли си въобще тампоните на мотора те особено много спомагат за шумове,когато са стари и смазани,мотора буквално седи 2-3см по-ниско от нормалното...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 373
Регистриран на: 5.02.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e46 320dA
Мечтае да кара: e46 M3
Детайли за колата: touring facelift 04'

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от lancerpor » 15 Окт 2014, 12:43

По принцип колата си има вибрации на място, но сега като я гледаха при обслужването, не казаха нищо за тампоните. А дюзите са гледани само на компютър (живи данни) и всичко било в норма. Тези дни ще я закарам да видят тампоните. Не ми е правило впечатление на коя предавка го прави. Просто го прави при ускорение, при поддържане на висока скорост го няма.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Начинаещ в дизела - Няколко въпроса

Мнение от Gqbriel » 15 Окт 2014, 15:01

lancerpor написа:По принцип колата си има вибрации на място, но сега като я гледаха при обслужването, не казаха нищо за тампоните. А дюзите са гледани само на компютър (живи данни) и всичко било в норма. Тези дни ще я закарам да видят тампоните. Не ми е правило впечатление на коя предавка го прави. Просто го прави при ускорение, при поддържане на висока скорост го няма.


от опит - тампоните,могат да ги видят и да ги хванат без да се свалят,само хора с опит и то добър опит,но ако предния собственик не ги е сменял 99% са щета а разликата с нови,особено оригинални (еми няма да си познаеш колата)...като задържиш на обороти,нормираш всичко и изпада в резонанс да кажем и ако е нещо което трака от силовите елементи няма да го чуеш..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook