Малко помощ за М54!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Малко помощ за М54!
Здравейте, колеги!
Като начало искам да помоля, ако някой разполага със схема на вакуумните пътища за този мотор, ако може да я сподели!
Малко предистория.
След като свалихме колектора, за да се смени клапана за картерни газове, се оказа, че всички вакуумни маркучи зад двигателя са скъсани или откачени.
Майсторът, който тогава смени филтъра ги подмени с нови и ги нареди, но ми каза, че не е сигурен, дали са по местата си, но чекът не светеше.
Скоро след това отидох при приятел, на когото имам вяра. Оказа се, че вакуумите не са изобщо по местата си, а в клапана за картерните, въобще не отива вакуум ( беше затапен).
Нареди ги по местата си и колата започна да работи значително по-добре, но започна да светва чекът, след което да гасне сам. Днес я закачихме на диагностика и дава грешка във всичките ламбда сонди.
При проверка, се оказа, че не идва вакуум до горивния филтър, който бил заедно с някакъв клапан ( моля да ме извините за невежото обяснение).
Маркучът, който отива до горивния филтър е от тази тръбичка, по-тънкото маркуче:
Тази тръбичка обаче, отдолу е отворена и няма как да направи вакуум.
Затова майсторът се съмнява, че има още объркани вакууми, които объркват работата на мотора и съответно газовете, които излизат.
Забравих да спомена, че когато светне чекът, работата на мотора не се влушава или поне не осезаемо, за да се усети!
Ако някой има идеи???
Като начало искам да помоля, ако някой разполага със схема на вакуумните пътища за този мотор, ако може да я сподели!
Малко предистория.
След като свалихме колектора, за да се смени клапана за картерни газове, се оказа, че всички вакуумни маркучи зад двигателя са скъсани или откачени.
Майсторът, който тогава смени филтъра ги подмени с нови и ги нареди, но ми каза, че не е сигурен, дали са по местата си, но чекът не светеше.
Скоро след това отидох при приятел, на когото имам вяра. Оказа се, че вакуумите не са изобщо по местата си, а в клапана за картерните, въобще не отива вакуум ( беше затапен).
Нареди ги по местата си и колата започна да работи значително по-добре, но започна да светва чекът, след което да гасне сам. Днес я закачихме на диагностика и дава грешка във всичките ламбда сонди.
При проверка, се оказа, че не идва вакуум до горивния филтър, който бил заедно с някакъв клапан ( моля да ме извините за невежото обяснение).
Маркучът, който отива до горивния филтър е от тази тръбичка, по-тънкото маркуче:
Тази тръбичка обаче, отдолу е отворена и няма как да направи вакуум.
Затова майсторът се съмнява, че има още объркани вакууми, които объркват работата на мотора и съответно газовете, които излизат.
Забравих да спомена, че когато светне чекът, работата на мотора не се влушава или поне не осезаемо, за да се усети!
Ако някой има идеи???
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- saleene
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X6
- Мечтае да кара: BMW X6M
- Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Малко помощ за М54!
Мотора смуче някъде, може да вземеш да го пръскаш със спрей за карбуратори или за почистване на спирачни дискове, и ако се сменя звука на мотора там където пръскаш там смучи.
Ето аз се борих с тоя клапан.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=339037
има маркучи дето искат малко по - голям чалъм да ги свържеш поради клипсите едните се натискат, другите се завъртат и натискат...
ЕТо тук също има хубава информация.
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=5069075
Ето аз се борих с тоя клапан.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=339037
има маркучи дето искат малко по - голям чалъм да ги свържеш поради клипсите едните се натискат, другите се завъртат и натискат...
ЕТо тук също има хубава информация.
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=5069075
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Малко помощ за М54!
Nasko_ написа:Здравейте, колеги!
Като начало искам да помоля, ако някой разполага със схема на вакуумните пътища за този мотор, ако може да я сподели!
Малко предистория.
След като свалихме колектора, за да се смени клапана за картерни газове, се оказа, че всички вакуумни маркучи зад двигателя са скъсани или откачени.
Майсторът, който тогава смени филтъра ги подмени с нови и ги нареди, но ми каза, че не е сигурен, дали са по местата си, но чекът не светеше.
Скоро след това отидох при приятел, на когото имам вяра. Оказа се, че вакуумите не са изобщо по местата си, а в клапана за картерните, въобще не отива вакуум ( беше затапен).
Нареди ги по местата си и колата започна да работи значително по-добре, но започна да светва чекът, след което да гасне сам. Днес я закачихме на диагностика и дава грешка във всичките ламбда сонди.
При проверка, се оказа, че не идва вакуум до горивния филтър, който бил заедно с някакъв клапан ( моля да ме извините за невежото обяснение).
Маркучът, който отива до горивния филтър е от тази тръбичка, по-тънкото маркуче:
Тази тръбичка обаче, отдолу е отворена и няма как да направи вакуум.
Затова майсторът се съмнява, че има още объркани вакууми, които объркват работата на мотора и съответно газовете, които излизат.
Забравих да спомена, че когато светне чекът, работата на мотора не се влушава или поне не осезаемо, за да се усети!
Ако някой има идеи???
Колега, има два варианта за вакумното управление на клапана за регулиране на налягането на бензина, в зависимост от това къде се намира. Когато е разположен върху бензиновата рейка, маркуча за вакума тръгва от щуцер на клапана за регулиране на картерните газове и влиза в щуцера на клапан-регулатора. Когато клапан-регулатора е интегриран в горивният филтър, щуцера на ККГ е запушен, а маркуча тръгва от там от където си посочил и трябва да влиза в горивният филтър, там където се намира щуцера на клапан- регулатора.
- hacker4eto1
- ентусиаст
-
- Мнения: 1247
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Малко помощ за М54!
Точно така при м52 моторите бензиновата рейка е със клапана за налягане на бензина и вакума идва от Клапана за картерните газове от тръбичка номер 6, докато при м54 тази тръбичка на ККГ е запушена 

- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Малко помощ за М54!
Благодаря за отговорите, колеги!
Днес поправихме грешката с ККГ
Сега обаче въпросът е, от къде по дяволите е този вакуум...става въпрос за номер 9 на втората схема, която е сложил колегата по-горе?!
Днес поправихме грешката с ККГ

Сега обаче въпросът е, от къде по дяволите е този вакуум...става въпрос за номер 9 на втората схема, която е сложил колегата по-горе?!

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- saleene
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X6
- Мечтае да кара: BMW X6M
- Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Малко помощ за М54!
saleene написа:No 9 е "тапа" т.е. не отива никъде
Това сигурно е тапата за ККГ, ок!

Само че, има един вакуум, който ние бяхме включили в ККГ, както писах по-горе. Та този същия вакуум, като го извадихме и няма къде да се свърже...


............................................................................................................................
Малко да актуализирам темата, като пак моля за вашия коментар!
Закачихме колата с друга диагностика. Грешките, заради които ми светва чека са "бедна смес", отчетени от ламбда сондите. Когато е добре загрял, стойностите, които показват ламбдите са в нормални граници със съвсем леки отклонения. Когато е студен обаче, графиките на сондите са една права черта и не реагират.
Странното беше, че откачихме дебитомера и сондите заработиха в нормалните си граници, без никакви аномалии. Днес карах с откачен дебитомер и чека не ми светна отново, както преди.
На живи данни обаче дебитомерът дава също нормални стойности според майстора и не показва да има проблем с него!
Какво мислите вие по въпроса, къде да се търси проблема?!
Последно избутване Nasko_ от 06 Окт 2014, 19:45
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани