БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 7.04.2010
Пол: Мъж

БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?

Мнение от GENATAff » 04 Сеп 2014, 11:21

Здравейте колеги!
Ще започна с историята на моя съединител:
1. На 160 х. км сменям съединител в комплект с лагера.
2. След 3 х. км. започна да се чува едно стържене само при крайно долно положение на педала на съединителя, при което ограничих педала да не слиза докрай чрез стоп-буфера под него.
3.Само когато колата имаше по-дълъг престой педала на съединителя омекваше малко /около 2 см./, но след едно две напомпвания се възтановяваше. Спирачната течност си стоеше на ниво без да спада.
4. И така навъртях още около 40 х. км. докато в един момент , както се опитвах да влюча 1-ва педала пропадна изведнъж и не можеше чрез напомпване да се възтанови.
5. Престоя така една седмица в София и отидох да си я прибера с намерението да я теглим , то взе че педала позволи лека полека превключване на скоростите и се прибрах без теглене и без никакви проблеми. Сега превключва пак нормално, педала на съединителя не пропада, но се появи едно леко и кратко притреперване на колата когато е в движение и то само след превключване на скоростите.То е ясно, че трябва да ходи на майстор, но къде мислите е проблема?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?

Мнение от stormrider » 04 Сеп 2014, 14:15

Лагерът не е поставен правилно.
С много любов към децата!

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 7.04.2010
Пол: Мъж

Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?

Мнение от GENATAff » 24 Сеп 2014, 13:52

Здравейте !
Разглобихме съединителя и установихме,че феродовия диск откъм огледалния диск е здрав и слабо износен, а откъм страната на притескателния диск - феродото е почти на нула и главите на нитовете дето го държат са изтрити и феродото се беше откъснало ! Каква според вас е причината ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?

Мнение от metodi80 » 25 Сеп 2014, 1:36

stormrider написа:Лагерът не е поставен правилно.


Ти знаеш от опит ! :mhihi: ( звъни се бързо до Враца....)


GENATAff написа:Здравейте !
Каква според вас е причината ?


Колега , причината може да е в неправилен монтаж .....най -вероятно на аксиалния лагер (другите компоненти - притискател и феродов диск трудно могат да се объркат по някакъв начин при монтажа )
Ще обясня какво вероятно се е случило при теб ....
По принцип аксиалния лагер е така направен , че се вклинва във вилката , задната му част всъщност влиза във вилката. По някога е възможно било от бързане (или от незнание , ако се прави за първи път) , лагера да се постави , като просто се наниже на вала на скоростната кутия , но без да се вклини във вилката , а просто да опредо нея.
Сега някой ще каже , добре де , ами как ще влезе скоростната , като лагера не е легнал във вилката .....ами влиза си , кутията е достатъчно тежка , че като се понатисне , просто лагера опира в палците ("диафрагмата") на притискателя и всъщност при пълното прибиране на кутията към корпуса на мотора , реално лагера оказва дори лек натиск в/у диафрагмата , при което притискателя леко притиска феродовия диск (дори без никакъв натиск от вилката и педала) - хоп ето я причината всъщност феродовия диск да се е износил повече от към притискателя !
Тука идва и другия проблем - тъй като реално имаме предварително усилие в/у компонентите , когато се натиска педала то се усилва още повече и при крайно долно положение , нещата стават сериозни - за това е било стърженето всъщност... с времето феродовия диск се е износил толкова , че не е имало достатъчна височина на профила, за да може да се превключват скоростите. Сега каква е причината след това отново да може да се включват (вероятно трудно) , може само да се гадае ... възможно е примерно откъснатото феродо да е заставало в такова положение в/у нитовете , че да позволи натиска на притискателя до толкова , че да влезе скоростта (чиста теория на версия) ..... но за останалото аз лично нямам друго обяснение...
Ако пък сте сигурни в монтажа , остава да си попаднал на съединител (по точно феродов диск) , кован в някоя работилница в турция/китай .....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 8.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 318ci е46'01

Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?

Мнение от Manuel » 08 Окт 2014, 13:24

Колеги да попитам този съединител http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=378544 има ли шанс да стане на е46 318 118 hp 2001г.?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: БМВ 316i 2000 г. 105 к.с.-съединител?

Мнение от IKN » 09 Окт 2014, 14:17

Manuel написа:Колеги да попитам този съединител http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=378544 има ли шанс да стане на е46 318 118 hp 2001г.?

Няма да стане ,този от обявата е за обикновен едномасов маховик ,а твоят маховик е двумасов .

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook