Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от luizov » 31 Авг 2014, 18:12

Днес се появи много странен проблем. Попринцип съм забелязал, че след използване на климатика колата ми започва да придърпва на ниските обороти и като покарам с изключен климатик проблема изчезва. Но днес пак след използване на климатика, колата започна да прекъсва много сериозно и загуби мощност. Имам елм и като закачих колата ми изкара следните грешки P0301 (cylinder 1 misfire), P0303 (cylinder 3 misfire) и P0170 (fuel trim error). Съответно аз изгасих колата и изчистих грешките и се оправи покарах я пак и пак се появи същият проблем със същите грешки. Дайте ми някакви насоки. Възможно ли е да има нещо общо с климатика? Имам проблем и с климатика и избягвам да го пускам, появява се едно гадно щракане между 1500 - 2000 оборота, предполагам идващо от компресора. Могат ли да имат нещо общо двата проблема?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от saleene » 31 Авг 2014, 19:19

Здравей , колега провери всички тези датчици и кабелите към тях , дали не смуче въздух от някъде , налягане на горивото . Не мисля че проблема е от климатика

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от luizov » 31 Авг 2014, 19:25

Мерси за снимката колега :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от saleene » 31 Авг 2014, 19:27

Няма проблем , ако ти трябва нещо за датчиците казвай да ти дам параметрите им . :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от luizov » 31 Авг 2014, 20:42

Забравих да кажа още нещо. Колата я купих преди няма и месец и кутията на въздушния фитър е срязана долу към калника сиг с цел някакъв перформънс но мен ми се струва че не е много удачно и от там можеби смучи топъл въздух, възможно ли е там да е проблема, а и забравих с филтър панелен K&N е.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от saleene » 31 Авг 2014, 21:22

Не е от филтъра , говоря за смучене на въздух от уплътнения след в.филтър , можеш да погледнеш и вакуума на горивната рейка да не е откачен или да е спукан маркуча му.
Това по-долу е рейката с дюзите вакуум рег. седи в края и погледни в тънката тръбичка има ли маркуч и дали е здрав .

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от hacker4eto1 » 31 Авг 2014, 22:13

Да не би проблема да ти идва от компресора на климатроника, и да ти тормози двигателя ? всичко нормално ли се върти там ролките електромагнитния клапан ?
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от luizov » 31 Авг 2014, 22:26

hacker4eto1 написа:Да не би проблема да ти идва от компресора на климатроника, и да ти тормози двигателя ? всичко нормално ли се върти там ролките електромагнитния клапан ?


Имам проблем попринцип с климатика. Чува се един тракащ звук когато климатика е пуснат в промеждутъка между 1500 и 2000 оборота (само при пуснат климатик), но прекъсването се случва и при спрян климатик. Хич не съм на ясно с тия климатици :oops: То се е видяо, че ще се ходи на майстор.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от hacker4eto1 » 31 Авг 2014, 23:06

Щом имаш проблеми и при изкл. климатик и с тези грешки , отиваш на бензинов филтър,въздушен филтър, горивна помпа, свещи ,бобини,евентуално дюзи..
Като за начало ще те посъветвам да си измериш налягането на бензиновата рейка в какви граници е и да следиш за спадане на налягането.
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 21.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X6
Мечтае да кара: BMW X6M
Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от saleene » 02 Сеп 2014, 18:17

Колега , пропуснах да ти пиша за климатика , провери така наречения "съединител" на компресора реално то е ел. магнит който зацепва самия компресор (иначе знаеш че се върти непрекъснато но само шайбата ) обикновено той се раздрънква , лошото е че нямам спомен дали се продаваше като отделна част мисля че беше целия компресор поне от BMW не излиза като отделна позиция , има един сервиз тук в който ги правят но едва ли ти върши работа чак в София .
Изглежда горе-долу така >>> Изображение
P.S. този не е от BMW
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от luizov » 23 Сеп 2014, 19:18

Малко да възобновя темата.
Проблема с прекъсването беше изчезнал за известн време, но днес пак се появи :( . Колата има колебание в оборотите още със запалването и тресе, реших да пробвам какво ще стане като откача дебитомера, със самото откачане колата леко се изфорсира и оборотите се стабилизират (пак не работи супер гладко, но значително по-добре откокото с дебитомера). Освен това при две запалвания ми се случи оборотите да играят надолу-нагоре в интервал около 300-400 оборота, така 5-6 пъти и се кротват. Означава ли това 100%, че дебитомера е за смяна или може да е от нещо друго. Само да кажа, че преди около месец съм го чистил със CRC спрей за дебитомери и явно това не помага.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от hacker4eto1 » 23 Сеп 2014, 20:02

Дебитомера го изкл. само при изкл. кола а не докато работи.
Когато колата загрее оборотите играят ли така ?
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от luizov » 23 Сеп 2014, 20:33

hacker4eto1 написа:Дебитомера го изкл. само при изкл. кола а не докато работи.
Когато колата загрее оборотите играят ли така ?


Те не играят стрелката видимо почти е закована но се усещат колебания (вибрации).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6273
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от zvetiko » 24 Сеп 2014, 9:20

luizov написа:Малко да възобновя темата.
Проблема с прекъсването беше изчезнал за известн време, но днес пак се появи :( . Колата има колебание в оборотите още със запалването и тресе, реших да пробвам какво ще стане като откача дебитомера, със самото откачане колата леко се изфорсира и оборотите се стабилизират (пак не работи супер гладко, но значително по-добре откокото с дебитомера). Освен това при две запалвания ми се случи оборотите да играят надолу-нагоре в интервал около 300-400 оборота, така 5-6 пъти и се кротват. Означава ли това 100%, че дебитомера е за смяна или може да е от нещо друго. Само да кажа, че преди около месец съм го чистил със CRC спрей за дебитомери и явно това не помага.


Колега, трябва да се провери клапана за вентилация на картерните газове и изобщо какво става с вакума в смукателният колектор. Имаш записани пропуски в запалването в два цилиндъра- трябва да се провери какво точно се случва. Добре е да се провери и горивоподаването, в момента когато колата има проблем с оборотите- пишеш, че е доста осезателно при първоначалното запалване. По отношение на дебитомера- не можеш да установиш просто с изключването му дали е дефектирал, може да вкарваш двигателя в някаква форма на авариен режим, която да завоалира истинският проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Прекъсване на двигател след използване на климатик m52tu

Мнение от luizov » 26 Сеп 2014, 22:13

zvetiko написа:
luizov написа:Малко да възобновя темата.
Проблема с прекъсването беше изчезнал за известн време, но днес пак се появи :( . Колата има колебание в оборотите още със запалването и тресе, реших да пробвам какво ще стане като откача дебитомера, със самото откачане колата леко се изфорсира и оборотите се стабилизират (пак не работи супер гладко, но значително по-добре откокото с дебитомера). Освен това при две запалвания ми се случи оборотите да играят надолу-нагоре в интервал около 300-400 оборота, така 5-6 пъти и се кротват. Означава ли това 100%, че дебитомера е за смяна или може да е от нещо друго. Само да кажа, че преди около месец съм го чистил със CRC спрей за дебитомери и явно това не помага.


Колега, трябва да се провери клапана за вентилация на картерните газове и изобщо какво става с вакума в смукателният колектор. Имаш записани пропуски в запалването в два цилиндъра- трябва да се провери какво точно се случва. Добре е да се провери и горивоподаването, в момента когато колата има проблем с оборотите- пишеш, че е доста осезателно при първоначалното запалване. По отношение на дебитомера- не можеш да установиш просто с изключването му дали е дефектирал, може да вкарваш двигателя в някаква форма на авариен режим, която да завоалира истинският проблем.


Ами май следващото нещо което ще направя е да сменя клапана за картерните газове.
За него имам един въпрос. Понеже съм почти сигурен, че ще се наложи да сменя и маркучите се питам дали не може те да се заменят с обикновенни маслоустойчиви маркучи? Не че е проблем да сменя маркучите с оригинални такива, но реално дали има някаква съществена полза от това?
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook