Смяна на релета за централно в Пловдив.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 8.02.2008
Кара: 320 i
Мечтае да кара: Е90 пак бензин

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от ивайло81 » 16 Мар 2014, 21:44

А Сименс релета намират ли се. Как да ги търся в ебей.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от sub_eleven » 17 Мар 2014, 17:50

релетата в пулсатор са по 12лв/бр, днес взех последното (имаше само едно), след месец ще има пак.

Фирма Комет ги внася за 3 дена, 5.7eur/бр - така поне ми казаха по телефона.

Сложих едно ново реле(на мястото, за отключване където имах проблем) + едно старо. Сега всичко по отключване/заключване работи, само че имам нов проблем и ме съмнява, че при спояването да не се е получил.....

Като заключа с бутона на ключа (с активиране на фабричната аларма), интериорните светлини започват и остават да светят. Ако заключа с ключа всичко си угасва както трябва. Шах и мат. Някой има ли идея - може би нов модул да търся? Проблема го нямаше до вчера.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 12.11.2012
Местоположение: Франкфурт на Майната Си
Пол: Мъж
Кара: Е87 130i ниско и твърдо
Мечтае да кара: Стоково М3 без значение поколението ;)
Детайли за колата: 235 × 19 Breyton Design
H & R ниско и много кораво окачване
BMC конус за повечко въздух
М пакет по рождение
Ниско, твърдо и максимално оригинално. Всичко е с ТЮФ.

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от propov » 17 Мар 2014, 22:50

Ако знаете откога чакам такива конкретни и работещи мнения и съвети по темата!От лятото обикалям разни сервизи и почваме разговорите от 100лв. нагоре!Е,имало и други начини,благодаря!
Щом някой казва,че няма никой,значи има някой!
Мечо Пух
Изображение

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от Atsalov » 18 Мар 2014, 1:13

sub_eleven написа:релетата в пулсатор са по 12лв/бр, днес взех последното (имаше само едно), след месец ще има пак.

Фирма Комет ги внася за 3 дена, 5.7eur/бр - така поне ми казаха по телефона.

Сложих едно ново реле(на мястото, за отключване където имах проблем) + едно старо. Сега всичко по отключване/заключване работи, само че имам нов проблем и ме съмнява, че при спояването да не се е получил.....

Като заключа с бутона на ключа (с активиране на фабричната аларма), интериорните светлини започват и остават да светят. Ако заключа с ключа всичко си угасва както трябва. Шах и мат. Някой има ли идея - може би нов модул да търся? Проблема го нямаше до вчера.



Да бе да ... :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от sub_eleven » 18 Мар 2014, 8:27

Atsalov написа:

Да бе да ... :mhihi:


с кое не си съгласен колега?

Наистина малко крайно реагирах в първото мнение, просто наистина не съм бил наясно със спада на цените части 2-ра ръка е46.


По темата:

Релетата са по 12лв/бр. Трябва ли да показвам касова бележка :) ?

Модул на старо е в най-добрия случай 50лв....... ако някой се съгласи на тази цена.

.... и получаваш бонус, че трябва да го кодираш наново и не се знае какво ще се случи и дали няма нещо да не работи накрая. Защото правят разни промени по модула през годините, сега примерно имам в мен един втора ръка, който се колебая да кодирам, тъй като е от кола от 2001-ва, а през 2003-та променят нещо по управлението на страничните огледала(моя е от 2003-та).

Плюс това, дори да успея, пак ще съм с релета на 13 години, нали се сещаш.

Така че най-добрия вариант е да си смениш релетата. При мен обаче човекът, на който се доверих за смяната оплеска нещата, тръгна по погрешка да разпоява една от точките, на която няма крак на реле, докато почистваше. Възстанови я, но според мен не е успял и от там е развалил логиката на платката - от там и новия ми проблем, веднага след като се разделих със стария.

Чудя се днес дали да се мъча с нея отново или да сляза долу и да кодирам модула от 2001-ва кабрио върху моя туринг(и двата модула са с 6 релета). Тамън колата ми ще стане опитно зайче в името на науката!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от oci » 21 Мар 2014, 13:37

sub_eleven написа:
Atsalov написа:

Да бе да ... :mhihi:


с кое не си съгласен колега?

Наистина малко крайно реагирах в първото мнение, просто наистина не съм бил наясно със спада на цените части 2-ра ръка е46.


По темата:

Релетата са по 12лв/бр. Трябва ли да показвам касова бележка :) ?

Модул на старо е в най-добрия случай 50лв....... ако някой се съгласи на тази цена.

.... и получаваш бонус, че трябва да го кодираш наново и не се знае какво ще се случи и дали няма нещо да не работи накрая. Защото правят разни промени по модула през годините, сега примерно имам в мен един втора ръка, който се колебая да кодирам, тъй като е от кола от 2001-ва, а през 2003-та променят нещо по управлението на страничните огледала(моя е от 2003-та).

Плюс това, дори да успея, пак ще съм с релета на 13 години, нали се сещаш.

Така че най-добрия вариант е да си смениш релетата. При мен обаче човекът, на който се доверих за смяната оплеска нещата, тръгна по погрешка да разпоява една от точките, на която няма крак на реле, докато почистваше. Възстанови я, но според мен не е успял и от там е развалил логиката на платката - от там и новия ми проблем, веднага след като се разделих със стария.

Чудя се днес дали да се мъча с нея отново или да сляза долу и да кодирам модула от 2001-ва кабрио върху моя туринг(и двата модула са с 6 релета). Тамън колата ми ще стане опитно зайче в името на науката!!!




Е точно това искаше да ти каже колегата Atsalov, ама ти не щеш да го разбереш, че релетата не са толкова скъпи, НО нали виждаш при смяната какво е станало и аз мога да твърдя, че работя добре със станцията с горещ въздух и съм ги разпоявал и свалял хиляди пъти тези релета и не само тях, но честно казано не си струва хамалогията и накрая да се прегрее платката или нещо друго както в твоя случай, модулите вече се намират до 50 лв и не си струва ако ти го направя и ти кажа, дай 40 лв за смяна на релетата ти ще се мръщиш нали, а на мен ми струва 3 часа ровене и после ако се оплескат нещата трябва да ти дам здрав модул, поне аз така работя.
А за кодирането давай топлата вода е открита отдавна слезни долу щракни модула на буксите и ако е версия около твоята или по-висока ще се кодира без проблеми, аз затова като взимам модул за смяна взимам HIGHT версия, няма значение купе, комби или седан или компакт - високата версия се кодира към всички е46-ци и всичко си работи.
Човек ви го казва от опит и това не е само една кола да е минала през неговите и мойте ръце ама вие ако сте мазохисти сменяйте си релетата, с нови и аз преди се мъчех, като грешен дявол, а да не говори, че в повечето случай само се почистват контактите на релетата и всичко работи без проблемнно без да е нужна смяна.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от sub_eleven » 21 Мар 2014, 17:31

съгласен съм с теб, но има нещо друго - нещата като се оплескат, който и път да си избрал, все се чувстваш прецакан.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от oci » 22 Мар 2014, 0:02

sub_eleven написа:съгласен съм с теб, но има нещо друго - нещата като се оплескат, който и път да си избрал, все се чувстваш прецакан.


За това слушай патило, а не старило :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 893
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от sub_eleven » 27 Мар 2014, 19:14

В крайна сметка проблема се откри. Малко парченце калай (явно пръснало) окъсяваше две крачета на една от интегралните схеми от лицевата страна на платката. Едвам забележимо беше. След отстраняването вече плафоните си гаснат както трябва. Предполагам при ваденето на релето е пръснало.

Препоръчвам по тази причина първо да се махне калая от всяко краче доколкото може, а не както моя човек го издърпа без да го е направил.

И внимавайте много... Че като гледам аз едно 10 дена утрепах заради тази немърливост. А уж точно за да съм сигурен, че ще стане както трябва го възложих на друг. Ще подчертая все пак, че човека който го направи е голям професионалист, въпреки всичко, което ми се случи и нямам съмнения в компетентността му - точно затова му се доверих. Обаче явно никой не е застрахован от такива неща.

Има и позитиви в цялата работа, че доста знания натрупах покрай решаването на проблема :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от cfk » 21 Сеп 2014, 22:27

Здравейте, появи се и при мен проблем с отключването. Свалих комфорт модула и в дясната му част има четири релета, 1 и 2 видях от схемата че са отключване и заключване. Въпроса ми е, кое от двете е за отключването и другите две релета /3 и 4/ за какво са :?:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от hacker4eto1 » 21 Сеп 2014, 23:07

По-добре прочети тук и ще ти стане ясно всичко.
http://www.bmwgm5.com/Door_lock_schematic.htm
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 6.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 LCI 3.0d; E46 LCI 330i
Мечтае да кара: BMW

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от cfk » 21 Сеп 2014, 23:57

До колкото разбирам 1 сработва при отключване и заключване, а две само при заключване. А за релета 3 и 4 някой знае ли къде участват :?:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 13.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 00 318i M43

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от catpat » 07 Окт 2014, 19:01

Здравейте,
Аз имам тези релета. Направих си поръчка на по-голяма бройка за да ми излезе по-евтино доставката. Релетата са tayco V23084-c2001-a303.
вече смених моите, не е сложно, но изисква упорство.
Ако някой се интересува да пише.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от JTD » 07 Окт 2014, 20:05

cfk написа:До колкото разбирам 1 сработва при отключване и заключване, а две само при заключване. А за релета 3 и 4 някой знае ли къде участват :?:

3 е за шофьорското ел. стъкло, а 4 е за ел. стъклото на пасажера.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 13.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 00 318i M43

Re: Смяна на релета за централно в Пловдив.

Мнение от catpat » 01 Ное 2014, 17:29

Останаха ми още няколко реленца.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook